Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tar meg tid til en liten oppdatering nå på morgenkvisten. Som sagt, jeg har det så travelt nå at jeg ikke engang klarer å legge fra meg jobben på jobb. Det har liksom alltid vært min greie, det å klare å skru av jobbhjernen helt når jeg går herfra. Vel, i natt har jeg til og med stresset i søvne, og jeg er sååå trøtt. :daane: Det er innspurten av dette prosjektet som sluker meg helt. Driftslederen min er som sagt bortreist, og det er så mye greier som han har hatt i hodet som han ikke har fått videreformidlet til meg. Blir helt gal. To uker til han kommer hjem! :bond:

Sånn ellers så hadde vi det helt supert i London i helgen. På fredagen var vi på et stort kjøpesenter etter å ha spist lunsj på Nandos. :sikle: Jeg fikk shoppet meg både sko og veske, veldig fornøyd. :nigo: På kvelden var vi på en biffrestaurant i nærheten av Piccadilly og spiste veldig god mat. :sikle:

På lørdag var vi på Camden Market store deler av dagen. Elsker å svinse rundt og bare titte på alt det rare og kule de har der. På kvelden var vi på musikalen Thriller, som rett og slett var helt bæsj. Nå liker ikke jeg musikken til Michael Jackson noe særlig da, men hnnng, det kunne vært så mye bedre! Og definitivt ikke verdt de 870 (!) kronene de skulle ha. Etterpå dro vi på meksikansk restaurant, drakk bellini og snack'et litt før vi tok kvelden.

På søndagen var vi turister. Vi tok en sånn buss rundt halve London, med en levende guide. Veldig gøy! :jepp: Etterpå dro vi til Covent Garden for å lunsje, før vi trasket rundt både der, i Leicester Square og Piccadilly Circus, før vi tok metroen tilbake til hotellområdet for å spise tidlig middag (Wagamamas :sikle: ). Så var det bare å hive kofferten på ryggen og komme seg ut til Stansted. Flyet gikk grytidlig mandags morgen, så vi sov på flyplasshotellet den siste natten. Det smarteste vi gjorde, nesten. :ler:

Jeg kom hjem til to smilende jenter, og det var så innmari godt å se dem. :hjerte: Jeg er kommet dithen nå at jeg ikke føler jeg skal dø av savn når jeg er såpass lenge borte fra dem, men det er ikke langt ifra. :ler: Det gjorde fysisk vondt å dra fra dem i 1-tiden for å jobbe litt. :grine:

I går var den O' Store Operasjonsdagen. Jeg stressa SÅ mye natten i forveien, og sov mildt sagt dårlig. Vi møtte opp på sykehuset klokken 7:30, hun ble målt (90 cm blitt, store jenta vår!), veid og så fikk hun sånn bedøvende krem på begge hendene. Så satt vi der da, i 2 timer og ventet. Da det var vår tur, gikk vi først inn på et undersøkelsesrom for å sjekke tingenes tilstand, og dere...væsken er borte! På begge ørene! :bolledeig: Så vi slapp å operere. :overrasket: Jeg tror både jeg og mannen så mindre glade ut enn vi burde, for de kommenterte hele tiden at ''dette er jo kjempebra'' og ''komplikasjoner med drenblabla'', men vi var så sjokka. :fnise:

På én måte er hjernen min et mikrogram skuffa, for en liten del oppi der hadde forhåpninger om at denne operasjonen på magisk vis skulle få henne til å snakke skikkelig. :sjenert: Jeg er jo selvsagt kjempeglad for at hun slipper, og alt det som medfølger en slik operasjon, men nå viser det jo seg at vi bare har enda mer å jobbe med, sant? Mest sannsynligvis har hun vært væskeløs siden i sommer en gang. Jeg har en mistanke om at det var etter flyturen til Spania, hvor hun snøt seg og det var tydelig at en propp løsna inni ørene for hun utbrøt helt plutselig ''åh, hørr, mamma!''. Og språket hennes har jo eksplodert i sommer, men jeg føler allikevel at uttalen hennes er akkurat lik slik den var da hun begynte å snakke i fjor sommer. Vi får gi henne litt tid, samt ha god dialog med barnehagen, så går det seg vel til etterhvert. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra for "væskeløs" jente... hvis proppen slapp i sommer, så kan du vel knapt forvente at hun skal ta igjen et år og to på et par måneder? Det er nok bare til å gi det tid ja, hun må jo gradvis bygge stein for stein nå som hun hører godt.

men skjønner at det var en slags skuffelse ja, du hadde jo innstilt deg på operasjon og sånt og sånt. men gud så godt å sleppe det da!!

og London er så elsk!! Høres ut som fine dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den turen hørtes veldig veldig fin ut :hjerte: London er bare _så_ ELSK!! - og da Camden spesielt!! Kjenner jeg får lyst til å bestille meg en tur med en gang :ler: Men i høst får det holde med Skottland for vår del, så får vi se om vi kan lure oss til en kjærestehelg i London på våren :lur:

Og :hoppendeglad: for at M slapp operasjon da :bolledeig: Det er jo helt fantastisk!!!! Selv om jeg forstår at du er litt skuffa fordi du på en måte ble snytt for løsningen på språkutfordringene hennes..men som Pasjonsblomst sier over her; det ville uansett ta tid for henne å ta igjen det tapte - enten det løsnet av seg selv eller ei! Fortsett sånn som dere gjør; snakk masse med henne, les bøker og syng sanger :Nikke: Dere har fokus på språk sammen med barnehagen - dette kommer til å gå veldig bra skal du se!! Og som du sier så har det allerede skjedd _mye_ på språkfronten bare i sommer - tenk hvor stor forbedring dere vil merke utover høsten :nigo: 

Håper du ikke sliter deg fullstendig ut de neste to ukene på jobb :kose: Det høres ikke særlig greit ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere slapp operasjon! Pasjonsblomst skrev det godt, så trenger ikke å repetere det, men det går seg nok til bare hun får litt mer tid på seg ja. :jepp:

Eeelsker både skoene og vesken!  :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hurra for "væskeløs" jente... hvis proppen slapp i sommer, så kan du vel knapt forvente at hun skal ta igjen et år og to på et par måneder? Det er nok bare til å gi det tid ja, hun må jo gradvis bygge stein for stein nå som hun hører godt.

men skjønner at det var en slags skuffelse ja, du hadde jo innstilt deg på operasjon og sånt og sånt. men gud så godt å sleppe det da!!

og London er så elsk!! Høres ut som fine dager ;)

Du har jo selvsagt helt rett. Og den rasjonelle delen av hjernen min vet jo dette. :lol: Det er bare en liten del av meg som bekymrer meg for at selve uttalen ikke har blitt bedre i det hele tatt. Man skulle tro at den også ble bedre når språket ble bedre? For det kan jo hende at hun hører dårlig selv om hun ikke har væske lengre. Åh, mammabekymringer. :bond:

Åh, den turen hørtes veldig veldig fin ut :hjerte: London er bare _så_ ELSK!! - og da Camden spesielt!! Kjenner jeg får lyst til å bestille meg en tur med en gang :ler: Men i høst får det holde med Skottland for vår del, så får vi se om vi kan lure oss til en kjærestehelg i London på våren :lur:

Og :hoppendeglad: for at M slapp operasjon da :bolledeig: Det er jo helt fantastisk!!!! Selv om jeg forstår at du er litt skuffa fordi du på en måte ble snytt for løsningen på språkutfordringene hennes..men som Pasjonsblomst sier over her; det ville uansett ta tid for henne å ta igjen det tapte - enten det løsnet av seg selv eller ei! Fortsett sånn som dere gjør; snakk masse med henne, les bøker og syng sanger :Nikke: Dere har fokus på språk sammen med barnehagen - dette kommer til å gå veldig bra skal du se!! Og som du sier så har det allerede skjedd _mye_ på språkfronten bare i sommer - tenk hvor stor forbedring dere vil merke utover høsten :nigo:

Håper du ikke sliter deg fullstendig ut de neste to ukene på jobb :kose: Det høres ikke særlig greit ut..

Ja, Camden er noe helt spesielt! :jepp:

Vi har veldig god dialog med barnehagen, og det høres jo ut som om det går bedre for henne der også. For der var det jo så gale en stund at hun måtte lese på leppene! Jeg antar fordi det er så mye bråk rundt henne at hun ikke klarer (klarte?) å skille lyder fra hverandre. Nei, vi får ta tålmodigheten fatt og fortsette slik vi gjør. Snakker jo hele tiden med henne, får henne til å snakke, gjentar ord korrekt når hun ikke gjør det (på en ikke-douchebag måte selvsagt :ler: Hun teller ''ænn, do, di, fi, sem'' og vi sier, ja, så flink du er til å telle en, to, tre, fire, fem.''), og ja. Vi føler ihvertfall at vi gjør det vi kan. :Nikke:

Så godt at dere slapp operasjon! Pasjonsblomst skrev det godt, så trenger ikke å repetere det, men det går seg nok til bare hun får litt mer tid på seg ja. :jepp:

Eeelsker både skoene og vesken!  :hjerter:

Takk for det. Jeg er superdupermegafornøyd. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag? Fredag?!?!? FREDAG!!! :bolledeig: Det er lenge siden jeg har vært så takknemlig for at det er fredag. :ler: Denne uken har vært helt drepen, og særlig gårsdagen. Jeg så omtrent sånn ut hele dagen: :bond: 

Ellers ingenting spennende som har skjedd de to siste dagene altså. På onsdag var jeg og M en liten tur på kjøpesenteret for å kjøpe sukrin gold, og på kvelden bakte jeg og A sukkerfrie (minus Polly-sjokolade) sjokolade- og peanøttcookies. :sikle: Svigermor har bursdag i dag, så det får bli min lille bursdagsgave til henne. I går var jeg og A ute og lekte hele ettermiddagen. Hun stod på rulleskøyter, og vi lekte nede ved bekken. Været var strålende, og A syntes det var ekstra stas å bare være hun og meg. ''Du å eg, mamma. :rodmer: '' Blir helt varm om hjertet. M er supertrøtt for tiden, og orker ingenting. Hun er ikke syk heller, bare veldig slapp og...jeg vet ikke. Hun har godt av helg hun også nå, ja!

I går kveld hadde vi besøk av bestekompis, og mens han og mannen så fotballkamp, krøllet jeg meg sammen i hjørnet på sofaen med en diger skål melon i fanget, ørepropper i ørene og You're The Worst på dataen. Jeg hadde egentlig store planer om å trene, og var egentlig veldig klar for det, men jeg fikk ''forbud'' av mannen. :sjenert: Han legger seg sjelden opp i om jeg trener eller ei, men som han sa i går; når du har problemer med å sette to og to ord sammen i en setning, så skal du ikke bruke opp det mikrogrammet av energireserve du har igjen til å trene. Bom basta. :ler: Jeg var ikke vanskelig å be altså, for jeg er virkelig helt utslitt for tiden. Kroppen krangler med meg også. Jeg er forstoppet på nippet til navlebrokk (okei, ikke egentlig, men jeg har sinnsykt vondt i navlen, og den stikker litt ut!), og halsen og brystet har begynt å skurre igjen. Tror jeg prioriterer søvn og avslapning over noe annet i dagene fremover. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å ta vare på seg selv og høre litt på kroppen også Belle! Håper du får en fin helg, får sove masse (sånn i relativ grad selvfølgelig) og får fylt opp med litt energi igjen.  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte sko og knesj væske, jeg vil også ha ny veske, men brukte opp veskebudsjettet i Nice tidligere i år :sjenert:

Har vel dessuten andre ting å bruke penger på i tiden fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyres ut som helg er ein god plan ja. Greitt nok at trening kan gi energi, men ein må ha litt kviletid og!

Kjempefin veske!

Hviletid er viktig. Jeg er ikke så flink til det alltid, men denne semi selvpåtvungne hvilingen jeg har hatt i helgen har gjort meg veldig godt. :nigo:

Takketakk!

Viktig å ta vare på seg selv og høre litt på kroppen også Belle! Håper du får en fin helg, får sove masse (sånn i relativ grad selvfølgelig) og får fylt opp med litt energi igjen.  :blomst:

Dette har vært helgen med mye søvn, mye kvalitetstid og bare mye fint. :hjerte:

Bra mannen passer godt på deg! Høres veldig lurt ut å ta det litt med ro. :Nikke:

God helg! :klem:

:ler: Det er godt noen er vettuge av og til. Er ikke så flink til det selv, nemlig. :lol:

Søte sko og knesj væske, jeg vil også ha ny veske, men brukte opp veskebudsjettet i Nice tidligere i år :sjenert:

Har vel dessuten andre ting å bruke penger på i tiden fremover...

Oooo, hvilken veske kjøpe du? :popcorn: Denne var ikke så dyr da, 50 pund på tilbud. :jepp:

Og hurra for at M slapp operasjon, det med språket går seg nok til når hun får litt mer væskefri tid på seg.

Ja, vi får satse på det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en superfin helg er over for denne gang. :rodmer: Selv om det har rykket i treningsfoten har jeg klart å fokusere på å slappe av, ikke trene, sove mer enn samvittigheten likte og nikose med ungene. Vi hadde en skikkelig fin familiehelg, siden det er siste helgen mannen er hjemme på noen uker nå. Han reiser ikke før på fredag altså, men vi pleier å nyte den siste helgen hans ekstra mye. :hjerte:

På lørdag stod mannen opp med ungene, selv om han bare hadde sovet 1,5 time natten før. Vi var i selskap til svigermor, og han trenger bare å lukte litt på kaffe så blir han helt :overrasket: . Vel, han drakk sikkert 3 kopper med kaffe frem til klokken 19:30 - ikke rart han ikke får sove da! :ler: Men ja, snill var han, og jeg sov helt til 10:30. :daane: Tror jeg fikk sånn 9,5 time søvn den natten, noe som er ekstremt mye for meg. Vanligvis pleier jeg å bli fysisk dårlig av så mye søvn, men det var tydelig at kroppen trengte det akkurat da. Da jeg stod opp dro jeg og ungene til søster slik at mannen skulle få sove litt. Vi lekte, spiste snop og kom hjem til ferdig middag. :nigo: Resten av kvelden var vi bare inne og koste oss, ungene lekte, vi så film og ja, en skikkelig fin familiedag. 

I går var vi på tur til en hytte som ligger oppi fjellene her. Det er bare 500 meter å gå fra parkeringsplassen, på en sti som går litt opp og ned. Egentlig en helt perfekt distanse for ungene synes jeg. :jepp: Hytten har søndagsåpen kafé, så vi spiste vafler og drakk saft, så på hanene og A fikk til og med leke litt på lekerommet de hadde der. Ungene var helt enige om at det var en fin tur, men A ville ikke gjøre det flere ganger akkurat den dagen sa hun. :ler: Jeg og mannen har bestemt oss for at vi skal prøve å gjøre det til en greie, at vi går en liten tur hver søndag så sant det lar seg gjøre. :jepp: Neste ukes ekskursjon blir å ta buss til biblioteket på lørdag. Håper ungene klarer å oppføre seg. :lol:

Resten av dagen var vi ute og lekte, ungene badet i badekaret, og A fikk besøk av bestis helt på tampen av dagen. De leker så utrolig fint sammen at jeg blir helt varm om hjertet. :rodmer:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en perfekt helg. Og vel fortjent at du fikk sove mange gode timer!

Tur hver søndag høres ut som en koselig greie. :Nikke: Og biblioteket :hjerte: Har gode minner fra da mamma og jeg var på biblioteket da jeg var lita. Skikkelig stas var det! :)

Håper du får en fin mandag! :sol:

Her stod Ap og delte ut muffins utenfor jobb i morges :sikle: Hyggelig start på en ellers trøtt mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en deilig helg! Jeg har vokst opp i en sånn søndagsturfamilie, og det er så koselig altså!! De tradisjonene vil jeg ta med meg videre til mine unger også. Godt å høre at du har fått sovet litt ordentlig, og fått hentet deg litt inn igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en perfekt helg. Og vel fortjent at du fikk sove mange gode timer!

Tur hver søndag høres ut som en koselig greie. :Nikke: Og biblioteket :hjerte: Har gode minner fra da mamma og jeg var på biblioteket da jeg var lita. Skikkelig stas var det! :)

Håper du får en fin mandag! :sol:

Her stod Ap og delte ut muffins utenfor jobb i morges :sikle: Hyggelig start på en ellers trøtt mandag!

Jepp, det var det! :jepp:

Jeg elsker biblioteket, men etter at jeg begynte å jobbe ( = mer penger å rutte med :ler: ), sluttet jeg å låne bøker. Leser jo bare på engelsk også, og da er utvalget lite. Men i mine yngre dager elsket jeg det. Ble til og med låst inne etter stengetid en gang, fordi jeg satt rolig i en krok og leste Ringenes Herre. :hoho: Bestemoren min var bibliotekar, så jeg er nok litt miljøskada. :fnise:

For en deilig helg! Jeg har vokst opp i en sånn søndagsturfamilie, og det er så koselig altså!! De tradisjonene vil jeg ta med meg videre til mine unger også. Godt å høre at du har fått sovet litt ordentlig, og fått hentet deg litt inn igjen!

Vi gikk ikke så veldig ofte tur, men de gangene vi gjorde det, var det jo supergøy! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fine, fine, fiiiine mandagen! :hjerte: Supertravelt på jobb, som vanlig. Tror jeg var tissetrengt fra lunsj av, og fikk gått på do klokken 16. :hoho: Men nå føler jeg at jeg begynner å få hodet over vannet litt, så nå greier hjernen min å ikke stresse så innmari mye. :5:

Jeg kjørte direkte fra jobb til søster, som hadde laget middag til oss. Flyvende Jacob, søstervri, med gulrøtter, mais, kylling og bacon. Litt av et sammentreff egentlig, for jeg leste om retten for første gang for noen dager siden, og bare ''nam! Kylling og bacon og banan og peanøtter? Det MÅ prøves!'' :sikle: Søsters var supergod den også, men jeg gleder meg til å prøve med banan også. :ler: Vi var ute en liten tur på lekeplassen hos søster og det var så koselig! Fint vær, glade unger og bare :strix:

Da vi kom hjem, var det bare å hive ungene til sengs, og jeg tok beina fatt og la ut på joggetur. :nigo: Hadde så mye heller lyst til å dra på styrketrening, men nå er det ikke lenge til jeg skal jogge i Amsterdam, så da må jeg trene meg opp. Løp 9 km med lett og fin pust. :nigo: Er veldig stolt over meg selv altså, har aldri løpt så langt før. :hoppe: Knær og bekken takker meg ikke i dag dessverre, så jeg må prøve å heller trene på grus fremover.

Da jeg kom hjem fra joggeturen hadde mannen tappet opp i et glovarmt bad til meg. :hjerte: Han fant frem sjampo og såpe, og hadde pc klar med sesongfinalen av How to Get Away With Murder (ja, jeg er treig). Av og til overrasker han skikkelig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, søt og snill mann! :rodmer:

Blir så imponert over deg! 9 km med lett og fin pust, det er sprekt altså. :jepp:

Hva slags jogging er det som skal foregå i Amsterdam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...