^^Belle^^ Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #9281 Del Skrevet 14. oktober 2014 Sånn, da har M fått seg vintersko også. I dag var det bikkjekaldt ute (måtte skrape bilen for første gang i høst), og jeg innså at vintersko måtte innkjøpes asap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. oktober 2014 #9282 Del Skrevet 14. oktober 2014 Å, de var fine! Elsker fargen på dem☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. oktober 2014 #9283 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hjelp, jeg blir stresset bare jeg tenker på leggesituasjonen du hadde i går! Tenk på de som har tvilliger, da. DET må være slitsomt! Hvis det blir sånn ofte for de da. Kjempefine sko! Jeg kjenner ikke at jeg orker å begynne med knytesko på O enda. I alle fall ikke denne vinteren når jeg tross alt bare blir større og større. Er jo allerede slitsomt å bøye seg for å ta på sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #9284 Del Skrevet 14. oktober 2014 Å, de var fine! Elsker fargen på dem☺ Jeg også. Hjelp, jeg blir stresset bare jeg tenker på leggesituasjonen du hadde i går! Tenk på de som har tvilliger, da. DET må være slitsomt! Hvis det blir sånn ofte for de da. Kjempefine sko! Jeg kjenner ikke at jeg orker å begynne med knytesko på O enda. I alle fall ikke denne vinteren når jeg tross alt bare blir større og større. Er jo allerede slitsomt å bøye seg for å ta på sko. Jeg også! Tvillinger høres ut, og jeg er veldig glad for at det ikke ble det på oss. Selv om man nok blir vant til det, så er det jo bare nødt til å være ekstra slitsomt! M har så små bein at jeg tenker knytesko er det beste. Men jeg forstår deg veldig godt. Å bøye seg ned er ingen liten operasjon for en gravid. A får med borrelås. Jeg vurderte samme modell til henne også, siden de er litt billigere enn andre typer, men nei. Jeg orker ikke å lage ekstra jobb til meg selv altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. oktober 2014 #9285 Del Skrevet 14. oktober 2014 Herregud for ei legging... Blir rimelig stressa av å legge mine to samtidig, men snuppa godtar det faktisk når jeg sier at hun ikke må rope på meg fordi jeg skal legge lillebror. Tror nesten hun merker på meg at jeg er sånn stressa-streng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #9286 Del Skrevet 14. oktober 2014 Herregud for ei legging... Blir rimelig stressa av å legge mine to samtidig, men snuppa godtar det faktisk når jeg sier at hun ikke må rope på meg fordi jeg skal legge lillebror. Tror nesten hun merker på meg at jeg er sånn stressa-streng Som sagt: tidenes verste legging. Ikke fordi det nødvendigvis tok så veldig lang tid (lange legginger er en vane ), men fordi det var grining og roping og stressing fra start til slutt. Som regel pleier A å være grei når hun hører at jeg er stressa-streng (evt. den ene gangen jeg tok ''hvis ikke du legger deg nå, får du ALDRI snop igjen!'' - ikke et øyeblikk jeg er veldig stolt av forøvrig ), men i går klarte hun å sette seg fast i trappen (fordi hun syntes å prøve å klemme seg ut en 10 cm åpning var en veldig god idé! - mens jeg var oppe hos M for n'te gang) og fikk vondt. Da var egentlig hele leggingen gått i dass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. oktober 2014 #9287 Del Skrevet 14. oktober 2014 Huff og huff. Sikkert vanskeligere for A siden dine unger er tettere også, tenker jeg. Lettere for en treåring å være tolerant mot en baby som ikke er noen trussel ennå. Tenker det blir andre boller seinere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #9288 Del Skrevet 14. oktober 2014 Huff og huff. Sikkert vanskeligere for A siden dine unger er tettere også, tenker jeg. Lettere for en treåring å være tolerant mot en baby som ikke er noen trussel ennå. Tenker det blir andre boller seinere... Er det nå jeg skal si ''bare vent, du...''! Neida, jeg skal ikke si det. Det finnes jo mange søsken som aldri har hatt noe særlig problemer, sant? Her er det nok mest personligheten til A som spiller inn. Hun er en eiesyk type, og er ganske sjalu av seg. (Men så er det jo viktig å få frem at hun på den andre siden er veldig glad i søsteren sin, og nåde den som prøver å yppe med M når A ser det! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. oktober 2014 #9289 Del Skrevet 14. oktober 2014 Sterk personlighet er vel det man kaller det. Heldige M som har storesøster til å beskytte seg, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #9290 Del Skrevet 14. oktober 2014 Sterk personlighet er vel det man kaller det. Heldige M som har storesøster til å beskytte seg, da. Sterk er vel bare forbokstaven. De utfyller hverandre så fint! A er veldig typisk storesøster som beskytter, men som også er ekspert på å erte. Hun er sjalu, har et temperament som ikke ligner noenting, men er heldigvis stort sett smilende og blid. M er typisk lillesøster. Rolig og bedagelig, som elsker at A sjefer henne rundt, men som også har blitt skikkelig god på å erte. Hun er i tillegg enda mer drama queen enn storesøsteren. Visste ikke at det var mulig! Hun slenger seg ned på gulvet og uuuuler når hun ikke får viljen sin. Fine jentene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 14. oktober 2014 #9291 Del Skrevet 14. oktober 2014 Bitteliten er jeg 158 Fine beskrivelser av jentene dine, du beskriver dem med sånn fantastisk varme! Håper ettermiddag og legging går fint i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 14. oktober 2014 #9292 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Jeg kjenner flere som har tvillinger. Får stadig bekrefta at det ER Endret 14. oktober 2014 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 14. oktober 2014 #9293 Del Skrevet 14. oktober 2014 ''hvis ikke du legger deg nå, får du ALDRI snop igjen!'' Jeg digger deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. oktober 2014 #9294 Del Skrevet 14. oktober 2014 Fine sko.. liker Superfit Har også kjøpt vintersko idag. NÅ er sommeren virkelig et tilbakelagt stadium (har visst vært det ei god stund). Herlige beskrivelser av jentene dine... vil du beskrive dem som gode venner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #9295 Del Skrevet 15. oktober 2014 Bitteliten er jeg 158 Fine beskrivelser av jentene dine, du beskriver dem med sånn fantastisk varme! Håper ettermiddag og legging går fint i dag! Liten og fin. Jeg er sånn kvalm mammaforelsket, hele tiden! Leggingen gikk superfint i går! Jeg kjenner flere som har tvillinger. Får stadig bekrefta at det ER Det tviler jeg ikke ett sekund på! Jeg digger deg Ikke mitt stolteste mammaøyeblikk, nei. Men det funket! Nå er hun vel så gammel at hun gjennomskuer meg, men akkurat der og da var det det som trengtes å gjøre. Fine sko.. liker Superfit Har også kjøpt vintersko idag. NÅ er sommeren virkelig et tilbakelagt stadium (har visst vært det ei god stund). Herlige beskrivelser av jentene dine... vil du beskrive dem som gode venner? Vi prøver Superfit for første gang i år, overgangssko til M. Og jeg er fornøyd. Eneste er at jeg synes de ser mer slitt ut enn Vikingskoene til A, og de er blitt brukt halvparten så lang tid, på en halvparten så aktiv jente. Det at de var mye dyrere enn Vikingskoene gjør nok at jeg kommer til å gå for Viking på den type sko til neste år når hun får store nok føtter til det. Ja, det er de definitivt! Nå som M begynner å bli eldre og mer og mer på nivå med A, så leker de utrolig fint sammen. De elsker å tullekose, ''å knåva'' som vi sier her. De kranglet mye før sommeren, men i løpet av sommerferien endret det seg og nå krangler de lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #9296 Del Skrevet 15. oktober 2014 Fine, fine, fine dagen i går! Det var ikke så veldig mye action altså, men det lille som gjenstod av dagen da jeg hentet jentene var helt supert. Vi dro på ekskursjon som jeg kaller det, på kjøpesenteret. Jeg kan ikke dra dit alene uten å ha god tid, så da gjør vi en heldags ut av det. Vi spiste pizzabolle på konditori, var innom et par skobutikker og sneiet såvidt innom Claire Kids på veien til toalettet. A har, siden hun ble spylt i rumpa av en automatisk do i Frankrike, hatt dødelig angst for offentlige toaletter, så dette var et skikkelig win! Det ble ikke noe ullshopping heller (40% på ull/bomull), for jeg fant ut at jeg må få en oversikt over hvor mye de faktisk har først. Jeg er jo ullnazi og vil helst ha 100% ull, men siden jeg har en mistanke om at M ikke tåler ull så godt er det jo et veldig godt alternativ. Meeeen, så har vi så innmari mye arveull fra A som hun kan bruke...vi skal tilbake på lørdag, så da får sjebnen avgjøre hvor mye som er igjen av klærne. Men skoshopping ble det! Jeg hadde tenkt å bare gå for Viking sine vintersko, men så måtte hun plutselig opp en størrelse i forhold til hva jeg trodde. Lille jenta mi må ha 28! Jeg husker jeg brukte 29 i 6.klasse liksom. Men ja, da ble det fjorårets Leaf-modell som vi var så fornøyde med! De hadde igjen noen få par, og 28 var én av dem. A fikk velge helt selv mellom Leaf og Viking, og valgte Leaf. Viking sine var visst ikke så fine i år. Fint for meg da. 300 kroner for vintersko som jeg vet er gode! Jeg fant sko til M også, for bare 350 kroner. En litt annen Superfit-modell enn jeg bestilte. ''Score!'' tenkte jeg. Meeeen, M måtte ha en størrelse større hun også, og det hadde de ikke. Så da har jeg bestilt nok et nytt par av gårsdagens, og jeg må få returnert gårsdagens når de kommer. Greit med gratis retur. Leggingen gikk som en drøm, og kvelden ble plutselig lang og behagelig. Jeg burde ha trent, men satt i stedet i sofaen med svindyre mandler dekket med mørk sjokolade og et hint av havsalt. Snakket lenge med mannen, og det var så godt. Vi har ikke fått snakket skikkelig siden lørdag pga. dårlig mobildekning så vi hadde mye å ta igjen. Bror ringte også i går kveld, og lurte på om han kunne ta med seg jentene på lekeland. To stk. happy jenter fikk beskjeden i dag morges. A bare ''jippiii!'' og M bare ''fkdfdfgidsmvn''. De er så glade i onkelen sin. Ellers er det dag 1 i Adams Matkasse-uken, dans i kveld og å gjøre meg klar til både styremøte i morgen tidlig og middag med Statoil og UE i morgen kveld. Lurer så fælt på om jeg skal ta meg noen glass rødvin at jeg drømte om det i natt. Og jeg drømmer som regel ikke! Jeg må jo uansett tidlig opp på fredag for å kjøre jenter i barnehagen og dra på jobb, så jeg tror jeg kjører edrukveld. Det at det blir seint blir nok for meg rett før helgen sånn tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 15. oktober 2014 #9297 Del Skrevet 15. oktober 2014 Stakkars A som ble spylt i rompa av automatisk do!! Jeg skjønner godt hun er skeptisk jeg! Og de sjokolademandlene hørtes ikke så aller verst ut... Kjære kom vandrende med lakrismandler "for å vise meg" i en butikk på lørdag, hun fikk ikke holde lenge i dem før jeg hadde plukket dem opp og begitt meg mot kassa Har ikke smakt på dem enda, men snart....! Håper den travle ettermiddagen går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #9298 Del Skrevet 15. oktober 2014 Stakkars A som ble spylt i rompa av automatisk do!! Jeg skjønner godt hun er skeptisk jeg! Og de sjokolademandlene hørtes ikke så aller verst ut... Kjære kom vandrende med lakrismandler "for å vise meg" i en butikk på lørdag, hun fikk ikke holde lenge i dem før jeg hadde plukket dem opp og begitt meg mot kassa Har ikke smakt på dem enda, men snart....! Håper den travle ettermiddagen går bra! Hun hoppet nesten en meter i været! Stakkar jente, ble så redd, men samtidig var det så komisk at jeg ikke klarte å dy meg for å le. De var gode, men ikke verdt 64 kroner for 100 g synes jeg. De hadde lakrismandler også, men siden jeg ikke liker lakris var det ikke noe dilemma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 15. oktober 2014 #9299 Del Skrevet 15. oktober 2014 Huff, nå måtte jeg le høyt av den do-historien Hvilken skostørrelse har M nå? Eller, hvor lange er føttene? Lille sine føtter var 13,8 cm da vi målte for noen uker siden. Og hele jenta er 87 cm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #9300 Del Skrevet 15. oktober 2014 Huff, nå måtte jeg le høyt av den do-historien Hvilken skostørrelse har M nå? Eller, hvor lange er føttene? Lille sine føtter var 13,8 cm da vi målte for noen uker siden. Og hele jenta er 87 cm! Det tror jeg enhver hadde gjort! Jeg vet ikle hvor lange de er, men hun bruker 21 nå, de er akkurat passe Hele jenta er 80 cm. Og 12 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå