Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Takk og lov for rutinekontroller!

Ja! :pls:

Kjære deg, det var leit å høre. Så mye vondt på en gang, livet er ikke rettferdig. Men som du sier så er det virkelig hell i uhell at det ble oppdaget så tidlig og jeg vil tro sjansen er størst for at dette går helt fint. Uansett er kreft et av de verste, skumleste og ekleste ordene i verden og selvfølgelig blir man bokstavelig talt livredd.

Det høres ut som har en nydelig plan for kvelden, kos deg! Ett steg av gangen, det ordner seg nok til slutt.

Ja, det er det vi tenker også. At dette kommer til å gå bra. Men så er det den ekle, lille stemmen helt baki der, som hvisker om ''hva om'' og ''tenk hvis'' som gjør meg småsprø. :bond:

:klem:

:klem: tilbake

Nei nå må du gi deg!! :hakeslepp: Herregud, så bra det finnes rutinekontroller :daane: Det blir noen litt for spennende måneder fremover for dere nå..men som Kokos sier over her; jeg vil også tro at sjansen er størst for at det går bra iogmed at det ble oppdaget på et tidlig stadium!! ..men kjenner følelsen av å ville legge seg i fosterstilling og bare puste..kreft er et vanvittig skremmende ord!! Hvordan tar mammaen din det?

Å-å-åh, jeg visste jeg burde ha tatt to Ibux og rista flesket mitt bort på treningssenteret :sur: Men samtidig vet jeg det ikke hadde vært like lett for meg som det var for deg - kroppen min er helt vrak de første to dagene jeg har mensen :sukk: Kjenner jeg er rastløs som bare juling, mulig jeg må bort imorgen formiddag..

Kos deg ikveld, det hørtes herlig ut :hjerte:

..og du, trenger du å prate så vet du hvordan du kan få tak i meg :klemmer:

Ja, jeg er evig takknemlig for at de fant det så tidlig! Gjett hvem som kommer til å stå først i kø når det er min tur, da! (som forresten kan bli mye tidligere enn til vanlig, om det skulle vise seg at det er arvelig :bond: )

Hun tar det veldig fint. Som hun sa så var det selvsagt et sjokk å få slengt i fleisen ''du har kreft.'' av legen, men hun ser jo selv også at dette kommer til å gå fint. Forhåpentligvis. Mest sannsynlig. :) Hun er dog litt usikker på hva fremtiden bringer av sykemeldinger og sånt, arbeidsnarkoman som hun er. ;)

Ånei, ikke tenk sånn! Jeg hadde bror med meg, men jeg hadde klart meg fint uten også altså. Selve spinningen er det viktigste. :ler:

Jeg har også lekt med tanken om å gå i morgen! Det blir liksom den siste lørdagen i år ( :hoho: ) hvor jeg kommer til å ha samvittighet til å levere ungene på barnepassen på lørdagen, siden de ikke har begynt for fullt i barnehagen enda. Mammalogikk. :fnise:

Takk for det snille du! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ånei, ikke tenk sånn! Jeg hadde bror med meg, men jeg hadde klart meg fint uten også altså. Selve spinningen er det viktigste. :ler:

:sjenert: Jeg tenkte mer på det faktum at timen var digg, så jeg burde ha vært der - altså en rent egoistisk tanke :hoho:

Men du er søt da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen godt man har rutineundersøkelser. :) Egentlig skulle alle fått full "bodyscan" hvert tredje år. Da hadde nok mange sluppet å dø av kreft. Sånn som svigerfar for eksempel. Men det koster nok flesk det.

Uansett, veldig bra de oppdaget så tidlig :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Jeg tenkte mer på det faktum at timen var digg, så jeg burde ha vært der - altså en rent egoistisk tanke :hoho:

Men du er søt da :fnise:

:hoho: Du er søt du også. Men du som har mulighet til å dra på den timen nesten hver fredag får ikke sympati fra meg. :snurt::fnise:

:klemmer:

:klemmer:

Jammen godt man har rutineundersøkelser. :) Egentlig skulle alle fått full "bodyscan" hvert tredje år. Da hadde nok mange sluppet å dø av kreft. Sånn som svigerfar for eksempel. Men det koster nok flesk det.

Uansett, veldig bra de oppdaget så tidlig :klemmer:

Det er helt sant! Jeg tør ikke tenke på hva som kunne ha skjedd om de ikke hadde oppdaget denne før hun hadde kjent det selv. 10 år, liksom. Da har den god tid til å ødelegge! :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så ekkelt! Urettferdig at dere skal få enda mer nå, syns dere har hatt nok den siste tiden :kose: Når det er sagt er jeg nesten helt sikker på at dette kommer til å gå helt fint, tenk så heldig hun var som oppdaget det så tidlig! Mamma har flere veninner som har vært i samme situasjon og alle har det gått bra med. Ja - det er superskummelt å få en kreftdiagnose, men husk at brystkreft er en av de krefttypene med best prognoser, og enda bedre når de oppdager det så tidlig! Takk og lov for godt helsevesen sier jeg bare, og jeg kommer også til å gå på alle tilbud om mammografi og lignende. Krysser fingrene for dere :tommelsmil:

Og godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har hatt brystkreft to ganger... so i feel ya!

All hell og lykke til på bedringens vei for henne.. spennende/skummelt med gentest, håper det er av den "uskyldige" sorten (som om kreft noensinne blir uskyldig). Bare å håpe på det beste ja, er jo gode odds after all.

Det verste med kreft (av min erfaring) var det psykiske presset på mamma... type depresjon og angst osv osv. Så ta godt vare på mammaen din :) (og deg selv, ikke uroe deg før du må..)

(jeg går årlig til mammografi grunnet dette, har gjort det i 4-5 år alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Helgen er over og det er jammen ferien også. Jeg kunne godt hatt ferie i 1 måned til, så deilig har det vært! Men litt deilig er det å begynne på jobb igjen også. Få inn rutiner og sånn.

Helgen har vært veldig fin, sett bort i fra at M omtrent ikke har sovet siden fredag. :natti: I går natt var den tredje natten på rad hvor hun bare har vært lys våken og dam-di-dam-glad i noen timer midt på natten. Det knuser meg helt! :daane: I tillegg har hun såvidt sovet på dagen. Man skulle tro at hun da sov på natten liksom...neida. Forhåpentligvis går det seg til når man kommer inn i disse herlige rutinene igjen. :jepp:

Bror var på besøk på lørdag, ellers var vi bare inne og koste oss. Vi bakte pizzaboller, lekte, så på film og jeg fikk sortert og ryddet i lekene oppe. Deilig! I går var vi på besøk nesten hele dagen. Allerede klokken 10 var vi hos mamma, hvor vi lekte og koste oss. Etterpå dro vi på middagsbesøk til søster. Trøtte unger sov innen klokken var 18:30, og jeg - trøtt som en dupp - tvang meg selv til å trene. :trene: Og det gjorde jammen meg godt! :nigo: Styrke på lår og mage, noe som kjennes godt i dag. Det er lenge siden jeg har vært gangsperr altså! Godt-vondt.

I går var det urnenedleggelse av lille E. Søster og svoger bestemte seg for å legge henne i pappas grav, og merke gravsteinen hans med fotavtrykk, en fugl eller noe slikt. Veldig fint, synes jeg! Trist og fælt, for all del, men fint å ha et sted å gå til.

I dag skal M til frisøren for første gang! :overrasket: Jeg gjør det like mye for A da, for det er helst hun som trenger en klipp. 3,5 år uten hårklipp vises altså. Men ja, A trenger å se hvordan det funker, ellers hadde hun nok fått en livsvarig frykt for frisører. M er ikke akkurat særlig fin på håret hun heller for tiden altså. Hun rocker en hockey som er MacGyver verdig - det er kun håret i nakken som vokser - og jeg håper frisøren kan få til en grei jentebob eller noe. Få bort hockeytjafsene ihvertfall! :fnise:

Ellers ingen planer for dagen. Frisøren tar vi rett etter barnehagen, og da er det kveld liksom. Savner allerede de late dagene fra ferien. :fnise:

Tenkte jeg skulle ta en liten oppdatering på jentene mine, nå som et nytt år er i gang. :rodmer:

A er så full i søskenkjærlighet for tiden at jeg smelter. Hun er omtenksom, snill og inkluderende overfor M, samtidig som hun er ekspert i å erte henne. Heldigvis leker de mer sammen enn de krangler. Hun er inne i en kyssefase. Hun har aldri vært kosete eller en klemmejente, så dette nyyyter vi! :fnise: Hun kysser meg over alt i ansiktet akkurat slik jeg kysser henne. :hjerte:

Hun er inne i en skikkelig schizo-fase, hvor hun i ett øyeblikk er blid og glad, før hun i neste blir helt vill og gal eller lei seg. Hennes favorittuttrykk for tiden er ''du bestemme ikke det!'', og roping er tydeligvis tingen. :dry: Ellers har trassingen avtatt veldig. Heldigvis! Hun er fremdeles sær i klesveien, men siden det eneste hun vil ha på seg nå er strømpebukse og ulltrøye, er det helt greit for meg. Ikke så greit når vi skal noe sted i helgene og sånn, da, men...

Hun er sjenert, og jeg får helt vondt i magen av å tenke at hun mest sannsynligvis kommer til å bli slik jeg var frem til jeg ble voksen. Jeg så det så tydelig den dagen jeg hadde dem med på treningssenteret. M bare løp mot lekene og de andre barna, mens A holdt meg i hånden og ville ikke slippe, før M nærmest dro henne med seg i leken. Da var det greit. Det er jo fint og flott at hun har en hun føler seg trygg på, men jeg har mange vonde følelser forbundet med sjenertheten min, og der og da følte jeg det veldig på kroppen.

Hun leker mest med puslespill for tiden, og pusler som en gal. Hun er utrolig flink, noe vi fikk skryt av fra barnehagen også. Ellers er det veldig gøy å leke på østlandsk, slik alle ikke-østlendinger nok gjør når de er små (vel, østlendingene gjør det nok de også, men det er jo deres språk, så...). :ler: Elsa er den store helten, det samme med Sportacus fra Lazy Town; tidenes dårligste barnetvprogram muligens. :lol:

M er også veldig glad i søsteren sin, og som den kosejenta hun er, viser hun det stadig vekk. Hun har begynt å si i fra, sånn på skikkelig, når søsteren plager henne. Hun høres, for å si det mildt! :fnise: Hun er omtenksom, smilende og veldig sosial. Hun snakker ikke enda (annet enn små, utydelige ord), men enn så lenge er jeg ikke bekymret, siden hun er så sosial som hun er, og siden hun forstår alt vi sier til henne - det har hun gjort lenge.

Det gøyeste hun vet er å leke med A. Hun hermer etter alt A gjør, og får hun A til å le er dagen hennes reddet. Hun er ikke noen tegne- eller puslejente, men elsker biler og tog, og ellers er herjing, hopping og dansing tingen.

Vi venter enda på denne berømte voksespurten hennes. :hoho: Hun er fremdeles bitteliten, og ser omtrent ut som en baby enda. Tenk så rart at hun snart blir 2 år! Vi hører stadig vekk hvor søt hun er og hvor flink hun er til å snakke (!?!) av fremmede på butikken og sånt. De tror nok hun er et år yngre enn hun faktisk er. :fnise:

Fine, fine jentene mine. :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om jentene dine, og søskenkjærligheten!

M høres ut som min lille tass☺ han er ikke stor han heller, 86 cm og 11 kg. Men helt turbo

Sånne rutineundersøkelser er gull verdt! Mye kan skje og vokse på 10 år, hjelpes!

Mormora mi trodde hun hadde kommet i overgangsalderen da hun mista mensen 52 pr gammel. Så datt hun på ski, og det ga seg ikke med å blø.da fant de ut at hun var gravid/aborterte og hadde kreft i livmora! Det var hell i uhell, eller no sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ekkelt! Urettferdig at dere skal få enda mer nå, syns dere har hatt nok den siste tiden :kose: Når det er sagt er jeg nesten helt sikker på at dette kommer til å gå helt fint, tenk så heldig hun var som oppdaget det så tidlig! Mamma har flere veninner som har vært i samme situasjon og alle har det gått bra med. Ja - det er superskummelt å få en kreftdiagnose, men husk at brystkreft er en av de krefttypene med best prognoser, og enda bedre når de oppdager det så tidlig! Takk og lov for godt helsevesen sier jeg bare, og jeg kommer også til å gå på alle tilbud om mammografi og lignende. Krysser fingrene for dere :tommelsmil:

Og godt nyttår!

Vi tenker egentlig ganske likt! Enn så lenge er jeg ikke mer bekymret enn man bør være ved en slik diagnose. Jeg tenker at dette kommer til å gå bra. :)

Mamma har hatt brystkreft to ganger... so i feel ya!

All hell og lykke til på bedringens vei for henne.. spennende/skummelt med gentest, håper det er av den "uskyldige" sorten (som om kreft noensinne blir uskyldig). Bare å håpe på det beste ja, er jo gode odds after all.

Det verste med kreft (av min erfaring) var det psykiske presset på mamma... type depresjon og angst osv osv. Så ta godt vare på mammaen din :) (og deg selv, ikke uroe deg før du må..)

(jeg går årlig til mammografi grunnet dette, har gjort det i 4-5 år alt)

Nei, huff, så trist! Går det bra med henne nå?

Vi er flinke til å ta vare på hverandre heldigvis. :hjerte:

Så herlig å lese om jentene dine, og søskenkjærligheten!

M høres ut som min lille tass☺ han er ikke stor han heller, 86 cm og 11 kg. Men helt turbo

Sånne rutineundersøkelser er gull verdt! Mye kan skje og vokse på 10 år, hjelpes!

Mormora mi trodde hun hadde kommet i overgangsalderen da hun mista mensen 52 pr gammel. Så datt hun på ski, og det ga seg ikke med å blø.da fant de ut at hun var gravid/aborterte og hadde kreft i livmora! Det var hell i uhell, eller no sånt!

M er rett over 80 cm og 13 kg tror jeg. Liten bolle. :ler: Og det er nok derfor hun ser så ung ut også. Hun har fremdeles babybollekinn, babybollemage og babyvalkelår. :hjerte:

Oi! :overrasket: Hell i uhell er ordet, ja. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om jentene dine. :) Søskenkjærlighet høres helt fantastisk ut! :)

Hun får sikkert en vokseperiode i løpet av det neste året tenker jeg. :jepp: O har jo alltid vært over gjennomsnittlig høy, men fra 2-3 år så har han strekt seg veldig mye, samtidig som han ikke har lagt på seg mer enn noen hundre gram. Derfor er han jo mye tynnere nå enn han var, nesten for tynn egentlig. På julaften måtte vi knyte et tau i hempene på finbuksen hans som han også hadde julen før, for den var så slakk at den datt av han. Det var ikke bare at det ble litt segging, den skled rett ned. Hadde ikke prøvd den på forhånd, så hadde ikke tatt med belte da den satt som et skudd året før, sånn bortsett fra at den var for lang. :P

Så for O kom den skikkelige vokseperioden fra den alderen M er nå, og til tre år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om jentene dine. :) Søskenkjærlighet høres helt fantastisk ut! :)

Hun får sikkert en vokseperiode i løpet av det neste året tenker jeg. :jepp: O har jo alltid vært over gjennomsnittlig høy, men fra 2-3 år så har han strekt seg veldig mye, samtidig som han ikke har lagt på seg mer enn noen hundre gram. Derfor er han jo mye tynnere nå enn han var, nesten for tynn egentlig. På julaften måtte vi knyte et tau i hempene på finbuksen hans som han også hadde julen før, for den var så slakk at den datt av han. Det var ikke bare at det ble litt segging, den skled rett ned. Hadde ikke prøvd den på forhånd, så hadde ikke tatt med belte da den satt som et skudd året før, sånn bortsett fra at den var for lang. :P

Så for O kom den skikkelige vokseperioden fra den alderen M er nå, og til tre år. :)

Søskenkjerlighet er fullstendig hjertesmeltende! :hjerte:

Hun vokser nok til, før eller siden tenker jeg. Men det er nok ikke usannsynlig at hun forblir kort, for hverken jeg eller mannen er så høye som As høyde indikerer. :fnise: Jeg er 167 og mannen er 172 eller noe. A har alltid vært høy, og selv om hun har stagnert i det siste, er hun fremdeles en over gjennomsnittet høy jente. Jeg ''skylder'' på bror. Han er over 190. ;)

Nå håper jeg bare at vekten hennes stabiliserer seg litt. Hun har jo alltid vært litt rar i matveien, og det gjenspeiler nok vekten hennes også. Hun spiser egentlig ikke så veldig mye som det ser ut til ihvertfall, så jeg satser på at det jevner seg ut etterhvert. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 og gravid. :overrasket: :overrasket: Huff, man kan visst aldri føle seg trygg!

Så koselig å lese om jentene dine, Belle. :closedeyes: Hvordan skal du klippe A? Jenta mi har vært til frisøren én gang, men det ble bare litt stussing. Kunne like gjerne droppa det.

Og du - sjenertheten kan fortsatt endre seg. Kjente veldig på de samme følelsene fram til det løsna for snuppa, det var rundt treårsalderen. Men uansett hjelper det jo å ha en mor som vet hvordan det er, hvis hun forblir sjenert hele oppveksten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine jentene deres :rodmer:

Det med sjenerthet er ikke lett, Liten sliter jo med det samme...ble litt i tvil her når jeg meldte henne på danselek og så hvor dyrt det var :overrasket: Hvis hun ikke liker det så er det jo nesten 2000 kr rett ut vinduet :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig å lese om de fine jente dine :hjerte:

Søskenkjærlighet er virkelig fantastisk å se på!

Lykke til med hårklipp, jeg måtte bestikke L med biler-godteri sist, han synes IKKE det er kult å være hos frisør :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le av det morske blikket til M i frisørstolen :hoho: håper vi får se etter-bilde også! :jepp:

Tror ikke lille hadde funnet seg i å være hos frisøren. Flaks at hun har så langt hår, så det trenger vi ikke å finne ut :fnise: hun har begynt å spise litt mer i det siste, er bortimot 11,5 kg nå! Og 89 cm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 og gravid. :overrasket: :overrasket: Huff, man kan visst aldri føle seg trygg!

Så koselig å lese om jentene dine, Belle. :closedeyes: Hvordan skal du klippe A? Jenta mi har vært til frisøren én gang, men det ble bare litt stussing. Kunne like gjerne droppa det.

Og du - sjenertheten kan fortsatt endre seg. Kjente veldig på de samme følelsene fram til det løsna for snuppa, det var rundt treårsalderen. Men uansett hjelper det jo å ha en mor som vet hvordan det er, hvis hun forblir sjenert hele oppveksten. :)

Det var M som fikk klippen. Hun har rocket en fæl hockey altfor lenge nå, så det var godt å få av tjafsene. Nå er hun SÅ mye finere, med en skikkelig jentebob. :jepp:

A har bare vanlig langt hår, hun, men det er så slitt og flisete nå at det må stusses. Men ingen får klippe av hennes hår altså! *grøss* Hun har hår ned til rumpa, og elsker håret sitt litt for mye. :hoho:

Ja, håper det løsner for henne også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine jentene deres :rodmer:

Det med sjenerthet er ikke lett, Liten sliter jo med det samme...ble litt i tvil her når jeg meldte henne på danselek og så hvor dyrt det var :overrasket: Hvis hun ikke liker det så er det jo nesten 2000 kr rett ut vinduet :daane:

Ja, de er ganske like, A og Liten, på det området. :Nikke:

Isj, det er dyrt, ja! Men jeg tenker at når A klarer det, så klarer Liten det ogsp. Da har hun jo A å støtte seg til, og er det nødvendig er jo bare du med og danser også. :jepp: Dessuten er de sammen med 2-åringene, så mulig det føles greit å være eldst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...