Kokos Skrevet 20. februar 2011 #1241 Skrevet 20. februar 2011 Utrolig hvor mye rart som kan produseres inni hodene våre, og jeg har skjønt at man drømmer ekstra mye når man er gravid. Takk for filmtips! Kjempesøte og morsomme filmer høres helt perfekt ut!
honning Skrevet 20. februar 2011 #1242 Skrevet 20. februar 2011 Hei Belle! Haha, morsomme drømmer Å pumpe seg midt på gaten i USA hadde sikkert "ingen" reagert på der borte Jeg var akkurat inne på matforumet og såg der at du hadde sennepsdressing i går til middagen (salaten), og lurte på om jeg kunne få oppskrifta om du har laga den selv? Bruker du den til grønne salater? Ha en fin søndag
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #1243 Skrevet 20. februar 2011 Utrolig hvor mye rart som kan produseres inni hodene våre, og jeg har skjønt at man drømmer ekstra mye når man er gravid. Takk for filmtips! Kjempesøte og morsomme filmer høres helt perfekt ut! Ja, det er ikke måte på. Jeg hadde samme type drømmer når bryllupet begynte å nærme seg også. Tror nok bare det er kroppens løsning på å få ut litt engstelse og stress. Ja, de var veldig søte begge to. Hei Belle! Haha, morsomme drømmer Å pumpe seg midt på gaten i USA hadde sikkert "ingen" reagert på der borte Jeg var akkurat inne på matforumet og såg der at du hadde sennepsdressing i går til middagen (salaten), og lurte på om jeg kunne få oppskrifta om du har laga den selv? Bruker du den til grønne salater? Ha en fin søndag Det tenkte jeg faktisk på, i drømmen også. ''Lurer på om jeg blir arrestert nå som jeg står med puppen ute i friluft midt på gaten''. Den er kjøpt, gitt. Men den er så sinnsykt god. Se her. Det er den som heter ''Söt fransk vinägrett'' nest nederst. Jeg kjøper den på Ica, men de har den også på Meny her i byen ihvertfall. Den bruker jeg på alskens grønne salater ja, men sammen med ruccola er den helt perfekt. (Det skal jo nevnes at jeg er kanskje over gjennomsnittet interessert i sennep og spiser det til det meste. ) Dersom du vil lage selv: 1 ts Dijon sennep 1 ss rødvinseddik/balsamico 3 ss olje (soya, oliven....) salt/pepper Denne ligner veldig på ekte fransk vinaigrette, slik som vi alltid spiste til salaten i Frankrike. Men den er også veldig mye sterkere enn den jeg kjøper, for den er søt på en måte.
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #1244 Skrevet 20. februar 2011 Nå har jeg lett litt rundt på detsoteliv.no etter hva jeg skal lage til bursdagen til søster og mamma (de har bursdag bare en uke etter hverandre), og ble skikkelig fysen på ett eller annet med oreo i. Kanskje denne? Eller denne, disse eller denne. Å herreguuud. Kanskje det er like godt at det er søndag i dag og butikkene er stengt?
Kokos Skrevet 20. februar 2011 #1245 Skrevet 20. februar 2011 Mmm, oreokake! Jeg har meldt meg frivillig som kakebaker til dåp neste helg bare fordi jeg vil ha en unnskyldning til å lage Oreokake! Jeg ville forøvrig gått for Oreo Dreamcake. Iiiik, jeg har Dots i skapet!! Lykke!
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #1246 Skrevet 20. februar 2011 Mmm, oreokake! Jeg har meldt meg frivillig som kakebaker til dåp neste helg bare fordi jeg vil ha en unnskyldning til å lage Oreokake! Jeg ville forøvrig gått for Oreo Dreamcake. Iiiik, jeg har Dots i skapet!! Lykke! Så gøy. Har aldri bakt det før, jeg. Ja, det er den jeg også syntes så best ut. Kos deg med Dotsene.
Småkjekset Skrevet 20. februar 2011 #1247 Skrevet 20. februar 2011 Den Life as we know it har jeg sett, og den synes jeg var kjempe bra, så da gleder jeg meg til å se You Again Du har god filmsmak
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #1248 Skrevet 20. februar 2011 Den Life as we know it har jeg sett, og den synes jeg var kjempe bra, så da gleder jeg meg til å se You Again Du har god filmsmak You Again har Kristen Bell i hovedrollen (og forøvrig andre gode skuespillere som Jamie Lee Curtis og Sigourney Weaver). Jeg synes hun er så morsom, og liker nesten alt hun har vært med i. for god filmsmak.
Småkjekset Skrevet 20. februar 2011 #1249 Skrevet 20. februar 2011 Oreo Dreamcake så nydelig ut Jeg har meldt meg frivillig til å bake kake når min niese blir 8 år om to uker, så da blir det oreokake på meg også
Småkjekset Skrevet 20. februar 2011 #1250 Skrevet 20. februar 2011 You Again har Kristen Bell i hovedrollen (og forøvrig andre gode skuespillere som Jamie Lee Curtis og Sigourney Weaver). Jeg synes hun er så morsom, og liker nesten alt hun har vært med i. for god filmsmak. Jeg liker også mye av det hun har vært med i, så gleder meg til jeg får sett den senere i dag Bare å komme med andre gode filmtips også
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #1251 Skrevet 20. februar 2011 Oreo Dreamcake så nydelig ut Jeg har meldt meg frivillig til å bake kake når min niese blir 8 år om to uker, så da blir det oreokake på meg også *mmmm* Gleder meg til å prøve. Og så er det jo noe de aller fleste liker. Både søster og bror er svært kresne på kaker skjønner du. Nå bekymrer jeg meg bare for om blenderen vår faktisk klarer det. Den er så dårlig. Jeg får ta frem Kenwooden dersom det skjærer seg. Den bør ihvertfall klare det.
Småkjekset Skrevet 20. februar 2011 #1252 Skrevet 20. februar 2011 *mmmm* Gleder meg til å prøve. Og så er det jo noe de aller fleste liker. Både søster og bror er svært kresne på kaker skjønner du. Nå bekymrer jeg meg bare for om blenderen vår faktisk klarer det. Den er så dårlig. Jeg får ta frem Kenwooden dersom det skjærer seg. Den bør ihvertfall klare det. Det er veldig greit med denne kanen at selv om folk er kresne på kaker, så faller den i smak Forloveden liker nesten ingen kaker, men denne spiser han Gjett hvilken kake jeg ønsker å ha som bryllupskake De gangene jeg har laget oreokake har jeg brukt moren min sin Kenwood og da har det blitt en kjmepeflott resultat ihvertfall, så da får du prve deg frem med blender og kjøkkenmaskin Og en annen ting som er bra med denne kaken er at den blir bedre hvis den får stå en eller to dager ekstra i kjøleskapet før den skal serveres De gangene jeg har gjort det har jeg ventet med å ta på det siste laget med krem og kjeks på toppen til dagen den skal serveres, slik at kremen ikke har fått en gulaktig farge. Og så fungerer det også kjempe godt å fryse den, for da har du iskake
Lucky? Skrevet 20. februar 2011 #1254 Skrevet 20. februar 2011 Oreokake er bare helt fantastisk godt Har en venninne som er utrolig flink til å lage den Blir nok mange morsomme babydrømmer på deg fremover ja
honning Skrevet 20. februar 2011 #1255 Skrevet 20. februar 2011 Åh de kakene såg gode ut!! Jeg laga oreo iskake til dåpen forrige helg, og den ble også veldig god. Har vært på detsoteliv og sikla jeg også i dag, og her ble det muffins gitt... Takk for tips med den dressingen Det er jo ikke vits i å lage selv når de selger gode dressinger i butikken
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #1256 Skrevet 20. februar 2011 Det er veldig greit med denne kanen at selv om folk er kresne på kaker, så faller den i smak :jepp : Forloveden liker nesten ingen kaker, men denne spiser han :jepp : Gjett hvilken kake jeg ønsker å ha som bryllupskake De gangene jeg har laget oreokake har jeg brukt moren min sin Kenwood og da har det blitt en kjmepeflott resultat ihvertfall, så da får du prve deg frem med blender og kjøkkenmaskin : ) Og en annen ting som er bra med denne kaken er at den blir bedre hvis den får stå en eller to dager ekstra i kjøleskapet før den skal serveres :jepp : De gangene jeg har gjort det har jeg ventet med å ta på det siste laget med krem og kjeks på toppen til dagen den skal serveres, slik at kremen ikke har fått en gulaktig farge. Og så fungerer det også kjempe godt å fryse den, for da har du iskake :nigo : Hvorfor ikke oreokake som bryllupskake? Ja, jeg får prøve meg litt frem. Jeg er vel egentlig litt for dårlig til å bruke Kenwooden, fordi vi har så liten plass på kjøkkenet og den står så kronglete til. Men blenderen på den er ihvertfall god. Å, nammenam. Jeg tenkte jeg skulle lage den på onsdag (selskap er på torsdag). Godt å vite at den holder seg god i kjøleskapet. Oreokake er så godt! Word! Oreokake er bare helt fantastisk godt Har en venninne som er utrolig flink til å lage den Blir nok mange morsomme babydrømmer på deg fremover ja Nå er jeg spent på om jeg får det bra til. Dersom denne helgen bare er begynnelsen vet jeg ikke helt hvordan dette skal ende. Åh de kakene såg gode ut!! Jeg laga oreo iskake til dåpen forrige helg, og den ble også veldig god. Har vært på detsoteliv og sikla jeg også i dag, og her ble det muffins gitt... Takk for tips med den dressingen Det er jo ikke vits i å lage selv når de selger gode dressinger i butikken Detsoteliv.no er kakebibelen min. Liker også at man kan søke på oppskrifter som inneholder en spesiell ingrediens, eller utifra matallergier. For eksempel veldig greit å finne noe å bake dersom man for eksempel mangler egg. Bare hyggelig.
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #1257 Skrevet 20. februar 2011 Jeg lagde meg visst plutselig fire nye wienerbrød med vaniljekrem, jeg. Og pasta bolognese med et tonn med parmesan.
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #1258 Skrevet 20. februar 2011 Jeg fikk av meg ringen! Det tok sin tid, var dritvondt og fingeren ble veldigveldig blå, men det gikk!
Kokos Skrevet 20. februar 2011 #1259 Skrevet 20. februar 2011 Jeg fikk av meg ringen! Det tok sin tid, var dritvondt og fingeren ble veldigveldig blå, men det gikk! YAY! Godt jobba!
pastellfisk Skrevet 20. februar 2011 #1260 Skrevet 20. februar 2011 Neeeei!! dere kan ikke si kreket. Det betyr jo oppkast på svensk!! :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå