TopSecret Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Heihei!!! Har mottatt et brev fra lånekasses hvor det står: "En del av lånet blir gjort om til stipend når du består eksamen." Men det stod også lenger nede på siden; "Lånekassen har registrert at du kan være forsinket i utdanningen, du kan få støtte i ett år mer enn nomert studietid. Se § 9-2 i forskriften om tildeling" Jeg har tidligere studert 1 år, men fant ut at det var ikke dette jeg ville så derfor ga jeg litt faen og dermed strøk på 2 eksamener. Året etter gikk jeg et årsstudium, her har jeg ingen stryk. Jeg går nå andre året på en bachlor og har heller ikke noe stryk her. Derfor spør jeg om det er noen som kanskje har fått samme meldingen som jeg fra lånekassen og som har fått svar på hva det betyr? Eller om det er noen andre her inne på forumet som vet hva det betyr? Jeg har ringt over 150, ganger til lånekassen, men kommer bare til tlf.svarer som sier; "stor pågang, prøv igjen senere" Håper noen her inne kan hjelpe meg!!!!
Porcelain Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Det betyr at dersom du stryker på totalt 60 studiepoeng så gir ikke lånekassen deg støtte lenger. Du har antagelig strøket på 30 studiepoeng, og du må derfor stryke på 30 til før dette blir et problem for deg.
Porcelain Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Det betyr at dersom du stryker på totalt 60 studiepoeng så gir ikke lånekassen deg støtte lenger. Du har antagelig strøket på 30 studiepoeng, og du må derfor stryke på 30 til før dette blir et problem for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå