rua Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Jeg skal flytte på nyåret, og har lyst til å få gjort noe med gulvet før jeg kommer slepende med alt inventaret mitt. Det ser egentlig helt greit ut der med dels parkett dels laminat (med unntak av bad og kjøkken, som skal få bli som det er), men det er en gammel leilighet (1890-tallet) som jeg vet har originale tregulv under et ukjent antall lag parkett og/eller laminat. Jeg vil veldig gjerne ha frem det gamle tregulvet! Dessverre vet jeg forsvinnende lite - teoretisk og ikke minst praktisk - om slikt, annet enn det jeg har googlet meg frem til i det siste. Er det noen som har en formening om hva det vil kunne koste å få fagfolk til å gjøre dette, dvs. fjerne parkett/laminat, slipe og behandle tregulvet? Det er snakk om ca. 55 m2 gulvflate. Jeg er også nysgjerrig på tidsaspektet. Hvis noen vil dele sine erfaringer og tanker om dette, blir jeg veldig glad. På forhånd takk, som det heter.
MissMia88 Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Om du har tid til det, ville jeg tatt det selv! Alt du trenger er brekkjern og barkespade. Deretter å slipe ned og behandle det "nye" tregulvet. Tenk så deilig å gjøre alt selv, og bruke pengene på noe nytt du ønsker det?
Gjest Tigress Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Du bør tenkje godt gjennom om du verkeleg har tid og ork til å ta det sjølv. Om du ikkje har oppussingsfetisj er det berre irriterande og slitsamt, og truleg vil det bli betre og til og med billigare om du heller arbeider overtid dei timane du ville brukt på golvet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå