Kokos Skrevet 10. april 2011 #1901 Skrevet 10. april 2011 Så koselig at mannen kanskje kommer hjem litt tidligere! Er det denne uken han kommer hjem? Ganske spesielt at det bare er én liten tur på jobb igjen før lille krek er her Gleder meg skikkelig på deres vegne! Ha en fortsatt fin søndag!
Muffin! Skrevet 10. april 2011 #1902 Skrevet 10. april 2011 Så deilig med en rolig helg. 32 uker! Nå kommer hun snart!
^^Belle^^ Skrevet 11. april 2011 Forfatter #1903 Skrevet 11. april 2011 Godt med en rolig helg da! Og for at mannen kanskje kommer hjem en dag tidliger enn planlagt! Blir godt å ha han hjemme i påska tipper jeg. Det er kjempedeilig. Da føler jeg meg faktisk klar for jobb på mandagen for en gangs skyld. Det hadde vært herlig og fått ham hjem litt før. Jeg skal jo bort i halve påsken da (Riga! ), men han er jo hjemme leeenge etter det også. Deilig. :happy: Så koselig at mannen kanskje kommer hjem litt tidligere! Er det denne uken han kommer hjem? Ganske spesielt at det bare er én liten tur på jobb igjen før lille krek er her Gleder meg skikkelig på deres vegne! Ha en fortsatt fin søndag! Han skal egentlig komme hjem på onsdag, så muligens det blir i morgen han kommer hjem. Så deilig med en rolig helg. 32 uker! Nå kommer hun snart! Det er ikke så lenge igjen nå nei.
^^Belle^^ Skrevet 11. april 2011 Forfatter #1904 Skrevet 11. april 2011 Siden det går i statuser i ''alle'' andre dagbøker for tiden, får jeg også ta meg en oppdatering. På vei: 32+2 Kjønn: jente Utålmodig? JA! Ikke fordi jeg er noe særlig lei, men... Forresten, jeg er lei. Men jeg tror nok det blir bedre på andre siden av påsken når jeg enten sykemelder meg 100% eller når jeg starter permisjon. Da kan hun godt vente litt til. Hodet ned: Ja. Det har hun hatt siden tante-jordmor kjente på magen i uke 25 eller noe. Aktivitet i magen: Ikke så mye som jeg skulle ha ønsket. Tror kanskje jeg har klart å roe meg med at hun har mye mindre plass inni der, selv om jeg alltid bekymrer meg litt uansett. Hegejenta hadde en skikkelig fin beskrivelse av bevegelsene: en hval som såvidt sneier vannskorpa. Navn: Jepp. Men vi vil se henne før vi bestemmer oss helt. Vektøkning: Uæææh, ja. Så langt er det vel +17 kg, men det er mye vann da. Vann i kroppen: Ja. Gifteringen måtte av for 7-8 uker siden, og skoene er blitt skikkelig trange. Kynnere: En del, særlig når jeg går mye. Humør: Njaaa, det går vel opp og ned. Føler meg litt deppa fordi jeg har lagt på meg så mye, samt at jeg har fått ekstremt mye kviser på ryggen, men jeg føler fremdeles at jeg svever på en rosa sky hver dag. Barnerom: Hun får ikke eget rom i leiligheten, siden vi skal bygge hus. Kontoret/gjesterommet får stå sånn som det står, og hun deler rom med oss. Utstyr: Vi har vel det meste på plass nå, bortsett fra balje/stellebord og diverse småtteri. Strekkmerker: Har fått på sideflesket og på puppene. Vet at jeg er veldig genetisk disponert for det, så blir glad dersom jeg slipper å få på magen også. *krysser fingrene* Magen: Er det mulig å få den større? Neida, den er vel gjennomsnittlig stor tror jeg. Melk i brystene: Har funnet to dråper på ene puppen to ganger. Ellers har det vært ganske så tett på den fronten. Tanker om fødsel: Gruer meg skikkelig, men prøver å fokusere på gaven vi får i etterkant. Kroppslige symptomer/plager: Bekkenløsning, trøtthet halsbrann og vann i kroppen er vel de største. Kosthold: Rett og slett rævva dårlig de siste ukene. Prøver å spise eple i stedet for snop og chips, men viljestyrken er ikke det den engang var. :gjeiper:
Sushi Skrevet 11. april 2011 #1905 Skrevet 11. april 2011 Gøy med status :happy: Liker den hvalmetaforen deres, altså (selv om jeg føler det er jeg som er hvalen akkurat nå ). for at mannen kanskje kommer hjem i morgen!
^^Belle^^ Skrevet 11. april 2011 Forfatter #1906 Skrevet 11. april 2011 Gøy med status :happy: Liker den hvalmetaforen deres, altså (selv om jeg føler det er jeg som er hvalen akkurat nå ). for at mannen kanskje kommer hjem i morgen! Jeg også syntes den var skikkelig bra og veldig beskrivende for hvordan bevegelsene er nå i forhold til tidligere. Før var det skikkelig sprellefest, mens nå er det saaaaakte bevegelser og gnukking mot mageskinnet som gjelder.
hegejenta30 Skrevet 11. april 2011 #1907 Skrevet 11. april 2011 Gøy med statusoppdateringen din! Håper du får en mindre slitsom dag på jobb i dag!
Kokos Skrevet 11. april 2011 #1908 Skrevet 11. april 2011 Gøy med status! :happy: Så deilig at mannen kanskje er hjemme i morgen allerede! Håper du har/får en fin dag!
^^Belle^^ Skrevet 11. april 2011 Forfatter #1909 Skrevet 11. april 2011 Slitsom dag på jobben i dag også gitt. Jeg blir liksom så gira på det jeg holder på med, og så merker jeg ikke at jeg har vondt før jeg er ferdig og bekkenet stivner helt. :gjeiper: Jeg fikk ihvertfall gått enda tidligere i dag, for jeg fikk ikke tid til å ta lunsj og jeg gidder ikke sitte på jobb en halvtime før jeg egentlig skal gå bare for å ta ''lunsj''. Nå er forhåpentligvis de største tingene unnagjort før påske og jeg får en rolig siste uke før ferie. Nå er jeg altså hjemme og middagen står i ovnen. I dag blir det karamellisert løkpizza. Det skal vel egentlig være karamellisert løkterte, men siden jeg prøver å være bittelitt sunn(ere), ble det en mini pizzabunn i stedet for butterdeig. Håper det smaker. Jeg har også allerede fått gjort unna dagens gjøremål (rydde på kjøkken og i stua), så nå skal jeg spise, ta meg en velfortjent middagshvil og bare slappe av. Jeg får se om jeg får ånden over meg senere i dag til å kanskje rydde litt i babyting.
^^Belle^^ Skrevet 12. april 2011 Forfatter #1910 Skrevet 12. april 2011 Mannen kommer ikke tidligere hjem allikevel. Det er vel mer sannsynlig at han kommer senere hjem. Forbanna tåke. Jaja, da får vi trøste oss med at han vasser i overtidspenger dersom det er tilfelle. ''Fredag'' i dag. I dag skal jeg lage scones (med gressløk, cheddar og bacon) tror jeg. Fikk skikkelig lyst i går kveld, men da var klokken plutselig blitt litt for mye. I morgen SKAL jeg klare å ta meg en tur på kjøpesenteret. Jeg har jo morgengaveringen min som enda ikke er hentet, samt bikinien jeg må kjøpe til vanngymen. Jeg har også funnet ut at det er på tide å kjøpe en BH uten spiler. Jeg har nå konstante blåveiser/svetteeksem/utslett etter BH-spilene fordi magen min er så høy. Mer skal jeg ikke kjøpe, for på søndag reiser vi til Riga! Regner med det blir litt shopping der, selv om det nok hadde blitt litt mer dersom jeg ikke hadde vært gravid. Jeg gidder ikke kjøpe vanlige klær og sko kan jeg heller ikke kjøpe. Det får bli vesker da. Og babyting.
hegejenta30 Skrevet 12. april 2011 #1911 Skrevet 12. april 2011 Voksende bryst og ikke minst melkesprengte bryst har det best med bh uten spiler ja. Men om man skal ha litt støtte så syns jeg personlig de BH'ne med spiler er de som støtter best. Men så er melkefabrikken min litt oversize også... Åh... Riga høres herlig ut! Husk å ha på støttestrømper på flyet siden du har en del vann i kroppen. Rett og slett for å unngå blodpropp! Kos deg på "fredagen" din. Så får vi håpe tåka letter sånn at mannen kan komme seg hjem til snuppene sine!
^^Belle^^ Skrevet 12. april 2011 Forfatter #1912 Skrevet 12. april 2011 Voksende bryst og ikke minst melkesprengte bryst har det best med bh uten spiler ja. Men om man skal ha litt støtte så syns jeg personlig de BH'ne med spiler er de som støtter best. Men så er melkefabrikken min litt oversize også... Åh... Riga høres herlig ut! Husk å ha på støttestrømper på flyet siden du har en del vann i kroppen. Rett og slett for å unngå blodpropp! Kos deg på "fredagen" din. Så får vi håpe tåka letter sånn at mannen kan komme seg hjem til snuppene sine! Jeg har vel litt å støtte jeg også nå (har gått fra A til D), men det er bare så forferdelig ubehagelig å sitte med BHen gnagende inn i toppen på magen. :gjeiper: Jeg har aldri prøvd BH uten spiler da, så kanskje jeg synes det er like pyton? Støttestrømper finnes her i huset ja. Kjøpte to par nesten med en gang jeg ble gravid fordi jeg tok så mye fly i jobbsammenheng, og så reiste vi jo til USA også. Åh, jeg gleder meg. (Selv om en liten del av meg er litt bekymret, men det er jo like risikofylt å få blodpropp når man går på p-piller så...er ihvertfall det jeg sier til meg selv. )
hegejenta30 Skrevet 12. april 2011 #1913 Skrevet 12. april 2011 Så lenge man er frisk ellers så tror jeg det ikke er så farlig å fly som gravid. Bare man følger flyselskapenes retningslinjer, og passer på å drikke mye ombord osv. Så går det nok veldig bra. Om du har merket at du har fått åreknuter (en del som får det også når de er gravide) så er det nok ikke så lurt å reise. Det er jo heldigvis ikke sååå lang flytur til Riga.
^^Belle^^ Skrevet 12. april 2011 Forfatter #1914 Skrevet 12. april 2011 Så lenge man er frisk ellers så tror jeg det ikke er så farlig å fly som gravid. Bare man følger flyselskapenes retningslinjer, og passer på å drikke mye ombord osv. Så går det nok veldig bra. Om du har merket at du har fått åreknuter (en del som får det også når de er gravide) så er det nok ikke så lurt å reise. Det er jo heldigvis ikke sååå lang flytur til Riga. Nei, jeg var faktisk mer nervøs da vi fløy til USA. Da var jeg i første trimester i tillegg til at det var en så lang tur. Denne gangen er det bare noen timer, og jordmor har ikke sagt noe som helst annet enn ''kos deg på turen''. Åreknuter har jeg ikke fått heldigvis (såvidt jeg vet ), og flyselskapet (AirBaltic) er faktisk strengere enn f.eks. SAS. Jeg må jo ha med meg erklæring fra jordmor om terminen og helsen min som skal være datert maks to uker før avreise.
^^Belle^^ Skrevet 12. april 2011 Forfatter #1915 Skrevet 12. april 2011 Hjemme fra jobb med nudler (og krek) i magen. :happy: Dagen i dag har vært en fin dag. Jeg har kjørt båt (på jobb, ja ) og ellers fått gjort det meste som skal gjøres før påske. Nå blir det virkelig ikke så veldig mye å gjøre før ferien. Deilig. I tillegg har jeg klart å kvitte meg med lion barsene (tok dem med på jobb, men spiste ingen fordi jeg var ute til lunsj - de ble visst VELDIG godt mottatt og det er jo selvsagt gøy) og så klarte jeg å ikke kjøpe noe som helst godteri, chips eller brus da jeg var på butikken. Jeg skal virkelig klare denne uken uten noe som helst som strider mot ASS-policyen. Jeg har også bestemt meg for ''Prosjekt: Rydde i fryseren'', noe som vil si å spise opp en del av frossenvarene som har ligget der i hundre år. Så i morgen: laks + potetstappe = . Nå er det lalletid for meg, med en god bok (The Elfstones of Shannara) i sengen.
Mazilla Skrevet 12. april 2011 #1916 Skrevet 12. april 2011 Imponert om du klarer å være med på ASS mens du er gravid! Jeg har innsett mine egne begrensninger, og vil ikke prøve engang (for da blir jo nederlaget større når jeg failer).. Ser du har samme boksmak (heter det det? ) som han godeste forresten. Kos deg med en avslappende ettermiddag!
^^Belle^^ Skrevet 12. april 2011 Forfatter #1917 Skrevet 12. april 2011 Imponert om du klarer å være med på ASS mens du er gravid! Jeg har innsett mine egne begrensninger, og vil ikke prøve engang (for da blir jo nederlaget større når jeg failer).. Ser du har samme boksmak (heter det det? ) som han godeste forresten. Kos deg med en avslappende ettermiddag! Jeg jukser litt da, for noen aktiv trening blir det ikke. Men jeg ser på den aktiviteten jeg får på jobb (det er jo stort sett mangemange timer ute med gåing, ståing og bæring hver eneste dag) som mer enn nok nå som jeg er kommet såpass langt. Jeg likte første boken skikkelig godt, og håper denne er like fin. (Fantasy er vel omtrent det eneste jeg leser tror jeg.)
^^Belle^^ Skrevet 12. april 2011 Forfatter #1919 Skrevet 12. april 2011 Hei på deg du gravide dame! -------- Da står sconesene i ovnen og vi krysser fingrene for at det blir vellykket. Holder på å mekke blogginnlegg nå.
pusilus Skrevet 12. april 2011 #1920 Skrevet 12. april 2011 Hei på deg du gravide dame! tenk det a, at vi klarte det enda en gang. -------- Da står sconesene i ovnen og vi krysser fingrene for at det blir vellykket. Holder på å mekke blogginnlegg nå. Er sulten som en ulv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå