Gå til innhold

Hunden min klør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min klør seg hele tiden, og det virker som om han irritèrer seg veldig over det. Han er 8 år og er blanding mellom puddel og Tibetansk spaniel. Han er en typisk sofahund, så han er ikke i mer "uvanlige" områder enn i nabolaget.

Noen som vet hva dette kan være? Jeg syns så synd i han!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe han har begynt med nå nylig? :) Kan jo være mye rart. Fuglelopper, midd, lus, sopp osv.

Går gjennom det samme med klumpen her i huset nå. Men her er det nok mer sannsynlig at det er allergi desverre. :sukk:

Skrevet

Er det noe han har begynt med nå nylig? :) Kan jo være mye rart. Fuglelopper, midd, lus, sopp osv.

Går gjennom det samme med klumpen her i huset nå. Men her er det nok mer sannsynlig at det er allergi desverre. :sukk:

Jaa, det har vell gått kanskje 2 uker med denne intense kløingen... :/

Huff, stakkars dyr :( Jeg syns så synd i dem!

Skrevet

Ta en tur til dyrlegen du. :) De kan ta skrapeprøver ol for å finne ut om det er noe utøy. Mest sannsynlig er det jo det. Om han ikke har klødd slik før. Da får du såfall resept på middel mot sånt herk. I mellomtiden hadde jeg kanskje holdt han unna andre hunder. Sånn for sikkerhets skyld.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Enig med Bonito. Bestill time hos dyrlegen og få undersøkt hva det er som er årsaken til kløen :)

Hos hund er hårsekkmidd ikke helt uvanlig, men da klør de sånn at det gjerne blir hårløse flekker....

Og så, for å være litt streng til slutt, 2 uker er lenge å la et dyr gå med intens kløe, og kløen blir desverre ikke bedre av at man synes synd på hunden. :opplyser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...