Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier seg selv.

Julefargen er jo rød, men jeg liker overhode ikke rødt. Nisser er jo vanligvis røde. Ergo så utgår mesteparten av julepynten. I jula så pleier jeg å ha grønne lys.

Jeg liker lilla, men det hører til advent og ikke jul.

Noen tips?

Mvh

Mariann

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lilla og grønt er også jul.

Gjest Eventyr3
Skrevet

du kan gå for noe mer "vinter" stemning. grønt og hvitt.

ikke spør meg hvordan. jeg bare tenker på svære grønne juletrær med snø på seg.

og bruke litt rødt, men minimalt, bare for å få inn en varm farge også.

Skrevet (endret)

Fokuser på adventpynting i stedet? Grønt og gull er også helt akseptable julefarger, det samme er hvitt.

Vil du at det skal være forsvarlig etter kirkefargene, kan du bruke hvitt, som er renhetens farge, og som brukes hele juletiden unntatt 2. juledag i kirka.

De fleste bryr seg vel fint lite med hva kirka har slått fast at er "lov", men så vet du i alle fall at hvitt er ganske likestilt med rødt.

Endret av Airi
Skrevet

Hva kirka mener om farger er uinteressant.

Gull er jeg ikke særlig begeistret for så her går ting i sølv.

Får kanskje satse på grønt, lilla og sølv da? Og håpe på jeg finner en nisse som knapt har noe rødt på seg. Skal ikke være enkelt. ;)

Har alltid feiret jul med foreldrene mine og da har jeg selvfølgelig godtatt at de pynter som de vil. I år skal jeg være hjemme pga jobbing så da må jeg nesten pynte litt hjemme hos meg.

Mvh

Mariann

Skrevet

Jeg syns at gull og sølv også er litt julefarger :)

Skrevet

En delikat jul i hvitt, grått og sølv er jo SÅ fint! :)

Det er masse engler, nisser og annen pynt å få tak i! Vil du har noen "varmere" innslag, foreslår jeg bruk av kongler, mose og granbar. Hyacinter er NYDELIGE!

Skrevet (endret)

Enig med at hvitt, sølv og grått er fint. Glitter er jo jul. Har noen kjempefine gardiner og duker på Princess som er hvit med sølvglitter i. Ellers så er de hvite med gullglitter, og at de gråe gardinene er grå med sølvglitter. Ja, jeg husker ikke. Men det er verdt å sjekke ut.

I tillegg innslag med grønt i form av planter, granbar osv, og brunt i form av kvister, trelykter osv.

Dette klarer du nok :)

Endret av toyses
Skrevet

jeg liker heller ikke rødt :) Mitt juletre er hvit, julekulene er sølv og blå, alt julepynt er likeså, sølv, blå, svart og hvit. Til og med julenisser fant jeg i grått! Jeg tror faktisk tradisjonelle røde dekorasjoner blir mindre og mindre populære nå, og her på KG var det en artikkel om det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...