Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Så utrolig kult det teppet var!! :)

Aldri hørt om slowcooker før! Hørtes jo interessant ut. :) Tror likevel, av hensyn til hunden, at vi ikke skal skaffe oss noe sånt. Må jo være tortur for han å ligge og lukte på maten HELE dagen, og når det blir servert så får han ikke! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Belle!

Gratla med nye sko og slowcooker! Har selv ønsket meg det, særlig til travle arbeidsdager. Har hørt rykter om matlukt, du får fortelle meg hvordan erfaringen videre er. Har dere åpen kjøkkenløsning? Kanskje en må ha eget kjøkken med dør for å minimere lukta litt? eller sette på vifta iallfall?

Så kjipt med fæl natt... nok engang.

OG... SÅÅÅÅ nydelig sengeteppe! Wow, for en jobb! (minnet meg på at jeg holder på med et lignende sengeteppe til Fløtepusen, men har vel bare heklet en 5-6 ruter enn så lenge..) hehe. Pluss ditt var så kult med ulike farger!

Det luktet i hele huset. :fnise: Og når jeg lukter på klærne mine, kjenner jeg sterk matlukt. Det begynner å bli bedre nå heldigvis, men mulig jeg bare er blitt immun. :ler: Vifta skal settes på neste gang, det er sikkert og visst! Og ja, vi har åpen kjøkkenløsning, men vi har skyvedører som kan lukkes igjen til kjøkkenet. Det skal jeg også huske på til neste gang. :jepp:

Tror det var rundt 250 ruter på dette teppet. ;) Jeg er så glad i sterke farger! :hjerte:

Så utrolig kult det teppet var!! :)

Aldri hørt om slowcooker før! Hørtes jo interessant ut. :) Tror likevel, av hensyn til hunden, at vi ikke skal skaffe oss noe sånt. Må jo være tortur for han å ligge og lukte på maten HELE dagen, og når det blir servert så får han ikke! :P

Det er kjempegøy! Jeg prøver meg frem med en billigvariant nå, og dersom jeg kommer til å bruke den mye, vil jeg nok kjøpe en litt mer avansert etterhvert. Skulle gjerne hatt en timer som automatisk skrur seg på ''holde varmen'' når tiden er omme, i stedet for å bare stå og dure til den fysisk blir skrudd av. Ikke at det gjør så mye sånn sett, siden varmen er såpass lav og lokket alltid er på, men jeg må eksperimentere litt med væskemengde før det blir helt perfekt. :)

Forstår hunden din godt, jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ fint sengeteppe! :jepp: Er imponert, det er jo et kjempeprosjekt! Har noen ruter liggende selv, men det er laaangt unna å være et teppe. Kanskje et kjøkkenhåndkle eller to :fnise: Jobben det må være å montere orker jeg ikke å tenke på engang. :daane: Godt jobbet! :5:

Slowcooker hørtes veldig behagelig ut. Vil tro maten blir veldig god også. :sikle: Gleder meg til å høre flere rapporter etter hvert som du tester den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ fint sengeteppe! :jepp: Er imponert, det er jo et kjempeprosjekt! Har noen ruter liggende selv, men det er laaangt unna å være et teppe. Kanskje et kjøkkenhåndkle eller to :fnise: Jobben det må være å montere orker jeg ikke å tenke på engang. :daane: Godt jobbet! :5:

Slowcooker hørtes veldig behagelig ut. Vil tro maten blir veldig god også. :sikle: Gleder meg til å høre flere rapporter etter hvert som du tester den ut!

Jeg har jo holdt på med det siden...januar 2013. :hoho: Ikke hele tiden selvsagt. Med sånne store prosjekter må man ha mulighet til å legge det fra seg og ta det frem når man har lyst. Ellers blir man drittlei og blir aldri ferdig. Neste teppe ut nå er neonteppet jeg såvidt har begynt på, og som jeg planlegger å ha oppe i loftsstuen. :jepp:

Det er jo SKIKKELIG mat liksom. Laget helt fra scratch, kun med rene ingredienser. Og det trenger vi hjemme hos oss ihvertfall. Det blir altfor ofte enkle løsninger som pasta med ketchup eller pølse og posestappe, og det er forsåvidt ikke noe i veien med det nå og da, men med langtidskokeren blir det faktisk enklere å lage skikkelige måltider enn sånne såkalte raske måltider man slenger sammen mens man har skrikende, hypersultne unger rundt beina og bestikker dem med litt chips for å døyve den verste hungeren. Bokstavelig talt. :lol: Et av mine nyttårsforsetter for dette året er nemlig å lage sunnere mat hjemme. :jepp:

Rapporter kommer løpende. Skal handle inn litt i dag, og kommer nok til å prøve den ut igjen i morgen når jeg er på jobb. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og apropos sunnere hverdag og sånn; jeg har nettopp bestilt meg Fitbit Flex. :hoppendeglad:

4638051_ra__65521_zoom.jpg

Er ekstremt (!!) spent på hvordan den logger søvnen min. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hva er det? *noob*

Fiiiint teppe! Skulle hatt slowcooker hadde det ikke vært for at kjøkkenet allerede er fullt av dingser. Vi har sous vide da, mye man kan lage i den også, om man bare husker på at den står der. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig flott teppe! Hvilket garn har du brukt? Har planer om å lage et til E til hun skal få seg stor seng. Hun fikk seg juniorseng i sommer, så da har jeg god tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hva er det? *noob*

Fiiiint teppe! Skulle hatt slowcooker hadde det ikke vært for at kjøkkenet allerede er fullt av dingser. Vi har sous vide da, mye man kan lage i den også, om man bare husker på at den står der. :P

Det er aktivitetsarmbånd. :) Det logger skritt, mosjon og søvn, og man kan koble den opp mot både endomondo og myfitnesspal. :jepp:

Man trenger ikke slow cooker når man har sous vide. Det er jo egentlig det samme, bare at slow cookeren er sous videns neandertal-slektning. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott jobb med teppet altså :jepp: og så bare med én pinne da!! :fnise:

Takk! :nigo: Det er jo logisk at det er enklere med én pinne i stedet for to, ja? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott teppe! Hvilket garn har du brukt? Har planer om å lage et til E til hun skal få seg stor seng. Hun fikk seg juniorseng i sommer, så da har jeg god tid :fnise:

Takk for det!

Jeg har brukt sportsbomull fra sparkjøp, så det er på ingen måte et koseteppe for å si det sånn. :ler: Det er ganske hardt, og veier nok et par kilo. ;)

Da har du god tid, ja! Kanskje like greit? :ler: M kommer nok til å få vanlig stor seng med én gang hun også, så jeg må bare henge i her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aktivitetsarmbånd. :) Det logger skritt, mosjon og søvn, og man kan koble den opp mot både endomondo og myfitnesspal. :jepp:

Man trenger ikke slow cooker når man har sous vide. Det er jo egentlig det samme, bare at slow cookeren er sous videns neandertal-slektning. :ler:

Aha! Høres gøy ut.

Jeg vet, men har lyst på alt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Jeg har brukt sportsbomull fra sparkjøp, så det er på ingen måte et koseteppe for å si det sånn. :ler: Det er ganske hardt, og veier nok et par kilo. ;)

Da har du god tid, ja! Kanskje like greit? :ler: M kommer nok til å få vanlig stor seng med én gang hun også, så jeg må bare henge i her.

Er utrolig mange farger å velge mellom i det garnet, så skjønner godt at du valgte det :Nikke:

Jeg har begynt flere ganger på lappetepper uten mål og mening, men nå skal jeg for alvor gå inn for å lage et til E, og ikke minst få det ferdig. Tør ikke tenke på hvor mange jeg har begynt på :sjenert:

Ble inspirert til å finne frem heklenålen min igjen når jeg så bildet av sengeteppet, så nå koser jeg meg på nattevakt med å lage vimpler E sin seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha! Høres gøy ut.

Jeg vet, men har lyst på alt. :fnise:

Hæ? Lyst på alt? Skjønner ikke... :plystre:

Er utrolig mange farger å velge mellom i det garnet, så skjønner godt at du valgte det :Nikke:

Jeg har begynt flere ganger på lappetepper uten mål og mening, men nå skal jeg for alvor gå inn for å lage et til E, og ikke minst få det ferdig. Tør ikke tenke på hvor mange jeg har begynt på :sjenert:

Ble inspirert til å finne frem heklenålen min igjen når jeg så bildet av sengeteppet, så nå koser jeg meg på nattevakt med å lage vimpler E sin seng.

Det var derfor jeg valgte det, ja! :jepp:

Så koselig! :hjerte: Hvilket mønsker er det du bruker da? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er operasjonsdagen til mamma. Synes det er litt skummelt, samtidig som jeg synes det er fint at hun bare får ut dritten. Håper det går bra! :bond:

Sånn ellers hadde vi en fin og god familiedag i går. Vi ble invitert på middag hos bror, hvor søster og svoger også var, og vi ble værende der til leggetid. Bare skravling og leking og herjing. :hjerte:

Jeg skulle liksom trene i går, men med dundrende hodeverk ble det heller sofasliting på meg. Det blir nok sofasliting i dag igjen, for jeg har bare to episoder igjen av Sons of Anarchy. Det blir glatt prioritert over trening. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Lyst på alt? Skjønner ikke... :plystre:

Det var derfor jeg valgte det, ja! :jepp:

Så koselig! :hjerte: Hvilket mønsker er det du bruker da? :nigo:

Bruker denne oppsrkriften :)

Holder på med monteringen nå, så er spent på hvordan de blir seende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...