^^Belle^^ Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #1681 Skrevet 22. mars 2011 Dalmore ! Jeg har også tvilt litt på hva som egentlig trengs ang. termometer. I grunnen burde jo et helt vanlig ''rumpetermometer'' holde i bøttevis, men jeg tenker at øretermometer kanskje er en investering for en god stund fremover? Jeg husker fremdeles med gru på hvor fælt det var å ta tempen i rumpa da vi var mindre. Her i huset er det mannen som roper ''Nyttelast!''. Jeg er veldig dårlig på å huske å ta med meg ting på kjøkkenet. Ja, vi får håpe på det. Mannen her i huset er ihvertfall ikke bortskjemt, så jeg satser på at det går greit når lille krek kommer. Håper din også innser at han må ta i et tak. Dere får jo dobbelt opp!
Lilywhite Skrevet 22. mars 2011 #1682 Skrevet 22. mars 2011 Lenge siden jeg har vært innom her nå, lite KG-tid for tiden... Litt diskusjon om husarbeid er vel ganske normalt Vi har hatt våre diskusjoner vi også, men kjære er heldigvis ganske flink. Ikke alltid like nøye som meg da, men Skjønner du blir litt stresset over alt dere ikke har kjøpt inn, men dere har god tid enda da Ha en fin uke
^^Belle^^ Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #1683 Skrevet 22. mars 2011 (endret) Koselig ettermiddag og kveld. :happy: Vi har vært og målt opp tomten vår, vært en tur innom kjøpesenteret (kjøpte presang til venninne og smokk, nesesuger og neglesaks til lille krek) og hatt besøk av venninne og mannen hennes. Kjempekoselig å bare sitte og snakke om alt og ingenting. Mannen har forresten vært kjempeflink i dag. Stuen og kjøkkenet var strøkent da jeg kom hjem. I tillegg stod maten på bordet. Deilig. Ellers: halsbrann og dultekrek . Vi fikk forresten også kjøpt to av disse ''Den store boken med eventyr'' til bare 99 kroner per stk i dag. Originalprisen er jo på 399. Så nå har lille krek fått sin første bok, og så tenker vi å gi den andre enten til lille N til dåpen eller til storebror E til bursdag. Mannen sitter og leser Ali Baba nå og er helt oppslukt. Endret 22. mars 2011 av ^^Belle^^
^^Belle^^ Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #1684 Skrevet 22. mars 2011 Lenge siden jeg har vært innom her nå, lite KG-tid for tiden... Litt diskusjon om husarbeid er vel ganske normalt Vi har hatt våre diskusjoner vi også, men kjære er heldigvis ganske flink. Ikke alltid like nøye som meg da, men Skjønner du blir litt stresset over alt dere ikke har kjøpt inn, men dere har god tid enda da Ha en fin uke Alltid gøy med besøk. Joda, det er nok ganske normalt. Heldigvis er det ikke så ofte det skjer, ihvertfall ikke her i huset.
^^Belle^^ Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #1685 Skrevet 23. mars 2011 For en dag. Våknet opp med vond hals og ører og føler meg skikkelig slapp. Håper ikke det blir verre. Men vi har ihvertfall fått gjort litt i dag da, tross slapphet. Vi hadde en superproduktiv time hos kjøkkenleverandøren i dag, og har nå bestemt oss for hvordan vi vil at kjøkkenet vårt skal være. Etter påske skal vi til en annen kjøkkenleverandør. Kjøkkenet blir nok noenlunde det samme, men vi vil sammenligne priser og sånn før vi bestemmer oss. Etterpå var det hjem, sove i en halvtime før jordmortime. Alt så kjempefint ut, og hun syntes ikke vekta mi var noe særlig å bekymre seg for. Heldigvis. Magemålet ligger på streken (regner da med at lille krek ligger ''dypt'' siden hun er stor), fremdeles litt proteiner i urinen, men også fremdeles perfekt blodtrykk så ingen mistanke om svangerskapsforgiftning. Nå har vi nettopp kommet hjem fra Barnas Hus hvor vi har kjøpt madrass til reisesengen og sett på Tripp Trapp-stol. Vi har veldigveldig lyst på, men er nå usikre på hva vi skal gjøre fordi det New Born-settet visstnok ikke passer til stoler eldre enn fra 2003. Vi hadde jo tenkt å kjøpe stolen brukt, men jeg blir mer usikker når man ikke vet hvor gamle de er. Nå kommer straks bror på besøk og vi skal se en Ghiblifilm og spise pølse i brød. Kos. :happy:
Sushi Skrevet 23. mars 2011 #1686 Skrevet 23. mars 2011 Krysser fingrene for at du ikke blir syk! Husk å slappe av litt innimellom all denne effektiviteten. Det er bra å få ting gjort, men ikke hvis det går utover helsa di! *dagens moralpreken* Ha en fin kveld
^^Belle^^ Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #1687 Skrevet 23. mars 2011 Krysser fingrene for at du ikke blir syk! Husk å slappe av litt innimellom all denne effektiviteten. Det er bra å få ting gjort, men ikke hvis det går utover helsa di! *dagens moralpreken* Ha en fin kveld Ja, jeg vet. Hadde det vært en hvilken som helst annen dag hadde jeg tatt det med ro altså...det var bare det at vi hadde avtalt så mye i dag. Men jeg har bestemt meg for at dersom jeg er like dårlig i morgen tidlig tar jeg meg en sykedag fra jobben.
Dalmore Skrevet 23. mars 2011 #1688 Skrevet 23. mars 2011 Det var en effektiv dag selv om du egentlig følte deg dårlig! ... men det er jo så deilig med sånne dager der man virkelig føler at man får gjort noe nyttig, da. Og dere har virkelig mange ting å føle dere nyttig for i dag! Kos deg med pølse og brød, her skeier vi ut med en ferdigpizza selv om jeg eeeeeeeegentlig ikke burde. Pokkers blodsukker. Jeg får ta en gulrot etterpå for å lette på samvittigheten! Ha en strålende kveld, Belle!
hegejenta30 Skrevet 23. mars 2011 #1689 Skrevet 23. mars 2011 Usjda... håper du ikke blir syk! Men bra du tenker sykedag fra jobben om du ikke er bedre i morgen! Supert at dere fikk ordnet så mye i dag! Får lyst å begynne på byggeprosjekt selv når jeg leser hva dere driver med! Har totalrenovert en ganske stor leilighet og det var så stas å plukke ut kjøkkeninnredning og tegne kjøkkenet, og ikke minst finne ut av alle materialer som ellers skulle brukes rundt om i leiligeheten. Håper en rolig kose kveld hjelper på formen! go' bedrings
liv Skrevet 23. mars 2011 #1690 Skrevet 23. mars 2011 Jeg har lest at det ikke anbefalles øretermometer på barn under et år fordi de har for trange øreganger...
^^Belle^^ Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #1691 Skrevet 23. mars 2011 Det var en effektiv dag selv om du egentlig følte deg dårlig! ... men det er jo så deilig med sånne dager der man virkelig føler at man får gjort noe nyttig, da. Og dere har virkelig mange ting å føle dere nyttig for i dag! Kos deg med pølse og brød, her skeier vi ut med en ferdigpizza selv om jeg eeeeeeeegentlig ikke burde. Pokkers blodsukker. Jeg får ta en gulrot etterpå for å lette på samvittigheten! Ha en strålende kveld, Belle! Det var med en kraftanstrengelse at det gikk. Jeg synes det er så deilig å komme seg ut av huset for en gangs skyld, for når jeg jobber er det kun jobb, hjem, spise og sove som gjelder. Åh, kjempedeilig er det. Men utstyrslisten bare vokser og vokser og vokser. Gulrot er bra! Usjda... håper du ikke blir syk! Men bra du tenker sykedag fra jobben om du ikke er bedre i morgen! Supert at dere fikk ordnet så mye i dag! Får lyst å begynne på byggeprosjekt selv når jeg leser hva dere driver med! Har totalrenovert en ganske stor leilighet og det var så stas å plukke ut kjøkkeninnredning og tegne kjøkkenet, og ikke minst finne ut av alle materialer som ellers skulle brukes rundt om i leiligeheten. Håper en rolig kose kveld hjelper på formen! go' bedrings Det ser nok ikke ut til at det blir bedre, nei. Kjedelig å være syk altså. Åh, så gøy da. Vi koser oss med å diskutere fliser, parkett, kjøkken, bad osvosv. Utrolig gøy. :happy: Jeg har lest at det ikke anbefalles øretermometer på barn under et år fordi de har for trange øreganger... Hmm, det skal jeg ta i betraktning. Takk for tips.
^^Belle^^ Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #1692 Skrevet 23. mars 2011 Nå har mannen fikset jordbær, bringebær og blåbær med fløte og sukker. Tror nok jeg blir hjemme i morgen, for nå tror jeg jammen at feberen begynner å snike seg innpå. Vi har hatt en veldig koselig kveld da, og mannen har fått sett sin aller første Ghiblifilm. Vi (altså bror og jeg) slo like godt til med Princess Mononoke på første forsøk, og jeg tror han likte den litt. Det er jo en film som trengs å fordøyes en stund fordi den er så sær og merkelig, så vi får se hva han sier i morgen. Ha en fortreffelig onsdagskveld alle sammen!
MellonCollie Skrevet 23. mars 2011 #1693 Skrevet 23. mars 2011 Åhh, bær hørtes godt ut!! Nå tror jeg at jeg også må i kjøleskapet for å se om det er noe brukende. Mannen ringte nettopp og må jobbe enda et par-tre timer, og da er det lov med trøstespising Håper du våkner frisk og rask i morgen og slipper noe feber
hegejenta30 Skrevet 24. mars 2011 #1694 Skrevet 24. mars 2011 Håper du har klart å sove av deg den snikende feberen i løpet av natta!
^^Belle^^ Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #1695 Skrevet 24. mars 2011 Åhh, bær hørtes godt ut!! Nå tror jeg at jeg også må i kjøleskapet for å se om det er noe brukende. Mannen ringte nettopp og må jobbe enda et par-tre timer, og da er det lov med trøstespising Håper du våkner frisk og rask i morgen og slipper noe feber Det er så godt. :happy: Og litt halvsunt. Men det blir ikke det samme uten fløte og litt sukker oppå altså. Da synes jeg trøstespising er fullt lovlig. Håper du har klart å sove av deg den snikende feberen i løpet av natta! Det tror jeg jeg klarte.
^^Belle^^ Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #1696 Skrevet 24. mars 2011 Føler meg i grei form i dag, men er hjemme fra jobb allikevel. I dag morges føltes halsen min som...et u-bend ( ) og jeg var skikkelig slapp og småfebersk. Da synes jeg det er like greit å holde seg hjemme fra jobb en dag i stedet for å gå og hangle i mange dager fremover ved å presse meg til noe. Til vanlig hadde jeg nok tatt en bråte med paracet og tvingt meg på jobb, men nå har jeg liksom ikke bare meg selv å tenke på heller. Og en bråte paracet kommer ikke på tale. Tok én før jeg la meg i går, for å få ned feberen, men jeg har fremdeles dårlig samvittighet. Nå skal jeg legge meg godt til rette i sofaen og kose meg med bok (The Sword of Shannara) og Desperate Housewives.
Sushi Skrevet 24. mars 2011 #1697 Skrevet 24. mars 2011 Bra at du føler deg litt bedre! Var nok lurt å bli hjemme uansett, man bør ikke presse seg for langt heller. Til vanlig er det greit å trosse sykdommen litt, men som gravid er man såpass utsatt at man risikerer å få både det ene og det andre i tillegg til en forkjølelse. Dumme immunforsvaret... Kos deg i sofaen i dag, så skal du se at du blir bedre til i morgen (Jeg liker litt at det er flere som tilbringer dagene i sofaen, da blir det ikke så ensomt )
^^Belle^^ Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #1698 Skrevet 24. mars 2011 Bra at du føler deg litt bedre! Var nok lurt å bli hjemme uansett, man bør ikke presse seg for langt heller. Til vanlig er det greit å trosse sykdommen litt, men som gravid er man såpass utsatt at man risikerer å få både det ene og det andre i tillegg til en forkjølelse. Dumme immunforsvaret... Kos deg i sofaen i dag, så skal du se at du blir bedre til i morgen (Jeg liker litt at det er flere som tilbringer dagene i sofaen, da blir det ikke så ensomt ) Usj, ja, dette immunforsvaret er ikke akkurat noe å skryte av. Selv om jeg har vært veldig heldig da... Det er alltid godt å være flere.
^^Belle^^ Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #1699 Skrevet 24. mars 2011 Glemte forresten å nevne at vi får 30000+ igjen på skatten. Vi fikk endelig sjekka det i går kveld, og heldigvis går det den veien. En baksmell hadde vi ikke hatt råd til akkurat nå. Kontordama fra jobb ringte nettopp og forklarte at jeg visstnok ikke kan ta en egenmelding nå som jeg er delvis sykemeldt. Så nå må jeg ringe lege og fikse sykemelding for denne ene dagen. Teite regler.
hegejenta30 Skrevet 24. mars 2011 #1700 Skrevet 24. mars 2011 Byråkrati kalles det! De må jo ha noen papirer å flytte på vet du Men det er mye teite regler ja... Vi får igjen nesten 30000 på skatten til sammen vi også! Det var en lettesle å se at det gikk den veien!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå