Pasjonsblomst Skrevet 23. november 2014 #9561 Skrevet 23. november 2014 Så deilig med litt kvalitetstid oneONone.. har liksom ikke tenkt over at man får behov for det etterhvert. Julebord er jo ofte kjekt det... men har opplevd et par kjipe også. Kommer jo alt an på sjefer, kolleger og budsjett/sted også. *lurer på hva JEG skal ha på meg på årets julebord... ammevennlig på det ene* Høres ut som en koselig søndag, baking er jo kjekt!
Disco Biscuit Skrevet 23. november 2014 #9562 Skrevet 23. november 2014 (endret) Så bra at du koste deg på julebord og at ungene var fornøyd med baking må si at kjolene du kjøpte var kjempelekker du er sikkert råflott i de Forresten, Gratulerer med kjempejobb på jobben! Endret 23. november 2014 av Disco Biscuit
^^Belle^^ Skrevet 24. november 2014 Forfatter #9563 Skrevet 24. november 2014 Så deilig med litt kvalitetstid oneONone.. har liksom ikke tenkt over at man får behov for det etterhvert. Julebord er jo ofte kjekt det... men har opplevd et par kjipe også. Kommer jo alt an på sjefer, kolleger og budsjett/sted også. *lurer på hva JEG skal ha på meg på årets julebord... ammevennlig på det ene* Høres ut som en koselig søndag, baking er jo kjekt! Jeg merker veldig godt at M har godt av alenetid! A får jo alltid det som regel, siden M legger seg en time eller to før henne. Julebord er enten/eller føler jeg. Megakjipt eller supergøy. Og ammevennlig er ikke alltid ensbetydende med sexy, nei. Men det finnes jo fine ammevennlige kjoler da, men man må vel lete litt. Baking er kjempegøy. Å spise det man baker er enda gøyere! Så bra at du koste deg på julebord og at ungene var fornøyd med baking må si at kjolene du kjøpte var kjempelekker du er sikkert råflott i de Forresten, Gratulerer med kjempejobb på jobben! Takk for det! Jeg er superfornøyd med dem alle. Den ene er ørlite kort, og eg fant ut at den ble litt for kort for julebord, men til sommeren funker den. Og takk igjen! Jeg soler meg i glansen og skryten som kommer min vei!
^^Belle^^ Skrevet 24. november 2014 Forfatter #9564 Skrevet 24. november 2014 Dagen i går ble avsluttet med en kort, men svettedryppende treningsøkt på stuegulvet. Mensen er godt på vei, og da føler jeg meg alltid ekstra blæ. Det er ikke rart heller altså, jeg ser seriøst gravid ut. Kanskje ikke høygravid, men minst 3 måneder på vei. Gjorde ''sjakktrekket'' med å veie meg i dag morges. +2 kg med luft og mensengugg og whatnot! Men ja, trening er alltid fint. Gjorde en øvelse som jeg såvidt fikk til! Og jeg som trodde jeg hadde over gjennomsnittet sterke lår og rumpe...neida. Så denne skal jeg fortsette med altså, dæven! Man ligger på ryggen med bøyde bein oppå et håndkle. Så løfter man rumpa, og mens man holder rumpa oppe skal man skli helt ut med beina og tilbake. Dritgod rumpetrening som kjennes godt i dag! Kvelden ble avsluttet med Vampire Diaries, skravling med mannen på telefonen og pepsi max.
Kokos Skrevet 24. november 2014 #9565 Skrevet 24. november 2014 Så bra at det var gøy på julebord! Jeg var også på julebord i helgen (med samboerens jobb) og det var litt meh. Men koselig på samme tid. Og masse god mat. Er dere mange på jobben din/mange på julebord? Ønsker deg en finfin uke!
^^Belle^^ Skrevet 24. november 2014 Forfatter #9566 Skrevet 24. november 2014 Så bra at det var gøy på julebord! Jeg var også på julebord i helgen (med samboerens jobb) og det var litt meh. Men koselig på samme tid. Og masse god mat. Er dere mange på jobben din/mange på julebord? Ønsker deg en finfin uke! Vi har hatt to julebord i år. Ett for prosjektet, hvor vi var 40 stk (med følge), og ett for distriktet, hvor vi var 80 stk (med følge). Dette siste julebordet var litt småkjipt mtp. maten, for lokalene hadde julebord for mange ulike bedrifter! Har aldri vært med på noe sånt jeg, men...ja, potetkøen var så stor at jeg spiste ribbe uten potet. Lavkarbo.
Pasjonsblomst Skrevet 24. november 2014 #9567 Skrevet 24. november 2014 Absolutt enig at spising av hjemmebakt er enda bedre enn selve bakingen! (mye bedre og min hovedmotivasjon.. hehe). Kutt ut den veiinga da! Se deg heller i speilet, men ikke rundt menstider da... da kryper du ned i en stol og koser deg med litt sjokolade! Du er såå flink til å trene!
^^Belle^^ Skrevet 24. november 2014 Forfatter #9568 Skrevet 24. november 2014 Absolutt enig at spising av hjemmebakt er enda bedre enn selve bakingen! (mye bedre og min hovedmotivasjon.. hehe). Kutt ut den veiinga da! Se deg heller i speilet, men ikke rundt menstider da... da kryper du ned i en stol og koser deg med litt sjokolade! Du er såå flink til å trene! Gjærbakst er min kryptonitt. Blæ, jeg vet. Teit av meg å gjøre det også, jeg vet jo at vekten akkurat nå ikke er helt reell. Tror jeg er psykisk selvskader. I kveld skal jeg kose meg med enda litt mer kanelsnurrer.
^^Belle^^ Skrevet 25. november 2014 Forfatter #9569 Skrevet 25. november 2014 Jeg tror A har fått urinveisinfeksjon. I helgen begynte hun å hele tiden fly på do uten at det kom noe, og hun krysser beina hele tiden. Hun har alltid hatt en ting om at dersom det har kommet en ørliten dråpe i trusa, så må hun tisse. Nå sier hun at hun har tisset i trusa uten at hun egentlig har gjort det, for hun forbinder tissetrangen med våt truse eller noe. Hun har ikke klaget seg på at det gjør vondt, annet enn at hun har sagt hun har vondt i magen en del ganger i løpet av helgen. Så vi drar til legen litt senere i dag. Gruer meg allerede til å prøve å få urinveisprøve av henne. Ellers hadde vi en fin kveld i går. Ikke noe spesielt som skjedde, annet enn at begge ungene sov innen 18:45. Plutselig ble min kveld superlang! Jeg hadde nok mye burde-burde på tapeten, men det ble heller ebayshopping og Vampire Diaries.
Teriyaki Skrevet 25. november 2014 #9570 Skrevet 25. november 2014 Åh, får håpe det ikke er UVI da. Det er jo ikke noe særlig! En urinveisprøve hørtes i grunn veldig vondt ut.. Hehe, men når du tar urinprøven så kan du jo bare prøve å motivere henne med en premie eller noe. At når hun har tisset i glasset så skal hun få et drops ellerno. Jeg tror ikke det hadde vært noe problem å få O til å tisse i et glass, men han har jo tut, så da er det jo litt enklere å få tisset der det skal være. Deilig med lang kveld da! De 45 minuttene gjør at kvelden føles mye lenger enn til vanlig. Jeg synes selv 20 ekstra minutter, som jeg får når R legger O, gjør at kvelden blir lang.
^^Belle^^ Skrevet 25. november 2014 Forfatter #9571 Skrevet 25. november 2014 Åh, får håpe det ikke er UVI da. Det er jo ikke noe særlig! En urinveisprøve hørtes i grunn veldig vondt ut.. Hehe, men når du tar urinprøven så kan du jo bare prøve å motivere henne med en premie eller noe. At når hun har tisset i glasset så skal hun få et drops ellerno. Jeg tror ikke det hadde vært noe problem å få O til å tisse i et glass, men han har jo tut, så da er det jo litt enklere å få tisset der det skal være. Deilig med lang kveld da! De 45 minuttene gjør at kvelden føles mye lenger enn til vanlig. Jeg synes selv 20 ekstra minutter, som jeg får når R legger O, gjør at kvelden blir lang. Urinveisprøve, ja.... Jeg kan lokke med bolle eller is etterpå, for nå har jeg fikset barnevakt til M mens vi er hos doktoren. Timen er ikke før 14:30, og da må jeg hente M i barnehagen også. Greit å slippe å drasse henne med, for Ting Tar Tid hos legen altså. Men ja, det å ta selve prøven kommer nok til å gå greit, det er bare et spørsmål om hun faktisk VIL tisse i det hele tatt når jeg så gjerne vil at hun skal gjøre det. Bestemt, ja. Utrolig deilig! Jeg fikk sett 3 hele episoder med VD, det er ikke ofte! Og ja, kjenner meg igjen i det å få ''fri'' fra legging. Her legger vi som regel annenhver jente annenhver kveld. M er veldig low maintenance, der er det bare å bytte bleie, ta på pysjamas, pusse tenner og legge henne ned i sengen. Vips! så sover hun. A derimot...hun er som sagt veldig typisk 3 år og haler tiden ut lengst mulig. I tillegg vil hun (det vil ikke M) at vi skal synge ørten ganger og lese bok. Det siste nye nå er at vi også må sitte inne hos henne til hun sovner, fordi hun er redd. Den som legger M har med andre ord en lang og fin kveld.
Teriyaki Skrevet 25. november 2014 #9572 Skrevet 25. november 2014 Hehe, ja det blir jo litt styr med leggingen da! Jeg har et stille håp om at minstemann blir like enkel på leggingen etter hvert slik som O, for da er det bare kveldsstell, bok og en sang også sover han. Ser for meg å ha felles lesing også får de annen hver kveld med sang på sengen først. Slik kan jeg og R fortsette å ha kvelder hvor vi ikke må bruke tid på legging i det hele tatt. Altså, ofte er det jo hyggelig med kveldsrutinene, men noen dager kjenner jeg at jeg prøver så godt jeg kan å få gjort alt unna i en fei. Nesten så jeg synger litt fortere enn sangen egentlig går også
^^Belle^^ Skrevet 25. november 2014 Forfatter #9573 Skrevet 25. november 2014 Hehe, ja det blir jo litt styr med leggingen da! Jeg har et stille håp om at minstemann blir like enkel på leggingen etter hvert slik som O, for da er det bare kveldsstell, bok og en sang også sover han. Ser for meg å ha felles lesing også får de annen hver kveld med sang på sengen først. Slik kan jeg og R fortsette å ha kvelder hvor vi ikke må bruke tid på legging i det hele tatt. Altså, ofte er det jo hyggelig med kveldsrutinene, men noen dager kjenner jeg at jeg prøver så godt jeg kan å få gjort alt unna i en fei. Nesten så jeg synger litt fortere enn sangen egentlig går også Felles leggetid er ikke reelt her i huset enda ihvertfall. For det første legger M seg mye tidligere enn A, og for det andre blir M umulig å legge når A er i nærheten. Hun blir helt turbo og skal liksom tøffe seg for søsteren. Litt søtt da. Men felles legging blir det nok etterhvert som de blir større vil jeg tro. Akkurat nå gleder jeg meg bare til A får stor seng (til jul), slik at hun kan ligge i armkroken mens vi synger og leser bok. DET gleder jeg meg til.
Teriyaki Skrevet 25. november 2014 #9574 Skrevet 25. november 2014 Felles leggetid er ikke reelt her i huset enda ihvertfall. For det første legger M seg mye tidligere enn A, og for det andre blir M umulig å legge når A er i nærheten. Hun blir helt turbo og skal liksom tøffe seg for søsteren. Litt søtt da. Men felles legging blir det nok etterhvert som de blir større vil jeg tro. Akkurat nå gleder jeg meg bare til A får stor seng (til jul), slik at hun kan ligge i armkroken mens vi synger og leser bok. DET gleder jeg meg til. Det er veldig koselig å ligge sammen og synge/lese bok ja! O fikk storseng til jul i fjor han, og han trives veldig godt i sengen.
^^Belle^^ Skrevet 25. november 2014 Forfatter #9575 Skrevet 25. november 2014 Det er veldig koselig å ligge sammen og synge/lese bok ja! O fikk storseng til jul i fjor han, og han trives veldig godt i sengen. Jeg håper at stor seng kan hjelpe med å få henne til å sove der hele natten, jeg.
Teriyaki Skrevet 25. november 2014 #9576 Skrevet 25. november 2014 Jeg håper at stor seng kan hjelpe med å få henne til å sove der hele natten, jeg. Kan jo hende det!
^^Belle^^ Skrevet 26. november 2014 Forfatter #9577 Skrevet 26. november 2014 Legevisitt gikk over all forventning! Det var veldig sånn ''hvem er du, og hva har du gjort med A?''. Hun var i strålende humør fra jeg hentet henne i barnehagen. Da jeg fortalte henne at hun skulle få is etter legebesøket sa hun ''kan me gå te doktoren nååååå?'' og ''kom an mamma, så ska eg tissa i koppen!''. Og jeg bare . Hun har UVI, og ble satt på antibiotika. Urinsjekk neste uke, håper virkelig at medisinene hjelper, for det blir mye hyling den neste uken. Det var vel det som var spennende med dagen i går. Vi spiste middag hos mamma, ungene sovnet i bilen på vei hjem, og jeg fikk nok en lang og deilig kveld. Var dog supertrøtt, så etter at jeg hadde ryddet litt og spist kveldsmat gikk jeg opp i sengen og så et par episoder av Vampire Diaries før jeg sovnet klokken 21:30 eller noe. Natten har vært okei bra. M var bare våken en halvtimes tid, og det uten at jeg måtte ta henne ut av sengen sin engang! Apropos M; språket hennes har eksplodert i helgen. Nærmere bestemt på søndag. Plutselig sier hun ALT. Det er ikke så lett å forstå hva hun sier da, det høres ut som om hun snakker uten tunge eller noe , men hun prøver ihvertfall å si alt. Hun forstår så mye at jeg blir helt imponert, og ord jeg aldri har hørt henne si før (vokabularet hennes var på rundt 10 ord frem til denne helgen - just sayin') kommer trillende på en snor. I dag morges pekte hun for eksempel på halsen min og sa noe som kunne minne om ''hals'', om man bare la godviljen og mammaøret til.
Pasjonsblomst Skrevet 26. november 2014 #9578 Skrevet 26. november 2014 wow, skal si A var superflink hos legen! Nesten så det var litt stas. Har hun vært hos legen før? Gøy når mor blir positivt overrasket.. Og hurra for språkutvikling hos M! Kjekt når det løsner Hos FP løsna det også pang, når hun var 1 år og 11 mnd. Nå snakker hun "kjempebra", bedre enn mange av de som begynte tidlig også.
^^Belle^^ Skrevet 27. november 2014 Forfatter #9579 Skrevet 27. november 2014 wow, skal si A var superflink hos legen! Nesten så det var litt stas. Har hun vært hos legen før? Gøy når mor blir positivt overrasket.. Og hurra for språkutvikling hos M! Kjekt når det løsner Hos FP løsna det også pang, når hun var 1 år og 11 mnd. Nå snakker hun "kjempebra", bedre enn mange av de som begynte tidlig også. Jeg var helt sjokka, og på en måte listet meg rundt og ventet på utbruddet som alltid (ellers) kommer. Ja, det er utrolig gøy! Hun høres fremdeles ut som en full danske som har munnen full i varme poteter, men det går ihvertfall på frem. Hun har alltid hatt en helt enorm språkforståelse, så jeg har tro på at det går fort når det først skjer.
^^Belle^^ Skrevet 27. november 2014 Forfatter #9580 Skrevet 27. november 2014 Puh. Dagen i går var bare...puh. Megatravelt på jobb, og så var det rett hjem og slå verdensrekord i rask middagslaging fra bunnen av. Lagde pølsegrateng med restepasta på et kvarter omtrent. Klokken 17:15 var det tid for dans med A, mens mamma passet M. Da vi kom hjem var det bare å legge M, legge A, og jeg som hadde store planer om å trene (hadde til og med fått på meg treningsklærne), seig helt sammen i sofaen da jeg endelig fikk satt meg ned for dagen. Det ble lite trening, gitt. I dag skal vi ikke gjøre noe som helst. Når ungene er i seng skal jeg begynne å pakke inn kalendergavene tror jeg. Vi får se hva jeg orker. Vaskedamen kommer i morgen, så det må nok ryddes litt her og der også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå