Gå til innhold

Belle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puh. Uke er i gang, og snart er den jammen meg over også! :daane: Det merkes godt at vi har mistet en jobbdag altså. Mandagen pleier liksom å være myk og fin, men denne uken var det bang! rett på. :ler:

Hvor skal vi begynne? Nå skal jeg ikke skryte på meg en veldig spennende helg altså, men den startet ihvertfall en smule spennende - om enn på feil måte. Det har jo vært mye i det siste. Mye av alt, bortsett fra fritid og avslapning. Jeg har sovet lite, jobbet mye, og hjulpet bror med eksamen nesten hver kveld fra ungene har lagt seg til etter min egentlige leggetid. På fredag sa det bråstopp, og jeg måtte stoppe bilen på vei hjem fra jobb for å sove. Det er første gang i mitt liv jeg har måttet gjøre noe som det! Jeg sov i 20 minutter, og har totalt black out fra jeg våknet fra denne hvilen til jeg kom hjem med ungene. Dvs, jeg husker jeg var i barnehagen, men jeg husker ikke hva jeg sa, hva jeg gjorde og hvor i huleste jeg gjorde av posen med ytterklær og A sine gore tex-sko. Jeg grublet på det hele helgen, der A trasket enten i stygt vær med Vans eller i fint vær med støvler. Omsorgssvikt nesten. :ler: Jeg hadde heldigvis ikke satt den på taket av bilen og kjørt avsted, slik mannen var redd for - den stod i A sin garderobe. :fnise: Men ja, sliten var bare forbokstaven!

Vi hentet mannen på bussen klokken 18:30, og han la begge ungene på eget initiativ. Jeg tror han forstod at jeg var sliten. Han er flink til å legge unger altså, men jeg må alltid mase noen ganger før han gjør det. ;) Vi så en film og bare koste oss resten av kvelden. :hjerte:

På lørdag fikk jeg sove lenge, og gjett om det gjorde godt for kropp og sjel! :daane: Følte meg som en ny person da jeg stod opp, frisk og uthvilt. Søster kom på besøk, og vi gjorde egentlig ikke på noe spesielt hele dagen, annet enn å leke ute og ha det gøy. Vi spiste middag hos mamma på ettermiddagen, og jentene sovnet fornøyde og glade.

På søndag var det tid for dagen A har ventet på i ååååårevis; nemlig avreise til Mikkelparken. Hun ble litt skuffa da hun forstod at vi ikke skulle i Mikkelparken den dagen, men campingplass er nesten like gøy, så skuffelsen gikk fort over. Vi tegnet inne i hytta, hoppet på hoppeputa og grillet innimellom bygene. Kjempekos!

På mandag stod Mikkelparken for tur, og ungene omtrent svevde! Vi var heldige med været, og traff bare på noen små yrbyger da vi var der. Selve parken var bare sådær syntes nå jeg. Både jeg og mannen ble litt skuffa, for vi har fått skyhøye forventninger av en venninne som har sagt at det er HELT FANTASTISK!!! Helt fantastisk var det ikke, og ungene hadde nok hatt det like gøy på Leos lekeland, men en fin tur var det allikevel. Ungene fikk glittertatovering og henholdsvis Mikkeline (A) og Mikkel (M)-bamser, og hadde hatt det såååå gøy! A sov i omtrent to timer på vei hjem, så hun sovnet ikke før 22:30 på mandagen. :ler: En vellykka tur med andre ord. Jeg merket trøttheten veldig godt fremdeles, og komboen trøtt inntil beinet og svigermor var ikke alltid like velkommen. :lol: Da hun ville at vi skulle være i parken helt til 17 og brukte sin vanlige taktikk med dårlig samvittighet og whatnot, satte jeg foten ned og sa at nok var nok - da klarte jeg såvidt å stå på beina og hadde svimlet mer enn én gang. Jeg tror ikke hun ble sur, og om hun ble det så får det bare være. Jeg sovnet mens jeg og mannen snakket sammen i bilen, liksom. Tror jeg sov like lenge som A. :ler:

Gårsdagen var veldig fin, selv om jeg aldri klarte å få hodet med meg på jobb. Jeg dro litt for seint fra jobb, og møtte selvsagt trafikk da jeg skulle kjøre og hente klær som jeg hadde kjøpt på fb til A. Til den nette sum av 300 kroner fikk jeg altså 22 bukser, et par kjoler, 4 skjortser, to jakker og noen t-skjorter! :overrasket: Det meste av det lite og ingenting brukt! Flesteparten av klærne var i 122, men mtp bukser er det egentlig helt grei størrelse til A. Hun er så kompakt av seg og mye blir for stramt rundt livet - for ikke å snakke om lengden. Hjelpes som hun vokser for tiden! :daane: A var helt i ekstase over alle de nye klærne sine, så det var et godt kjøp må jeg si. :fnise: Resten av kvelden ble brukt til å hjelpe bror med eksamen (siste eksamen i dag, takk og pris! Nå er jeg drittlei! :ler: ), og se siste halvdel av en film med mannen.

I dag burde jeg trene - har ikke trent på langt over en uke! :bond: - men jeg tror ikke det er så lurt mtp. hvor sliten kroppen min har vært. Jeg har lyst, men så tror jeg hodet mitt sier nei for én gangs skyld. Vi får se hvordan rastløsheten blir i løpet av ettermiddagen. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klemmer: kjære søte deg, lytt til kroppen din er du snill!! Trene kan vi gjøre alle de andre dagene du ikke er trøtt inn til margen :jepp: Legg deg på sofaen med verdens beste samvittighet!!

Skrevet

Hørtes ut som en fin, men noe slitsom helg. Men når hadde man sist en helg som ikke var slitsom da, ette man fikk barn :fnise: God type slitsom i det minste. :)

Herlighet så mange bukser! :P Veldig greit da!! :)

Skrevet

Belle da! Det verste med at du var så sliten (...) er at du ikke engang skjønner at det var DEG selv som led mest av omsorgssvikt! En mamma trenger ikke bare masse kos, mat og trening/utvikling, men søvn og hvile er også gull verdt!

Jaggu godt du fikk henta deg inn igjen med en god natts søvn!

Så spennende med Mikkelparken da... du/dere ligger nå neimen ikke på langsiden nei! Jeg har lyst å dra til Kongeparken i vår/sommer, vi er jo så heldige å bo 15 minutter unna.

Skrevet

:klemmer: kjære søte deg, lytt til kroppen din er du snill!! Trene kan vi gjøre alle de andre dagene du ikke er trøtt inn til margen :jepp: Legg deg på sofaen med verdens beste samvittighet!!

...og det gjorde jeg i går! :nigo:

Hørtes ut som en fin, men noe slitsom helg. Men når hadde man sist en helg som ikke var slitsom da, ette man fikk barn :fnise: God type slitsom i det minste. :)

Herlighet så mange bukser! :P Veldig greit da!! :)

Ja, det er rart hvor relativt ''sliten'' er, før- og etter barn. :fnise: Grensen min for avslapning har gått drastisk ned for å si det mildt. Nå setter jeg meg omtrent ikke ned i løpet av en dag, og er ungene greie har jeg hatt en avslappende dag. :ler:

Mhm! Nå har hun bukser til hun er 6-7 år omtrent! :hoho:

Belle da! Det verste med at du var så sliten (...) er at du ikke engang skjønner at det var DEG selv som led mest av omsorgssvikt! En mamma trenger ikke bare masse kos, mat og trening/utvikling, men søvn og hvile er også gull verdt!

Jaggu godt du fikk henta deg inn igjen med en god natts søvn!

Så spennende med Mikkelparken da... du/dere ligger nå neimen ikke på langsiden nei! Jeg har lyst å dra til Kongeparken i vår/sommer, vi er jo så heldige å bo 15 minutter unna.

Sukk. Du har rett i det! Det er bare...så enkelt å la ungene og alle andre gå foran seg selv. :sjenert:

Vi var i Kongeparken for 4 uker siden eller så, og det er en million ganger gøyere der enn i Mikkelparken - både for store og små. :jepp:

Skrevet

Jepp. Det ble til at jeg slasket på sofaen i hele går. Jeg la M klokken 18:30, og etter det var det ingen mer bevegelse på meg annet enn å hente noen knekkebrød på kjøkkenet i 9-tiden. :ler: Jeg og mannen lo oss gjennom The House Bunny. Den er så sær og kul og morsom og over the top at man ikke kan gjøre annet enn å le. :fnise: Jeg fikk laget tøfler til A og er godt i gang med tøfler til M også. De ble veldig godt mottatt i dag morges. :jepp:

I dag er mannen på road trip med søster og svoger. De skal til Kristiansand og tilbake i dag. Jeg har et ørlite håp om at jeg rekker trening kl. 17:30, men jeg tviler på det dessverre. Håper bare jeg i så tilfelle rekker trening 19:30 for i dag kjenner jeg at jeg har lyst. :jepp:

Skrevet

Mip! Nå har jeg kjøpt meg masse hekletid. :nigo: Har fått heklelysten tilbake nå, og da er det på tide med nye prosjekter. :hoppe: A skal få denne, i mørkegrå, med 4 ulike lillafarger. M skal få denne, også i mørkegrå, med knæsj rosa kant, og jeg skal få denne, i hvit med jeansblå kant. :strix:

Gjest Neferet
Skrevet

Så fine hekleting!! :hjerte: Særlig den til A synes jeg var fantastisk! (Hekling skjønner jeg meg derimot ikke på... :fnise: )

Godt å høre at du tok hensyn til kroppen i går og hvilte! Noen ganger må det bare til! :jepp:

Skrevet

Så fine hekleting!! :hjerte: Særlig den til A synes jeg var fantastisk! (Hekling skjønner jeg meg derimot ikke på... :fnise: )

Godt å høre at du tok hensyn til kroppen i går og hvilte! Noen ganger må det bare til! :jepp:

Ikke sant den var fin? Jakkene blir sånn kjolejakker til jentene, som de skal bruke til finklær. :jepp: Det er godt mulig jeg lager lik til M, om den blir så fin som jeg håper, men santidig så er jeg litt tilhenger av at de ikke skal få like ting alltid. :sjenert:

Skrevet

Du belle som har mann i nordsjøen. Har du fått overført hans sykt barn dager over til deg? Hvem tar man isåfall kontakt med? :)

Skrevet

Du belle som har mann i nordsjøen. Har du fått overført hans sykt barn dager over til deg? Hvem tar man isåfall kontakt med? :)

Det har jeg faktisk aldri tenkt over! :klo: Ungene våre har ikke vært så mye syke at det har vært et tema egentlig, og så har jeg en veldig fleksibel jobb. Hmmm. NAV kanskje?

Skrevet

Garnet jeg kjøpte i går kom i posten i dag! :hakeslepp: Kudos til Rasmus Design altså. Første gangen jeg prøvde dem, men det blir ikke den siste. Billigst var de på Drops også. :jepp:

Ellers veldig lite å meddele om dagen i går. Jeg var urtrøtt og skikkelig kjeftemamma. Rart det der, hvor umulige ungene ''plutselig'' blir når tålmodigheten ligger rundt null et sted. ;) De nektet å høre på meg, var overtrøtte og rottet seg sammen mot meg. Supergøy. :lol: Jeg fikk dem i seng til slutt (etter x antall inn-og-ut, og en A som gråt sine bitre tårer og var bare ''eg e så trøhøhøhøøøøøtte!'' :ler: ), og fikk gjort meg ferdig med tøflene til M også. Nå skal jeg hjem og starte på cardigan til meg selv. Tror jeg. :hoppe: Men først: middag og trening. :nigo:

Gjest Neferet
Skrevet

Ikke sant den var fin? Jakkene blir sånn kjolejakker til jentene, som de skal bruke til finklær. :jepp: Det er godt mulig jeg lager lik til M, om den blir så fin som jeg håper, men santidig så er jeg litt tilhenger av at de ikke skal få like ting alltid. :sjenert:

Skjønner at du ikke vil ha likt til dem hele tiden, og det er jo sikkert deilig med litt variasjon for deg som skal produsere også! Men knallfin var den! :jepp: Utrolig kjapt levert av nettbutikken, nå har du mange timer kos foran deg! :nigo:

Ha en fin trening og fredagskveld! :klemmer:

Skrevet

Så kjedelig å være så trøtt! Ta vare på deg selv! :klemmer: Bra mannen er hjemme så ikke alt ligger på deg, du får prøve å få tid til å hvile deg litt :kose:

Skrevet

Urtrøtt-kjeftemamma-dager er noe dritt..! :sjenert: Håper helga har vært lystigere! :fnise:

Skrevet

Skjønner at du ikke vil ha likt til dem hele tiden, og det er jo sikkert deilig med litt variasjon for deg som skal produsere også! Men knallfin var den! :jepp: Utrolig kjapt levert av nettbutikken, nå har du mange timer kos foran deg! :nigo:

Ha en fin trening og fredagskveld! :klemmer:

Jeg og søster har lik aldersforskjell som dem, og vi fikk alltid likt hele tiden. Det var én av de store feilene mamma gjorde - det har hun sagt selv også. Jeg husker selv (og her snakker vi om minst 6 år) at jeg måtte lære meg å takle at søsteren min fikk noe og ikke jeg, fordi vi var vant til at vi begge to fikk det samme. :sjenert: Så det prøver vi aktivt å unngå hjemme hos oss. Ikke alltid det er like populært, men jeg tenker at det er bedre de blir vant til det nå enn om 3 år liksom. :ler:

Så kjedelig å være så trøtt! Ta vare på deg selv! :klemmer: Bra mannen er hjemme så ikke alt ligger på deg, du får prøve å få tid til å hvile deg litt :kose:

Jeg har fått hvilt meg kjempemye nå, og føler meg nesten som normal igjen. :nigo:

Urtrøtt-kjeftemamma-dager er noe dritt..! :sjenert: Håper helga har vært lystigere! :fnise:

Det er godt å vite at jeg ikke er alene om sånne dager! :ler: Helga var mye bedre! :tommelsmil:

Skrevet

Hos oss er det S som insisterer på at de skal ha noe likt, ikke jeg. Jeg prøver å kjøpe litt sånn som matcher uten å være helt likt, feks fra samme sommertøykolleksjonen til Reflex. Jeg får litt småangst av å kle dem i helt likt fra topp til tå, men det hender jo at de får like bukser f.eks, til S sin store begeistring. Mener du altså at det kanskje ikke er så lurt, selv om det er S som vil det? Har ikke tenkt på før at det kanskje kan oppstå sjalusi hvis det er bare den ene som får noe senere.. :sjenert:

Skrevet

Helga, ja. Hvor ble den av? :klo: Føler jeg sitter her hver mandag (i dette tilfellet tirsdag) og klør meg i hodet og lurer på hva i huleste vi gjorde for at helgen skulle gå så fort. :ler: Helgen som var, var nemlig ikke spesielt interessant, sånn egentlig. 

Lørdagen var travel. Det gikk i ett fra jeg stod opp klokken 9 (min tur til å sove lenge :nigo: ), til ungene hadde lagt seg. Først var det trening, så hjem og dusje, så dro jeg og A til byen for litt etterlengtet alenetid. :hjerte: Hun fikk ny kjole (Snurr-kjolene har så utrolig fin fasong!), vi var på kafé, vi så på korps og drillpiker (mamma, det e jo 17.mai! :nigo: sa hun med stjerner i øyene :rodmer: ), og vi bare koste oss skikkelig. Det er jammen godt å bare være alene sammen også. :nigo:

Etter byturen dro vi på kino. Vi var hjemme og hentet M, og så møtte vi mamma og søster på kino. Vi så Hjem, og den var skikkelig koselig. Den var litt i voksneste laget for A, for hun fikk ikke helt roen over seg, selv om hun sa hun likte den godt. M levde seg sånn inn i filmen at jeg ble helt sjokka. I fare for å spoile, så ble hun så lei seg da det så ut til at hovedpersonen skulle dø. Det kom helt plutselig, og en sånn skikkelig sår gråt. Jeg måtte bare bære henne ut, for hun gråt og gråt. Det var så sårt og hjerteskjærende at jeg begynte å gråte også. :trist: Og det var ingen tilfeldighet heller, for det kom så momentant og plutselig. Resten av filmen måtte jeg stå i døren sånn at hun fikk se at det gikk bra til slutt, men hun ville ikke inn i kinosalen igjen stakkar. Tenk at hun lever seg så enormt inni noe som hun egentlig er for liten til å skjønne så veldig mye av? :kose:

Lørdagskvelden ble tilbragt på kinorommet med søster, hvor vi så Pitch Perfect 2 og knasket på alt fra melon til sjokolade til ost og kjeks. Kjempekoselig! :hjerte:

På søndag var vi bare hjemme og koste oss. Jeg stod opp med ungene etter en mildt sagt grusom natt (tror jeg sov noe som 4 timer usammenhengende), så da mannen stod opp med dem tok han dem med seg ut i finværet slik at jeg fikk sove noen timer. Det var godt, det! Ellers var jeg og søster på Plantasjen og shoppet blomster (som enda står i garasjen stakkar. Været har vært mildt sagt dårlig siden den gang...), og jeg og mannen hadde en fin kveld med Arrow i stuen (meg) og fotball på kinorommet (mannen). Romantisk, hæ? :hoho: Nei, helt ærlig så er det godt å bare sitte med sine egne tanker av og til også. :jepp:

I går skulket jeg jobb. :flau: Det er første gangen jeg noen gang har gjort noe sånt, uten en veldig god grunn. Forrige gang jeg gjorde det var på bursdagen min for 5 år siden da jeg fikk negativt IVF-forsøk nummer 3, liksom. Men ja, denne skulken har egentlig vært planlagt siden jeg nesten blacket ut den fredagen, men så har jeg alltid hatt det så travelt på jobb. :sjenert: Kalenderen min for gårsdagen var helt fri, og siden ene bilen var på verksted og mannen ikke ville sykle ungene i barnehagen slik planen var fordi det blåste storm (bokstavelig talt altså!) og jeg da uansett hadde kommet for sent til HMS-uka, som liksom skal være min prioritet siden jeg er sjef...vel, da skulket jeg likegreit. Man kan jo kalle det for en egenmeldingsdag, for kroppen min trengte det SÅ mye. Jeg sov de to dypeste timene jeg har gjort på evigheter etter at mannen hadde dratt til barnehagen med ungene, lagde meg bananpannekaker til frokost/lunsj, og tilbragte resten av dagen i sofaen med hekletøy og Arrow. Omtrent uten dårlig samvittighet i det hele tatt. Ikke døm meg. :ler:

Det var en uthvilt mamma som hentet to smilende jenter i barnehagen. Vi grillet til middag (nådde det akkurat innimellom vindkastene og bygene), og hadde to ekstra nabojenter på besøk. Etter leggetid, så jeg og mannen Kingsman og OMG, den var dødskul! :hoppe:

I dag er ungene hjemme med mannen. Svigerfar og kona kommer på besøk fra Stavanger. :jepp:

Skrevet

Hos oss er det S som insisterer på at de skal ha noe likt, ikke jeg. Jeg prøver å kjøpe litt sånn som matcher uten å være helt likt, feks fra samme sommertøykolleksjonen til Reflex. Jeg får litt småangst av å kle dem i helt likt fra topp til tå, men det hender jo at de får like bukser f.eks, til S sin store begeistring. Mener du altså at det kanskje ikke er så lurt, selv om det er S som vil det? Har ikke tenkt på før at det kanskje kan oppstå sjalusi hvis det er bare den ene som får noe senere.. :sjenert:

Det høres ut som om dere har det helt håndterbart! Vi har jo noen like antrekk vi også, og ungene synes det er stor stas å være helt like. :jepp: Jeg er vel mer der at jeg prøver å ikke kjøpe noe til begge to samtidig, alltid. De fikk for eksempel nye vårsko samtidig, og de er attpåtil helt like. :ler: Men jeg er opptatt av at de også skal synes det er greit at den ene får noe, uten å bli skuffa for at de selv ikke får noe, eller at de måler størrelsen på det de får. Hjemme hos oss er det for det meste M som er ''flinkest'' og gleder seg mest over det A får. Det er nok både alder og personlighet som spiller inn her. ;) A må vi jobbe med, for hun vil ha ALT som M har. Uansett. Igjen, alder og personlighet. :lol:

Skrevet

Hei Belle! Lenge siden sist (tror jeg skrev i dagboken din sist i høst en gang - beklager - masteroppgaven slukte meg!), men nååå vil jeg følge videre! Sånne egenmeldingsdager er så gull verdt de, og veldig fornuftig bruk av "skulking", særlig dersom det er de som gjør at man ikke går på en smell og får et lengre fravær. Ingen dårlig samvittighet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...