AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Jeg bor hjemme mens jeg studerer. Foreldrene mine bor i Oslo, så jeg bor likesågodt hjemme siden jeg kan. Jeg får inn 11 000 i mnd og betaler 3000 i mnd, og får spise hjemme. Da har jeg 8000 kr igjen. Utenom dette, betaler jeg mnd.kort selv, og alt jeg vil ha selv av klær og mat og ting. Betaler også skoleting selv. Hva syns dere om dette? Er det billig? Hadde det vært billigere eller dyrere å bo på hybel? Burde jeg betalt mer? Vil si at jeg har bodd noen år i Bergen, så har klart meg alene.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 om jeg hadde bodd hjemme i studietiden hadde jeg ikke betalt så mye.... søsteren min betaler ingenting...
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Du bor absolutt billig i forhold. Bare maten alene hadde kostet minst 1500 om du bodde borte, og da gjerne 4-5000 i husleie på toppen.
Naos Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 I forhold til markedspris i Oslo bor du sikkert billig, men jeg bodde i en av våre universitetsbyer (ikke Oslo) by for 2300,- på studenthybel, gjennom studentsamskipnaden. Jeg betalte 3000,- privat for hybel/mikroleilighet inkludert strøm, tv og internett - men det var veldig lite! Men så er jo Oslo noe for seg selv, da - om det er markespris de ønsker av deg! På en måte ville det jo vært hyggelig om foreldrene dine også hadde lagt seg rundt der, men de er vel redd for aldri å bli kvitt deg! ;-)
Betty2 Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 er ikke det billigste jeg har hørt om, mine venner betaler mellom 1000 og 2000kr, og de blir satt av på egen konto, som de senere vil få utbetalt å kan bruke til egen kapital i hus. men det er nok mye dyrer å bo på hybel. da skal du jo betale all maten selv, strøm. evt internett og tv. pluss husholdnings middler. i tlegg til det du har i dag.