Gå til innhold

Belle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aaaaaaah, hverdagslykke er et helt tomt hus midt på dagen, helt for meg selv. :strix: Mannen tok ungene med seg til svigermor og jeg sa jeg måtte være hjemme for å rydde og støvsuge. Så nå har jeg altså turbostøvsuget nede og ryddet oppe, og sitter nå og koser meg med Hart of Dixie i sofaen. :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, hjemme alene-tid midt på dagen ER skikkelig luksus! Og det hørtes ut som om du brukte tida godt :nigo:

Så heldig A er som har en god nabovenninne. Kjekt for både henne og dere, tenker jeg. :)

Skrevet

Åh, hjemme alene-tid midt på dagen ER skikkelig luksus! Og det hørtes ut som om du brukte tida godt :nigo:

Så heldig A er som har en god nabovenninne. Kjekt for både henne og dere, tenker jeg. :)

Det er så sjelden det skjer, at jeg er like overraska hver gang jeg er så heldig. :fnise:

Ja, det er kjempekjekt. :jepp:

Skrevet

Fy faen, gjett hva jeg våknet til i dag da? Snø. Jævla drittsnø. :rasende: Jeg hadde DEN vårfølelsen i går, svevde på en vårsky, var våryr og bare...aaaaarg. Vi har hatt snø i ikke en uke engang i vinter, og så velger drittsnøen å komme i mars? HVAH? :snurt: Håper den forsvinner fortere enn svint. :sukk:

Sånn, da var det ute av systemet. :fnise: Dagen i går var ellers veldig fin! Mens jeg hadde hele huset for meg selv ble jeg litt rastløs og dro heller ut på joggetur. :nigo: Kom hjem, la ungene, koste litt med mannen og sovnet til Elementary. :veslejenta:

Leggingen gikk greiere i går, men ikke greit allikevel. Det er tydelig at hun ikke hører på meg i den situasjonen, for hun spratt opp av senga med én gang jeg viste mine til å gå ut derfra. Fulgte henne inn sikkert 5 ganger før mannen tok over. Da var han strengepappa to ganger til før hun sovnet, gråtende i sengen sin. Det er så vondt. :grine: Heldigvis er det ''bare'' overtrøtt-gråt og får-ikke-viljen-min-gråt, men allikevel. Sukk. Det tok litt mindre enn en time i går, så det går jo rette veien i det minste. :Nikke:

Skrevet

Drittsnø her og :sinnatagg: Jeg er så klar for vår!!! Heldigvis har det ikke kommet noe mer, og nå ser det meste ut til å være i ferd med å smelte :sol: Høres ut som dere har fine dager for tiden, herlig! Håper leggingen kommer seg, det hjelper å ha strengepappa, det er han som må trø til her og :Knegg:

Skrevet

Drittsnø her og :sinnatagg: Jeg er så klar for vår!!! Heldigvis har det ikke kommet noe mer, og nå ser det meste ut til å være i ferd med å smelte :sol: Høres ut som dere har fine dager for tiden, herlig! Håper leggingen kommer seg, det hjelper å ha strengepappa, det er han som må trø til her og :Knegg:

Alt smelta i går, så kom det mer i natt. :dry: Superfint vær da, men kaldt! Brrr. Jeg som hadde blitt vant med 6-8 grader og varmende :sol: . Sukk. Jaja, så lenge det er fint vær er jeg fornøyd. :nigo:

Skrevet

Jeg gir meg ende over, og lager et gigantisk kryss i taket! :daane: A sov hele natten i sengen sin igjen! :hakeslepp: 2 av 3 netter, liksom! Det hadde vært helt fantastisk om dette kunne blitt en trend. :pls: Leggingen gikk også kjempefint. Jeg og mannen bare :klo: og :vetikke: og :nigo: av at det var så lett i går. :fnise: Hun var nok ganske tummelumsk, for hun sovnet i bilen på vei hjem, men våknet helt da jeg bar henne inn. Da leste vi hele Karius og Baktus, jeg sang to sanger og så bare...ingen protester! Hun kom ut etter et kvarter for hun skulle liksom på do ( :roll: ), men tolererte å bli fulgt inn i sengen igjen, klappet litt på og så gikk jeg ut igjen. Og da sovnet hun. :overrasket: Jeg tør ikke håpe at vi er over det verste enda, men jeg begynner ihvertfall å ane det i horisonten. Vi krisemaksimerer nok i hodet vårt, akkurat slik vi gjorde med tutteslutten. Det gikk jo omtrent av seg selv! Åååå, gleder meg til jeg får kveldene tilbake altså! :nigo:

Ellers hadde vi en kjempefin dag i går. Familieselskap er alltid like hyggelig, og jentene stortrives med å være midtpunktet i en stor forsamling. :hjerte: Etter at ungene var lagt, satte vi på Elementary og jeg sovnet på sofaen klokken 21. :hoho:

Oi, jeg har glemt å nevne at A har fått seg en fantasivenn. :fnise: Hun heter Alena, bor langt langt vekke (man må ta båt og fly for å komme dit - visstnok Polen), hun har lyst hår og sløyfe i nakken, og insisterer på å få akkurat samme mat som A på egen tallerken. :ler:

Skrevet

Godt at det ser ut som det er lys i tunnelen ang legging :hoppe:

Så herlig med fantasivenn :hjerte:

Skrevet

Så fint at legginga går over all forventning! Det meste går jo lettere enn man tror (i alle fall når man tror det verste). :jepp: Håper det fortsetter!

Gøy med fantasivenn. :fnise:

Skrevet

Godt at det ser ut som det er lys i tunnelen ang legging :hoppe:

Så herlig med fantasivenn :hjerte:

Ååå, det er så deilig! :nigo:

Vi synes bare det er koselig, men håper ikke det eskalerer til at hun må ha egen stol ved spisebordet og sånn. :ler:

Så fint at legginga går over all forventning! Det meste går jo lettere enn man tror (i alle fall når man tror det verste). :jepp: Håper det fortsetter!

Gøy med fantasivenn. :fnise:

Vi tror alltid det verste med A. Ikke stygt ment mot henne, hun bare er en smuuuule vanskelig på...det meste. :ler: Og da er det jo som regel nødt til å gå bedre enn fryktet. :Nikke:

Kjempegøy! :fnise:

Skrevet

Å så deilig med legging som går knirkefritt!! Det er så gull verdt å ha kveldene for seg selv. :) O har vært en lek å legge i to år nå, så jeg hadde blitt gal dersom det plutselig hadde blitt problemer rundt det. Nettopp derfor gruer jeg meg til smokkeslutt til sommeren, for han blir så rolig av den smokken. Jeg frykter han da blir å slite mye mer med å sovne. ;)

Hehe, så søtt med fantasivenn! Har hun blitt inspirert av Albert Åberg eller har hun kommet på det helt selv? Visste ikke at de "kunne" sånt så tidlig. Det er jo ganske innviklet fantasi når de lager en sånn historie rundt noe som ikke kan tas og føles på som f.eks en leke.

Skrevet

Å så deilig med legging som går knirkefritt!! Det er så gull verdt å ha kveldene for seg selv. :) O har vært en lek å legge i to år nå, så jeg hadde blitt gal dersom det plutselig hadde blitt problemer rundt det. Nettopp derfor gruer jeg meg til smokkeslutt til sommeren, for han blir så rolig av den smokken. Jeg frykter han da blir å slite mye mer med å sovne. ;)

Hehe, så søtt med fantasivenn! Har hun blitt inspirert av Albert Åberg eller har hun kommet på det helt selv? Visste ikke at de "kunne" sånt så tidlig. Det er jo ganske innviklet fantasi når de lager en sånn historie rundt noe som ikke kan tas og føles på som f.eks en leke.

Ja, man skal ikke kimse av alenekvelder altså. ;) For all del, jeg elsker ungene mine over alt, men på ett eller annet tidspunkt er det veldig greit å være alene også!

Her gikk jo som sagt tutteslutten over all forventning. Det er jo lov å håpe at det går like fint for dere også. :jepp:

Dette har hun kommet på helt selv. Hun er forholdsvis langt foran sine jevnaldrende mtp. leken, siden hun har lekt med mye eldre jenter (nabojentene som er henholdsvis 2 og 3 år eldre) siden hun var 2 år. Eller, søster sier det ihvertfall, hun jobber i barnehage og har erfaring med sånt - vi vet jo ingenting annet. :ler: Hun begynte visstnok veldig tidlig å leke rollelek både med oss og venninner, og også med dukker og Dublo og Barbie. :Nikke: Hun har en enorm fantasi og leker selvfølgelig på østlandsk. :ler:

Skrevet

Ja det høres jo logisk ut at hun blir tidligere ute med rolle- og fantasilek når hun leker mye med eldre barn. :jepp: Hehe, lekes på østlandsk her også. :fnise:

Skrevet

Døøh, du har de der Asics gel somethingsomething fargerike løpsekoene, ikke sant? :ler:

Er du i så fall fornøyd? Pros and cons?

