hegejenta30 Skrevet 8. mars 2011 #1421 Skrevet 8. mars 2011 På en måte er det godt å vite at det ikke er bare med som "sliter" med pølsefingre, elefantføtter og vann litt sånn rundt omkring i kroppen... Det er jo helt vanlig når man er gravid - men det fins ikke behagelig!
^^Belle^^ Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #1422 Skrevet 8. mars 2011 På en måte er det godt å vite at det ikke er bare med som "sliter" med pølsefingre, elefantføtter og vann litt sånn rundt omkring i kroppen... Det er jo helt vanlig når man er gravid - men det fins ikke behagelig! Jeg vet. Da føler man seg ikke så veldig alene om det. Det jeg tenker akkurat nå, er hvordan i huleste det kommer til å bli videre utover svangerskapet, siden jeg føler det er så ille nå. Jeg er redd mine fiiine (og små - jeg bruker størrelse 36 i sko) Kawasakisko snart blir for trange.
hegejenta30 Skrevet 8. mars 2011 #1423 Skrevet 8. mars 2011 Jeg håper og tror at vannet forsvinner ganske fort etter at de små er ute - ellers kan det fort bli dyrt med nye sko...
^^Belle^^ Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #1424 Skrevet 8. mars 2011 (endret) Gravidstatus uke 27+3 Termin: 07.06.2011 På vei: 27+3 uker Igjen til termin: 91 dager Kjønn: Jente Utålmodig?: JA! Ikke fordi jeg er lei svangerskapet i seg selv, men fordi jeg gleder meg sånn til å treffe henne. Hodet ned: Hun hadde ihvertfall det da tante-jordmor sjekket meg forrige uke. Aktivitet i magen: Masse aktivitet! Navn: Sånn halvveis klart. Vi har en favoritt, men vil vente til vi ser henne med å bestemme oss 100%. Vektøkning: 10+ kg (har ikke turt å veie meg siden jordmortimen ) Vann i kroppen: JA! Pølsefingre (dovner bort og har problemer med å knytte neven da fingrene er stive), elefantføtter (skoene er blitt trange og jeg får merker etter sokkestrikken, i tillegg til smilehull på tærne) og vann i ansiktet (nesa mi har blitt større!) <--- skrevet av hegejenta, men jeg kunne like godt ha skrevet det selv. Kynnere: Det er lite. Jeg kjenner at det strammer litt i magen etter å ha gått en stund, men ellers har jeg ikke kjent noe til det. Humør: Trøttheten gjør vel sitt mtp. humøret mitt av og til, men jeg er usannsynlig lite hormonell faktisk. Det var mye verre da jeg gikk på IVF-medisiner. Barnerom: Vi skal flytte, så det blir ikke noe barnerom på lille krek med det første. Hun skal uansett sove inne hos oss den første tiden. Men jeg nigleder meg til hun skal få eget rom i det nye huset. Utstyr: mangler mesteparten av stelletingene og ellers litt småtteri som madrasser og ammeutstyr til meg. Strekkmerker: Ja. Jeg har fått mange rundt brystvortene, men de er heldigvis ikke så lange, så BHen skjuler dem. Jeg har vel også fått besøk av noen på sideflesket, og jeg trooor jeg kan skimte begynnende merker oppe på siden av magen også. Melk i brystene: Nei. Fødsel: Gruer meg skikkelig, men gleder meg til den er over og til vi får møte lille krek. Plager: Småvondt i rygg og bekken, trøtthet, halsbrann og vann i kroppen - egentlig de vanlige gravidplagene. Oppegående: Ja. Så lenge jeg får sove så mye jeg vil. Orker ikke lengre 100% arbeid, men er ellers i veldig god form. Sulten: Heeeele tiden. Men jeg er flink til å spise frukt (med yoghurt-dip) mellom måltidene i stedet for å ta meg en brødskive e.l. Endret 8. mars 2011 av ^^Belle^^
Lucky? Skrevet 8. mars 2011 #1425 Skrevet 8. mars 2011 Så herlig mannen din er Ingen tvil om at han gleder seg veldig til å bli pappa nei Vil også se bilde Ha en fin dag
^^Belle^^ Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #1426 Skrevet 8. mars 2011 Jeg håper og tror at vannet forsvinner ganske fort etter at de små er ute - ellers kan det fort bli dyrt med nye sko... Vi får satse på det. Og så får vi trøste oss med at vi kommer til å gå ekstra mye ned i tiden etter fødsel. Så herlig mannen din er Ingen tvil om at han gleder seg veldig til å bli pappa nei Vil også se bilde Ha en fin dag Ja, han er helt super. Skal gi deg bloggadressen jeg.
^^Belle^^ Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #1427 Skrevet 9. mars 2011 Fri i dag! Det er så utrolig deilig. Selv om jeg egentlig ikke sover så mye mer om natten enn når jeg skal på jobb, får jeg en ro over meg som er gull verdt. I tillegg har jeg mulighet til å ta meg noen høneblunder gjennom dagen, noe jeg virkelig trenger. I dag skal jeg, søster og stesøster på 13 se Jørgen + Anne = Sant på kino. Da jeg var 11-12 år leste jeg den boken, men jeg husker ikke så mye av den. Blir spennende å se hvordan den er. Etterpå kommer bror på besøk for å spise middag og for å se siste episode av Greek. Kjempetrist at det ikke er flere episoder igjen - noensinne. Jeg skal prøve meg på Den Mystiske Kaken (andre navneforslag tas i mot med åpne armer) i dag som vi skal ha til dessert. Blir spennende å se hvordan den blir. Jeg må bare handle jordbær først, for jeg og mannen klarte ikke å dy oss og spiste dem opp i går kveld.
hegejenta30 Skrevet 9. mars 2011 #1428 Skrevet 9. mars 2011 Så deilig med fridag! *missunnelig* Jeg tror den Jørgen+Anne=Sant filmen er veldig søt. Husker jeg leste boka og at den var en sånn feel-good bok på den tida. Kos deg på kino iallfall! Lykke til med kakebakingen senere i dag!
Sushi Skrevet 9. mars 2011 #1429 Skrevet 9. mars 2011 Hva, er det slutt på Greek? Har heldigvis bare sett en 3-4 episoder av siste sesongen enda, så da må jeg passe på å nyte hvert minutt! (Elsker å oppdage at det er kommet en hel sesong av en serie jeg hadde glemt at jeg fulgte med på ) Kos deg med kakebaking og alt det andre spennende du skal!
Lucky? Skrevet 9. mars 2011 #1430 Skrevet 9. mars 2011 Så deilig med fri Kos deg med kino sammen med søstrene og besøk av bror i kveld
^^Belle^^ Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #1432 Skrevet 9. mars 2011 Så deilig med fridag! *missunnelig* Jeg tror den Jørgen+Anne=Sant filmen er veldig søt. Husker jeg leste boka og at den var en sånn feel-good bok på den tida. Kos deg på kino iallfall! Lykke til med kakebakingen senere i dag! Kinoen var ursøt. Hva, er det slutt på Greek? :tristbla : Har heldigvis bare sett en 3-4 episoder av siste sesongen enda, så da må jeg passe på å nyte hvert minutt! (Elsker å oppdage at det er kommet en hel sesong av en serie jeg hadde glemt at jeg fulgte med på ) Kos deg med kakebaking og alt det andre spennende du skal! Ja. Nå har jeg sett aller siste episode, og heldigvis var det en fin slutt da. Hater serier som slutter helt forferdelig. Så deilig med fri :strix : Kos deg med kino sammen med søstrene og besøk av bror i kveld :klemmer : Ja, kjempedeilig. Vi har storkost oss. Kos deg på kino og besøk i kveld :klemmer : Check og check.
^^Belle^^ Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #1433 Skrevet 9. mars 2011 Filmen var veldig søt. En god film, uansett alder synes jeg. Gode skuespillere (jeg var litt bekymret - de er tross alt bare rundt 10 år) og en skikkelig fin historie. Anbefales! Jeg ble skikkelig dårlig på kinoen, da, det var litt kjedelig. Jeg tror kanskje det var fordi det var lenge siden jeg hadde spist + at jeg spiste litt for mye smågodt. Fikk hetetokter, ble kvalm, begynte å kaldsvette og hjertet banket dødsfort. Litt skummelt når det stod på, men jeg kom meg da hjem, lukket opp vinduet på soverommet og sov i en times tid. Deilig. :happy: Etter cowboystrekken min fikk jeg bakelyst, og bakte mysteriekake (seriøst, jeg er nødt til å finne et skikkelig navn på den kaken altså ). Den ble dritgod. Dette var jo bare en prøve da, så jeg laget den i 5 porsjonsformer. Den blir nok enda bedre (= lettere å spise) i langpanne. Nå er jeg utslitt. Merker jeg har stått litt for lenge i dag. Navlen min blir veldig utstikkende og vond når jeg har tatt litt for hardt i. En god indikasjon på å sette seg ned og ta det med ro. Mannen er snart ferdig med å male sprinkelsengen, og den blir så fiiiin. Gleder meg til å få den ferdig pyntet inn på rommet vårt.
Kokos Skrevet 9. mars 2011 #1435 Skrevet 9. mars 2011 Den kaken høres skikkelig god ut Signerer! Den kan hete Suksesskombo
Dalmore Skrevet 9. mars 2011 #1437 Skrevet 9. mars 2011 Mmmm, den kaken høres fantastisk god ut! Godt at du ble deg selv igjen etter litt kjip kinoopplevelse også, noen ganger trenger man bare litt ekstra hvile og litt frisk luft inn på soverommet. Og så er det godt å se at det ikke bare er jeg som blir sliten etter å ha stått på litt.... ... nå skal det sies at jeg jobber jo ikke om dagen, så det skulle bare mangle om ikke jeg klarte å ha litt energi til å fikse småting. Men merker godt at det er tyngre og tyngre, spent på hvordan det blir når jeg bikker 30 uker! Håper du har en fin kveld - det høres såååå koselig ut med den nymalte sprinkelsenga!
Muffin! Skrevet 9. mars 2011 #1438 Skrevet 9. mars 2011 Høres ut som du har hatt en herlig fridag. Kan jeg få PM om blogg?
Lucky? Skrevet 10. mars 2011 #1439 Skrevet 10. mars 2011 Godt navlen din passer på deg Høres ut som en ekkel opplevelse på kinoen, men goddt du kom deg hjem å fikk hvilt deg litt da
hegejenta30 Skrevet 10. mars 2011 #1440 Skrevet 10. mars 2011 Høres ut som en vellykket dag til tross for litt hjertebank og kaldsvette på kinoen! Støtter Kokos sitt forslag om navn på kaken - Suksesskombo - for den både høres og ser helt fantastisk god ut! Tror rett og slett jeg må bake litt i helga...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå