Gå til innhold

Integrert master og lektorutdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går nå første året på meteorologi og oseanografi, og har hele tiden planlagt å ta ppu etter endt master. Men nå vurderer jeg å bytte over til integrert master i fysikk og lektorutd. Føler jeg da vil få en sterkere bakgrunn i matte og fysikk, og Kan heller velge inn noen meteorologifag der jeg har ledige emner, og så legge til flere over en lengre periode(deltid) mens jeg jobber som realfagslærer. Læreryrket har alltid fristet meg, og det samme har realfag. Noen som går/har gått den linjen som har noen erfaringer og tips? Hvordan er lønnen som realfagslærer på vgs? Det er jo også stor mangel på kvinner som underviser i realfag på videregående utifra det jeg har hørt, så det er ikke så vanskelig å få jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønn kan jeg finne til deg , har ikke tid akkurat nå bare.

Dersom du blir lektor får du nedskrevet... 50 000 tror jeg av studielånet. Litt usikker på nøyaktig sum. Går ann å finne på nett :)

Det som er med integrert lektor/adjunkt er at du tar 60 studiepoeng "ekstra" i løpet av studiet. Det vil si at du får litt mer å gjøre, ganske enkelt :) Det å ta en master med matte i vil nærmest garantere deg jobb.

Jeg er litt tom i hodet nå (sitter og skriver pedagogikk-oppgave faktisk ), men jeg kan prøve å svare dersom du har noen flere spørsmål. Jeg går ikke på integrert, men på PPU nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...