snuppelure69 Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Skal arrangere en famileferie der alder spenner seg fra 15 til 75 år. Jeg har selv ikke vært på kanariøyene og lurer på hvilken øy dere anbefaler? Er ikke så veldig interessert i å være på et typisk "charterfeber"sted der man møter nabo'n og arbeidskollegaer på den norske puben..... Gjerne et litt rolig sted, men samtidig at man ikke føler at man er de eneste som er der.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Tenerife! Reis til Puerto de la cruz på nordsiden. Ikke typisk chartelmål, men en nydelig by hvor det faktisk bor folk! Ikke så flotte strender, men flott saltvannsbassenganlegg. Gode restauranter og puber, men ikke fyll og bråk. Jeg trives kjempegodt der!
Rosalie Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Er dette stedet OK på etterjulsvinteren, dvs i februar?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Er dette stedet OK på etterjulsvinteren, dvs i februar? Ja, det er fint hele vinteren, men være kan være noe utsabilt. Men kaldt er det definitivt ikke.
tinywiny Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Jeg og sambo reiser til Gran Canaria (San Agustín) i starten av desember, har hørt at dette er et veldig koselig sted som er relativt rolig og med gode resturanter... Har aldri vært på impulsferie før, men fant billig reise gjennom reiseAppen til Startour, så da ble det bestilt ferie på bussen på vei til jobb i dag! uansett blir det deilig å komme seg bort fra vinterkulden!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Alså... folk har forskjellig favorittøy =) De fleste jeg har møtt elsker Gran Canaria...
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Skal arrangere en famileferie der alder spenner seg fra 15 til 75 år. Jeg har selv ikke vært på kanariøyene og lurer på hvilken øy dere anbefaler? Er ikke så veldig interessert i å være på et typisk "charterfeber"sted der man møter nabo'n og arbeidskollegaer på den norske puben..... Gjerne et litt rolig sted, men samtidig at man ikke føler at man er de eneste som er der. Fuerteventura:)
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 Jeg og sambo reiser til Gran Canaria (San Agustín) i starten av desember, har hørt at dette er et veldig koselig sted som er relativt rolig og med gode resturanter... Har aldri vært på impulsferie før, men fant billig reise gjennom reiseAppen til Startour, så da ble det bestilt ferie på bussen på vei til jobb i dag! uansett blir det deilig å komme seg bort fra vinterkulden! Relativ rolig er vel en underdrivelse når det gjelder San Augustin. Karaoke på shoppingsenteret var det eneste som "skjedde" da jeg var der.
tinywiny Skrevet 23. november 2010 #10 Skrevet 23. november 2010 Relativ rolig er vel en underdrivelse når det gjelder San Augustin. Karaoke på shoppingsenteret var det eneste som "skjedde" da jeg var der. haha, da høres det ut som stedet for oss, rolig uten mas og masse kos for å lade batteriene! :rødme:
caroprins Skrevet 23. november 2010 #11 Skrevet 23. november 2010 (endret) Jeg har vært på Grand Canaria, Tenerife, Fuertaventura og Lanzarote. Har reist mye rundt på alle øyene og sett og opplevd en masse og min personlig favoritt blandt disse er uten tvil Lanzarote. Vi bodde på Playa Blanca helt i sør og det er en koselig liten by med fine stranpromenader, sandstrender, butikker og en hel del kafeer og restauranter. Denne øya er preget at kunstneren cesar manriqe og bortsett fra et høyhus i hovedstaden så er ingen hus høyere en 2 etasjer og de er alle hvite.Dette gir denne øya et malerisk preg. Øya er 6 km lang og jeg har vært på kryss og tvers over hele øya. Av ting å gjøre er bl.a: besøk nasjonalparken Timanfaya og opplev et unikt vulkansk landkap. Spis middag på restauranten der oppe der de steker maten på varmen fra vulkanen. Ri på kameler ved ildfjellet, besøk søndagsmarkedet i Tequise, Vær med på en fantastisk grottetur, besøk en fornøyelsespark i Puerto del carmen og fugleparken helt nord på øya. ja det er enda masse man kan ta seg til både for unge og eldre. Bor dere på Playa blanca så går der ferjer mange ganger om dagen over til Fuertaventura så man kan enkelt ta seg over dit også. Endret 23. november 2010 av caroprins
Meadow Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 Jeg stemmer også for Lanzarote :rødme:
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 puerto de la cruz var vi i i påskeferien, var litt kjølig og var ikke så trivelig i saltvannsbassenget da. syns egentlig kanariøyene er for kaldt om vinteren. har også vært på lanzarote i februar og tenerife i desember. for kaldt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå