^^Belle^^ Skrevet 12. april 2011 Forfatter #1921 Skrevet 12. april 2011 tenk det a, at vi klarte det enda en gang. Er sulten som en ulv. Åh, det er helt fantastisk. Er SÅ glad på deres vegne! De ble kjempegode!
^^Belle^^ Skrevet 13. april 2011 Forfatter #1922 Skrevet 13. april 2011 Ugh, nok en natt med utrolig dårlig søvn pga. vondt både her og der. De siste par nettene har faktisk vært veldig gode (natt til i går sov jeg sammenhengende i 4 timer! ), men i natt begynte det altså igjen. Jeg ser jo en tendens da. Det er etter at jeg har jobbet et par dager at bekkenet krangler. Det er godt det snart er påske og ferie! Mannen kommer hjem i dag! Jeg skal hente ham på flyplassen klokken 6. Gleder meg. Ellers lite planer. Fikk lyst til å bake enda mer scones (søte denne gangen), og så får jeg se om jeg kommer meg på kjøpesenteret senere i dag. Jeg kan jo ta det før jeg henter mannen. Nå: bacon, cheddar og gressløk-scones til frokost.
*lilly* Skrevet 13. april 2011 #1923 Skrevet 13. april 2011 Huff, ikke noe gøy med dårlig søvn.. hele dagen har lett for å bli litt dårlig da. Håper du får tatt deg en liten dupp senere Det er så som så med søvnkvaliteten her også, men det er nok mer pga lite variasjon i sovestillinger og utallige do-besøk :gjeiper: Håper du får en fin dag! Frokosten høres kjempegod ut ihvertfall
^^Belle^^ Skrevet 13. april 2011 Forfatter #1924 Skrevet 13. april 2011 Huff, ikke noe gøy med dårlig søvn.. hele dagen har lett for å bli litt dårlig da. Håper du får tatt deg en liten dupp senere Det er så som så med søvnkvaliteten her også, men det er nok mer pga lite variasjon i sovestillinger og utallige do-besøk :gjeiper: Håper du får en fin dag! Frokosten høres kjempegod ut ihvertfall Det er derfor jeg er så glad for denne fridagen jeg har midt i uken. Deilig å ta seg en dupp midt på dagen. Her er det vel en kombinasjon av alt. Jeg snorker og vekker meg selv av og til, jeg må på do, jeg må snu meg hver halvtime pga. vondt og jeg sikler som en gal og våkner av det også. Livet er hardt noen ganger.
hegejenta30 Skrevet 13. april 2011 #1925 Skrevet 13. april 2011 Det er rett og slett ingen dans på roser det å være gravid! Til å begynne med er vi livredde for at det skal gå galt med spiren som så vidt har festet seg, så kommer kvalmen og hyppige do-besøk... Og senere i svangerskapet vann i kroppen, bekkenplager, ryggvondter, dårlig søvn, tett nese, sikling og snorking. Igrunnen merkelig at vi går med på dette frivillig! En ting er iallfall sikkert - det er faktisk koslig å være gravid til tross for plagene som hører til. Men må innrømme jeg gleder meg veldig til å få ut lillemann nå!
*lilly* Skrevet 13. april 2011 #1926 Skrevet 13. april 2011 Jeg snorker og vekker meg selv av og til, jeg må på do, jeg må snu meg hver halvtime pga. vondt og jeg sikler som en gal og våkner av det også. Livet er hardt noen ganger. Det er hardt arbeid å være gravid
^^Belle^^ Skrevet 13. april 2011 Forfatter #1927 Skrevet 13. april 2011 Ikke alltid like lett nei. Men i det store og det hele har jeg heldigvis hatt lite problemer (sikling liksom? ) og alle disse småvondtene blir så ubetydelige når jeg tenker på hva som kommer ut av det. Jeg gleder meg så innmari til å møte henne nå.
^^Belle^^ Skrevet 13. april 2011 Forfatter #1928 Skrevet 13. april 2011 Nå står det eple- og kanelscones i steikeovnen.
Mazilla Skrevet 13. april 2011 #1930 Skrevet 13. april 2011 Kommer det oppskrift på disse også på bloggen?
^^Belle^^ Skrevet 13. april 2011 Forfatter #1931 Skrevet 13. april 2011 Kommer det oppskrift på disse også på bloggen? Det er allerede gjort.
Mazilla Skrevet 13. april 2011 #1932 Skrevet 13. april 2011 (endret) Nam, det så utrolig godt ut! Men.. 227 gram mel, 113 gram smør og 205 grader? Har du konvertert oppskriften fra andre måleenheter eller? Endret 13. april 2011 av Mazilla
^^Belle^^ Skrevet 13. april 2011 Forfatter #1933 Skrevet 13. april 2011 (endret) Nam, det så utrolig godt ut! Men.. 227 gram mel, 113 gram smør og 205 grader? Har du konvertert oppskriften fra andre måleenheter eller? Jeg har konvertert det fra amerikanske oppskrifter. Der bruker de cups (og fahrenheit) til alt. Teite amerikanere. (og så er jeg litt sta på at mel, sukker og smør skal være i gram, mens det flytende skal være i dl. 227 g mel skal være sånn ca. 5 dl for eksempel, men her er det staheten som råder. ) Endret 13. april 2011 av ^^Belle^^
Diddles Skrevet 13. april 2011 #1934 Skrevet 13. april 2011 *huker deg opp på mine innlegg* Kan du ikke legge ut oppskrifta her også værsåsnill?
^^Belle^^ Skrevet 13. april 2011 Forfatter #1935 Skrevet 13. april 2011 *huker deg opp på mine innlegg* Kan du ikke legge ut oppskrifta her også værsåsnill? Oppskrift: Ingredienser: 227 g mel 2 ss sukker 3 ts bakepulver 1 ts kanel 113 g kaldt smør i terninger 250 ml eple i terninger 1,25 dl melk 2 egg sukker og kanel til strøssel Slik gjør du: Bland sammen det tørre, t.o.m. kanel. Bland i smør, enten med kjøkkenmaskin eller en gaffel, til smørbitene er på størrelse med erter. Vend i eplene. Visp sammen eggeplomme fra ett egg og melk i en liten bolle. Hell over det tørre, litt og litt. Det er viktig at deigen ikke blir for våt. Kjevle ut deigen til en pizzabunn på ca. 20 cm og del i 8 like store pizzastykker. Plassér på et kakepapirkledd brett og pensle med det resterende egget. Strø over rikelig med sukker og kanel. Steikes på 205 grader i 20-22 minutt.
Mazilla Skrevet 13. april 2011 #1936 Skrevet 13. april 2011 Helt enig i at det er mest logisk å måle det tørre i gram, spesielt siden mel og sånt er lett å dunke sammen og måle feil hvis man bruker dl. Meeen, jeg tror sannelig jeg hadde brukt 225 gram mel istedet for 227, bare fordi tallet høres bedre ut.. Minner om eksen min som skulle lage en liten porsjon vafler til oss, og stressa noe vilt med å få målt opp 1/16 teskje bakepulver. Kalkulatoren var hans viktigste hjelpemiddel på kjøkkenet. Nerd..
^^Belle^^ Skrevet 13. april 2011 Forfatter #1937 Skrevet 13. april 2011 Helt enig i at det er mest logisk å måle det tørre i gram, spesielt siden mel og sånt er lett å dunke sammen og måle feil hvis man bruker dl. Meeen, jeg tror sannelig jeg hadde brukt 225 gram mel istedet for 227, bare fordi tallet høres bedre ut.. Minner om eksen min som skulle lage en liten porsjon vafler til oss, og stressa noe vilt med å få målt opp 1/16 teskje bakepulver. Kalkulatoren var hans viktigste hjelpemiddel på kjøkkenet. Nerd.. Det høres akkurat ut som meg. Jeg er ikke så modig når det gjelder å ta ting på gefylen (derfor ble jeg kjempestolt da peanøttcookiesene ble så vellykkede, fordi jeg slumpa med sirup i stedet for brunt smør), og velger da å følge oppskriften akkurat sånn den er. Og ja, ovnen settes på litt mer enn 200 grader.
Kokos Skrevet 13. april 2011 #1939 Skrevet 13. april 2011 Mhm, scones.. Begge variantene hørtes veldig gode ut for mannen som kommer hjem i dag og skal være hjemme leenge!
^^Belle^^ Skrevet 13. april 2011 Forfatter #1940 Skrevet 13. april 2011 Høres ut som gode Scones det der Mhm, scones.. Begge variantene hørtes veldig gode ut for mannen som kommer hjem i dag og skal være hjemme leenge! De ble skikkelig gode begge to, om jeg så får si det selv. Eneste minuset er at baconsconesene ble litt for flate så det er litt vanskelig å dele dem opp for å smøre noe på. (Åh, nå fikk jeg lyst til å prøve dem med peppersmøreost Lurer på om det er godt...) Gleder meg veldig til å se ham igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå