Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så bra at du fikk av deg ringen! Skummelt med sånne fingre som bare hovner opp over natten! Hvis du har en gullenke, kan du ta ringen(e) rundt halsen. Det går an uten gullenke også, da ...

Godt å ha på seg gifteringen selv om den ikke får plass på fingeren. :rodmer:

*Øse ut av min visdom og erfaring*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du endelig fikk den av! :hoppendeglad: Håper fingeren får sin vanlige farge tilbake fort som bare det! :fnise:

Skrevet (endret)

YAY! :hoppe:

Godt jobba! :jepp:

:5:

Neeeei!! dere kan ikke si kreket. Det betyr jo oppkast på svensk!! :gjeiper:

:hoho: Det betyr vel ikke noe særlig fint på norsk heller, men hun er og blir et krek. :rodmer:

Så bra at du fikk av deg ringen! Skummelt med sånne fingre som bare hovner opp over natten! Hvis du har en gullenke, kan du ta ringen(e) rundt halsen. Det går an uten gullenke også, da ...

Godt å ha på seg gifteringen selv om den ikke får plass på fingeren. :rodmer:

*Øse ut av min visdom og erfaring*

Deilig. Jeg ser jo nå når den er av hvor stram den egentlig var. :haar:

:Nikke: Jeg har en gullenke ja. Har tenkt å ta dem rundt der, for som du sier er det godt å ha dem i nærheten. :hjerte:

*tar i mot fin visdom og god erfaring* :ler:

Så bra at du endelig fikk den av! :hoppendeglad: Håper fingeren får sin vanlige farge tilbake fort som bare det! :fnise:

Nå er den fin igjen, heldigvis. Men det var litt skummelt å se hvor blå den faktisk kunne bli. :overrasket:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Første jordmortime i dag. :redd: Nå tror jeg vektnåla har bikket +10 kg og jeg er livredd for å få kjeftet huden full av jordmor. Jeg har ikke vært sååå flink til å spise sunt, men jeg sitter jo ikke og goffler i meg hamburgere dagen lang heller. Og så beveger jeg jo på meg hver eneste dag. :sukk: Kjenner jeg er en smule nervøs, ja. :sjenert:

Og så er det bare to små dager til jeg skal til legen og forhåpentligvis få sykemelding. :nigo: Merker godt at en helg ikke er på nær nok til å ta meg igjen etter forrige uke/lade opp til ny. Og selvsagt bare 6 dager til mannen kommer hjem! :hoppendeglad:

Skrevet

Så bra du endelig fikk av deg ringen!

Rart man skal juble for noe som ikke er noe morsomt... Jeg syntes ikke det var noe stas å ta av meg ringen nemlig... men måtte da fingeren ble for stor.

Det går nok bra hos Jordmor i dag skal du se. Det er helt vanlig å legge på seg alt mellom 8-20 kilo når man er gravid. Så om du er +10 nå er det jo ikke sikkert det kommer på så mange kg til...

Mye av vekta er jo tross alt vann. Der er jo fingrene og føttene vitner!

Skrevet (endret)

:hoppe: for jordmortime, snart sykemelding og mannen som er tilbake om 6 dager! :hoppe:

Gleder meg til å høre om jordmortimen, det går sikkert veldig bra! :Nikke:

Endret av Kokos
Skrevet

Lykke til hos jordmor! :jepp: Det går nok veldig fint, gleder meg til å høre hvordan det gikk :nigo:

Skrevet

Så bra du endelig fikk av deg ringen!

Rart man skal juble for noe som ikke er noe morsomt... Jeg syntes ikke det var noe stas å ta av meg ringen nemlig... men måtte da fingeren ble for stor.

Det går nok bra hos Jordmor i dag skal du se. Det er helt vanlig å legge på seg alt mellom 8-20 kilo når man er gravid. Så om du er +10 nå er det jo ikke sikkert det kommer på så mange kg til...

Mye av vekta er jo tross alt vann. Der er jo fingrene og føttene vitner!

Ja, det er rart det der. Det er jo selvsagt ikke noe gøy å være uten gifteringen, men jeg var så forberedt på å måtte kutte den at det var bare deilig å få den av uten å måtte ødelegge den. :rodmer:

Huff, ja. Jeg tror jo det meste er vann da, for jeg hadde jo bare lagt på meg et par-tre kilo rundt 20 uker. De kom så utrolig plutselig. :fnise:

:hoppe: for jordmortime, snart sykemelding og mannen som er tilbake om 6 dager! :hoppe:

Gleder meg til å høre om jordmortimen, det går sikkert veldig bra! :Nikke:

:tommelsmil:

Håper det. Dere skal få utførlig referat når jeg er tilbake. :nigo:

Lykke til hos jordmor! :jepp: Det går nok veldig fint, gleder meg til å høre hvordan det gikk :nigo:

Takketakk. Dere skal få skikkelig referat! :fnise:

Skrevet

Lykke til! :)

Jeg hadde lagt på meg 10 kilo mye tidligere enn deg, men verken legen eller jordmor har kjefta av den grunn.. ;) Jeg opplever også at det går veldig i perioder hvor mye vekta endrer seg. Plutselig kan det gå ukesvis uten at vekta endrer seg i det hele tatt. Heldigvis! :tunge1:

Skrevet

Lykke til! :)

Jeg hadde lagt på meg 10 kilo mye tidligere enn deg, men verken legen eller jordmor har kjefta av den grunn.. ;) Jeg opplever også at det går veldig i perioder hvor mye vekta endrer seg. Plutselig kan det gå ukesvis uten at vekta endrer seg i det hele tatt. Heldigvis! :tunge1:

Godt å høre. Ble litt redd for at det var unormalt, jeg. :sjenert: Ja, heldigvis går det i rykk og napp. :Nikke:

Skrevet

Tilbake fra jordmor og det gikk veldig fint. :nigo: Hun var kjempekoselig, og tok seg god tid til å snakke om alt fra mat til IVF.

Symfysemålet mitt lå litt over den røde streken, men godt innenfor det grønne feltet. Ellers hadde jeg litt protein i urinen ( :redd: ), men siden blodtrykket mitt var så fint (120/70) var hun ikke bekymret for svangerskapsforgiftning allikevel. Men jeg blir jo litt bekymret uansett selvsagt. :sjenert: Ingen sukker i urinen heldigvis.

Jeg har lagt på meg akkurat 10 kg siden jeg ble gravid, og jeg fikk inntrykk av at hun kanskje syntes det var litt mye. :klo: Hun spurte meg ihvertfall, med en litt sånn lærerstemme: ''Hva tror du er grunnen til at du har lagt på deg 10 kg da?''. :ler: Og så fikk jeg jo høre hjertelyden som var helt perfekt på 144. :rodmer: Alltid like koselig. :hjerte:

Skrevet

Proteiner i urinen er ikke noe stas med mindre man går på ketogen kost og ikke skal spise karboer! Da er det bra med så mye proteiner som mulig i urinen...

Som gravid er proteiner og sukker i urinen grunn til bekymring. Men når jordmor ikke var bekymret så skal ikke du være engstelig heller! Blodtrykket ditt var jo kjempefint!

Å høre hjertelyden er bestandig stas! :hjerte:

Skrevet

Så bra at jordmor var koselig! :jepp: Og koselig med hjertelyd :hjerte:

Siden jordmor ikke er bekymret så har du nok ingenting å være bekymret for du heller. :)

Når er neste sjekk?

Skrevet

Jeg hadde også litt proteiner i urinen på et tidspunkt, men så lenge blodtrykket og alt var fint skyldtes det trolig bare utflod eller rester etter :sengekos: sa jordmora.. :sjenert:

Så stas med hjertelyd :hjerte:

Skrevet

Proteiner i urinen er ikke noe stas med mindre man går på ketogen kost og ikke skal spise karboer! Da er det bra med så mye proteiner som mulig i urinen...

Som gravid er proteiner og sukker i urinen grunn til bekymring. Men når jordmor ikke var bekymret så skal ikke du være engstelig heller! Blodtrykket ditt var jo kjempefint!

Å høre hjertelyden er bestandig stas! :hjerte:

Uff, nei. Jeg måtte jo google litt da jeg kom hjem (selvsagt :fnise: ) og der stod det at såfremt man ikke har blodtrykk over 140/90 er det ingen grunn til bekymring. Men jeg blir jo litt betenkt når jeg har hovnet en del opp i hender og føtter, samt har en del vondt i hodet. :sjenert:

Åh, ja. :rodmer:

Så bra at jordmor var koselig! :jepp: Og koselig med hjertelyd :hjerte:

Siden jordmor ikke er bekymret så har du nok ingenting å være bekymret for du heller. :)

Når er neste sjekk?

:tommelsmil:

Jeg skal prøve ihvertfall. :fnise: Neste sjekk er om 4 uker, 23.mars. Da skulle vi snakke litt om amming, og så skulle jeg ta en eller annen blodprøve.

Jeg hadde også litt proteiner i urinen på et tidspunkt, men så lenge blodtrykket og alt var fint skyldtes det trolig bare utflod eller rester etter :sengekos: sa jordmora.. :sjenert:

Så stas med hjertelyd :hjerte:

Rester etter sex kan det ihvertfall ikke være. :ler: Men hun sa noe om utflod hun også, så vi får håpe det er det, og ikke noe som er på utviklingens vei. :riste:

Jaaa! :hoppendeglad:

Skrevet

Nå har vi nesten bestemt oss for hvordan vi skal gjøre med permisjon også. :nigo: Det blir nok 80% i 56 uker, + overføring av mine ferieuker til neste år + fellesferie neste år. Da begynner jeg å jobbe igjen rundt august-isj. Mannen tar sine 10 uker når mine uker er over. Det blir jo uansett litt annerledes for oss, i og med at han er hjemme så mye som han er. Tror det blir bra for alle oss tre egentlig. (Og veldig hardt de to ukene han er borte :sjenert: ). Nå må jeg bare høre på jobben ang. overføring av ferie til neste år og hvordan det blir med feriepenger neste sommer.

Skrevet

Nå har jeg meldt meg på vanngym også. :nigo: Det er jordmorforeningen her i byen som arrangerer det, og det er nytt kurs rett etter påske ca. Det passer jo helt perfekt for min termin. Deilig. :happy:

Skrevet (endret)

Er det ikke kjekt å begynne å få permisjonskabalen på plass?

Endret av hegejenta30
Skrevet

Så bra at du har fått en hyggelig jordmor! Og hjertelyd! :hjerte: Farlig å lese dagboka di, altså! Jeg får jo rent lyst til å bli gravid igjen. (Og babyen min er fortsatt bare 7 mnd.) :fnise:

Vanngym er kjempedeilig! :jepp:

Skrevet

Vanngym er sikkert kjempefint! :jepp:

Så deilig å planlegge permisjon :rodmer:

Selv om de to ukene mannen er ute på jobb sikkert blir litt ekstra tunge, så må det jo være kjempedeilig for hele familien at han er hjemme så mye. :hjerte:

Såvidt jeg har forstått så har du en snill og god familie som sikkert trår til hvis det trengs når han er ute på jobb? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...