Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper mannen din holder det han lover!

Det er ikke så mye innsats som skal til for at vi blir fornøyde - eller det viktigste er vel at mennene selv klarer å se at det er noe som trengs å gjøres hjemme, og begynner på det UTEN å bli bedt om det!

(plages nemlig med det samme selv - og selv om mannen min påstår selv han har blitt bedre savner jeg det at han selv kan se at det er noe som trengs å gjøres hjemme)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper mannen din holder det han lover!

Det er ikke så mye innsats som skal til for at vi blir fornøyde - eller det viktigste er vel at mennene selv klarer å se at det er noe som trengs å gjøres hjemme, og begynner på det UTEN å bli bedt om det!

(plages nemlig med det samme selv - og selv om mannen min påstår selv han har blitt bedre savner jeg det at han selv kan se at det er noe som trengs å gjøres hjemme)

Veldig enig. Jeg skal ikke skryte på meg å være verdens ryddigste person jeg altså, men et minimum av ryddighet burde de ha synes jeg. :Nikke:

Og så har han noen sære og søte ting han gjør (eller ikke gjør) som jeg bare må smile av. For eksempel setter han en tom dorull oppå bossbøtten på badet når han skal skifte rull og der står den til jeg hiver den oppi. Eller at han rydder av middagsbordet, skyller tallerkener og setter dem rett på kjøkkenbenken rett oppforbi den åpne og tomme oppvaskmaskinen. :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg må nesten le litt for jeg føyer meg bare inn i rekken. :fnise: Hadde en diskusjon om nettopp dette selv i helgen. Noen ganger må man bare få det ut, og for oss hjelper det heldigvis mye, så jeg håper det gjør det for dere også. :)

Pizza, Lion bars og film i senga hørtes skikkelig luksus ut!

Endret av Kokos
Skrevet

Jeg må nesten le litt for jeg føyer meg bare inn i rekken. :fnise: Hadde en diskusjon om nettopp dette selv i helgen. Noen ganger må man bare få det ut, og for oss hjelper det heldigvis mye, så jeg håper det gjør det for dere også. :)

Pizza, Lion bars og film i senga hørtes skikkelig luksus ut!

:fnise: Jeg kan tenke meg at vi ikke er de eneste, nei. :sjenert: Her i huset er det faktisk ganske balansert. Av og til må jeg ta ham i ørene og av og til må han ta meg i ørene. Det blir bare litt ekstra slitsomt når jeg må ta ham i ørene over så lang tid. :gjeiper:

Det var kjempekos!

Skrevet

Hva er greia med å sette ting på benken og ikke åpne oppvaskmaskina og sette det inn når den er tom? Glass og fat vandrer jo ikke inn der av seg selv liksom...

Nei... de gjør mye rart disse mennene.

Som pappa sa så fint i helga - det eneste riktige med dem (altså mennene) er at de har utover tiss :fnise: Hvorpå jeg svarer: av og til er det feil også, og stryker meg på store babymagen som begynner å bli i veien om dagen!

Skrevet

:ler:

Jeg kan til tider være ganske flink til å overse ting som må gjøres selv, så det hender han tar meg i nakkeskinnet også. Det er jeg glad for, hadde nok ikke orket å være den som passer på hele tiden.

Hos oss om dagen så er jeg imponert over hvor mye man kan klare å dytte i søppelbøtta før posen bæres ut. :daane:

Skrevet

Hva er greia med å sette ting på benken og ikke åpne oppvaskmaskina og sette det inn når den er tom? Glass og fat vandrer jo ikke inn der av seg selv liksom...

Nei... de gjør mye rart disse mennene.

Som pappa sa så fint i helga - det eneste riktige med dem (altså mennene) er at de har utover tiss :fnise: Hvorpå jeg svarer: av og til er det feil også, og stryker meg på store babymagen som begynner å bli i veien om dagen!

Ja, hva er egentlig greia med det? Lurer på om det er noe som er medfødt for alle mannfolk. :fnise: Og hvorfor i alle dager ta seg tid til å skylle tallerkenen fint og pyntelig men ikke bruke det ekstra sekundet på å sette den nedi? Disse mannfolka er noen merkelige dyr av og til. :ler:

:hoho: Det kan du godt si.

:ler:

Jeg kan til tider være ganske flink til å overse ting som må gjøres selv, så det hender han tar meg i nakkeskinnet også. Det er jeg glad for, hadde nok ikke orket å være den som passer på hele tiden.

Hos oss om dagen så er jeg imponert over hvor mye man kan klare å dytte i søppelbøtta før posen bæres ut. :daane:

Synes det er greit å ha en fin balanse på det altså. :jepp:

:ler: Er han like flink til å til slutt bare legge boss oppå alt det andre sånn at det til slutt nesten faller ned? Det er nemlig jeg. :sjenert:

Skrevet

Da har jeg oppdatert utstyrslisten vår og det er fremdeles en hel haug som mangler. :daane:

Skriver det opp her også:

madrass til vogn og vugge

babycall

smokker

bånd til smokkesnor

flasker

tripp trapp

overmadrass

tisselaken

lammeskinn

bleier

badehåndklær

negleklipper

stellebord

termometer

ammeBH

ammeinnlegg

speil til nakkestøtter

MME

nesesuger

Prampack (trengs strengt tatt ikke før i august)

:bond:

Skrevet

:ler: Er han like flink til å til slutt bare legge boss oppå alt det andre sånn at det til slutt nesten faller ned? Det er nemlig jeg. :sjenert:

JA! :ler: Men jeg er ikke stort bedre selv altså. Utrolig hvor kjedelig det er å gå ut med søpla. :gjeiper:

Utrolig hvor mye som trengs til en så liten skapning! Egentlig godt at et svangerskap varer i 9 måneder sånn at man får tid til å fikse det meste. :)

Skrevet

JA! :ler: Men jeg er ikke stort bedre selv altså. Utrolig hvor kjedelig det er å gå ut med søpla. :gjeiper:

Utrolig hvor mye som trengs til en så liten skapning! Egentlig godt at et svangerskap varer i 9 måneder sånn at man får tid til å fikse det meste. :)

Usj, ja. Det er ikke noe gøy. Vi bor jo i blokk i tillegg, så her blir ikke bosset tatt ut med mindre vi er på vei ut i samme sleng. Vi går heldigvis forbi bossrommet på vei til garasjen. :fnise:

Ja, det er helt sykt hvor mye de trenger. *lettere sjokkert* Heldigvis er det bare koselig å fikse mesteparten av tingene da. :Nikke:

----------

Og der har jeg plutselig laget meg en fødebagliste også. :hoho: Den ligger i samme innlegget som utstyrslisten.

Skrevet

Nå er det vel strengt tatt ikke alt som MÅ være i hus til lille frøken krek kommer... Har en god venninne med 4 små som mener at en del ting trenger man faktisk ikke før det er gått noen uker/mnd om man i det hele tatt kommer til å trenge det... (sier jeg som har en stappfull liste med ting og tang :fnise: )

Fødebaggen kan være lur å begynne å tenke på - det er jo tross alt ikke såååå lenge til lille frøken krek kan finne på å se dagens lys. Og om planleggingen er god så er jo sannsynligheten liten for at noe blir glemt.

Skrevet

Nå er det vel strengt tatt ikke alt som MÅ være i hus til lille frøken krek kommer... Har en god venninne med 4 små som mener at en del ting trenger man faktisk ikke før det er gått noen uker/mnd om man i det hele tatt kommer til å trenge det... (sier jeg som har en stappfull liste med ting og tang :fnise: )

Fødebaggen kan være lur å begynne å tenke på - det er jo tross alt ikke såååå lenge til lille frøken krek kan finne på å se dagens lys. Og om planleggingen er god så er jo sannsynligheten liten for at noe blir glemt.

Nei, det er jo sant. Men jeg synes allikevel det er greit å ha så mye som mulig i orden nå. Man vet jo aldri i hvilken form man er i etter fødselen. Da er det like greit å ta det nå som jeg er i god form. :jepp:

Det er faktisk ikke så lenge til. :daane: Nå har jeg ihvertfall en liste som jeg kan se på og forberede. :tommelsmil:

------------

...og der var visst 6 par ammeinnlegg kjøpt. :sjenert: Synes de med kumønster var hysterisk morsomme. :hoho:

Skrevet

Er helt enig med deg! Er sånn jeg har tenkt også når vi har handlet - kjekt med alt som er unnagjort!

De ammeinnleggene var jo knallstilige da!

:hoho: Med det ku-mønsteret så blir det jo virkelig Lille frøken kreks personlige meieri :hoho:

(om puppestellet funker som det skal så klart)

Skrevet

Er helt enig med deg! Er sånn jeg har tenkt også når vi har handlet - kjekt med alt som er unnagjort!

De ammeinnleggene var jo knallstilige da!

:hoho: Med det ku-mønsteret så blir det jo virkelig Lille frøken kreks personlige meieri :hoho:

(om puppestellet funker som det skal så klart)

Ja, det synes jeg også. :jepp: Og kjempebillige. Betalte 120 kr inkl. frakt for 6 par. :nigo:

:fnise: Det var tanken min også. Det bare MÅTTE bli kumønster. (Og vi krysser fingrene for at alt funker som det skal. :Nikke: )

Skrevet

Jeg er forresten litt i tvil på om vi skal kjøpe øretermometer eller om vi skal prøve oss på vanlig + smokketermometer. :vetikke: Smokketermometer koster jo ingenting (nesten bokstavelig, 10 kr inkl. frakt), men jeg er jo skeptisk til om det er noen uhumskheter i dem da. Kanskje vi bare skal gå for øretermometer med en gang.

Skrevet (endret)

Vi valgte øretermometer. Men mannen kunne egentlig tenkt seg sånn fancy termometer som dette.

Syns selv det ble litt hi-tech...

Endret av hegejenta30
Skrevet (endret)

Vi valgte øretermometer. Men mannen kunne egentlig tenkt seg sånn fancy termometer som dette.

Syns selv det ble litt hi-tech...

:fnise: Jeg blir litt skeptisk til om det faktisk funker, jeg. :sjenert: Eller rettere sagt: hvor nøyaktig det blir. :vetikke:

Jeg får høre med mannen om han har tenkt på noe spesielt. :Nikke:

Har jo funnet denne da, men pga. prisen blir jeg ekstremt skeptisk. :fnise:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Har testet øretermometeret på både meg og mannen og det funket iallfall. Kjøpte det fra Braun vi da.

Skrevet

Har testet øretermometeret på både meg og mannen og det funket iallfall. Kjøpte det fra Braun vi da.

Ja, øretermometer har vi hatt hjemme siden jeg var liten, så det stoler jeg på altså (her snakker jeg om ''skikkelige'' merker). Det var vel heller de andre jeg var litt mer skeptisk til. :fnise: Tempen til en baby er jo ikke akkurat noe man skal gamble med, uansett hvor billig det er.

Å måle tempen på pannen med hi-tech-termometeret høres litt...sci-fi ut. :hoho:

Skrevet

Godt å se at det ikke bare er vi som er rundt 29 uker og fremdeles har endel småting igjen på utstyrslisten! ;) Øretermometer står igjen hos oss også, må innrømme at jeg har vært usikker på om det trengs eller ikke sånn helt i starten. Vi bor ca 200 m fra et apotek, men det er klart at ungene kan jo bli syke utenom åpningstiden.... :sjenert:

Og så er jeg enig med deg, det ER deilig å ha mest mulig i orden før de kommer. Man aner ikke hvordan de første ukene blir, jeg har en venninne som fikk for to uker siden og der har det vært total unntakstilstand pga ammetrøbbel siden de kom hjem. Tror hun er lykkelig for at de har det de trenger innenfor husets fire vegger og ikke trenger å farte byen rundt for å fikse småting!

Ellers melder jeg meg også inn i klubben for dem med menn som ikke alltid er så flinke som vi skulle ønske oss. Her settes også den tomme dorullen oppå søplebøtta, og tallerkner oppå oppvaskmaskinen. :kjefte::ler: I tillegg er det tydeligvis klin umulig å skjønne at det er smart å ta med "nyttelast" når man beveger seg fra rom til rom, så han går gjerne 10 ganger fra stue til kjøkken uten å ta med sin brukte asjett e.l. DET irriterer meg, som er vokst opp med en mamma som ropte "Nyttelast!" hver gang vi beveget oss rundt i huset. :fnise:

Satser på at din bare har hatt en dårlig periode og kommer opp på vanlig nivå igjen snart. Jeg må innrømme at min lange sykemeldingsperiode ikke har vært så bra for min Mann, han er ganske bortskjemt med en ok leilighet nå og jeg er litt redd for om han klarer å "step it up" når formen min sikkert blir dårligere og ikke minst når jentene kommer ut... :sjenert:

Håper du har en finfin tirsdag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...