Gjest freustrert mor Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Jeg har en sønn på 11 år som stadig havner i konflikter og krangler,han er slår også til tider, han lyer heller ikke alltid. Jeg har jobbet med dette nå i snart 6 år, da hans far døde. Jeg har gått både på BUP og PPT, har gjort alt for at det ska være harmonisk, men det blir alltid et eller annet i løpet av dagen. jeg kjenne at nå er jeg utslitt og frustrert og vet ikke hva jeg ska gjør. Han har i tillegg blitt en del mobbet, men merke at han spille mye på det som har skjedd. Selvfølgelig så vet jeg at det er sorg inni her men vi må faktisk gå videre og jeg har 2 barn til som dette går og utover for han tar all energi. Det er liksom at jeg grue meg for hver dag for hva skjer i dag. Blir mer sliten over å være hjemme enn en lang dag på jobb. Håper noen kan gi meg noen gode råd så kan gjennomføres og at hverdagen blir lettere for oss alle.
Snuppilu Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Vet at det kan være en frustrerende alder, og det du beskriver er ikke så uvanlig for gutter som ikke har opplevd liknende, men kanskje han "tillater seg" mer. Får det han gjør konsekvenser? Blir konsekvenser av det han gjør forklart for ham? At det danner en ond sirkel,tapper deg for energi, skaper utrivelig stemning og at løgn, unnvergelse og slåing også "slår tilbake" på ham selv. Snakker du med ham eller kjefter du? Har han fått gått i noe slags terapi eller samtale over lengre tid? Vet det finnes samtalegrupper for barn med sorg enkelte steder i landet, eller for de som har opplevd mobbing. Hva med et avlastningshjem i helger eller støttekontakt? Andre voksne og rollemodeller han kan betro seg til. Hva med deg? Viktig at du også har noen å snakke med. Jeg ville sagt det som det er til de du allerede har vært i kontakt med, som kjenner både deg og sønnen din.Det er klart du blir sliten etter så mange år.
DenDuVeit Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Får du ikke noe hjelp...? Både BUP og PPT bør nå vel gå inn å utrede her. Og så kan du jo kanskje få avlastningshjem en dag i uken eller noe. Selv om det kanskje virker drastisk, så hjelper det ofte å bare få bytte litt miljø, samtidig som du kan hente litt energi. Men jeg er ikke sikker på hva som er beste veien å gå egentlig... Kanskje snakke med fastlege eller helsesøster? Helsesøster var iallefall til stor hjelp med jenta min sin sorgprosess etter et opprivende dødsfall... Bare det å få snakke med noen utenforstående kan være det som trengs. Vet skolen om problemene? Lykke til uansett Håper ting bedrer seg.
Gjest frustrert mor Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Får du ikke noe hjelp...? Både BUP og PPT bør nå vel gå inn å utrede her. Og så kan du jo kanskje få avlastningshjem en dag i uken eller noe. Selv om det kanskje virker drastisk, så hjelper det ofte å bare få bytte litt miljø, samtidig som du kan hente litt energi. Men jeg er ikke sikker på hva som er beste veien å gå egentlig... Kanskje snakke med fastlege eller helsesøster? Helsesøster var iallefall til stor hjelp med jenta min sin sorgprosess etter et opprivende dødsfall... Bare det å få snakke med noen utenforstående kan være det som trengs. Vet skolen om problemene? Lykke til uansett Håper ting bedrer seg.
Gjest frustrert mor Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Jeg har avlastning, har hatt annen hver helg nå er det gått over til hver 3, da ungene ikke vil mer og jeg føle det er nok. Han har hatt en del bytting av avlastning hjem, har forklart og gjort det meste noen ganger så ende det jo med kjefting for du blir jo så frustrerte, jeg vet og at det ikke er løsningen men er ikke alltid lett. Skolen vet om alt dette for det er samarbeid skole hjem.har vært til utredning på begge plasser.jeg har prøvd alt til og med tatt kurs men føle alt hjelpe en kort tid så rase alt sammen igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå