Gå til innhold

sår hodebunn - seboreisk eksem

Anbefalte innlegg

Gjest gjest_i_dag
Skrevet

Hei! :blunke:

Jeg har et problem... Min hodebunn er veldig sår...Litt flass er det- men ikke så altfor mye at det flasser voldsomt. Jeg klarer å holde det noenlunde flassfritt, for å si det sånn. Det som ER problemet er at håret mitt ser skittent ut etter bare 1-2 dager etter at jeg har dusjet det! Grunnen til dette er muligens at jeg har seboreisk eksem. Jeg bruker, spesielt, om vinteren å få røde merker rundt nesevingene... og så er det det her med håret mitt da... Noen tips til gode hårprodukter eller andre råd? På forhånd - Takk!!!

:roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Bio+ har shampoar for det meste - veit dei har for tørr hovudbotn, kan hende dei har for sår også? Ville ha spurt på ein frisørsalong med stort utval - dei kjenner stort sett dei produkta dei sel...

Skrevet

Mannen min har seboreisk eksem, i hodebunnen og rundt nesen, og da anbefaler jeg å gå på apoteket for å få tak i shampo. Den han bruker heter Selukos, men det finnes og en som heter Fungoral. Den første har best effekt på mannen min, men det er jo verdt å prøve begge for å se. Du bør nok også bestille deg en time til hudlege for å få kremer til å smøre på dette.

Du kan lese mer HER

Lykke til!

Skrevet

Bio+ får håret mitt til å se ut som stålull.

Nexxus har en super shampo som heter Pepermint(skal være apostrofer inni mellom), og den er ikke killer for håret heller.

Skrevet

Du bruker fungoral samt tar deg en tur til legen og får resept på diprosalic liniment.

Skrevet

Jeg får seboreisk eksem hver gang jeg prøver et Tigi produkt, og bruker da Fungoral for "å rette opp igjen", dessuten bruker jeg Kerastase dermo calm shampo og balsam for sensitiv hodebunn til daglig.

Skrevet

Jeg bruker samme som Cilla, Kerastase dermo calm shampoo og balsam for sensitiv hodebunn, og supplerer med et par runder Fungoral iblant. Har ikke problemer med verken irritert hodebunn eller flass lengre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Shineclub har en sjampo som er kjempefin til seboreisk eksem og psoriasis. Inneholder bla. aloe og grønn te. De har også hudpleieprodukter som er fine til eksemhud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...