Skrevet

For en fantastisk natt! Dere er flinke alle tre :danse: Ser at vi har litt av en jobb i vente, her går det dårlig med både tutteslutt og soving i egen seng.. :filer: Håper den gode trenden fortsetter, det er virkelig gull å slippe marerittlegginger altså.. :klemmer:

Skrevet

Ja det høres jo logisk ut at hun blir tidligere ute med rolle- og fantasilek når hun leker mye med eldre barn. :jepp: Hehe, lekes på østlandsk her også. :fnise:

Jeg synes også det høres logisk ut, men vi har jo som sagt ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag. :fnise:

Døøh, du har de der Asics gel somethingsomething fargerike løpsekoene, ikke sant? :ler:

Er du i så fall fornøyd? Pros and cons?

:ler: Jeg har Asics Gel Noosa, men det er ikke løpesko! Eller, dvs om du ikke trenger mye demping kan de fint brukes til løping. Jeg bruker dem til saltimer og styrketrening, og det fungerer de utmerket som! :Nikke: Lette og stødige, får god kontakt med underlaget.

Har nettopp kjøpt meg nye løpesko til jogging, og da falt valget på Adidas Energy Boost. De er awesome! :nigo:

Skrevet

For en fantastisk natt! Dere er flinke alle tre :danse: Ser at vi har litt av en jobb i vente, her går det dårlig med både tutteslutt og soving i egen seng.. :filer: Håper den gode trenden fortsetter, det er virkelig gull å slippe marerittlegginger altså.. :klemmer:

:hoppe: Det er så deilig når sånne ting ordner seg! Og altså, vi har en del å gå på vi også! Jeg har ikke sagt noenting om M som har sovet inne hos oss hver natt siden mannen kom hjem. :fnise:

Skrevet

Jeg tror...at...leggingen er....VÅR! Og bare VÅR! :bolledeig: Jeg var ute på løpetur mens mannen la A i går, og det gikk visstnok knirkefritt. Lese, synge (to sanger, det er viktig :fnise: ) og gå ut. Vips! Tenk at det skulle bli så enkelt da! :hakeslepp: Og dere...hun sov i sengen sin i hele natt også! :skya: Det første hun sa da hun kom ut av rommet sitt var ''mamma! Eg har såve aleina heila nattå i dag og!'' med verdens største glis. Store jenta mi som er så stolt. :rodmer:

Ellers hadde jeg litt trøbbel med den andre jenta mi i går kveld. Før det første var hun umulig å legge, for det andre våknet hun før jeg la meg i går og var totalt utrøstelig. Grunnen til at hun ikke ville sove, var nok fordi hun hadde litt vondt i den nyervervede snusleppa si (hun tryna skikkelig på sklia, og grunnen til at hun var helt utrøstelig var at hun hadde vondt i magen. Hun sliter med luft i magen om nettene innimellom, og i går lå hun bare og vrei seg i smerte. Jeg sliter jo med det selv, og vet hvor jævlig det er. :kose: Men hun sovnet heldigvis til slutt etter at jeg hadde fått ut litt luft, på fanget mitt nede i stuen. Og så sov hun resten av natten i sengen sin hun også. :nigo: Mannen var på besøk hos kompis til langt på natt, og i halvsøvne husker jeg at han utbrøt ''ingen unger, wow!'' da han kom for å legge seg. :hoho:

Og det var egentlig dagen i går. I dag har det vært turbostart på jobb (kjip kunde som går oss på nervene :bond: ), og senere skal vi spise komle hos svigermormor! :hoppe:

Skrevet

Å så deilig at det går bedre med både legging og soving i egen seng med A! :) Ikke godt for M med luftsmerter da. Det er jo fryktelig vondt. Har du sett noen sammenheng i forhold til kostholdet? Kanskje det er noe magen reagerer ekstra på?

Skrevet

Søte A som er så stolt :rodmer: Frøkna her har luftsmerter av og til, uten at jeg har merket noen sammenheng med hva hun har spise. Her hjelper det veldig med varmeflaske på magen, men det har dere sikkert prøvd. Du savner ikke unger i senga da? :lur: Mannen vil helst ha frøkna i egen seng, men jeg syns egentlig det er litt koselig så lenge hun ligger i ro :ler: Håper resten av dagen din blir fin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...