Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje jeg og FP skal se den lille havfrue snart... :laugh: Frost frister liksom ikke meg, masse prinsesser (!?)og den der irriterende sangen... Har også begynt å kjøpe 98/104 til FP, litt stort, men 92 blir litt knapt nå. Litt rart å se henne strekke seg sånt.. ;)

Æsj, ja, sangen! :daane: A synger støtt og stadig ''lalle gøøøøu, LALLE GØØØØØØU'' for full hals. :hoho:

Den Lille Havfrue er så fin. Og så bringer den tilbake mange minner, særlig av Sissel Kyrkjebøs Bergensdialekt. :jepp:

For sånne litt ekstra fine vintersko, kan du se på merkene Bisgaard og Angulus. De koster, men himmel så fine!

Åja, de har mange fine! Jeg har bare aldri fått meg selv til å kjøpe så dyre sko til ungene mine. :fnise: Mulig jeg er kjip altså... :sjenert:

Duh, slapp av da :klemmer: Jeg tåler da såpass, og enda litt til også før jeg reiser meg opp og går :hoho: Det er jo lov å være uenige! Alt trenger ikke å være picture perfect selv om en har besøk..jeg er enig i at en ikke trenger å ta de store diskusjonene foran besøk, men det der var nå ikkeno å snakke om ;) Jeg tror jeg vet hvilket vennepar du mener forresten :fnise:

Jeg koste meg kjempemasse hos dere igår, og vi gikk hjem fordi jeg var sulten :ler:

Det var godt! :jepp: Liker ikke å være dem. ;)

Og godt å høre at dere hadde det fint! Og hallaoen, du måtte jo bare sagt ifra! :ler:

Belle da, du må jo mate gjestene dine :fnise:

Hun matet oss..med gresskarbaksten sin :ler:

:skratte:

:fnise: Hun fikk gresskarpannekaker. Det er det beste jeg har klart å produsere med gresskarmosen min. Det sier vel sitt...

Neida, jeg syntes de var helt greie, men det de kaller ''pumpkin pie spice'' er ikke godt i det hele tatt, og gjennomsyrer alt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hoho:

...men gresskarpai er jo dødsgodt?

Gresskarpai har jeg aldri smakt. Men igjen, gresskarpaikrydder er ikke godt. :snurt:

Gjest Neferet
Skrevet

Vi spiste pumpkin bread da vi var i USA i august, det var kjempegodt! Smakte egentlig mest som krydderkake :ler:

Halloweenfeiringen deres hørtes veldig koselig ut! :hjerte: Min var av typen ta med edderkoppmuffins på jobb, og bruk kvelden på fagsamling... Ikke like moro.. :snurt:

Skrevet

Vi spiste pumpkin bread da vi var i USA i august, det var kjempegodt! Smakte egentlig mest som krydderkake :ler:

Halloweenfeiringen deres hørtes veldig koselig ut! :hjerte: Min var av typen ta med edderkoppmuffins på jobb, og bruk kvelden på fagsamling... Ikke like moro.. :snurt:

Det er nok krydderet som gjør smaken, ja, og ikke selve gresskaret. Det blir litt i samme leia som gulrot i brød og kaker, som ''bare'' hjelper å gjøre ting fuktig? Hva er ordet? U-tørrt, da. :ler:

Skrevet

Finefinefine dagen i går! :rodmer:

Jeg kom hjem til to viltre unger som hadde hatt det kjempegøy hjemme med pappa. :closedeyes: Etter middag lekte vi, og så var det plutselig tid for trening. :trene:

Spinningdelen gikk så som så, av den enkle grunn at jeg var sulten. :sjenert: Jeg hadde jo spist middag og alt, men i går var visst dagen for å spise uten å bli skikkelig mett. :lol: Da jeg var oppe i 89% føltes halsen min som om den var 1 mm tykk, og jeg fikk ikke puste. Så ja, max på 89% i går. Men deilig time allikevel altså, selv om kroppen ikke var helt med. Styrketimen etterpå gikk kjempefint. Elsker at jeg har funnet en skuldervennlig måte å ta burpees på. Nå kjenner jeg det faktisk i kjernen, og ikke bare i den vonde skulderen. :5: Neste gang skal jeg kjøre på med litt tyngre vekter når jeg gjør knebøy og utfall, for kroppsvekten er ikke nok til at jeg kjenner det lengre. :trene:

Så var det hjem, legge A, dusje og skravle litt med mannen. Elsker skravlestundene våre, hvor vi ler og bare prater. Synes det er viktig å ta vare på de små øyeblikkene der. :rodmer:

Skrevet

Det er nok krydderet som gjør smaken, ja, og ikke selve gresskaret. Det blir litt i samme leia som gulrot i brød og kaker, som ''bare'' hjelper å gjøre ting fuktig? Hva er ordet? U-tørrt, da. :ler:

Saftig? :ler:
Skrevet

Saftig? :ler:

nei.... U-tørrt!! *fnis*

Skrevet

nei.... U-tørrt!! *fnis*

Ok da! :fnise:

Skrevet

:hoho: Saftig, ja, der var ordet. :icon_lol:

Skrevet

Jeg har også generelt sett lyst på kake nå! Heldigvis for meg har R bursdag til helga, så da blir det Arne Brimis sjokoladekake (med chili), is og kanelsnurrer, og helga etter har O bursdag, så da blir det gulrotkake og sjokoladekake. Mmmm!

Jeg har i grunn aldri smakt noe med gresskar jeg heller. Smaker det som frukt? Eller ligner det på gulrot eller hva? :klo:

Skrevet

Jeg har alltid lyst på kake!! :) mm gulrotkake.. ;) før pleide jeg lage en snaaaabla saftig og god krydderkake (langpanne), men med 7 dl sukker i så tror jeg nesten jeg har kassert den oppskriften for godt ja!!

Terry: lagde suppe av flaskegresskar, sabla godt! hadde det også i en ovnsform, smakte veldig godt. akkurat flaskegresskar smaker litt nøtteaktig.

Skrevet

...og nå har jeg lyst på gulrotkake...

:fnise: Jeg forspiste meg på gulrotkakekrem da jeg var gravid. Med M tror jeg. Sånn skikkelig, skikkelig kvalm. I tillegg var dette rett før jeg fikk omgangssyken. Så ja, gulrotkakelysten min har avtatt betraktelig etter det. Før ville jeg ha krem med litt kake på, mens nå holder det med bittelitt krem på kaka. :ler:

...og krydderkake...

:sikle: Det er så godt!

Jeg har også generelt sett lyst på kake nå! Heldigvis for meg har R bursdag til helga, så da blir det Arne Brimis sjokoladekake (med chili), is og kanelsnurrer, og helga etter har O bursdag, så da blir det gulrotkake og sjokoladekake. Mmmm!

Jeg har i grunn aldri smakt noe med gresskar jeg heller. Smaker det som frukt? Eller ligner det på gulrot eller hva? :klo:

Kaaakeeee... *Homer Simpson*

Mannen har bursdag 19.november, så da blir det nok litt baking. Han har vel mest lyst på - tradisjonen tro - sjokoladekake, men det får mamma bake, for jeg liker ikke slik tradisjonell sjokoladekake som han liker. :fnise: Da må det være den gode uten mel som jeg har linket til her tidligere. Kanskje stekt ostekake? Årh, det er SÅ GODT! :sikle:

Gresskaret vi hadde var sånn pyntegresskar, og det smaker ikke noe særlig av noe som helst. Litt sitrusaktig, med jordsmak kanskje? Det luktet heller ikke godt da jeg lagde mos, og i bakverkene jeg testet ut gav det ingen smak.

Jeg har alltid lyst på kake!! :) mm gulrotkake.. ;) før pleide jeg lage en snaaaabla saftig og god krydderkake (langpanne), men med 7 dl sukker i så tror jeg nesten jeg har kassert den oppskriften for godt ja!!

Terry: lagde suppe av flaskegresskar, sabla godt! hadde det også i en ovnsform, smakte veldig godt. akkurat flaskegresskar smaker litt nøtteaktig.

Jeg også! :fnise:

7 dl sukker... :sikle:;) Du kan jo prøve å erstatte med stevia eller noe? Nei, det blir vel ikke så godt når det blir så mye av det.

Pyntegresskar slik vi hadde, er nok ikke det beste å lage mat med altså. Det står det jo ''over alt'' også. Kan tenke meg at skikkelig gresskar smaker mye bedre! :jepp:

Skrevet

Til helga er det jo farsdag, dere! Da blir det kakebaking her i alle fall :hoppe:

Men hvilken? Jeg tror vi må ha to :fnise: En pavlova, den er fast innslag hos oss. Og så tror jeg at jeg må lage krydderkake også! .....med gulrotkakekrem på??? :sikle:

Skrevet (endret)

Jeg synes vanlig sjokoladekake er godt jeg, men lager det ganske sjeldent. Er vel ett år siden sist nå når O sin bursdag nærmer seg. :P Hvis du ikke har prøvd Arne Brimi sin sjokoladekake, så vil jeg anbefale den! Det er lite mel i, og den må stå i kjøleskap over natten for å stivne inni ;) Fant oppskrift på det søte liv.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Til helga er det jo farsdag, dere! Da blir det kakebaking her i alle fall :hoppe:

Men hvilken? Jeg tror vi må ha to :fnise: En pavlova, den er fast innslag hos oss. Og så tror jeg at jeg må lage krydderkake også! .....med gulrotkakekrem på??? :sikle:

Det stemmer! Da må vi prøve å bake noe. :jepp: Jeg har stående en hel haug med kremost i kjøleskapet som jeg liksom skulle bruke på gresskarmosen...kanskje Cinnamon Roll Cheesecake? Eller whoopie pies med lønnesirupkrem? :sikle:

Jeg synes vanlig sjokoladekake er godt jeg, men lager det ganske sjeldent. Er vel ett år siden sist nå når O sin bursdag nærmer seg. :P Hvis du ikke har prøvd Arne Brimi sin sjokoladekake, så vil jeg anbefale den! Det er lite mel i, og den må stå i kjøleskap over natten for å stivne inni ;) Fant oppskrift på det søte liv.

Ooooooo, den må prøves! Var det chili i den også? NOM! ( ;) )

Skrevet

Kaakeee. Jeg drømmer og et stort kakebord og en dag der kalorier ikke finnes. En skulle kunne fått én sånn dag i måneden, egentlig ...

Skrevet

Ooooooo, den må prøves! Var det chili i den også? NOM! ( ;) )

Ikke i selve oppskriften, men jeg har brukt kokesjokolade med chili for litt ekstra piff i kaken. :) Funket veldig bra. :)

Skrevet

Det stemmer! Da må vi prøve å bake noe. :jepp: Jeg har stående en hel haug med kremost i kjøleskapet som jeg liksom skulle bruke på gresskarmosen...kanskje Cinnamon Roll Cheesecake? Eller [url=http://www.motherthyme.com/2012/09/oatmeal-whoopie-pies-with-brown-butter.html]whoopie pies med lønnesirupkrem

Omg den kaka!!!! :daane:

Her må det bakes glutenfritt eller uten hvetemel, mamma er allergisk mot hvete (på ordentlig, ikke fordi det er på moten). Gjærbakst uten hvete blir ikke det samme uansett hva man har i :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...