Tibbie Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Hunden min klør seg hele tiden, og det virker som om han irritèrer seg veldig over det. Han er 8 år og er blanding mellom puddel og Tibetansk spaniel. Han er en typisk sofahund, så han er ikke i mer "uvanlige" områder enn i nabolaget. Noen som vet hva dette kan være? Jeg syns så synd i han!
Bonito Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Er det noe han har begynt med nå nylig? Kan jo være mye rart. Fuglelopper, midd, lus, sopp osv. Går gjennom det samme med klumpen her i huset nå. Men her er det nok mer sannsynlig at det er allergi desverre.
Tibbie Skrevet 22. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2010 Er det noe han har begynt med nå nylig? Kan jo være mye rart. Fuglelopper, midd, lus, sopp osv. Går gjennom det samme med klumpen her i huset nå. Men her er det nok mer sannsynlig at det er allergi desverre. Jaa, det har vell gått kanskje 2 uker med denne intense kløingen... :/ Huff, stakkars dyr Jeg syns så synd i dem!
Bonito Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Ta en tur til dyrlegen du. De kan ta skrapeprøver ol for å finne ut om det er noe utøy. Mest sannsynlig er det jo det. Om han ikke har klødd slik før. Da får du såfall resept på middel mot sånt herk. I mellomtiden hadde jeg kanskje holdt han unna andre hunder. Sånn for sikkerhets skyld.
Gjest Lille-pus Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Enig med Bonito. Bestill time hos dyrlegen og få undersøkt hva det er som er årsaken til kløen Hos hund er hårsekkmidd ikke helt uvanlig, men da klør de sånn at det gjerne blir hårløse flekker.... Og så, for å være litt streng til slutt, 2 uker er lenge å la et dyr gå med intens kløe, og kløen blir desverre ikke bedre av at man synes synd på hunden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå