*lilly* Skrevet 30. september 2015 #10681 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg leser og følger med deg, men er elendig på å skrive Syns det høres ut som dere har fine dager, og signerer de andre som ser på seg som superwomanmamma!! Du er mitt tobarnsmorforbilde Og så er jeg veldig glad for at ting er tilbake til normalen på jobb og for at det går bra med søster! Bortsett fra ekstremt rare gravidlyster, håper dere stopper henne før hun drikker bensin og slikker eksosstøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 30. september 2015 #10682 Del Skrevet 30. september 2015 Åh Ved et uhell trykket jeg meg rett tilbake til første side i dagboken i din, da du var 12 uker på vei og kalte A for kreket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #10683 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg leser og følger med deg, men er elendig på å skrive Syns det høres ut som dere har fine dager, og signerer de andre som ser på seg som superwomanmamma!! Du er mitt tobarnsmorforbilde Og så er jeg veldig glad for at ting er tilbake til normalen på jobb og for at det går bra med søster! Bortsett fra ekstremt rare gravidlyster, håper dere stopper henne før hun drikker bensin og slikker eksosstøv Takk for det. Prøver så godt jeg kan å ta det til meg. Haha, hun stopper nok seg selv før vi rekker å stoppe henne. Åh Ved et uhell trykket jeg meg rett tilbake til første side i dagboken i din, da du var 12 uker på vei og kalte A for kreket! Åååååå. Det er så fint å kunne lese om sånt. Tenkte jeg skulle ta meg en leserunde snart jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #10684 Del Skrevet 1. oktober 2015 Onsdag i dag. Nei? Torsdag, ja. <--sånn har hele uken min vært. Hatt onsdagsfølelse på mandag, og onsdagsfølelse i dag også. Nei, i dag er det torsdag, dere, og vi skal spise komle hos svigermormor. Jeg tenkte faktisk på det her en dag, at det hadde vært godt med komle hos henne nå, og jammen hadde hun ikke snakket med mannen da jeg kom hjem fra jobb i går. Gleder meg! Sånn ellers så hadde vi en veldig fin dag i går. Etter middag dro vi ut for å leke. M suste avgårde på sparkesykkelen, mens A lekte i sandkassen. Vi dro opp på lekeplassen en liten stund, og jentene fikk rast fra seg på føysene. Da vi kom hjem, ville jentene være med pappaen å sage noen planker som skulle hives på bosset. Da kom A sitt kreative gen frem (hvem har hun fått det fra mon tro? ), og hun suste inn - på eget initiativ - for å hente glittermaling og pensel. Hun skulle nemlig male på plankebitene. Kunstneren vår. Mens vi satt og så barne-tv hele gjengen, kom mamma på besøk. Hun hadde melkerull og boller med seg, så der røyk den sjokoladefrie dagen. Jeg klarte meg med bare noen få biter, da, så... Dessuten skulle jeg trene senere på kvelden. Var på spinning, og det gjorde SÅ godt for kropp og sjel. Etter mange kjipe joggeturer var det godt å få treningsgleden på plass igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 1. oktober 2015 #10685 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg tror jeg må være med på spinning snart Trenger en eller annen form for glede, tar gjerne til takke med treningsglede en stund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #10686 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg tror jeg må være med på spinning snart Trenger en eller annen form for glede, tar gjerne til takke med treningsglede en stund! Det må du! Tenkte å høre med deg, men så tenkte jeg at du nok trengte den hvilen du får og ville ikke ''tvinge'' deg med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 1. oktober 2015 #10687 Del Skrevet 1. oktober 2015 Boller og melkerull Vil ha! Så deilig å få servert middag i dag da! Det er så godt når noen andre lager middag, og ikke minst tar oppvasken. Og i tillegg får man hyggelig selskap til maten, win-win-win! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #10688 Del Skrevet 1. oktober 2015 Boller og melkerull Vil ha! Så deilig å få servert middag i dag da! Det er så godt når noen andre lager middag, og ikke minst tar oppvasken. Og i tillegg får man hyggelig selskap til maten, win-win-win! Ja, det stemmer, du var bollelysten i går du. Jeg er ikke glad i boller, spesielt butikkjøpte. Så jeg nøyet meg med melkerull og cappuccino i stedet. Det er kjempedeilig! Fantasien til mannen stoppet ved grandiosa i går, så det skal bli godt med et skikkelig måltid i dag. Sunt er vel ikke komle akkurat, men er det ett eneste måltid jeg spiser til jeg nesten sprikker, så er det komlemåltidet. Livretten min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 2. oktober 2015 #10689 Del Skrevet 2. oktober 2015 Det var butikkjøpte boller jeg var så fysen på, sånn pose med 8 stk. Så noen anleggsarbeidere på vei ut fra butikken og tilbake på jobb med hver sin bollepose og sjokomelk. Det så helt nydelig ut. Det har gått over nå da, og jeg ga ikke etter for fristelsen! Eller, drakk et glass sjokomelk da. Regner med at dere koste dere med komlemiddag i går! Jeg har faktisk aldri smakt komle.. Fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter #10690 Del Skrevet 2. oktober 2015 Det var butikkjøpte boller jeg var så fysen på, sånn pose med 8 stk. Så noen anleggsarbeidere på vei ut fra butikken og tilbake på jobb med hver sin bollepose og sjokomelk. Det så helt nydelig ut. Det har gått over nå da, og jeg ga ikke etter for fristelsen! Eller, drakk et glass sjokomelk da. Regner med at dere koste dere med komlemiddag i går! Jeg har faktisk aldri smakt komle.. Fredag! Butikkboller likte jeg ikke da jeg var liten engang. Flinkis. Sjokomelk er innafor når du fyser altså! Altså...eh...HÆ??? *do.not.compute* Komle er jo min livrett, og bare verdens beste middag. Jeg liker det faktisk så godt at jeg kutter ut alt det andre unødvendige dillet, som kjøtt, pølser og grønnsaker, sånn at jeg får plass til enda mer komlegoodness med smør og ketchup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 2. oktober 2015 #10691 Del Skrevet 2. oktober 2015 Vi pleier å ha komle til pinnekjøttet. Med sirup på! Mmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter #10692 Del Skrevet 2. oktober 2015 Vi pleier å ha komle til pinnekjøttet. Med sirup på! Mmm Sirup har jeg aldri smakt på komla, men jeg har hørt at det er mange som bruker det. Vi pleier å spare på søet (sjy heter det vel på riktig og skriftlig norsk ) som er igjen etter pinnekjøttkoking, og så koke komlene oppi der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter #10693 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) ^---sånn føler jeg meg i dag. Det er fredag, dere! Vi har ingen store planer, sånn egentlig. Vi skal bare kose oss sammen, og kanskje dra på stranda (og leke i sanden altså, ikke bade ) en dag. Dagen i går var finfin. Tror jeg endte på 6 eller 7 komler til slutt. Da vi kom hjem, kom søster og svoger på besøk en liten tur, og etter leggetid dro jeg på Obsen for å liksom skulle handle karbonadedeig på tilbud. Veeel, det var utsolgt, så det ble en liten bomtur. Uansett litt deilig å komme seg ut alene, sette musikk på ørene og storkose seg i butikken. Ja, jeg er rar. Da jeg kom hjem, koste jeg meg med å rydde og organisere i fryseren. Nå er det skikkelig system der inne, og jeg skal sette i gang med å fylle opp med vettuge ting som faktisk blir brukt og spist. Tenkte jeg skulle lage gigasvær pizzasausporsjon i langtidskokeren i kveld, og så har jeg to steiker som venter på å bli pulled pork. Ja, og så stjeler jeg skamløst Allis sitt ukesoppsett, fordi jeg liker å lese sånne oppdateringer fra andre, og kanskje noen liker å lese fra meg også? Ukas bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Watchmen! (den originale tegneserien) Det går saaakte, for jeg har vært så trøtt denne uken, men jeg storkoser meg med de sære historiene og den geniale oppbygningen av serien. trening/fysisk aktivitet Eh...én eller to økter til nå? Nå husker jeg ikke lenger når det var jeg jogga sist. Sikkert et dårlig tegn. Uansett, jeg har planer om minst én joggetur i helga. Helst to. Må kjenne på hvordan holdet utarter seg. ungeprat A har blitt så fryktelig stor på fryktelig kort tid! Hun er inne i en veldig selvstendig periode nå, hvor hun skal gjøre alt selv. Altså, hun har jo KUNNET gjøre alt selv i evigheter nå, men viljen har ikke alltid vært der. I går tilbød hun seg faktisk å smøre frokost til både seg selv og M, da jeg hadde det travelt med å komme meg ut dørene og mannen fremdeles lå i sengen. Og på kveldene kan hun plutselig forsvinne opp på rommet, hvor hun kommer ned et kvarter senere og har kledd seg fra topp til tå i kjole, strømpebukse og detaljer som armbånd og blomsterkrans i håret. ...mens M er inne i en skikkelig mammadaltperiode. Det er krise om jeg går noen steder SOM HELST uten henne, og hun skal helst sitte oppi meg hvor enn jeg er. Ellers er hun ekstremt kul for tiden, for når hun leker så er hun enten spiderman eller ninja. Helt omvendt av prinsessesøsteren sin ihvertfall. Snakkingen går det treigt med, men vi ser en liten, men jevnlig forbedring, så da går det ihvertfall den rette veien. forfengelighet Er skikkelig på Korea-kjøret for tiden, og har spesielt dilla på sheet masker. Elsker dem. Dessuten elsker jeg å lese forskningsartikler om alt fra ulike ingredienser (niacinamide er min go-to for tiden) til dyrking/sanking av biegift (som jeg forøvrig ikke er fan av, og derfor velger å ikke bruke biegiftprodukter). mening Eh...her må jeg bli flinkere. Tror jeg må ha dette som et obligatorisk punkt, for jeg er ekstremt dårlig til å følge med i nyhetsbildet og ekstremt flink til å late som jeg har peiling på hva som foregår. Skalviseee...''min type'' siste nyheter innebærer hvorvidt Demi Lovato og Selena Gomez er venninner eller ei. Pliktleser Aftenposten innimellom (takler bare ikke VG og gjengen), men her må jeg bare bli flinkere. Har forøvrig fått med meg både Syria-krisen og at Rimihagen har kommet ut av skapet, så... nederlag Sjokolade. I lange baner. Mitt emosjonelle nederlag for uken. opptur Tanken på at dette jobbprosjektet snart er over. Ellers lite oppturer å melde om, annet enn vanlige hverdagsoppturer, som komle, fine unger og en mann som fylte opp kjøleskapet her om dagen. Små gleder. Endret 2. oktober 2015 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 2. oktober 2015 #10694 Del Skrevet 2. oktober 2015 Åå, det var gøy med sånn oppsett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 2. oktober 2015 #10695 Del Skrevet 2. oktober 2015 Eh - komla med ketsjup?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 2. oktober 2015 #10696 Del Skrevet 2. oktober 2015 Eh - komla med ketsjup?! Ja, hva skjer med det der Belle?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 2. oktober 2015 #10697 Del Skrevet 2. oktober 2015 Så fin fredagspost fra din kant! Morsomt at dere har en prinsesse og en spiderman-ninja! Det må jo være litt festlig når de er såpass ulike i tilnærmingen, og de kan sikkert utveksle en del også! Håper dere får en fin helg! Det hørtes lurere ut å leke i sanda enn å bade nå, selv om september/oktober riktignok ikke har vært så aller verst når det kommer til temperatur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter #10698 Del Skrevet 4. oktober 2015 Komla med ketchup er obligatorisk! Neferet: ja, de er veldig forskjellige! Og så synes jeg det er viktig å dyrke den ulikheten. I går fikk de velge hver sin Playmo-ting. A: dronning med baby, M: ridder med shreklignende monster i kjetting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter #10699 Del Skrevet 4. oktober 2015 Åååå, fin helg så langt! På fredag hadde vi spillekveld her hjemme, med søster, svoger og bror, pluss et fjell med snacks. Veldig koselig da, tror vi satt til klokken halv 1! I går hadde vi Prosjekt: Tapet her hjemme. Dere som har sett visningsannonsen for huset vårt vet at taperen på jentenes rom ikke akkurat er vakker. Vi har hatt planer om å bytte siden før vi betalte huset...det tok oss bare litt over 2 år. Vi valgte ut en kjempefin lilla med alver på til A og til M blir det rosa med trær og dådyr og rev og sol. Kjempefin, og passer henne veldig godt. Selv om hun forguder ninjaer og spiderman, er rosa favoritt fargen. Vi hadde planer om å bytte i loftsstuen også, men den tapeten har vokst på oss. Så nå flytter vi det rosa ugleteppet, putene og bildet inn på M sitt rom, siden tapeten i loftsstuen er blå, rød og svart. Og jeg har megaOCD på rosa og rødt sammen. Øynene mine blør, sånn skikkelig. Vi har revet den gamle tapeten på M sitt rom, så nå er vi ihvertfall i gang. Inspirert av Diddles, fikk jeg i går stekt opp 4 karbonadedeiger som jeg har frosset, samt mos av søtpotet. I skrivende stund står en gigaoorsjon pizzasaus og putrer i langtidskokeren, og når den er ferdig skal jeg lage pulled pork som også skal i frysen. Prosjekt: Fylle opp fryseskapet er herved godt i gang. Kvelden ble brukt til fotball (mannen) og Magic Mike XXL (meg). I dag skal vi på stranda. Tror jeg. Noe skal vi finne på ihvertfall. Det er meldt fint vær, så. Jogge må jeg også få gjort i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 4. oktober 2015 #10700 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Som vanlig har dere fått gjort mer på ei helg enn jeg rekker på en måned Og så er jeg så frista til å skaffe sånn langtidskoker!!! Hvilken type har du? Forresten; du har sånn Fitbit? Jeg har anskaffet flex, faktisk mest for stille vekkerklokkefunksjonen() men nå lurer jeg jo selvsagt på hvordan man praktisk bruker den til å måle trening etc. Må man inn på appen og bare legge det manuelt inn liksom? Skritt blir det ikke så mye av lengre nå som vogna er litt kjedelig i lengda og jeg tar kollektivt til jobb. *hallo inaktiv* Er den så styrete til matlogging som internett skal ha det til? Endret 4. oktober 2015 av Allis Hagtorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå