Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

GOD JUL!!

:tree: :nissevink: :nissekonekyss: :tree:

Ha en fortryllende julaften med latter og glede, kansje en tåre og to for de som ikke er tilstede :hjerte:

Store gode :klemmer: fra meg til dere!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God jul og godt nyttår til alle som skulle somle seg innom her! :strix:

Vi har hatt en fantastisk fin jul så langt. :hjerte: På lille julaften hadde vi en minijul med mamma, søster og bror. Ungene fikk pakke opp deres gaver fra dem, og jammen fikk ikke jeg og mannen det også! Jeg ble helt overveldet av hva vi fikk. Vi fikk både stor Kahler-vase, Kahler Fiducia ( :hjerter: ), gul Lucie Kaas-skål og dødsfine dessertskåler. De er gale som gir oss alt det der. :fnise:

På julaften kjørte vi til Stavanger. Vi spiste god mat, ungene åpnet pakker og jammen kom ikke nissen også. Ungene storkoste seg, og segnet om i sengene sine henholdsvis klokken 20:30 og 21:30! På første dag kjørte vi hjem igjen, rett i familieselskap med svigermor og svigermormor, og nok en liten gavehaug til ungene. Jeg synes det funket bra slik vi gjorde det i år. Pakkemengdene var håndterbare for hver kveld, noe som gjorde at ungene faktisk fikk tid til å sette pris på det de fikk. :jepp: Det fineste A fikk var Elsakjole; den har hun bodd i siden lille julaften. :fnise: Ellers vanket det både Elsa- og Annadukke, lydbøker (Pulverheksa fra Diddles og Liten - tusen takk! :nigo: , og Thorbjørn Egner-samling kjøpt av meg med penger fra slekt), sykkel og vogn på henne. Hun fikk også ny stor seng av mamma, med medfølgende ny stor dyne og Frost-dynetrekk jeg ramlet over på tilbud. M fikk blant annet togbane (''BIIIIL!!! :bolledeig: ''), dukker, ball, sparkesykkel og lekekjøkken med mye mat og tallerkener++. To stk storfornøyde jenter med andre ord! :nigo:

Det har vært en travel jul, og i kveld er første kvelden jeg faktisk sitter i sofaen bare jeg. På fredag var vi på god gammeldags fest (det er lenge siden det! :ler: ), og i går var bestis, samboer og bestekompis på filmbesøk.

Dagene er så travle som bare ferier kan være. :ler: Vi sover lenge (normen er nå rundt 7isj for A som er den tidligste av jentene :bolledeig: ), koser oss på formiddagen, og når M har sovet hvilen sin drar vi ut i snøen og leker. Jepp, du leste riktig; SNØ! Jeg har tidligere vært en snøhater, men jeg må gladelig innrømme at snø er gøy når man har barn. Ungene stortrives ute, og A er blitt den nye skidronningen. :fnise: Hun arvet ski fra svogers samboers jente, med skikkelige langrennsbindinger og alt, og jammen er hun ikke superflink! Ikke overraskende altså, hun er generelt veldig god grovmotorisk. :Nikke: Nå gleder hun seg bare veldig til hun skal få prøve ut den nye sykkelen sin. M suser rundt i stua med sparkesykkelen, men det er ikke like enkelt med en stor sykkel. :ler: Snøgleden varer uansett ikke så lenge. Vi er visstnok heldige om vi får nyte den så mye lenger enn morgendagen.

Nei, dette ble langt og usammenhengete og ferie-te. Nå skal jeg kose meg med Supernatural, pepsi max og en snorkende mann på sofaen. :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine, fine dagen! :rodmer: Vi har egentlig ikke gjort så himla mye, men allikevel har dagen gått altfor fort! Jeg sov lengelengelenge. Det gjorde godt, for jeg har ikke følt meg helt tipp tipp de siste par dagene. Krysser alt jeg har for at det var det lille blaffet av spysyken jeg fikk for denne gang. Dvs. ingen spying, ingen doturer, bare litt generell uvelhet og kvalme. DET kan vi leve med, når ''alle andre'' får det skikkelig. :tommelsmil:

I dag var jeg og A på kjøpesenteret for å bytte noen mummikopper, og handle brød og melk. Vi benyttet sjansen til å spise bolle og drikke juice på kaféen også. :hjerte: Etterpå dro alle 4 for å se på bil. Vi har lenge snakket halvløst om å bytte ut stasjonsvognen i noe litt større, siden baksetet er så lite, og i dag tok vi første steget. Vi vil ha en SUV av noe slag, altså noe litt høyere enn vi har nå. Problemet er at vi er kresne på bakseteplassen, og dagens testobjekt var ikke godkjent. Jeg kan herved meddele at Kia Sportage er minuskul. :ler: Fin altså, det var den jeg alltid har villet hatt, men isj, ikke med det lille baksetet der, nei. I morgen skal vi prøvekjøre Mitsubishi Outlander hybrid (!!), og jeg er superspent. Hybridene går ned med 30000 kr etter nyttår, noe som gjør den bilen ganske mye billigere enn jeg originalt hadde trodd. *Håper virkelig at baksetet er større på den altså! :jepp:

Ellers har vi bare lekt og kost oss. Jentene har badet, og jeg føler meg endelig menneske igjen. Akkurat nå vurderer jeg å dra på trening i morgen formiddag, og levere jentene på barnepassen. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaa, spinning kl 10??? Jeg er all in :daane: Herregud jeg trenger å rikke på flesket :hoho:

Koselige dager å lese om her inne forresten :hjerte: ...og..kan dere se å bli friske der borte? Vi MÅ leke litt en dag!!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaa, spinning kl 10??? Jeg er all in :daane: Herregud jeg trenger å rikke på flesket :hoho:

Koselige dager å lese om her inne forresten :hjerte: ...og..kan dere se å bli friske der borte? Vi MÅ leke litt en dag!!

:ler:

Åååå, jeg har såååå lyst! :hoppe: Jeg må se det an i morgen, ok? Vil ikke love deg noe, da risikerer jeg å tvinge meg selv til å gå, og så spyr jeg over hele sykkelen. :ler: Mannen skal hente prøvebilen klokken 10, så det innebærer også at ungene må synes det er greit å dra på barnepassen. Jeg tviler på at de kommer til å nekte. :fnise: Piper deg i morgen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ser den :ler: Jeg er nødt til å gå uansett, kjenner det kribler kraftig i magen bare ved tanken på spinning igjen :hjerte: Det er digg med ferie altså, men jeg MÅ bevege på meg!!b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, ser den :ler: Jeg er nødt til å gå uansett, kjenner det kribler kraftig i magen bare ved tanken på spinning igjen :hjerte: Det er digg med ferie altså, men jeg MÅ bevege på meg!!b

Da er vi to! :bond: Har ikke trent på 2 uker! :sjokk:

Men da ser du om jeg dukker opp eller ei. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hellige jul og englers tusen sang, jeg vil ha ny bil nååååå! :ler: Hybriden i dag var helt orgasmisk å kjøre. :hjerte: Meeen, vi må vel være fornuftige og prøve litt flere før vi bestemmer oss. :Nikke: Størrelsen var ihvertfall helt perfekt. Stor og god. :nigo:

Ellers har dagen i dag vært helt grei. Den startet mer enn greit, med en deilig, om enn overfylt (!!) spinningtime. :trene: Etterpå var det tid for prøvekjøring, og da vi kom hjem hadde jeg en hodepine uten sidestykke. :daane: Regner med at det er de siste dagers dårlige form + for lite vann + for lite mat i kombinasjon med hard trening som gjorde det. Et par timer i sengen og et par paraceter gjorde susen heldigvis. :jepp:

Jeg og mannen hadde egentlig en...ehhh...date av det horisontale slaget i dag (jepp, i det siste har vi måttet avtale det. Hans døgnrytme er helt rævva for tiden, jeg har vært dårlig osvosv), men vårt levende prevansjonsmiddel (aka M) ligger i sengen vår pga. magevondt eller voksesmertet eller whatnot. Dessuten ligger mannen og snorker ved siden av meg i sofaen. Det var daten sin, det! :hoho:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, godt å se at andre også har levende prevensjon i senga :hoho:

:ler: Da gjelder det å være kreative. :lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til alle sammen! :strix: Det siste året har vært preget av både glede og sorg. Har enda en fæl ting som har skjedd bare de siste par dagene som jeg ikke helt har orket å ta innover meg. Det kommer i morgen når jeg får tid for meg selv til å sette meg ned med tankene mine. Ikke noe sånn ekstremt alvorlig altså, bare litt skummelt.

Gårsdagen var megakoselig! :nigo: Maten ble god (vår første helstekte indrefilet :5: Voksenpoeng til oss som brukte steketermometer for aller første gang :fnise: ), selskapet var mer enn godt (søster, svoger, svigermor og samboer), og fyrverkeriet var helt kanon! Vi gikk i fakkeltog opp til barneskolen, hvor velforeningene hadde laget til saft, kakemenn og gløgg, og stod for et svært fyrverkeri klokken 18. Synes egentlig det er helt greit å gjøre det sånn, da får ungene det med seg også. M syntes det var litt skummelt, mens A var fascinert da hun fikk somlet seg til å få på seg øreklokkene. De sovnet trøtte og glade henholdsvis klokken 8 og 9. Vi fortsatte ''festen'', med både vin og sjampis, og drakk oss fnisete. Søster sa hun kunne stå opp med ungene i dag, og det takket vi selvsagt ikke nei til. :ler: A syntes tydeligvis det var så gøy at tante og onkel sov hos oss, at hun våknet 5:45 (!) og gikk rett ned til dem i stedet for inn til oss. Jeg fikk ikke med meg at hun var våken før M våknet 7:30. :closedeyes:

I dag skal vi ikke gjøre på noenting. Julepynten skal ned, og ellers skal vi bare slappe av og nyte den siste dagen før mannen reiser i morgen tidlig. I morgen skal ungene i barnehagen i noen timer, og jeg skal prøve å ikke ha dårlig samvittighet. :sjenert: Jeg vet innerst inne at de har mer enn godt av å få lekt med andre barn akkurat nå, og de elsker jo barnehagen, men allikevel... *sukk* Mammasamvittigheten ass. :icon_lol:

Nei, nå skal jeg fyke rundt med støvsugeren her. Ha en strålende dag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår!

Godt nytt år! Hørtes ut som en fin nyttårsfeiring :)

Godt nyttår til dere begge! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer oppdateringen jeg lovde dere i går. Det er vel ikke noen annen måte å si dette på, så...mamma har kreft. Faen i helvete, innspurten på fjoråret var virkelig jævlig. :sukk:

På mandag kom den endelige beskjeden; hun har brystkreft. Det ble oppdaget en bitteliten kul på rutinekontroll i høst, og hun ble videresendt til Stavanger for flere tester før jul. Godt nyttår, liksom! Bare ordet får meg til å ville løpe langt bort, legge meg i fosterstilling og late som om ingenting annet eksisterer. Mister jeg mammaen min, kommer jeg meg aldri på beina igjen tror jeg.

Men huff, nå krisemaksimerer jeg skikkelig her. Det er heldigvis ikke på langt nær så ille som det virker. Takk og lov for det! Kulen er så liten at hun selv ikke hadde merket den på minst 10 år, ifølge legen. Så vi velger å tenke ''hell i uhell'' (og hipp hurra for rutinekontroller!), at den ble funnet så raskt. Hun slipper å fjerne puppen, de tar kun selve kulen. (Vel, i verste fall må de ta hele puppen, men det er lite sannsynlig) Hun skal ha en del stråling, og også en dose med cellegift tror jeg (?), men ikke så mye at det er snakk om å miste hår og sånn. Ikke enda ihvertfall. Hun skal inn til operasjon 12.januar, og ca 3 uker etter dette får vi vite hvordan det ligger an. De holder også på å genteste denne jævelskapen, for å se om den er arvelig. Der kommer de andre skumle tingene inn. Tenk om jeg bærer på genet? Tenk om jentene mine har fått det? :redd: Det er til å bli sprø av, all denne tenkingen. Men enn så lenge velger jeg ihvertfall å være positiv. Jeg fungerer ikke ellers.

Så i dag har jeg, mamma og søster vært på bh-shopping. Mamma trengte bh-er uten spiler til etter operasjonen, så da tok vi like gjerne en skikkelig shoppingtur samtidig. :jepp: Jeg fikk kjøpt meg ny Levi's-bukse (leggings :hjerte: ), en topp og noen nye truser. Godt å fornye seg litt! :)

Før shoppingen var jeg og bror på trening. Den timen var helt det motsatte av hva dette innlegget er; nemlig helt fantabulistisk! Jeg elsker instruktøren, og var nesten litt trist da timen var over for jeg har jo ellers aldri mulighet til å dra på spinning klokken 10 en fredags formiddag liksom. :ler: Men ja, fader heller, 92% lett som ingenting, og opp og stå i alle minus ett intervall. :bolledeig: Det trengte jeg virkelig!

Ungene hadde det helt supert i barnehagen, og nå i ettermiddag har de lekt så fint sammen at mine planer (lekerydding og -sortering - jeg pleier å gjøre det når de er litt ampre og ikke finner på så mye annet selv :fnise: ) ble endret til badrydding og klesbretting. Sinnsykt digg å være ferdig med alle ''må-gjøre-tingene'' før ungenes leggetid. Nå har jeg heeele kvelden foran meg. :nigo: Nå skal jeg straks lage meg omelett, før jeg skal nyte Supernatural, brus og hekletøy. God helg, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, det var leit å høre. :klemmer: Så mye vondt på en gang, livet er ikke rettferdig. Men som du sier så er det virkelig hell i uhell at det ble oppdaget så tidlig og jeg vil tro sjansen er størst for at dette går helt fint. Uansett er kreft et av de verste, skumleste og ekleste ordene i verden og selvfølgelig blir man bokstavelig talt livredd.

Det høres ut som har en nydelig plan for kvelden, kos deg! Ett steg av gangen, det ordner seg nok til slutt. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå må du gi deg!! :hakeslepp: Herregud, så bra det finnes rutinekontroller :daane: Det blir noen litt for spennende måneder fremover for dere nå..men som Kokos sier over her; jeg vil også tro at sjansen er størst for at det går bra iogmed at det ble oppdaget på et tidlig stadium!! ..men kjenner følelsen av å ville legge seg i fosterstilling og bare puste..kreft er et vanvittig skremmende ord!! Hvordan tar mammaen din det?

Å-å-åh, jeg visste jeg burde ha tatt to Ibux og rista flesket mitt bort på treningssenteret :sur: Men samtidig vet jeg det ikke hadde vært like lett for meg som det var for deg - kroppen min er helt vrak de første to dagene jeg har mensen :sukk: Kjenner jeg er rastløs som bare juling, mulig jeg må bort imorgen formiddag..

Kos deg ikveld, det hørtes herlig ut :hjerte:

..og du, trenger du å prate så vet du hvordan du kan få tak i meg :klemmer:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...