Missycat Skrevet 14. oktober 2003 #1 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg voknet opp igår med superhovent ansikt, leppene mine er dobbelt så store, og øynene og øvre del av kinnene er bare enormt opphovnet. Jeg har også utslett som bare juling på halsen, og det klør overalt i ansiktet, jeg er rød og humpete.. Var til legen igår (vart livredd!) men han ante ikke hva det kunne være, og sa jeg bare må ta tid til hjelp, og spise dobbel dose av allergimedisinen min (aerius, som jeg bruker ved høysnue og myggstikk..) Nå da jeg voknet er jeg enda verre, det er helt forferdelig og jeg får ikke engang sove. Problemet er at jeg skal egentlig ut å reise imorgen!! Sammen med folk som jeg må se bra ut for, og dette er en tur jeg har gledd meg til og bestemt meg for for lenge siden! Er det noen som aner råd? Noe som kan hjelpe? noe jeg kan smøre/legge på? Jeg har tenkt og tenkt, men kommer ikke på at jeg har gjort/spist noe annerledes.... må nok ringe legen igjen vertfall.. hilsen superdeppa meg som ser ut som en freak... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 14. oktober 2003 #2 Del Skrevet 14. oktober 2003 Høres forferdelig ut! Eneste rådet jeg kan gi deg er allergitabletter, men det spiser du jo allerede. Fikk du ikke noen sterkere fra legen da? Det har alltid jeg fått når jeg har reagert allergisk på noe. Hvis det er noen trøst.. Jeg hadde et opphovnet øye en gang. Det gikk tilbake og var normalt etter 1,5 dager. Tror du må tenke gjennom hva du har spist og vært i kontakt med. For problemet ligger ALLTID der. Nytt vaskemiddel? Skyllemiddel? Hva har du drukket? Noe nytt? Mat? Godterier? Smågodt inneholder mye rart. Dyr? Nye kremer? Parfyme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missycat Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 14. oktober 2003 nei det er det som er så rart.. jeg har fått prednison et par ganger når jeg har vært kjempeallergisk mot myggstikk. jeg spurte han flere ganger om jeg ikke kunne få noe sterkere, nei dette måtte bare gå over så fikk vi ta blodprøve og styr idag, og evt utvidet allergitest ved senere anledning. hva har du fått som er sterkere, og hjelper det umiddelbart? det jeg syns er mest merkelig er at leppene mine er så svære og de er kjempetørre og ekle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 14. oktober 2003 #4 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du må ha det svalt. Skift sengetøy (!), ta på deg rent bommullstøy (sånn inne "kose klær"). Prøv å roe ned, hør på "klink klonk" musikk og slapp av.... I tillegg er Aerius bra, (bruker den selv) men årtiden nå er jo litt *sen* for typiske allergiske reaksjoner? Er den ikke? Ivertfall for meg .... Du kan muligens ha en allergisk reaksjon på: stress, såpe, sminke, insektstikk?... Også ting du har spist den siste uken kan ha betydning. (Det er ikke alltid allergiske reaksjoner er akutte. Det du tydeligvis reagerer på kan være noe du ble utsatt for for en uke siden for eksempel, og det gjør det vanskelig for deg å finne ut av hva det faktsik var/er....) Men først på du koble ut, legge på kalde omslag (ikke fuktig) men kalde omslag. Legg deg flat på sofaen/sengen og mediter. Pust inn - pust ut - med magen. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 14. oktober 2003 #5 Del Skrevet 14. oktober 2003 Husker ikke navnet på allergimedisinen... Beklager. Du har ikke tatt smertestillende da? Har hørt om de som får opphovnet ansikt av enkelte smertestillende medikamenter som f.eks. ibux. Da i form av opphovnede lepper-- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missycat Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 14. oktober 2003 jeg tok en ibux på lørdag.. var kjempefyllesjuk, hehe.. men de burde vel ikke blitt forverret nå? må stikke til legen, dette er skikkelig skummelt. skulle komme med en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 14. oktober 2003 #7 Del Skrevet 14. oktober 2003 jeg tok en ibux på lørdag.. var kjempefyllesjuk' date=' hehe.. men de burde vel ikke blitt forverret nå? må stikke til legen, dette er skikkelig skummelt. skulle komme med en gang...[/quote'] Flott! Det høres smart ut. Enig. Burde ikke forverre seg slik. Håper alt er i orden! oppdater meg/oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missycat Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 14. oktober 2003 har vært hos legen nå... fy fasan som jeg ser ut! alle bare glante på meg, og når jeg ser meg selv i speilet blir jeg redd! men jeg fikk vertfall en hestekur med prednison, så nå er det bare å krysse fingrene!! har tatt en haug me blodprøver også. ikke noe koselig. det er en forferdelig følelse å være så hoven og oppsvulmet, og ikke minst det å se seg selv i speilet og ikke kjenne seg igjen.. jeg har nettopp kommet hjem (studerer borte) så alt er liksom nytt, sengetøy, mammas fårikål, katten, men ingenting av dette har jeg reagert på før. forstår ingenting jeg. alt jeg ønsker er at jeg skal vokne imorgen å være helt normal igjen! vertfall at jeg ikke skal være hoven. for jeg vil ut å reise!! takk for gode ord og hjelp forresten hva skal jeg legge på som kaldt omslag viss det ikke skal være vått? lite smil, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #9 Del Skrevet 14. oktober 2003 Høres ut som du har fått Urticarea. Det er egentlig ingen allergisk reaksjon, men noe som kan komme som kasta på hvem som helst. Det arter seg som enorme hevelser i vevet (ødemer), som blir veskefylt og føles ømt. Samtidig får man utslett som ser ut som hovne, røde "føflekker". Dette kan forsvinne etter noen dager for aldri å plage deg igjen, eller det kan komme og gå over lengre tid. Så vidt jeg vet finnes det ingen kur mot det, antihistaminer virker ikke- som du har fått erfare. Det strides om reaksjonen kommer av hormonforandringer (feks. i sammenheng med overgangsalder, pubertet, graviditet osv.), overømfindtlighet for matvarer/ allergier eller psykiske faktorer. Stress kan ihvertfall utløse reaksjonen. Jeg vil foreslå at du hører med legen din om han tror det kan være dette du sliter med. Lykke til! La Flaca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 14. oktober 2003 #10 Del Skrevet 14. oktober 2003 Kaldt omslag uten å være vått? Du kan ta en pose frosne grønnsaker og legge på. Helst med f.eks. et håndkle utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 14. oktober 2003 #11 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg får også slikt "allergi-hovent-ansikt" noen ganger! Fælt er det! Og jeg tør nesten ikke vise meg ute av døra en gang, når jeg har det. Jeg har heller aldri funnet ut av årsaken! :-? Det eneste rådet jeg har til deg er å spise allergi-piller og avkjøle fjeset. Avkjøling er det som funker best for meg. Jeg pleier å avkjøle fjeset med fulle syltetøyglass, for det holder en stund før det blir varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 14. oktober 2003 #12 Del Skrevet 14. oktober 2003 hva skal jeg legge på som kaldt omslag viss det ikke skal være vått? Jeg tar ett mykt frotte hånkle og legger den i fryseren. Inni der har jeg en sånn blå pose som man kan varme eller frys i fryseren slik at hånkle er kaldt tvers igjennom. Om ting blir våte så har det en tendes til å irritere huden. Ivertfall hos meg gjøre det det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå