AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Jeg og min mann er utredet, ingenting galt. Jeg har eggløsning regelmessig. Har også kjøpt fertilitetsmonitor, og er inne på 3.måneden med den. Har eggløsning nøyaktig til samme tid hver måned. Jeg har to barn fra tidligere. Kan det være forhold i livmoren som gjør at et evt befruktet egg ikke vil feste seg? Gynekologen finner ingenting galt, men sier vi evt kan ta kontakt med en privat klinikk for prøverør. Men det er jo dyrt, og jeg vil prøve litt til først. Har også tatt laparoskopi, egglederene er helt fine. Noen råd? Altså: regelmessig syklus med påviste eggløsninger hver måned. Normal sæd og eggledere, har sett eggløsningen på ultralyd og fått påvist ved testing selv. Ikke overvektig. Har fått barn tidligere. Prøvd i tre år.
Vilmenfårikketil Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Jeg og min mann er utredet, ingenting galt. Jeg har eggløsning regelmessig. Har også kjøpt fertilitetsmonitor, og er inne på 3.måneden med den. Har eggløsning nøyaktig til samme tid hver måned. Jeg har to barn fra tidligere. Kan det være forhold i livmoren som gjør at et evt befruktet egg ikke vil feste seg? Gynekologen finner ingenting galt, men sier vi evt kan ta kontakt med en privat klinikk for prøverør. Men det er jo dyrt, og jeg vil prøve litt til først. Har også tatt laparoskopi, egglederene er helt fine. Noen råd? Altså: regelmessig syklus med påviste eggløsninger hver måned. Normal sæd og eggledere, har sett eggløsningen på ultralyd og fått påvist ved testing selv. Ikke overvektig. Har fått barn tidligere. Prøvd i tre år. Dere kan henvises Rikshospitalet (hvorfor ble dere anbefalt privat om du har fått barn på naturlig måte tidligere...?) for prøverør, da betaler dere kun de statlige egenandelene for forsøk og medisiner. mener at jeg leste et sted at det da kostet ca 6-8000 per forsøk Ellers så har jeg litt tro på akupunktør med spesialisering i fertilitet dersom leger+++ ikke finner noe galt.. Kjenner et par som var i liknende situasjon som gikk til jevnlig behandling og ble gravide tilslutt (man vet jo ikke om de hadde blitt det uansett, men muligens verdt å prøve?). Ellers så er det flere som har nevnt Pergotime for å få i gang eggløsningen ytterligere, etter som jeg har skjønt gjør det at det løsner flere egg og dermed øker sjansene for å bli gravid. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Det er dessverre mange som ikke får svar på hvorfor de ikke klarer å bli gravide, utrolig frustrerende. Men de har gjerne gode sjanser på å bli gravide med IVF. Jeg har hørt om de som får IVF på offentlige klinikker og de som ikke får det når den ene har to egne barn. Noen klinikker mener det er barna dere har sammen som teller, andre teller bare barn dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå