Gå til innhold

Belle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flinke, store A har sluttet med tutt! :strix: Vi som har gruet oss sånn, og utsatt det måned etter måned, og så går hun hen og avvenner seg selv. :fnise: Den siste uken har hun ikke brydd seg om tutten når hun har kommet inn til meg på natten (noe som også er en uvane vi må bli kvitt tror jeg...jeg sover dårligere og dårligere om nettene... :natti: ). Det skjedde egentlig bare helt plutselig, fra én natt til en annen. På mandag da mannen skulle pakke til Stavangertur sa han ''og tutten må vi pakke med oss, sant?'', hvorpå hun svarte ''nei''. Han pakket den altså, han er ikke suicidal heller. :fnise: Men på kvelden da hun skulle legge seg hadde hun ikke spurt etter den en gang, og sovnet veldig fint uten! I går kveld spurte hun etter den omtrent en halv gang, men hun aksepterte det da jeg bare ''psjjj, du er jo så stor nå at du ikke trenger tutten for å sove''. Hun brukte litt tid på å sove, og brukte håret mitt å kose med litt, men det er nok like mye fordi hun sov i nesten en time på dagen. Så nå har vi altså ingen andre valg enn å bare kjøre på uten tutt. :ler:

Ellers var ettermiddagen i går like rar som mandagen. Mannen og ungene var ikke hjemme før rundt 17:30, så jeg hadde to hele timer hvor jeg bokstavelig talt bare lå på sofaen og så på tv. Spiste restepestosalat. :sikle:

Så flink og så deilig!! Her er O så sykt knyttet til den smokken. Det er et evig mas når vi er hjemme. Ikke bare om natten. Så her blir første skritt å begynne å bare ha smukk om natten, så får vi håpa han også avvenner seg selv. :P Gruer meg allerede til all hylskrikingen når han ikke får ha den etter barnehagen før middag og til barneTV. Må forberede han i noen dager først slik at det går litt lettere. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink og så deilig!! Her er O så sykt knyttet til den smokken. Det er et evig mas når vi er hjemme. Ikke bare om natten. Så her blir første skritt å begynne å bare ha smukk om natten, så får vi håpa han også avvenner seg selv. :P Gruer meg allerede til all hylskrikingen når han ikke får ha den etter barnehagen før middag og til barneTV. Må forberede han i noen dager først slik at det går litt lettere. :)

A har også alltid vært det! Men det ble bedre da vi kuttet til kun soving. Det verste var vel bilen, helt i starten. Og når hun kom over kneika, så ble det faktisk veldig mye mindre sutring også. :jepp: Det kan jo være en gulrot å ha i bakhodet for dere når det står på som verst.

Skrevet

A har også alltid vært det! Men det ble bedre da vi kuttet til kun soving. Det verste var vel bilen, helt i starten. Og når hun kom over kneika, så ble det faktisk veldig mye mindre sutring også. :jepp: Det kan jo være en gulrot å ha i bakhodet for dere når det står på som verst.

Absolutt. Skal forberede han når helgen kommer, at når helga er over så skal smukken flytte i senga, og der skal den "bo". :P

Skrevet

Absolutt. Skal forberede han når helgen kommer, at når helga er over så skal smukken flytte i senga, og der skal den "bo". :P

Nøyaktig det samme sa vi til A. :fnise:

Skrevet

Har jo angret litt på at vi ikke insisterte mer på at lille skulle bruke smokk, men nå kjenner jeg at jeg ble litt glad for at hun ikke gjør det :fnise:

...selvom det betyr at jeg er hennes menneskelige smokk når hun skal sove.

Flinke A!! :hoppe:

Skrevet

Nøyaktig det samme sa vi til A. :fnise:

Satser på at det fungerer da :fnise:

Skrevet

Har jo angret litt på at vi ikke insisterte mer på at lille skulle bruke smokk, men nå kjenner jeg at jeg ble litt glad for at hun ikke gjør det :fnise:

...selvom det betyr at jeg er hennes menneskelige smokk når hun skal sove.

Flinke A!! :hoppe:

Sånn sett er det veldig greit å ha en smokkeløs unge. :jepp:

Satser på at det fungerer da :fnise:

Ja, håper det. Men det er viktig å stå på sitt. Når den først er borte, så er den borte! :Nikke:

Skrevet

Flinke, store A har sluttet med tutt! :strix: Vi som har gruet oss sånn, og utsatt det måned etter måned, og så går hun hen og avvenner seg selv. :fnise: Den siste uken har hun ikke brydd seg om tutten når hun har kommet inn til meg på natten (noe som også er en uvane vi må bli kvitt tror jeg...jeg sover dårligere og dårligere om nettene... :natti: ). Det skjedde egentlig bare helt plutselig, fra én natt til en annen. På mandag da mannen skulle pakke til Stavangertur sa han ''og tutten må vi pakke med oss, sant?'', hvorpå hun svarte ''nei''. Han pakket den altså, han er ikke suicidal heller. :fnise: Men på kvelden da hun skulle legge seg hadde hun ikke spurt etter den en gang, og sovnet veldig fint uten! I går kveld spurte hun etter den omtrent en halv gang, men hun aksepterte det da jeg bare ''psjjj, du er jo så stor nå at du ikke trenger tutten for å sove''. Hun brukte litt tid på å sove, og brukte håret mitt å kose med litt, men det er nok like mye fordi hun sov i nesten en time på dagen. Så nå har vi altså ingen andre valg enn å bare kjøre på uten tutt. :ler:

Ellers var ettermiddagen i går like rar som mandagen. Mannen og ungene var ikke hjemme før rundt 17:30, så jeg hadde to hele timer hvor jeg bokstavelig talt bare lå på sofaen og så på tv. Spiste restepestosalat. :sikle:

:overrasket: Går det virkelig an? :daane:Kjempeflinke A! :smilyblomst: Jeg tror ikke frøkna kommer til å slutte med smokk før hun begynner på skolen :sjenert: Bestevenninna i bhg har slutta, men det bryr hun seg ikke om. Håper hun avvenner seg selv, hun og men tviler sterkt. Smokken er høyt elsket :filer: Dere har altså ikke lokket med gave eller noe heller? Vi får også besøk i løpet av natta, jobber med saken = prøver bestikkelser :sjenert:

Skrevet

:overrasket: Går det virkelig an? :daane:Kjempeflinke A! :smilyblomst: Jeg tror ikke frøkna kommer til å slutte med smokk før hun begynner på skolen :sjenert: Bestevenninna i bhg har slutta, men det bryr hun seg ikke om. Håper hun avvenner seg selv, hun og men tviler sterkt. Smokken er høyt elsket :filer: Dere har altså ikke lokket med gave eller noe heller? Vi får også besøk i løpet av natta, jobber med saken = prøver bestikkelser :sjenert:

:fnise: Den følelsen hadde vi også, helt frem til nå nettopp! Hun har vært så knyttet til den! Vi har prøvd med premie, verdens BESTE premie ifølge oss voksne. :ler: Mannen kjøpte elektrisk motorsykkel til henne i sommer, og vi har sagt at når hun sover en natt uten tutt skal hun få den. Det har alltid vært helt uaktuelt. :fnise: Men det er minst en måned siden vi snakket om den, og vi har enda ikke nevnt den for henne. Så her var altså det som funket at hun selv gjorde det.

Besøk i løpet av natten har vi ikke jobbet noe med enda. :sjenert: Synes det er litt koselig, særlig når mannen er borte, men det begynner unektelig å bli litt trangt. Den vonde skulderen min får også gjennomgå når jeg ligger trangt, noe som igjen betyr lite/dårlig søvn på meg.

Skrevet

:fnise: Den følelsen hadde vi også, helt frem til nå nettopp! Hun har vært så knyttet til den! Vi har prøvd med premie, verdens BESTE premie ifølge oss voksne. :ler: Mannen kjøpte elektrisk motorsykkel til henne i sommer, og vi har sagt at når hun sover en natt uten tutt skal hun få den. Det har alltid vært helt uaktuelt. :fnise: Men det er minst en måned siden vi snakket om den, og vi har enda ikke nevnt den for henne. Så her var altså det som funket at hun selv gjorde det.

Besøk i løpet av natten har vi ikke jobbet noe med enda. :sjenert: Synes det er litt koselig, særlig når mannen er borte, men det begynner unektelig å bli litt trangt. Den vonde skulderen min får også gjennomgå når jeg ligger trangt, noe som igjen betyr lite/dårlig søvn på meg.

Såpass :fnise: Vi lokker også med alt mulig, men smokken går foran alt - enn så lenge! Da satser jeg på at hun ordner det selv :ler: Hun har begynt å snakke om at hun vil sove hele natta i senga si, så der er hun mer på gli + at vi prøver å bestikke henne der og :rolleyes: Jeg syns det er koslig å ha henne der, og inntil hun evt får søsken er det ikke noe stort problem. Mannen er litt mer i tvil, siden han ofte blir sparket i hodet, magen, nesa osv :lol:

Skrevet

Såpass :fnise: Vi lokker også med alt mulig, men smokken går foran alt - enn så lenge! Da satser jeg på at hun ordner det selv :ler: Hun har begynt å snakke om at hun vil sove hele natta i senga si, så der er hun mer på gli + at vi prøver å bestikke henne der og :rolleyes: Jeg syns det er koslig å ha henne der, og inntil hun evt får søsken er det ikke noe stort problem. Mannen er litt mer i tvil, siden han ofte blir sparket i hodet, magen, nesa osv :lol:

Jeg ville ikke stresset så mye med det altså. Det skjer, enten den ene eller andre veien til slutt. :ler:

Hos oss er det jeg som får gjennomgå, dvs. jeg må ligge i midten og hun tar over hele puten min. Forstår henne godt altså, har tempurpute jeg, men allikevel... :fnise: Hun skal få ny, stor seng til jul - hun ligger fremdeles i sprinkelseng med ene siden av - så vi håper at det da blir litt mer stas å ligge der. Søster er på febrilsk jakt etter Pocahontas-sengesett til henne. :fnise:

Skrevet

...og med den siste kommentaren om Pocahontas må jeg bare huske å nevne at A skal være med svigerfar og kona på Disney on Ice i februar. Jeg er dritmisunnelig og har sååå lyst til å være med. Uansett...gjett hvilke historier de skal ha da? A har 4 favoritter innen Disney-verdenen. Det er, i prioritert rekkefølge: Rapunzel (Tangled), Frost (Anna, Elsa), Den Lille Havfrue og Pocahontas. Vel, Disney on Ice skal i år ha følgende historier: Rapunzel, Frost, Den Lille Havfrue ooooog...Skjønnheten og Udyret. Nesten full pott! :ler:

Og i går kveld da hun satt i sengen og leste bok, begynte vi å snakke om dette. Hun klarte ikke helt å forstå hvorfor M ikke skulle være med. Jeg sa som sant var at M er for liten til å forstå hva det dreier seg om, men at neste gang så reiser vi alle 4. Da ble hun skikkelig lei seg, gråt en skvett og sa ''men eg vil jo at lillesøster ska værr me...'' *snufs*. Å se på den søskenkjærligheten de har for hverandre, og å se den bli større for hver dag som går, varmer virkelig et mammahjertet inn til roten. :hjerte:

Skrevet

Veldig koselig å lese om søskenkjærligheten! :)

Gjest Neferet
Skrevet

Hva synes du om antrekket? :fnise: I dag har hun den samme genseren, med HK-singlet, prikkete strømpebukse og rutete skjørt. :hoho:

Dette har tatt tid, verden går litt vel fort for tida!! Men da jeg kikket på bildet, viste det seg at jeg hadde sett det dagen i forveien også, og jeg hadde ikke tenkt over at det var "rare" kombinasjoner engang :ler: Så spørs det om det tross alt sier mest om meg... :fnise:

Gjest Neferet
Skrevet (endret)

Edit: og når jeg først svarte var jeg så ivrig at det ble dobbelt :ler:

Endret av Neferet
Skrevet

Puh og atter puh. Det var dagen i går, liksom. :fnise: Tror jeg rakk å sette meg ned på kontoret én halvtime i løpet av jobbedagen. Ellers var dagen fylt med møter og storstilt Oslo-besøk. Vi skal ha revisjon om 3 uker og vi hadde forberedende møte i går. :bond:

Ellers går det i den samme tralten. På onsdag var det tid for dans igjen (ukens stooore høydepunkt :ler: ), og mannen ville gjerne være med denne gangen. Da benyttet jeg sjansen til å ta M med i vogna på en aldri så liten joggetur. :nigo: Det var så deilig høstvær, og jeg var så rastløs, og så er det jo så leeeenge siden jeg har trillet vogn, så da ble det sånn. Jogget bare i en halvtimes tid, men rakk å bli god og svett allikevel. Det er tungt å løpe med vogn! :fnise: Tok litt intervalltrening i oppoverbakkene. :hjerte:

I går gjorde vi ikke på noe spesielt egentlig. Mamma kom på besøk, og vi laget ny tradisjon; å skjære ut gresskar til Halloween. Jeg er ikke noen Halloweenforkjemper, heller det motsatte, men jeg ser jo at det er uunngåelig for våre barn. Dette er nok en tradisjon som har kommet for å bli, og når de er voksne er det nok helt vanlig. Så da kjører vi full pakke, med gresskarlykt og knask- eller knep-runde i kveld. Mannen får ta seg av det, mens jeg og M passer på å gi godteri til de som kommer på vår dør. :)

Jeg fikk kokt opp to svære gryter med gresskarmos, så nå skal det bakes. :hoppe: Jeg har aldri smakt gresskar, men... :hoho: Det luktet ikke godt, men håper det blir godt i bakverk. Har funnet noen oppskrifter som jeg vil prøve, og blir det godt er det jo en ultrabillig ingrediens da! 13 kroner betalte mannen for hele det svære gresskaret. :ler:

Fikk de nye kjolene mine i går, og det gjorde egentlig hele kvelden min! :fnise: Den stramme kjolen satt schmokk på, og for første gang i mitt liv (helt seriøst) følte jeg meg litt sexy. :sjenert: Den rosanude var på grensen til for kort, men med en tykk strømpebukse under blir det ikke helt skandaløst om det skulle komme en liten bris og løfte skjørtet. :ler: Den svarte var enda finere enn jeg hadde trodd. Så ja, full pott og jeg er superfornøyd! :nigo:

Skrevet

Så flink A er :hoppe: Store jenta som er flink å slutte med tutt :)

Koselig å lese om søskenkjærligheten mellom de :hjerter: du har så flotte og gode jenter!

Sa noen lekre kjoler?!

Skrevet (endret)

Hvilken vogn har du, Belle? TFK? Eller nei du har Bugaboo? :)

Joggetur med vogn er supert! Jeg har faktisk jogget en del med City Crossen, og det har gått helt fint, men tror nok at når det kommer til jogging, så er vogn med svinghjul å foretrekke. :jepp: Veier likevel ikke opp for den kjærligheten jeg har til Emmaljunga. :P

Edit; Så deilig med nye kjoler! :) Det er så herlig å prøve ting, og føle at de sitter skikkelig godt! Også er det jo digg å stå foran speilet og bare sole seg litt i sin egen sexye glans! :nigo:

Endret av Teriyaki
Skrevet

Så flink A er :hoppe: Store jenta som er flink å slutte med tutt :)

Koselig å lese om søskenkjærligheten mellom de :hjerter: du har så flotte og gode jenter!

Sa noen lekre kjoler?!

Ja, hun er veldig flink! Hun har spurt etter den de siste kveldene, men har sovnet helt fint uten. :nigo:

Nude, svart og dongeri. :jepp:

Hvilken vogn har du, Belle? TFK? Eller nei du har Bugaboo? :)

Joggetur med vogn er supert! Jeg har faktisk jogget en del med City Crossen, og det har gått helt fint, men tror nok at når det kommer til jogging, så er vogn med svinghjul å foretrekke. :jepp: Veier likevel ikke opp for den kjærligheten jeg har til Emmaljunga. :P

Edit; Så deilig med nye kjoler! :) Det er så herlig å prøve ting, og føle at de sitter skikkelig godt! Også er det jo digg å stå foran speilet og bare sole seg litt i sin egen sexye glans! :nigo:

Vi har Bugaboo, men har ikke brukt den siden før sommeren. Søster skal kjøpe den av oss. :) Vi har Bumbleride Indie, helt fantastisk god vogn! Hadde jeg planlagt en ny baby i fremtiden hadde jeg kjøpt bag til den. :hjerte:

:hoho: Sole seg i sin sexy glans, ja. Det har aldri skjedd meg før. Har alltid hatt så dårlig selvtillit, selv da jeg var på mitt beste, kroppslig sett. Men etter at jeg fikk barn har det endret seg til det bedre, og særlig nå som jeg har klart å ta av så mye. :5:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...