Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som planlegger å lese / har lest denne boken?

Jeg ser at den får blandet, til dels dårlig, kritikk.

Spørsmålet er om boken virkelig er dårlig eller om mange anmeldere er ute etter å "ta" Behn?

Jeg hadde opprinnelig tenkt å lese den, ikke minst fordi den er garantert å få stor oppmerksomhet, og da er det jo greit å kunne gjøre seg opp en egen mening. I utgangspunktet syntes jeg det hørtes ut som en interessant historie, men etter å ha lest en del anmeldelser begynner jeg å lure på om det er verdt å kjøpe den, hvilket bringer meg tilbake til spørsmålet om kritikerne er objektive når det gjelder denne boken.

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg håper å få fatt i et anmeldereksemplar, slik at jeg rekker å lese den før overskriftene fylles med hva de etablerte og de uetablerte synes om den.

Skrevet

jepp, jeg skal lese den. Bryr meg null om hva anmelderne sier, vil gjøre meg opp min egen mening. Dessuten har jeg en følelse av at det er in og mislike og kritisere Ari Behn

Skrevet
Dessuten har jeg en følelse av at det er in og mislike og kritisere Ari Behn

Det er det! Inga bombe at boka vart slakta i Dagbladet, akkurat... Men boka har òg fått ein del gode kritikkar, så det er ikkje godt å seie... Har lyst til å lese boka - fordi historia verkar interessant, og at boka generelt verkar å vere 'min stil'... (Men viss eg skal kjøpe boka, ventar eg evt. til paperbacken kjem... er ikkje SÅ oppteken av å vere først ute...)

Skrevet

Rakk ikke det gitt :lol: hadde ikke sett avisene før jeg skrev innlegget. skal lese den uansett. leste den forrige med en gang, men ble skuffet - syntes han skrev så godt - om ingenting!

Skrevet

Apropos anmeldelser - jeg bryr meg heller ikke om dem, i teorien - men har jeg lest dem, så er de med meg gjennom lesningen, og det irriterer meg noe jævlig!

Gjest Embla s
Skrevet

Hm, vet ikke. Har lest noen anmeldelser og kan ikke si at jeg pirres.. Det er så mange bøker jeg har lyst til å lese, men kanskje en gang... ?

Skrevet

ahem. enda en gang: jeg bryr meg om none anmeldelser. Men da må jeg ha samme smak som anmelderen.

Gjest Embla s
Skrevet
ahem. enda en gang: jeg bryr meg om none anmeldelser. Men da må jeg ha samme smak som anmelderen.

*nikker* Det er noen anmeldere man hører mer på enn andre, ja...

Skrevet

Den er månedens bok i bokklubben og jeg har ikke takket nei...

Skrevet

Skal ikke lese den... Leste heller ikke den forrige..

Har avbestilt den i bokklubben...

Skrevet

Har ikke takket nei jeg heller...

For nysgjerrig til å la være,men jeg likte ikke "Trist som faen" noe særlig så jeg har ikke de store forventningene.Men vil helst gjøre meg opp min egen mening ja.

Gjest lekebøll
Skrevet

Nei.

Mange andre forfattere jeg er mer nysgjerrig på enn Ari Behn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...