mousepad Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Ser på hus nå og ser så godt som bare menn i interesse listene . Er det stort sett bare menn som er med i de budrundene eller hva?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Det er selvsagt fritt frem for å gi bud selv om man ikke har satt seg på interesselisten. Men i de fleste tilfeller så er nok budgiverne også på interesselisten, slik at dersom den inneholder mest menn så vil nok budgiverne også i hovedsak være menn. Dersom det er par som skal kjøpe så kan det gjerne være mannen som tar seg av budet, det selvsagt dersom han skal kjøpe alene. Slik sett så vil jo damene fremstå i undertall på listene.
Gjest Spinell Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Da vi kjøpte hus skrev vi oss opp på lista begge to (mener jeg å huske), men han var med i budrunden. Hos oss var det praktiske årsaker til dette. Den dagen budrunden fant sted var jeg på et stort møte og kunne ikke løpe til og fra og ta telefoner i tide og utide, mens han hadde en kontordag uten tidsbestemte avtaler og var mer fleksibel. Kanskje er det slik for mange par: at menn har mer fleksible arbeidsdager? Og at dette dermed medfører at det er enklest om mannen deltar i budrunden? Tenker f.eks på at mange yrker der det er flest kvinner, som helse, omsorg og undervisning, ikke gir samme mulighet for å delta aktivt i en budrunde.
tonjemarie Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Jeg jobber selv som megler, og har hatt maange budrunder. Jeg vil si at det er 50/50 av kvinner og menn.
nettengel Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Jeg er kvinne og opplevde følgende da vi var med i en budrunde. Megleren ringte meg for informere om et nytt bud.. Jeg sa da at jeg høynet vårt bud med kr. 100.000,. Megler svarer da "Må du ikke diskutere dette med din mann først"!!!! Tviler på om min mann hadde fått beskjed om å ringe meg om han hadde høynet budet. Ut i fra meglerens kommentar antar jeg at det er flest menn som deltar i budrunder.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Jeg er kvinne, og jeg har ordnet finansiering og det meste hos oss, men akkurat budrunden er det mest praktisk at mannen tar seg av hos oss siden han har bedre anledning til å ta ikke-jobbrelaterte samtaler enn det jeg har på min arbeidsplass.
Rosalie Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Jeg ordnet alt i budrunden, mens samboer hadde undervisning. Hadde ikke tatt seg ut at han løp inn og ut av klasserommet for å snakke i telefonen.
Larsern Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 Det er ikke bare menn i budrunder, men det kan godt stemme at det er flere. Grunnene kan jo være så mangt; Menn har oftere kompetanse til å bedømme standard og tilstand på bolig, mens kvinner er dyktigere til å plukke ut kjøkkeninnredning og tapet. Menn står oftere oppført som lånetagere og ansvarlig for lånet. Menn føler kanskje et større ansvar i forhold til å skaffe bolig og gjøre investering. Blir litt som å påstå at 'bare' menn skifter dekk på bilen, noe som forøvrig stemmer ganske bra.
Betty2 Skrevet 23. november 2010 #10 Skrevet 23. november 2010 da vi var i budrunder var det ganskelikt med kvinner og menn. jeg var selv aktiv i våres budrunde.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #11 Skrevet 24. november 2010 Jeg er kvinne og opplevde følgende da vi var med i en budrunde. Megleren ringte meg for informere om et nytt bud.. Jeg sa da at jeg høynet vårt bud med kr. 100.000,. Megler svarer da "Må du ikke diskutere dette med din mann først"!!!! Tviler på om min mann hadde fått beskjed om å ringe meg om han hadde høynet budet. Ut i fra meglerens kommentar antar jeg at det er flest menn som deltar i budrunder. jeg har jobbet i bransjen i 10 år, og det er sånn ca 50-50 fordeling av menn og kvinner i budrunder. Og hvem man forholder seg til avhenger av hvem som er mest tigjengelig den dagen burdrunden er. De fleste er jo på jobb, og f.eks en lærer eller lege er ikke nødvendigvis så enkel å få tak i. Men vi spør gjerne om de vil ta en prat med mannen eller kona før de høyner budet, fordi man er to.. Så i mine ører virket ikke spørsmålet så hinsides
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #12 Skrevet 24. november 2010 Det er ikke bare menn i budrunder, men det kan godt stemme at det er flere. Grunnene kan jo være så mangt; Menn har oftere kompetanse til å bedømme standard og tilstand på bolig, mens kvinner er dyktigere til å plukke ut kjøkkeninnredning og tapet. Menn står oftere oppført som lånetagere og ansvarlig for lånet. Menn føler kanskje et større ansvar i forhold til å skaffe bolig og gjøre investering. Blir litt som å påstå at 'bare' menn skifter dekk på bilen, noe som forøvrig stemmer ganske bra. Du overså de to ordene før "bare menn" i TS sitt innlegg. "stort sett bare menn" - altså i betydning at det er flest menn, men ikke "bare menn"...
Gjest brutal_mann Skrevet 24. november 2010 #13 Skrevet 24. november 2010 Ser på hus nå og ser så godt som bare menn i interesse listene . Er det stort sett bare menn som er med i de budrundene eller hva? Aner ikke... Banken sier at jeg ikke har lov til slike ting, så jeg mangler erfaring. Men det er et spennende spørsmål en burde gjort forskning på. Hvem i Norge eier bygningsmassen?
mousepad Skrevet 24. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 24. november 2010 Jeg er kvinne og opplevde følgende da vi var med i en budrunde. Megleren ringte meg for informere om et nytt bud.. Jeg sa da at jeg høynet vårt bud med kr. 100.000,. Megler svarer da "Må du ikke diskutere dette med din mann først"!!!! Tviler på om min mann hadde fått beskjed om å ringe meg om han hadde høynet budet. Ut i fra meglerens kommentar antar jeg at det er flest menn som deltar i budrunder. Merkelig av megleren og spørre om du ikke måtte høre med mannen . Uansett årsak til hvorfor han spurte er det rart at megleren gidder å blande seg opp i hvor samstemte et par er i en budrunde .
Larsern Skrevet 24. november 2010 #15 Skrevet 24. november 2010 Du overså de to ordene før "bare menn" i TS sitt innlegg. "stort sett bare menn" - altså i betydning at det er flest menn, men ikke "bare menn"... Det sto 'bare menn' i tittelen, så det så.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #16 Skrevet 25. november 2010 Merkelig av megleren og spørre om du ikke måtte høre med mannen . Uansett årsak til hvorfor han spurte er det rart at megleren gidder å blande seg opp i hvor samstemte et par er i en budrunde . Det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite. Og adskillig mye bedre enn å sitte på kontraktsmøte hvor den ene av kjøperene egentlig ikke var enig i prisen.. trust me, når min mann høynet vårt bud med 60 000 i budrunde, så hadde jeg satt pris på om han tok en prat med meg først. Han var mer gira på huset enn meg, og vi hadde sammen satt en grense som han gikk over i sin iver.
Pebbles Skrevet 25. november 2010 #17 Skrevet 25. november 2010 Hos oss er det han som tar seg av budrunder, rett og slett fordi han har mulighet til å ta telefonen når megler ringer/mulighet til å ringe megler. Derfor er det også han som står på interesselistene som man skriver seg på. Der jeg jobber har jeg ikke mulighet til å ta min egen telefonen så snart den ringer, er det noen som må ha tak i meg mens jeg er på jobb, ringer de direkte til jobben, men syns ikke dette egner seg når det gjelder budrunde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå