^^Belle^^ Skrevet 17. april 2015 Forfatter #10181 Del Skrevet 17. april 2015 Har du kjøpt deg spinningsykkel? Det har jeg tenkt på mange ganger, men har latt være i frykt for at den kun blir brukt en periode før jeg går lei. Liker uansett å dra til senteret, men er jo veldig greit når man er alene hjemme og ikke kan dra ut på kvelden. Jaaa! Har fått meg treningsdagbok som jeg skriver om treningen, så det er sikkert derfor du ikke har fått det med deg. Nå har jeg mekket løype og tilhørende sanger, så nå er jeg steinklar. Tenkte å legge ut mer info i treningsdagboken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. april 2015 #10182 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Jaaa! Har fått meg treningsdagbok som jeg skriver om treningen, så det er sikkert derfor du ikke har fått det med deg. Nå har jeg mekket løype og tilhørende sanger, så nå er jeg steinklar. Tenkte å legge ut mer info i treningsdagboken. Åh, har du link? Jeg sitter jo bare på mobil så hvis du har i signaturen så har jeg ikke sett det. Edit : glem det, fant den! Endret 17. april 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. april 2015 Forfatter #10183 Del Skrevet 18. april 2015 Fantastisk lørdag! Stikkord for dagen: - blide unger - Barbie-leking - timeslang lur - leke ute - sykle til butikken - sykle med sykkelvogna til vennepar - og nå: middagslaging med spotify på full guff i stua. Vi har vært ute i hele dag og det er! Så! Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 18. april 2015 #10184 Del Skrevet 18. april 2015 Så deilig dag Har vært ute selv hele dagen. Været har vært nydelig ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. april 2015 #10185 Del Skrevet 18. april 2015 Hørtes deilig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. april 2015 Forfatter #10186 Del Skrevet 20. april 2015 Så deilig dag Har vært ute selv hele dagen. Været har vært nydelig ❤️ Hørtes deilig ut. Mhm, superfin dag var det! Dagen i går ble om mulig enda bedre! Jeg sov leeeeenge, var ute med ungene hele dagen, fikk startet litt opprydning i garasjen (vi er allerede kvitt to av tre ting vi la ut for salg) og så var vi og matet (i teorien) endene, men det var vel helst måkene vi matet. Vi spiste lunsj på lekeplassen og jentene storkoste seg. På vei hjem proklamerte A høyt og tydelig at hun ville være med farmor hjem, så da ble det til at svigermor tok med seg begge ungene hjem. Plutselig fikk jeg og mannen ungefri i noen timer. Det brukte vi til noe så gøy som å bytte dekk på den siste bilen, samt støvsuge og vaske begge bilene inni. Godt å ha det gjort da, for bilene har virkelig ikke sett ut etter påskeferien. Særlig M er tilhenger av å kaste halvspiste kjeks i setet. A er blitt så stor, helt plutselig! I går morges kledde hun på seg helt selv og gikk ned for å leke med Barbie, før vi i det hele tatt hadde stått opp. Mestringsfølelsen er til å ta og føle på for tiden. Hun begynner å få dreisen på å tegne (noe hun har hatt null interesse av før for et halvt år siden, ergo hun har vært ekstremt dårlig på det ), fargelegge (ditto), og i går klarte hun å klatre i det store klatrestativet på lekeplassen. Hun lyser av stolthet og det er så godt for mammahjertet å se at hun føler at hun får ting til. Hun har nylig funnet ut at det faktisk nytter å øve seg på ting. Før var det hyl og skrik og nekt med én gang hun ikke fikk det til. Lenge leve tålmodigheten liksom. Og i går begynte jeg å tenke på 4-årsdagen hennes. 4 år, liksom! Føler det var nå nettopp at jeg fikk henne i armene mine for første gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. april 2015 #10187 Del Skrevet 20. april 2015 Åh, ja de begynner å bli store nå O stod også opp alene i går. Hentet seg et eple og satt seg under bordet. Mistenker han fryktet å bli fratatt eplet når vi stod opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. april 2015 Forfatter #10188 Del Skrevet 20. april 2015 Åh, ja de begynner å bli store nå O stod også opp alene i går. Hentet seg et eple og satt seg under bordet. Mistenker han fryktet å bli fratatt eplet når vi stod opp Jeg og mannen lever for det øyeblikket A blir komfortabel nok til å ta M med seg ned helt alene slik at vi kan sove litt til. Det er nok en stund til altså, for A vil helst at vi skal være med ned enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. april 2015 #10189 Del Skrevet 20. april 2015 Vi (Jeg ) har tenkt at E ska lfå seg et lekehus bak på terassen vår og husker at du kjøpte et til A i fjor Hvilket hus var det dere landet på? Jeg er så usikker på hvilket jeg skal velge Føler at jeg ikke finner noe som er godt nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. april 2015 Forfatter #10190 Del Skrevet 20. april 2015 Vi (Jeg ) har tenkt at E ska lfå seg et lekehus bak på terassen vår og husker at du kjøpte et til A i fjor Hvilket hus var det dere landet på? Jeg er så usikker på hvilket jeg skal velge Føler at jeg ikke finner noe som er godt nok Vi (jeg ) valgte dette. Det er kjempefint, og til en fin pris også, men jeg synes det er litt for lavt så jeg hadde nok ikke valgt det igjen altså dessverre. Det funker jo, og er stort i lengde/bredde, samt at ungene elsker at det er kjøkken inni. Men akk, høyden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. april 2015 #10191 Del Skrevet 20. april 2015 Vi (jeg ) valgte dette. Det er kjempefint, og til en fin pris også, men jeg synes det er litt for lavt så jeg hadde nok ikke valgt det igjen altså dessverre. Det funker jo, og er stort i lengde/bredde, samt at ungene elsker at det er kjøkken inni. Men akk, høyden. Høyden er ikke så lett å ta hensyn til på disse lekehusene. E er lang for alderen, så føler at vi egentlig bør finne det høyeste huset som finnes slik at hyn får glede av det hele tiden. At vi skal måtte bøye oss for å komme inn i huset er greit, men at hun må gjøre det blir feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. april 2015 Forfatter #10192 Del Skrevet 21. april 2015 Høyden er ikke så lett å ta hensyn til på disse lekehusene. E er lang for alderen, så føler at vi egentlig bør finne det høyeste huset som finnes slik at hyn får glede av det hele tiden. At vi skal måtte bøye oss for å komme inn i huset er greit, men at hun må gjøre det blir feil Det er det som er gøyest for ungene, ja. Enn så lenge er det akkurat høyt nok, men det er ikke lenge til A må bøye seg dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. april 2015 Forfatter #10193 Del Skrevet 21. april 2015 Dagen i går kan oppsummeres i ett ord: puh! Den var fin altså, men jeg satte meg ikke ned før klokken var 21:30. Og da snakket jeg med mannen i nøyaktig 5 minutter, før jeg gikk i dusjen og la meg i sengen med paden og så en serie. Jeg hentet pizza på vei hjem (tilbud på Pizzabakeren må utnyttes ), og mens vi satt og spiste kom søskenbarnet mitt med barn på besøk for å hente noe greier vi solgte på fb. Koselig, og gutten deres lekte så fint med M. Etter besøket ble det litt ryddings, før jeg dro ut med A. Jeg tør ikke la henne være alene ute enda, (hvordan er det med deres snart 4-åringer? Lar dere dem leke ute alene?) så da satt jeg i solsteiken og skravlet med nabodamene mens hun tegnet med kritt. Da hun ble lei, dro vi inn for å bade. Det merkes godt at våren er her altså! Sand i håret og mold i ansiktet, og bruuuuune bollehender og ansikt. Seriøst, jeg vil også bli like fort brun som ungene mine! Etter badetid, var det kvelds, litt barnetv (mens jeg støvsugde og vasket badet), og så natta. Da ungene sov, dro jeg på handletokt til kveldens klubb. Jeg har laget chili con carne i langtidskokeren i natt. Skal servere med rømme, guacamole, ost, nachochips, rundstykker og biter av nanbrød. Satser på at de blir fornøyde. Sånn ellers så er alt bare fryd og gammen for tiden. Jeg er så vårlykkelig at det er helt kvalmt. Vi får endelig gjort noe med hagen, som har vært stygg siden vi flyttet inn. Det er ikke snakk om mye, totalt 20 meter med smalt bed kanskje, men den lille redningsoperasjonen jeg hadde i fjor feilet kraftig, siden jeg plantet litt for tidlig og så kom det (selvsagt) noen frostnetter etterpå. Resultat: null blomster. Jeg hadde egentlig lyst til å grave opp hele det ene bedet før høsten i fjor, men da overtalte mannen meg til å vente med det til våren igjen. Så jeg har altså gått hele vinteren og sett på stygt bed. Nå blir det andre boller! Vi har flyttet de eviggrønne plantene til innkjørselsbedet, og så skal vi plante masse fine stauder i terrassebedet. Da gjenstår bare å friste opp i hekken med litt ny bark, så får vi en helt ny hage. Da er det kun malingen som gjenstår. Vi må male garasjen, samt alle vinduskarmer. De forrige eierne var litt for glade i å bruke høytrykksspyler til å vaske huset, og det vises! Rekkverket til terrassen må også males, men det må vi få snekkeren til å fikse før vi gidder å gjøre noe med det. Det røyk litt i festene i den siste stormen, samt at det har kommet råte inn i det øverste bordet. Åh, tross at det er mye styr med alt dette arbeidet, så er det jammen gøy også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 21. april 2015 #10194 Del Skrevet 21. april 2015 Det er det som er gøyest for ungene, ja. Enn så lenge er det akkurat høyt nok, men det er ikke lenge til A må bøye seg dessverre. Får ta med meg E for å prøve ut ulike lekehus, for å se hvilket som hun kan ha glede av lengst. Det dere har er jo veldig flott på fargene i forhold til mange andre som finnes, så får håpe at det dukker opp et med grei farge hos oss etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. april 2015 Forfatter #10195 Del Skrevet 21. april 2015 Får ta med meg E for å prøve ut ulike lekehus, for å se hvilket som hun kan ha glede av lengst. Det dere har er jo veldig flott på fargene i forhold til mange andre som finnes, så får håpe at det dukker opp et med grei farge hos oss etterhvert Det var en av grunnene til at jeg valgte det, for å være helt ærlig. Men det er vel best å ta henne med, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. april 2015 #10196 Del Skrevet 21. april 2015 Det varierer litt hvordan vi gjør det, men Liten kan være ute her og leke uten at jeg er med..men det er bare fordi vi har muligheten til å stenge av med port ut mot veien Hadde det ikke vært for porten måtte vi vært med henne ut hver gang..selv om vi bor i en blindgate og det er generelt lite trafikk i gata, så er det enkelte av naboene som er litt vel harde på pedalen forbi her Skrekkscenarioet er jo at en ball eller noe triller ut i gata og hun løper etter - så kommer det en bil som ikke rekker å stoppe Tør ikke å tenke på det engang Så jeg er veldig glad for at kjære mekket port, selv om den ikke akkurat er dekorativ Den gjør nytten sin!!! Når hun er ute alene har jeg ytterdøra åpen, og sjekker _ofte_ hvor hun er og at alt er bra ...jeg hadde nok ikke latt henne leke ute alene der borte dere bor uten å avtale med henne at hun bare får lov å leke i hagen! Det er jo bare innkjørselen deres som er åpen ut mot veien? Ellers er det vel hekk?! Hvis hun ville gå til noen f.eks måtte hun gitt beskjed, om det så bare er til de rett over veien...mulig jeg er i overkant redd av meg, men heller det og at hun er trygg enn å angre etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 21. april 2015 #10197 Del Skrevet 21. april 2015 Min får leke rett utenfor, men vi har klare regler for hvor hun kan gå. Det er nesten ikke biltrafikk her, ellers hadde det vært uaktuelt noe annet sted enn hagen. Hun får gå til nabojenta, men ikke lenger, og hun får ikke sykle hvis det ikke er voksne til stede. Vi kommer nok til å slippe litt mer opp etterhvert, men foreløpig føler jeg vi må ha såpass kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. april 2015 #10198 Del Skrevet 21. april 2015 Vi har havtomt, så her er det dessverre lenge til han kan være ute alene. Men hadde vi hatt der litt tryggere rundt oss så kunne han godt vært ute litt tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 22. april 2015 #10199 Del Skrevet 22. april 2015 Vår får lov å være ute på lekeplassen innimellom, men da følger vi godt med. Aller helst må de være på terrassen om vi ikke er med ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. april 2015 Forfatter #10200 Del Skrevet 22. april 2015 Det varierer litt hvordan vi gjør det, men Liten kan være ute her og leke uten at jeg er med..men det er bare fordi vi har muligheten til å stenge av med port ut mot veien Hadde det ikke vært for porten måtte vi vært med henne ut hver gang..selv om vi bor i en blindgate og det er generelt lite trafikk i gata, så er det enkelte av naboene som er litt vel harde på pedalen forbi her Skrekkscenarioet er jo at en ball eller noe triller ut i gata og hun løper etter - så kommer det en bil som ikke rekker å stoppe Tør ikke å tenke på det engang Så jeg er veldig glad for at kjære mekket port, selv om den ikke akkurat er dekorativ Den gjør nytten sin!!! Når hun er ute alene har jeg ytterdøra åpen, og sjekker _ofte_ hvor hun er og at alt er bra ...jeg hadde nok ikke latt henne leke ute alene der borte dere bor uten å avtale med henne at hun bare får lov å leke i hagen! Det er jo bare innkjørselen deres som er åpen ut mot veien? Ellers er det vel hekk?! Hvis hun ville gå til noen f.eks måtte hun gitt beskjed, om det så bare er til de rett over veien...mulig jeg er i overkant redd av meg, men heller det og at hun er trygg enn å angre etterpå... Min får leke rett utenfor, men vi har klare regler for hvor hun kan gå. Det er nesten ikke biltrafikk her, ellers hadde det vært uaktuelt noe annet sted enn hagen. Hun får gå til nabojenta, men ikke lenger, og hun får ikke sykle hvis det ikke er voksne til stede. Vi kommer nok til å slippe litt mer opp etterhvert, men foreløpig føler jeg vi må ha såpass kontroll. Vi har havtomt, så her er det dessverre lenge til han kan være ute alene. Men hadde vi hatt der litt tryggere rundt oss så kunne han godt vært ute litt tror jeg. Vår får lov å være ute på lekeplassen innimellom, men da følger vi godt med. Aller helst må de være på terrassen om vi ikke er med ut. Takk for svar alle sammen! Det er noe sånt vi også gjør. Dvs, prøver å gjøre. Jeg øver meg på å slippe henne avgårde, men skrekken fra i fjor da hun stakk av henger fremdeles veldig i hodet mitt. Vi bor jo i endegate - huset vårt er siste hus - så biler er jeg ikke bekymret for. Bekken/elva derimot. Hun har lenge fått lov til å gå alene bort til begge nabojentene, men da står jeg i vinduet og ser at hun går inn dit. Hun blir som regel alltid fulgt hjem igjen. Hun får lov til å leke rundt huset mens jeg er inne, men da er dør eller vindu åpne slik at jeg alltid hører henne. Skal hun gå lenger vekk blir jeg med. Mannen mener det er på tide å gi enda litt mer slipp, og det øvde jeg meg på på mandag. Da var hun to hus bortforbi (hvor vi ikke ser henne) og tegnet med kritt på veien. Det var voksne tilstede, og jeg gikk hjem og ryddet i stuen 10isj minutter. Mer enn nok, før jeg følte at jeg måtte gå og se etter henne. Hun er jo en sosemikkel uten sidestykke, for hun sier jo aldri ifra om hun bare går. Det er det som er litt skummelt synes jeg. Så vi får prøve å prente det inn i henne, at om hun vil være alene ute og leke så må hun først huske på å si i fra. Ellers: vellykket klubb i går. Maten var god, og jeg fikk reklamert godt for langtidskokeren min. Natten har vært langtifra god. Jeg har ''sovet'' mellom begge jentene, i samme stilling omtrent hele natten. Legg til dundrende hodepine og murringer i magen, og natten ble komplett. Klokken 6 orket jeg ikke mer og stod heller opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå