Gjest Navifairy Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Heisann Jeg går for tiden på Folkehøyskole, har fullført treårig videregående, Studiespesialiserende linje. Har derfor studiekompetanse. Tingen er at jeg nå, etter å ha gått et halvt år på folkehøyskole, har funnet ut at jeg kunne tenke meg å bli kokk. Problemet er jo at jeg ikke har gått Restaurant og Matfag. Så da står jeg liksom der. Hva gjør jeg nå? Går det an for meg å få noen form for "omskolering" eller noe? Hjelp?
Rosalie Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Da søker du deg inn på Restaurant og matfag neste år. Du vil jo slippe unna en del av allmennfagene, så da kan du jobbe noe ved siden av skolen.
Gjest Navifairy Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Hm, så det er såpass enkelt som det altså? Ja, da så! Kanskje det blir kokk av meg og da, hihi
Rosalie Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Bare husk at småttisene har forrang foran deg til skoleplass, siden du allerede har fullført videregående.
venus_ Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Du kan også gå fire år som lærling, også tar du noen eksamener som privatist i tillegg til fagprøven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå