Disco Biscuit Skrevet 30. mars 2011 #1761 Skrevet 30. mars 2011 Din svigermor kjenner nok litt på følelsen at hun ønsker det beste for barnebarnet sitt, men hun må da forstå at dine ønsker kanskje er litt annerledes, og at tidene forandrer seg Håper du får en fin dag
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #1762 Skrevet 30. mars 2011 Huff, disse svigermødrene, altså! Jeg føler meg ganske heldig når jeg leser her inne, for min er veldig redd for å være "vanskelig svigermor", så jeg får lov til å si fra hvis hun blir det. :gjeiper: Tenk at om en 20-30 år er det vi som sitter og himler med øynene over babyutstyret og matvanene til våre døtre/svigerdøtre. "Kan du ikke spise agurk?! " Mamma er forresten sånn som moren din, Belle. Verdens minst kranglete person. De er ikke alltid like lette å ha med å gjøre. Det som er så merkelig er at hun også er redd for å være ''innpåsliten svigermor'', men med disse babytingene har hun bare tatt helt av. :gjeiper: Men jeg vet ihvertfall med meg selv at jeg ikke kommer til å komme med kommentaren ''det ble da folk ut av dere også'' eller på en annen måte ta det som en personlig fornærmelse. Jeg får ta min egen mammas strategi da. Din svigermor kjenner nok litt på følelsen at hun ønsker det beste for barnebarnet sitt, men hun må da forstå at dine ønsker kanskje er litt annerledes, og at tidene forandrer seg Håper du får en fin dag Ja, det forstår jeg jo veldig godt. Men jeg blir bare så frustrert over at hun ikke ser ut til å skjønne at ting har forandret seg mye siden hun var gravid og hadde baby. *hjertesukk* I like måte.
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #1763 Skrevet 30. mars 2011 Fri i dag. O lykke! Jeg må visst ha vært trøtt, for jeg sov helt til klokken 10 i dag. Det er lenge siden jeg har sovet så lenge altså. Mannen reiste i dag morges, så nå er huset veldig tomt. Heldigvis fikk vi kost mye i går kveld. Nå for tiden ligger vi i sengen med hver sin data på fanget (på grunn av at ryggen min ikke klarer hverken sitting eller ligging i sofaen) og han lå og strøyk meg over magen i hele går. Tror han var litt trist for at han skulle reise fra oss. Men det er bare to uker og jeg har bestemt meg for at de skal gå fort. Nemlig. Ingen planer i dag annet enn å komme meg til butikken. Ellers er det så utrolig mye jeg har lyst til å gjøre her hjemme, men jeg har rett og slett ikke funnet energi til det enda. Neste punkt på listen nå blir å begynne å vaske babyklær, sengesett og sånne ting. Jeg klør i fingrene etter å få alt på plass både i seng og i vogn og ikke minst få gjort i stand en ledig skuff i kommoden vår til klærne hennes. :happy: Et spørsmål: skal jeg vaske dynene? Jeg burde vel kanskje det? Og har dere vært skikkelig nazi på å vaske bamser og sånn? Jeg tenkte at jeg ihvertfall skal vaske bamsene som henger på uroen siden den ble kjøpt brukt. Det samme med babygymmen. I morgen er det legetime og fornying av sykemelding. Jeg er litt i tvil på hva jeg skal gjøre. På én side har jeg veldig ''lyst'' til å bli enda mer sykemeldt for nå går jeg rundt og har konstant vondt i bekkenet i tillegg til utrolig mange kynnere i løpet av en dag, men på den andre siden føler jeg at det da blir altfor travelt de dagene jeg er på jobb. Nei, jeg får bare fortelle henne hvordan jeg har det så får hun gjøre seg opp en mening om det hele. Jeg er vel mest bekymret for kynnerne da. De er jo ikke noe særlig vonde (jeg har kanskje max to-tre i løpet av dagen som gjør at jeg må krøke meg sammen - enten fordi de går rett på blæren eller fordi de er veldig vonde), men kynnere er jo ikke bra å ha for mange av heller, sant? Jeg bekymrer meg jo også for hvor vonde de virkelig er. Jeg har veldig høy smerteterskel og er redd for å bortforklare dem med at de ikke er så vonde, men kanskje de er det allikevel? Eller kanskje jeg leter etter noe å bekymre meg for og at de er helt normale? Hmmm, dagens filosofiske tanke. Det føles også som om jeg begynner å bli syk igjen. Derfor er planen å ta det så mye med ro som jeg kan i dag, og ikke ha dårlig samvittighet for alt som burde blitt gjort. Sånt kan jeg gjøre i helgen. Denne dagen blir nok fylt med Desperate Housewives (jeg er virkelig hekta, det er så gøy :happy: ), pasta til middag (som mannen ikke liker, da tar jeg sjansen når jeg får den ) og kanskje en oreo og fem med melk.
hegejenta30 Skrevet 30. mars 2011 #1764 Skrevet 30. mars 2011 Vaske bamser - hadde jeg faktisk ikke tenkt å gjøre. Rett og slett fordi de ofte blir stygge etter vask... Så vask blir det nok ikke før de er tilgriset med sikkel og gulp (eller værre ting). Men de som er kjøpt brukt hadde jeg nok skylt opp - mest fordi man ikke vet hvordan det har vært hjemme hos de som hadde det før dere. Det er iallfall kos å vaske babytøy og legge det på plass i kommoden! Kos deg med fridag! Og hold sykdom på avstand!
Kokos Skrevet 30. mars 2011 #1765 Skrevet 30. mars 2011 Er helt sikker på at disse to ukene kommer til å gå fort! Synes du skal fortelle akkurat det du skrev til legen og la henne ta avgjørelsen for deg. Kos deg med fridag, og ha god samvittighet for at du tar det helt med ro!
Småkjekset Skrevet 30. mars 2011 #1766 Skrevet 30. mars 2011 Disse to ukene kommer til å gå kjempe fort, det er jeg sikker på Høres ut som om du har noen fine planer for dagen i dag Slappe av mest mulig kan aldri bli feil :happy: Og synes som Kokos at du skal si til legen det du har skrevet over, slik at hun bestemmer for deg. Synes også at jobben din burde tilrettelegge mer for deg, med å evt få inn en annen allerede nå som kan gjøre overgangen frem mot du går ut i permisjon mye lettere for både deg og jobben
hegejenta30 Skrevet 30. mars 2011 #1767 Skrevet 30. mars 2011 Skader ikke å spørre på jobben hvilke muligheter som fins iallfall - ref. det som Småkjekset skriver!
Sushi Skrevet 30. mars 2011 #1768 Skrevet 30. mars 2011 Enig med de andre, spør om bedre tilrettelegging. Det kan ikke være sånn at du får det dobbelt så travelt de dagene du er på jobb, bare fordi du er delvis sykmeldt. Da er jo poenget litt borte... Jeg lurer også på det med vasking av dyner, overmadrass osv.
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #1769 Skrevet 30. mars 2011 Vaske bamser - hadde jeg faktisk ikke tenkt å gjøre. Rett og slett fordi de ofte blir stygge etter vask... Så vask blir det nok ikke før de er tilgriset med sikkel og gulp (eller værre ting). Men de som er kjøpt brukt hadde jeg nok skylt opp - mest fordi man ikke vet hvordan det har vært hjemme hos de som hadde det før dere. Det er iallfall kos å vaske babytøy og legge det på plass i kommoden! Kos deg med fridag! Og hold sykdom på avstand! :klemmer : Jeg tenker det samme som deg. Bamsene er jo uansett til pynt nå så tidlig (de skal vel aller helst ikke ha noe oppi senga i det hele tatt), og de brukte vil jeg gjerne ha så rene som mulig. :gjeiper: Er helt sikker på at disse to ukene kommer til å gå fort! :jepp : Synes du skal fortelle akkurat det du skrev til legen og la henne ta avgjørelsen for deg. :Nikke : Kos deg med fridag, og ha god samvittighet for at du tar det helt med ro! :klem : Vi satser på det. Heldigvis har jeg en veldig grei lege, så jeg satser på at hun gjør det som er best for meg. Disse to ukene kommer til å gå kjempe fort, det er jeg sikker på :jepp : Høres ut som om du har noen fine planer for dagen i dag : ) Slappe av mest mulig kan aldri bli feil :happy : Og synes som Kokos at du skal si til legen det du har skrevet over, slik at hun bestemmer for deg. Synes også at jobben din burde tilrettelegge mer for deg, med å evt få inn en annen allerede nå som kan gjøre overgangen frem mot du går ut i permisjon mye lettere for både deg og jobben :jepp : Problemet er vel at de ikke har tenkt å få inn en annen i det hele tatt, og heller bare bruke en utenforstående som vi leier inn det året jeg er borte. Og så tenker jeg jo at det ikke er så mange ukene igjen til jeg går ut i permisjon... Men jeg har faktisk tenkt på å spørre om det er mulighet for å få med meg en assistent, men det er vanskelig det også. Byggebransjen er jo endelig på god vei oppover igjen og det er ikke så lett å få tak i folk. Skader ikke å spørre på jobben hvilke muligheter som fins iallfall - ref. det som Småkjekset skriver! Jeg skal gjøre det. Jeg merker uansett at det snart begynner å bli for tungt å bære på utstyret mitt. Enig med de andre, spør om bedre tilrettelegging. Det kan ikke være sånn at du får det dobbelt så travelt de dagene du er på jobb, bare fordi du er delvis sykmeldt. Da er jo poenget litt borte... Jeg lurer også på det med vasking av dyner, overmadrass osv. :vetikke : Usj, ja. Jeg får ta det med sjefen etter at jeg har vært hos legen. Jeg tror uansett ikke jeg orker å ha det sånn lenger, selv om det bare er snakk om 3-5 uker.
hegejenta30 Skrevet 30. mars 2011 #1770 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har ikke vasket dynene - men sørget for å lufte de lenge før jeg hadde på sengetøyet. Overmadrassene har jeg derimot vasket.
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #1771 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har ikke vasket dynene - men sørget for å lufte de lenge før jeg hadde på sengetøyet. Overmadrassene har jeg derimot vasket. Aha, takk for tips. Vi har ikke kjøpt overmadrasser vi, for jeg tenkte kanskje at det ikke var noen vits siden vi skal bruke lammeskinn? Men det er vel kanskje det, mtp. eventuelle uhell og sånn.
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #1772 Skrevet 30. mars 2011 Nytt magebilde, tatt i dag. Er det bare meg eller har magen eksplodert den siste uken?
Mazilla Skrevet 30. mars 2011 #1773 Skrevet 30. mars 2011 Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg husker akkurat hvor stor den var sist, men den har definitivt vokst!
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #1774 Skrevet 30. mars 2011 Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg husker akkurat hvor stor den var sist, men den har definitivt vokst! Oi, kanskje jeg brude ha lagt ut link til albumet. Her.
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #1777 Skrevet 30. mars 2011 Det merkes godt også altså. Føler meg såååå tung og svær.
hegejenta30 Skrevet 30. mars 2011 #1778 Skrevet 30. mars 2011 for magekul som vokser Det er STOR forskjell på det nye bildet og det siste som lå i albummet! Fin hybel for lille krek!
Kokos Skrevet 30. mars 2011 #1779 Skrevet 30. mars 2011 Så mye den har vokst, spesielt på de siste 3 ukene! Kjempefin da
Sushi Skrevet 30. mars 2011 #1780 Skrevet 30. mars 2011 Det merkes godt også altså. Føler meg såååå tung og svær. Samme her Og større skal vi bli!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå