Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så godt at formen er bedre :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra du er bedre i dag :D

Skrevet

Takk jenter, det er deilig. :happy: Fremdeles ikke heeelt i piggform, men jeg regner med det kommer. :Nikke:

Forresten, jeg tror lille krek hadde sin første hikkerunde i dag. :rodmer: Jeg vet ikke hva annet det kan være, men det var såpass svakt (dypt inne) og såpass regelmessig at jeg antar at det var det det var. :hjerte:

Skrevet

Hei på deg!

Alltid like koselig å lese i dagboka di. Drømmehuset, TV-kos, bringebær, kake og nammepizza. Og lille frøken turbokrek :rodmer:

Og så kos å handle inn til babyen! Mannen min bare så på med store øyne mens jeg handlet og dillet, men han var veldig glad for det etter at lillegullet ble født, for da var jo alt på plass uten at han egentlig helt hadde skjønt hvordan det hadde gått til. Hurra for redebyggehormonene! :fnise:

Forresten, når det gjelder febertermometer, så har vi aldri fått bruk for det fine og dyre øretermometeret vi kjøpte, for lillegullet synes det er helt greit å bli målt i rompa med vanlig termometer, og da gjør vi jo helst det.

Lykke til videre! Jeg titter nok innom nå og da, men jeg er på KG-avvenningskur ...

:klemmer:

Skrevet

Hei på deg!

Alltid like koselig å lese i dagboka di. Drømmehuset, TV-kos, bringebær, kake og nammepizza. Og lille frøken turbokrek :rodmer:

Og så kos å handle inn til babyen! Mannen min bare så på med store øyne mens jeg handlet og dillet, men han var veldig glad for det etter at lillegullet ble født, for da var jo alt på plass uten at han egentlig helt hadde skjønt hvordan det hadde gått til. Hurra for redebyggehormonene! :fnise:

Forresten, når det gjelder febertermometer, så har vi aldri fått bruk for det fine og dyre øretermometeret vi kjøpte, for lillegullet synes det er helt greit å bli målt i rompa med vanlig termometer, og da gjør vi jo helst det.

Lykke til videre! Jeg titter nok innom nå og da, men jeg er på KG-avvenningskur ...

:sjokk: KG-avvenning? Er det mulig? :fnise: Uansett alltid koselig med besøk.

Synes babyshopping er kjempegøy jeg. Kanskje det også har noe med at jeg har mentalt babyshoppet i over tre år før jeg fikk muligheten til å gjøre det selv. :sjenert: Jeg tror nok uansett at redebyggerinstiktet har noe for seg altså, for det er virkelig mye å sette seg inn i og holde styr på. :ler:

Takk for tips ang. termometer. Øretermometer er vel litt greiere å bruke når barna blir litt eldre kanskje. :Nikke:

:klem:

Skrevet

:daane: Det lønner seg virkelig ikke å være borte fra jobb 3 dager på en uke. *travelt*

Jeg skulle vel egentlig gjort én uteting til i dag, men jeg må rett og slett se an formen og bekkenet. Har vært ute i en times tid nå (gåing, ståing, bæring og bøying) og har vondt over alt. :sjenert: Hadde en del kynnere mens jeg holdt på, men de var heldigvis ikke særlig vonde. Da er det vel greit? :klo:

Ellers er formen bra i dag. Ikke slapp, bare litt forkjøla med tørrhosting. Det er jo et tegn på at uhumskhetene er på vei ut av kroppen, så det er jo bra! :tommelsmil:

Skrevet

En kynner er en kynner - og de vil man helst ikke ha så mange av (vonde eller ei) - så ikke overdriv nå :fy_fy:

Skrevet

En kynner er en kynner - og de vil man helst ikke ha så mange av (vonde eller ei) - så ikke overdriv nå :fy_fy:

:sjenert: Okei. Da skal jeg se an formen etter lunsj. :Nikke:

Skrevet

Enig med Hege. Skjerpings!

Høres ut som du har en tung jobb, altså. Har noen av kollegaene dine vært gravide før, og evt. hvor lenge har de jobba da?

Skrevet

Godt du er på bedringens vei, men du må lytte til kroppen din. :kose:

Litt kjedelig med en sånn jobb hvor ting hoper seg opp når man er borte. Da rekker man jo egentlig aldri å være syk og hente seg inn igjen.

Skrevet

Over 30 uker allerede :hoppe:

Ikke slit deg ut på jobb nei. Lytt til kroppen og ta det med ro, for det høres hardt ut. Bra at formen er bedre igjen nå hvertfall :)

Skrevet

Så bra at formen er bedre :) Herlig med hikking hos lillekrek :hjerte:

Skrevet (endret)

Enig med Hege. Skjerpings!

Høres ut som du har en tung jobb, altså. Har noen av kollegaene dine vært gravide før, og evt. hvor lenge har de jobba da?

:sjenert: Jeg prøver så godt jeg kan.

Njaaa, den er vel forsåvidt det. Ikke i nærheten av hvordan det var på østlandet da, for her har jeg fullt ansvar for kontorarbeidet også så det blir litt roligere, men jeg merker det godt på kroppen altså. Kollegaene mine er enten mannfolk eller damer over 40 på kontoret, så jeg har ikke peiling på hvor lenge det er normalt å jobbe når man har en sånn jobb som dette. :vetikke: Det hadde forsåvidt vært interessant å høre om jeg er superkvinne eller superpyse. :fnise:

Godt du er på bedringens vei, men du må lytte til kroppen din. :kose :

Litt kjedelig med en sånn jobb hvor ting hoper seg opp når man er borte. Da rekker man jo egentlig aldri å være syk og hente seg inn igjen.

Ja, det er ikke så gøy. Det er derfor jeg kvir meg litt for å eventuelt få mer sykemelding enn 20% også, for da tror jeg det bare hadde blitt verre de dagene jeg faktisk er på jobb.

Over 30 uker allerede :hoppe :

Ikke slit deg ut på jobb nei. Lytt til kroppen og ta det med ro, for det høres hardt ut. Bra at formen er bedre igjen nå hvertfall : )

:klemmer :

Jaaa. :hoppendeglad:

Jeg prøver så godt jeg kan altså, men det er ikke så lett alltid. :sjenert:

:klem:

Så bra at formen er bedre : ) Herlig med hikking hos lillekrek :hjerte :

Det er kjempeherlig. :rodmer: Men samtidig så er det en litt sånn irriterende følelse, akkurat som om jeg hikker selv. :fnise:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Jeg klarte ikke å la være i går, og gjorde altfor mye. Igjen. :sukk: Jeg har jo egentlig ingen rett til å klage, for det er jo bare min egen feil, men jeg det var så deilig å bli ferdig med det. :sjenert: Bekkenet mitt var superstivt i hele går kveld, så jeg fikk faktisk lagd Suksesskombo til mannen. :ler: Jeg kan rett og slett ikke sitte eller ligge lenge av gangen etter en sånn dag, for da kommer jeg meg ikke ut av sofaen igjen. :gjeiper:

Svigermor var også på besøk en liten tur i går, og atter en gang havnet vi i en diskusjon om barnesikkerhet. Aaaaarg, jeg får bare lyst til å rive av meg alt håret av og til. :dry: Hun snakket om å kjøpe en sånn Hokus Pokus-stol (greit nok, de er så stygge at de blir dritkule, men de er veldig vanskelige å få tak i til en billig penge (helt ny koster 1000 kr), samtidig som at vi ikke gidder å ha både den og en Tripp Trapp. Ikke har vi plass heller) sånn at babyen kunne sitte oppi der. Da sa jeg, som trodde at dette var allmenn kunnskap nå til dags, at babyer helst ikke skal sitte før de kan sette seg opp selv. (Dette er allmenn kunnskap, sant? :sjenert: ) Da ble hun, som alltid, personlig fornærmet, og kom med den standard kommentaren at ''hmph, det ble da folk ut av dere også'' og ''du må slutte å lese så mye på nettet'' i en skikkelig sur tone. Jeg prøvde jo da å forklare at ting har forandret seg på de 30 årene siden hun gikk gravid, og at jeg bare følger helsemyndighetene sine anbefalinger (sammen med for eksempel at babyer skal ligge på ryggen og at jeg ikke skal spise brie i svangerskapet - sånn er det bare nå til dags liksom :roll: ). Hun får meg virkelig til å føle meg som verdens største dust når det gjelder sånne ting. :rasende: Men mannen, fin som han er, sier han ble litt imponert over at jeg stod på mitt siden jeg har en tendens til å være konfliktsky. :rodmer: Jaja, håper hun så litt fornuft i det jeg prøvde å si (selv om jeg egentlig tviler på det :dry: ).

Resten av kvelden ble brukt til å se på Desperate Housewives og spise oreo og drikke melk. :sikle:

I dag har jeg, nok en gang, hatt en altfor lang dag. Heldigvis har den vært ganske rolig, så bekkenet er ikke så altfor ille. Jeg kjenner det vel mest på trøttheten i dag, for jeg har vært ute i 5 timer. :overrasket: Da er det deilig med fint vær altså. :sol:

Ingen planer for dagen. Mannen reiser ut på jobb i morgen, så det blir vel litt sånn i-siste-liten-krampekos før han reiser fra meg i to uker. :grine: Regner med det blir en del bakeblogging de neste to ukene. :fnise:

Ellers: fri i morgen. :hoppendeglad:

Skrevet

Da sa jeg, som trodde at dette var allmenn kunnskap nå til dags, at babyer helst ikke skal sitte før de kan sette seg opp selv. (Dette er allmenn kunnskap, sant? :sjenert: ) Da ble hun, som alltid, personlig fornærmet, og kom med den standard kommentaren at ''hmph, det ble da folk ut av dere også'' og ''du må slutte å lese så mye på nettet'' i en skikkelig sur tone.

Der ER allmenn kunnskap. Til og med jeg vet det. ;)

Jeg tror mange reagerer sånn fordi de tar det litt som en indirekte kritikk av det de har gjort. Noe som er ganske poengløst, for man visste jo ikke bedre da. Og om 30 nye år vet man enda mer.

"det ble da folk av dere" er jo unødvendig sagt, da. Du får svare med et "ja, men det ble folk med mer ryggproblemer enn nødvendig". ;)

Skrevet

Igrunn så er det helt utrolig at det ble folk av oss - det fantes jo f.eks ikke bilsikring da vi vokste opp. Enten lå vi i vognbaggen i baksetet eller ble holdt av den som var passasjer.

Jeg har en sånn hokus pokus stol fra da jeg var liten - men som du sier - så skal ikke den brukes før barnet kan (minimum) holde hodet sitt selv - i bestefall sitte selv - så fra ca 6-7 mnd av. Men om dere skal ha tripp-trapp stol - hvorfor ha to?? Den ene kan vel stå hos svigers evt - til dere skal på besøk der - siden de bor såpass nærme så blir det vel så dere tar dere en tur dit iblant på søndagsmiddag.

Du kan jo foreslå det for svigermor at hun har en høystol hos seg.

Jeg har heldigvis ikke fått noen flere oppgulp fra min svigermor - men kjenner jeg tenner på alle plugger bare ved tanken på at det kan komme noe. *Puste dypt og rolig og telle til ti*

Skrevet

Uff, blir sliten og småirritert av å bare lese om innblanding fra svigermor. Akkurat med det første barnet så burde det vel være lov til å bestemme hva og hvordan ting skal være.

Kjedelig at mannen reiser i morgen, men deilig med fri da. :happy: Ikke fra mannen, men fra jobb. :fnise:

De to ukene han er borte går sikkert fort, og tenk neste gang han reiser så er det ikke lenge til kreket kommer! :hoppe:

Skrevet

Der ER allmenn kunnskap. Til og med jeg vet det. ;)

Jeg tror mange reagerer sånn fordi de tar det litt som en indirekte kritikk av det de har gjort. Noe som er ganske poengløst, for man visste jo ikke bedre da. Og om 30 nye år vet man enda mer.

"det ble da folk av dere" er jo unødvendig sagt, da. Du får svare med et "ja, men det ble folk med mer ryggproblemer enn nødvendig". ;)

:fnise: Godt å vite at det ikke er noe jeg har lest på et overhysterisk forum eller noe. :dry:

Jeg prøver jo å forklare henne det. For eksempel at det var ikke så veldig lenge før hun gikk gravid at det var helt okei å røyke som gravid. Det beviser jo bare hvor utrolig mye som har forandret seg. Men jeg tror rett og slett ikke det synker inn.

Jeg skal prøve den kommentaren dersom det kommer enda en diskusjon rundt dette. :jepp:

Igrunn så er det helt utrolig at det ble folk av oss - det fantes jo f.eks ikke bilsikring da vi vokste opp. Enten lå vi i vognbaggen i baksetet eller ble holdt av den som var passasjer.

Jeg har en sånn hokus pokus stol fra da jeg var liten - men som du sier - så skal ikke den brukes før barnet kan (minimum) holde hodet sitt selv - i bestefall sitte selv - så fra ca 6-7 mnd av. Men om dere skal ha tripp-trapp stol - hvorfor ha to?? Den ene kan vel stå hos svigers evt - til dere skal på besøk der - siden de bor såpass nærme så blir det vel så dere tar dere en tur dit iblant på søndagsmiddag.

Du kan jo foreslå det for svigermor at hun har en høystol hos seg.

Jeg har heldigvis ikke fått noen flere oppgulp fra min svigermor - men kjenner jeg tenner på alle plugger bare ved tanken på at det kan komme noe. *Puste dypt og rolig og telle til ti*

Ja, sant? Mamma er veldig flink til å bare være overrasket over hvor ulikt det er å være gravid og forelder nå til dags enn da hun gikk gravid. Hun kommer ikke med noen sure bemerkninger, men sier heller bare ''oi, kan du ikke spise det? Guri som tiden har forandret seg''. Så humrer hun litt og rister på hodet. :hjerte:

Hun mente at vi trengte to, for Hokus Pokus-stolen kan jo brukes til tre ting nesten på en gang. :lol: Men jeg er sikker på at hun pusher på den fordi hun synes Tripp Trappen er stygg. Og fordi hun tror at den eneste sønnen hun har er fasiten på hvordan alle babyer har det. Kanskje litt stygt på si, men jeg LER dersom det viser seg at lille krek hater vippestolen - noe som jo godt er mulig. :twisted: Hun tror jo at absolutt alle babyer i hele verden elsker vippestoler kun fordi hennes sønn gjorde det. :dry:

Hun mente forresten at det ikke gjorde noenting om en 3 måneder gammel baby satt i en sånn Hokus Pokus-stol. :overrasket:

Sorry, jeg tenner på en del plugger jeg også når jeg tenker på det. :sjenert: Jeg er egentlig veldig smilende og blid altså. :fnise:

Skrevet

Uff, blir sliten og småirritert av å bare lese om innblanding fra svigermor. Akkurat med det første barnet så burde det vel være lov til å bestemme hva og hvordan ting skal være.

Kjedelig at mannen reiser i morgen, men deilig med fri da. :happy: Ikke fra mannen, men fra jobb. :fnise:

De to ukene han er borte går sikkert fort, og tenk neste gang han reiser så er det ikke lenge til kreket kommer! :hoppe:

Ææææh. :bond: Men det som er så merkelig, er at det bare er akkurat nå den siste måneden at hun har vært sånn. Hun har alltid vært verdens beste svigermor. Hun er veldig ungdomslig og har et nært forhold til sønnen siden det er det eneste barnet hun har. Kanskje det er derfor hun har blitt sånn? At hun ser på meg som en trussel plutselig? :klo:

:fnise: Fri fra mannen... :happy: Det er faktisk deilig i et par dager, men så blir det kjedelig igjen. :ler:

Jeg trøster meg med at når han kommer hjem er det bare to dager til påskeferie! :hoppendeglad:

Skrevet

Huff, disse svigermødrene, altså! :kjefte::fnise: Jeg føler meg ganske heldig når jeg leser her inne, for min er veldig redd for å være "vanskelig svigermor", så jeg får lov til å si fra hvis hun blir det. :gjeiper:

Tenk at om en 20-30 år er det vi som sitter og himler med øynene over babyutstyret og matvanene til våre døtre/svigerdøtre. "Kan du ikke spise agurk?! :roll:"

Mamma er forresten sånn som moren din, Belle. :hjerte: Verdens minst kranglete person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...