Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det ikke kjekt å begynne å få permisjonskabalen på plass?

:Nikke: Det er deilig. Håper alt ordner seg mtp. ferien min som skal overførs. Tidligere erfaring tilsier at jobben min er forholdsvis vanskelige på det, men jeg håper det går. :jepp:

Så bra at du har fått en hyggelig jordmor! Og hjertelyd! :hjerte: Farlig å lese dagboka di, altså! Jeg får jo rent lyst til å bli gravid igjen. (Og babyen min er fortsatt bare 7 mnd.) :fnise:

Vanngym er kjempedeilig! :jepp:

Ja. Og ja. :rodmer:

:ler: Hvorfor ikke? :lur:

Ja, gleder meg til det. Regner med at jeg er ganske svær da (33+ uker), så skal bli deilig å være vektløs for en liten stund. :fnise:

Vanngym er sikkert kjempefint! :jepp:

Så deilig å planlegge permisjon :rodmer:

Selv om de to ukene mannen er ute på jobb sikkert blir litt ekstra tunge, så må det jo være kjempedeilig for hele familien at han er hjemme så mye. :hjerte:

Såvidt jeg har forstått så har du en snill og god familie som sikkert trår til hvis det trengs når han er ute på jobb? :)

Ja, gleder meg til det.

Jeg gleder meg faktisk til å gå ut i permisjon nå. Jeg har alltid vært den som tenker at jeg skal snarest tilbake til jobb igjen og blablabla, men nå vil jeg bare være hjemme med lille krek så lenge som mulig. :rodmer: Gleder meg spesielt til å få to hele somre sammen, alle tre. :nigo:

Joda, både min og hans familie er kjempestøttende, så det er ikke noe problem egentlig. Jeg tror kanskje det blir vanskeligst for mannen å være den som må være borte fra lille krek i to hele uker. :kose: Men det er jo veldig lett å planlegge permisjon når han jobber som han gjør da. Neste år for eksempel, har han fri i hele juni og tar sine 10 uker etter det. Deilig. :happy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermor kom plutselig på besøk. Og gjett hva hun hadde med seg. :nigo: En sekspakning med eplemost! :hoppendeglad: (Og jeg som egentlig hadde tenkt å slutte å drikke det etter at jeg drakk siste flasken i dag, men det snakker vi ikke så høyt om :fnise: )

Mannen har visst sagt til henne at jeg er så trøtt og sliten, så hun kom oppom for å høre om det var noe hun kunne hjelpe meg med. Som å støvsuge. Eller brette klær. :rodmer: Men etter visningen er det så ryddig og fint her hjemme at jeg selv har vanskeligheter med å finne noe å rydde. :ler: Vi ble heller sittende å skravle om baby, og hun fikk se alle babyklærne. Kjempekoselig.

Nå har jeg tatt meg en god dusj og skal legge meg. :natti:

Skrevet

Så god svigermor! :rodmer: Og mann som har tipset henne!

Høres perfekt ut med permisjonen til mannen, deilig at han får tilbringe så mye tid med kreket. :hjerte:

Skrevet

Så snill og god svigermor!

Det er sånn de skal være :jepp: Ikke sånne sta-kjerringer som hun jeg har endt opp med. :fnise:

Skrevet (endret)

Det er sånn de skal være :jepp: Ikke sånne sta-kjerringer som hun jeg har endt opp med. :fnise:

:troest::fnise:

Skal ikke begynne å fortelle om min engang. :sjenert:

Endret av Kokos
Skrevet

Så god svigermor! :rodmer: Og mann som har tipset henne!

Høres perfekt ut med permisjonen til mannen, deilig at han får tilbringe så mye tid med kreket. :hjerte:

Ja, hun er best. :hjerte:

Jeg synes det er kjempegøy at han får så mye tid med henne. :jepp:

Ja, hun er helt fantastisk.

:hoho: Åh, hun kan nå være sta hun også (hun ville ha plastblomstgirlander på bordene i bryllupet vårt :haar: ), men for det meste er hun bare snill og smilende og god. :nigo:

:troest::fnise:

Skal ikke begynne å fortelle om min engang. :sjenert:

:lol: Jo, fortell. :ler:

Skrevet

Så bra at dere har bestemt dere for hvordan dere ordner det med permisjonen, det høres ut som en veldig bra løsning :jepp: Vi har ikke bestemt oss enda, hverken om fordelingen eller om vi skal ha 80 % eller 100 % :roll: Herlig svigermor som kommer med eplemost, hun høres veldig grei ut tross plastblomstene ;)

Skrevet

Sliiiiten. Som om det var noe nytt. :dry: Nå har jeg stått i 3 timer, uten å sette meg ned. Merker det utrolig godt i ryggen, ja. :daane: Men jeg merker at jeg føler meg litt mer ''oppløftet'' enn vanlig på en måte, siden jeg skal til legen i morgen. Jeg ser liksom et lys i tunnelen nå. Deilig. :happy:

Ingen store planer i dag. Det blir nok bare skyping med mannen (som vanlig :hjerte: ) og serietitting i dag. Tirsdag er jo den store seriedagen og det er mye gøy å se. :nigo: Har jeg forresten tipset dere om Secret Diary of a Call Girl? Den anbefales! :Nikke:

I morgen skal jeg jo til legen, og på vei hjem derfra tenkte jeg jeg skulle innom og handle ingredienser til oreokake og en rund kakeform. Dette blir faktisk min aller første runde kake, noen sinne tror jeg. :ler:

Skrevet

Så bra at dere har bestemt dere for hvordan dere ordner det med permisjonen, det høres ut som en veldig bra løsning :jepp: Vi har ikke bestemt oss enda, hverken om fordelingen eller om vi skal ha 80 % eller 100 % :roll: Herlig svigermor som kommer med eplemost, hun høres veldig grei ut tross plastblomstene ;)

Ja, jeg tror det skal bli bra. Nå minnet du meg faktisk på at jeg må snakke med jobben om overføring av ferien min. :tommelsmil:

Vi har vurdert det en stund vi også altså, men vi kom frem til at de eventuelle pengene vi hadde spart ved en 100%-ordning (og 10 uker ulønnet permisjon) får vi igjen i ''sikkerhet'' med 80%-ordningen. Altså at vi 1) ikke trenger å bekymre oss for å måtte spare opp til de 10 ulønnede ukene og 2) jeg har rett på eventuelle sykepenger dersom jeg skulle bli syk når jeg begynner å jobbe igjen. :jepp:

:fnise: Hun er veldig grei, ja. Men av og til får hun noen forslag som er hinsides all fornuft. :lol:

Skrevet

...jeg fikk ikke med meg noe av det som har blitt skrevet etter "plastblomstgirlandere". :ler:

Skrevet

...jeg fikk ikke med meg noe av det som har blitt skrevet etter "plastblomstgirlandere". :ler:

:fnise: Eller plastblomst-hva-som-helst. Den fobien har jeg arvet fra mamma, og hun var like forskrekket som meg. Heldigvis. :ler:

Skrevet

Jeg har litt selektiv noia for sånt. Noe funker, men da må det liksom være en kunstnerisk fantasiblomst, det kan funke. Dårlige plastetterligninger av ordentlige blomster er ...bleh. Jeg tror jeg har vært ganske heldig med svigermor jeg og. Selv om jeg har fått noen hint fra J-man om at hun kanskje ble litt vel ivrig da broren hans gifta seg. :lol:

Skrevet

Jeg har litt selektiv noia for sånt. Noe funker, men da må det liksom være en kunstnerisk fantasiblomst, det kan funke. Dårlige plastetterligninger av ordentlige blomster er ...bleh. Jeg tror jeg har vært ganske heldig med svigermor jeg og. Selv om jeg har fått noen hint fra J-man om at hun kanskje ble litt vel ivrig da broren hans gifta seg. :lol:

Enig. :Nikke: Men jeg tror det må ligge i genene altså, for svigermormor har kun plastblomster i stua. :gjeiper: På den andre siden har du mamma som ikke kan holde liv i en blomst om det så stod om hennes eget liv, men plastblomster har allikevel vært et banneord hjemme hos oss så lenge jeg kan huske. :fnise:

De har vel kanskje en tendens til å ta litt av, ja. Problemet er (for meg ihvertfall) at det er mye lettere å si ifra til mamma om at hun må roe seg litt ned, enn til svigermor. Jeg er litt pyse der altså. :sjenert:

Skrevet
:daane: Min rolige kveld ble plutselig ikke så rolig lenger. Megleren ringte, og det var en som ville se på leiligheten vår i morgen formiddag. Så nå blir det full ryddings når jeg kommer hjem. Det ser jo ikke så verst ut da, men litt oppshining må vel til allikevel. Godt det er onsdag i morgen og tid for legetime. :fnise:
Skrevet

Så bra noen vil se på leiligheten da. :hoppe:

Permisjon har jeg skjønt kan være en skikkelig kabal, men det høres jo ut som dere har funnet en fin løsning. :jepp:

Skrevet

Kanskje det er den eneste som trenger å se på leiligheten også for at dere skal få solgt??

Hvem vet??

Krysser fingrene for at salget går i box jeg!

Skrevet

Krysser fingrene for at kjøperen kommer i morgen!

Skrevet

Så bra noen vil se på leiligheten da. :hoppe:

Permisjon har jeg skjønt kan være en skikkelig kabal, men det høres jo ut som dere har funnet en fin løsning. :jepp:

Ja, det er kjempegøy! :hoppendeglad:

Vi er heldige da, og trenger ikke så mye mer enn den vanlige permisjonen for å komme frem til august og barnehageopptak. Det er jo litt verre for dem som får tidligere på året.

Kanskje det er den eneste som trenger å se på leiligheten også for at dere skal få solgt??

Hvem vet??

Krysser fingrene for at salget går i box jeg!

Jaaaa, tenk! :hoppe: Håper det! :jepp:

Krysser fingrene for at kjøperen kommer i morgen!

:skya: Håperhåperhåper!

Skrevet

:bond: Ikke nok med at det er visning i morgen...jeg måtte jobbe en time overtid i dag også. :daane: Jeg har ikke tid til sånt. *stressa*

Nå er det :husarbeid: før jeg lager meg middag. Vil bare bli ferdig så fort som mulig. :jepp: Deretter: :veslejenta:

Skrevet

Typisk med overtid når du har mye å gjøre hjemme...

Lykke til med legebesøk og visning i morgen :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...