Gå til innhold

Hvordan se ut som en ekte snobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres sikkert helt merkelig ut, men saken er den at jeg skal på en "reunion" med videregående rundt juletider. På vid.g var jeg litt "nerdete" og ble nesten litt mobbet - ikke direkte, men indirekte. Jeg gikk i en klasse med mange "folk med penger" - og de så ut deretter. Nå er vi blitt 25 år og skal møtes igjen - og jeg har ikke lyst til å være nerd lenger! Har fått meg en bra jobb og et godt liv, men føler at jeg vil vise disse klassevennene mine at jeg også kan holde deres standard. Huff, dette ble veldig rotete! Poenget er det at jeg har penger nok til å kjøpe meg flotte, dyre klær - men alt jeg kjøper ser liksom billig ut. Jeg får ikke til den "looken" de ekte snobbene har.

Hva er hemmeligheten? Vi skal feks stå litt på ski, og jeg har lyst til å se ut som om jeg ikke har gjort annet enn å være i bakkene. Ski-babes: har dere noen tips? Og så skal vi naturligvis spise middag ute, samt fritidsantrekk.

Hva gjør jeg? (og vær så snill: ikke si at jeg må komme som jeg er og at jeg sikkert er fin nok - dette blir min måte å bli ny på, liksom!)

Hvilke solbriller? Hvilken skijakke? Hvilke jeans? Hvilket tilbehør? Hvilke smykker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Nå når dere har blitt 25 burde du egentlig kommet i en alder der du aksepterte deg selv som du er. Hvorfor vil du egentlig prøve å være en annen enn den du er? Hvorfor ikke vise andre verdier enn at du har mye penger?

Selv om du tydeligvis har lyst til å bli ny, blir det helt feil når det er for å vise dine gamle klassekamerater.

Så jeg drister meg til å si: STOL PÅ DEG SELV DU :P

Skrevet

Jeg mener også at du nok burde stole på deg selv. Men så lenge det ikke er saken, så spiller det liten rolle. Og hvem ville ikke "ta" en reunion?

Hvis du har mye penger, så gå i butikker hvor de har litt kompetanse - dvs unngå tyggistyggende fnisete fjortiser.

Tusle litt rundt i en ok sportsforretning fx - observer de som jobber der litt, og spør en du synes virker hyggelig og trygg om hjelp. Skjønner tegningen? En som kan være ærlig med deg og hjelpe deg.

Da får du skiantrekk.

Hva med Lady Sport fx? Jeg kjenner ikke til de som jobber der, men de går jo mye for styling og sånn, og vet hvordan ting skal se ut.

Så finner du en klesforretning med hyggelig personale... tja... hva skulel det være da? Andre her kan sikkert komme med tips. Du er jo tydeligvis selvbevisst på hvordan du ser ut, så du vil ikke la deg overkjøre, det stoler jeg på.

Og sånn fortsetter du - be om hjelp og slå knockout på alle teitingene du gikk på skole sammen med!

Skrevet

jeg er også veldig skeptisk til motivasjonen din..

tror jeg er i omtrent samme posisjon som deg (bortsett fra at vi ikke har noen gjenforeningsplaner)

og jeg ville heller satset på å finne din egen stil.. for din egen del.. ingen grunn til å skaffe deg klær du ikke ville hatt av andre grunner for å imponere en gjeng som kanskje ikke legger merke til det

på tide å slutte se ned på din egen stil.. være stolt av den du er.. er du så lite sikker på deg selv som det virker her, så skinner det garantert gjennom!!

Skrevet

Det er lov å "bli ny" da - og få hjelp til å finne sin stil.

Skrevet

Er det så farlig at noen har lyst på stilige klær til en reunion?

Gjest Madam Felle
Skrevet
Er det så farlig at noen har lyst på stilige klær til en reunion?

Nei det er ikke det, men det er grunnen som folk reagerer på.

Skrevet
Poenget er det at jeg har penger nok til å kjøpe meg flotte, dyre klær - men alt jeg kjøper ser liksom billig ut. Jeg får ikke til den "looken" de ekte snobbene har.

Hva er hemmeligheten?

Hemmeligheten er å kjøpe klær med snitt som passer til din kropp!

Gå i butikker hvor det er skikkelig speil hvor du få sett deg selv fra alle kanter. Eventuelt spør betjeningen om hjelp til å finne de klærne som virkelig sitter pent på deg.

Og som de andre her påpeker: Slik hjelp får du neppe i butikker med fjortis-betjening.

Lykke til!

Skrevet

Nei det er ikke det, men det er grunnen som folk reagerer på.

Grunnen? At man vil føle seg bedre enn man var før? Alle er ikke like selvsikre og vil gjerne få hjelp til å finne seg en stil - synes det er ganske arrogant jeg og si at "du har ikke god nok grunn".

Forstår hva du mener - at man skal være stolt av seg selv som den man er etc - og jeg er helt enig med - i utgangspunktet.

Men hva når man ikke er det da? Kan man ikke få be om hjelp?

Skrevet

Dersom det er klær hun tror hun kommer til å bruke ellers også så er det jo bare gøy, men slik jeg oppfatter det så bruker hun ikke slike klær til hverdags. Det å bruke masse penger på dyre klær man selv ikke bruker, kun får å vise at man kan være "like bra".... det blir litt synd synes jeg!

Men har man råd til det, så er det jo ikke noe i veien for det.

Hun er jo trygg på livet sitt ellers, hun synes bare ikke det er bra nok for sine gamle klassekamerater.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Grunnen? At man vil føle seg bedre enn man var før? Alle er ikke like selvsikre og vil gjerne få hjelp til å finne seg en stil - synes det er ganske arrogant jeg og si at "du har ikke god nok grunn".

Forstår hva du mener - at man skal være stolt av seg selv som den man er etc - og jeg er helt enig med - i utgangspunktet.

Men hva når man ikke er det da? Kan man ikke få be om hjelp?

har jeg sagt at personen ikke har god nok grunn? Jeg leste innlegget og reagerte på at denne personen var mer opptatt av å vise at h*n har mer enn nok penger til å være på lik linje som de andre. Og jeg må få lov til å si hva jeg mener uten at du skal kalle meg arrogant, for det er tatt ut av løse luften fra din side, så snakk om hvem som er arrogant her :roll:

For det andre hvordan kan en klare å se ut som en ikke har gjort annet enn vært i bakkene med klær? Det går vel heller på ferdigheter ville jeg trodd, og da anbefaler jeg skiskole om personen ikke er dreven på ski, og ikke kjøp av klær.

Skrevet

Det var akkurat denne diskusjonen jeg fryktet.... For å klargjøre: jeg KOMMER til å bruke disse klærne videre, jeg trenger bare å bli ny. Jeg ønsker virkelig å se litt friskere ut, og ikke BARE for denne reunionen. Den blir liksom bare en unnskyldning. Jeg har også vært i flere butikker, og de er ofte flinke til å finne ok klær - men det er de små detaljene jeg trenger hjelp til. Jeg tør ikke å gå inn i en klesbutikk og be dem kle meg opp som en snobb heller! :wink:

Med årene har jeg vokst, og føler at de som kjenner meg slik jeg er nå oppfatter meg som en noenlunde selvsikker jente. Men nå er jeg kommet til et punkt der jeg vil GLITRE!

Skrevet

har jeg sagt at personen ikke har god nok grunn?

Ja, du kommenterer at det er grunnen folk reagerer på - beklager hvis jeg misforsto - men tolket det altså dit.

Og jeg må få lov til å si hva jeg mener uten at du skal kalle meg arrogant, for det er tatt ut av løse luften fra din side, så snakk om hvem som er arrogant her :roll:

Si hva du mener du - og jeg har ikke kalt deg arrogant - jeg sa det var arrogant å si - og det er noe annet. Om du synes jeg er arrogant som - som deg - sier min mening - så får du lov å synes det.

For det andre hvordan kan en klare å se ut som en ikke har gjort annet enn vært i bakkene med klær? Det går vel heller på ferdigheter ville jeg trodd, og da anbefaler jeg skiskole om personen ikke er dreven på ski, og ikke kjøp av klær.

Sant nok - og jeg har jo sagt at jeg også er ening med deg - men dette var ikke en diskusjon om skiskoler, men om klær.

Skrevet
Det Jeg ønsker virkelig å se litt friskere ut, og ikke BARE for denne reunionen. Den blir liksom bare en unnskyldning. Jeg har også vært i flere butikker, og de er ofte flinke til å finne ok klær - men det er de små detaljene jeg trenger hjelp til. Jeg tør ikke å gå inn i en klesbutikk og be dem kle meg opp som en snobb heller! :wink:

Men nå er jeg kommet til et punkt der jeg vil GLITRE!

Og det skal du og det kan du. Men snobb er nok kanskje feil ord å bruke... og du må jo ta kompetansen i butikkene til hjelp - vi vet ikke hva slags klær du har, hvilke størrelse du er, hårfarge - generell stil...

Hvis du kikker bakerst i KK eller Henne - kanskje de har en sånn hotline-kjøpshjelp-telefon eller noe sånn?

Skrevet

Du har fått mange gode tips her. Som flere har sagt, så er det beste "å være seg selv". Men det er klart, du kan jo være deg i selv, bare i en ny "innpakkning." :briller:

Siden du skriver at du har penger til å "bli ny", så hadde jeg fulgt Tusenfryds råd om å gå i butikker der de har litt kompetanse. Men samtidig bør du "passe deg" for å ta helt av. Jeg synest det er komisk om en person som ikke kan gå på ski kommer i DET ultramoderne og kostbare ski antrekket. Men det kan jo være du er flink til det altså.

Men hva med å ta kontakt med f.eks KK eller et annet blad. Der har jeg sett at de har reportasjer om å "bli ny". Du trenger jo ikke å stille opp i ukebladet da, men for å få tips til hvor du kan henvende deg.

Skrevet

Tips til Nerden: send en PM om dette til Mae.....

Skrevet
Tips til Nerden: send en PM om dette til Mae.....

Mae er ikke lenger bruker på KG.

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg reagerte også på at du ønsker å se ut som en snobb. Snobb er faktisk et negativt ord. Si heller eksklusiv, glamorøs eller klassisk (spørs hva du vil). Finn en butikk som har den stilen du ønsker og følg det gode rådet du allerede har fått - hold deg unna tyggisfjortiser. Et råd er å se på de som jobber i butikken, hvilken stil de har.

Er også enig med L@dy om at hvis du ikke kan stå på ski, ikke kjøp det mest avanserte utstyret, da ser det ut som om du prøver for mye. Det er ikke bra og være for mye wannabe heller.

Håper du får en fin reunion. :D

Skrevet
...For å klargjøre: jeg KOMMER til å bruke disse klærne videre' date=' jeg trenger bare å bli ny. Jeg ønsker virkelig å se litt friskere ut, og ikke BARE for denne reunionen. [/quote']

Da beklager jeg min reaksjon ihvertfall, for jeg oppfattet første innlegget ditt som om dette var noe du ønsket mest for dem.

Skikkelige designbutikker har vel egentlig både klærne og tilbehøret, og kan tipse deg der, og det er jo bare å si det som det er, at du føler for å glitre, men ikke vet helt hva du kan gjøre? Ikke noe å være flau over det, så lenge det er det du virkelig ønsker for deg selv.

Lykke til ihvertfall.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Det var akkurat denne diskusjonen jeg fryktet.... For å klargjøre: jeg KOMMER til å bruke disse klærne videre, jeg trenger bare å bli ny. Jeg ønsker virkelig å se litt friskere ut, og ikke BARE for denne reunionen. Den blir liksom bare en unnskyldning. Jeg har også vært i flere butikker, og de er ofte flinke til å finne ok klær - men det er de små detaljene jeg trenger hjelp til. Jeg tør ikke å gå inn i en klesbutikk og be dem kle meg opp som en snobb heller! :wink:

Med årene har jeg vokst, og føler at de som kjenner meg slik jeg er nå oppfatter meg som en noenlunde selvsikker jente. Men nå er jeg kommet til et punkt der jeg vil GLITRE!

Gå inn i en butikk, og spør dem om hjelp til stilige klær de tror vil passe deg. Bruk magefølelsen din når du prøver klærne også, og ikke stol på alt de i butikken sier, de vil jo selvfølgelig selge mest mulig :wink:

Ta ut det du føler deg mest vel i, for da vil du være flott uansett :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...