AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 i filmen, når han slåss med slangen, og detter inn i et barnerom- er dette hans gamle rom? Har Bathilda egentlig tatt han med til hans barndomshjem eller hvordan er det? forvirret
Niennas Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Ja, jeg er også litt nysjerrig på dette! Har lest boka, men det begynner å bli en stund siden. Synes det var litt merkelig.
Noldus Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Det er iallefall ikke med i boka så vidt jeg kan huske! Å jeg har lest boken mange ganger! Det er heller ikke hans barndomshjem, for det gikk han forbi på vegen til bathilda! Litt rart at de hadde det med!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 ja, det er nå iallefall med for en grunn. Var huset til Bathilda nabo med Potterhuset, slik at de kan ha falt gjennom inn dit?
Ego Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Bathilda bodde vel i et rekkehus. De bare besøkte naboen litt... 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 ja, det er nå iallefall med for en grunn. Var huset til Bathilda nabo med Potterhuset, slik at de kan ha falt gjennom inn dit? Potterhuset var jo i ruiner, de sto utenfor det når de møtte Bathilda! 1
pandabear Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Bathilda bodde vel i et rekkehus. De bare besøkte naboen litt... Dete tror jeg og. Er ingenting i boken om dette rommet, så det er nok for filmen sin skyld.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #10 Skrevet 24. november 2010 ja, jo, men det er jo mye i disse filmene som ikke er logisk da- at det rommet er med ( de kunne vel bare ha slåss inne i huset til Bathilda?), betyr noe tror jeg, hva med det at det kanskje er symbolsk for Voldemort å drepe Harry i et barnerom, slik han egentlig ville ha gjort den gangen
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #11 Skrevet 24. november 2010 Potterhuset var jo i ruiner, de sto utenfor det når de møtte Bathilda! nå er det jo ikke logikk på den måten, i disse filmene kan vel et hus være i ruiner i et øyeblikk, for så å vise seg å ha et bevart rom i neste? et telt som ser lite ut på utsiden, viser seg å ha mange rom når man kommer inn f.eks , osv.
Chiyo Skrevet 24. november 2010 #12 Skrevet 24. november 2010 I boken kan de ikke gå inn i huset. Det står der mer som en monument lissom. Så når de møter Batilda tar hun dem med hjem til seg. Nå har ikke jeg sett filmen da, men hvis det er et barnerom ville det vært logisk at det er hans gamle hus fordi Batilda var jo gammel og barnløs... hvorfor skulle hun ha barnerom selv?
pandabear Skrevet 24. november 2010 #13 Skrevet 24. november 2010 ja, jo, men det er jo mye i disse filmene som ikke er logisk da- at det rommet er med ( de kunne vel bare ha slåss inne i huset til Bathilda?), betyr noe tror jeg, hva med det at det kanskje er symbolsk for Voldemort å drepe Harry i et barnerom, slik han egentlig ville ha gjort den gangen Mulig dt betyr noe, men da er det kun fra regisørens sin side. For dette er ikke nevnt at all i bøkene
ashera Skrevet 24. november 2010 #14 Skrevet 24. november 2010 (endret) Bathilda var jo tante (eller grandtante?) til Grindelwald, som var Dumbledores venn/rival i barndommen. Og det sto jo et bilde av Grindelwald i det rommet. Tipper det var rommet han bodde i etter at han var utvist fra Durmstrang. Endret 24. november 2010 av ashera
Niennas Skrevet 24. november 2010 #15 Skrevet 24. november 2010 Det med teltet har jeg ikke noe problem med å svelge, det var jo selvsagt magisk, sånn at de ikke trengte å ta med seg et stort telt, men at det var supertstort inni likevel Tror også på det noen sier her om symbolet ved at slangen skulle drepe Harry i et barnerom.
MellonCollie Skrevet 24. november 2010 #16 Skrevet 24. november 2010 Bathilda var jo tante (eller grandtante?) til Grindelwald, som var Dumbledores venn/rival i barndommen. Og det sto jo et bilde av Grindelwald i det rommet. Tipper det var rommet han bodde i etter at han var utvist fra Durmstrang. Det var min tanke også - at det var for å vise sammenhengen mellom Grindewald og Bathilda. Harry hadde jo sett ham i "drømme", og kjente ham igjen på bildet. Og så fikk han se rommet etterpå, altså at han da skulle skjønne at Grindewald hadde en tilknytning til byen.
pandabear Skrevet 24. november 2010 #17 Skrevet 24. november 2010 Det var min tanke også - at det var for å vise sammenhengen mellom Grindewald og Bathilda. Harry hadde jo sett ham i "drømme", og kjente ham igjen på bildet. Og så fikk han se rommet etterpå, altså at han da skulle skjønne at Grindewald hadde en tilknytning til byen. Men han var jo 17 når han bodde der. Ikke 5
Rosalie Skrevet 24. november 2010 #18 Skrevet 24. november 2010 For øvrig så ønsker jeg meg slik veske som Hermine har. 2
MellonCollie Skrevet 24. november 2010 #19 Skrevet 24. november 2010 Men han var jo 17 når han bodde der. Ikke 5 Ahh, det var han ja. Da stemte ikke den teorien Nå måtte jeg google litt rundt, og på en del utenlandske blogger er det samme teori som over her; at det er det gamle rommet til Harry, og at de kommer inn dit gjennom veggene som går i stykker. I boka får han vel flashbacks til hva som skjedde den natten foreldrene hans blir drept i forbindelse med angrepet, så da er kanskje det grunnen til at de tok det med?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #20 Skrevet 28. november 2010 Ehm...hva med å slenge på en liten spoiler-advarsel på sånne tråder? Sykt irriterende for de som ikke har lest boka/sett filmen ennå, kan jeg se for meg Tror også på det noen sier her om symbolet ved at slangen skulle drepe Harry i et barnerom. Nagini skulle strengt talt ikke drepe ham, bare holde ham fast. Men er enig i referansen - ingen tvil om hva mouldy voldy ville gjort så snart han ankom åstedet. For øvrig så ønsker jeg meg slik veske som Hermine har. Yeah!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå