Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Han min liker også Scooby Doo og sånn, synes ingenting er skummelt. Men vi så traileren for Kaptein Sabeltann da vi var på kino sist, og den virka ganske skummel og avansert? Gleder meg til rapport når A har vært der, hun får være prøvekaninnen :ler:

Vil også ha rapport, jenta mi elsker kaptein sabeltann. :) Men jeg er sånn som synes det er litt på kanten at hun får se Snøhvit og de syv dvergene alene (selv om hun ikke virker å synes det er skummelt), så da er det kanskje litt uaktuelt? :sjenert:

Veeeel, det gikk ikke så greit. :ler: Etter 45 minutter ville hun hjem, så da kom de hjem. :fnise: Men ja, jeg burde nok gjort litt mer research, for til og med mannen syntes denne var skummel til tider! Hallo, en film med 7-års grense liksom! Synes det er rart. De dro vel rundt der da all slossingen begynte, med sverd og hoiing og hele pakka. Nei, da får vi nøye oss med de innspilte ''teater-filmene'' som finnes på youtube fremover. Og neste kino blir Karsten og Petra (eller en annen totalt uskummel film). ''Jaaaa! For den e ikke skummel!'' sa hun i går.

Det hjalp jo også ikke så veldig på at det har tordnet i HELE natt. Jenta mi som er redd for foodprocessoren liksom, fordi det bråker sånn. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mens mannen og A var på kino, hadde jeg og M skikkelig kosestund. Hun satt på fanget mitt mens vi så på videoer, vi hadde fotoshoot med selfie-kameraet og jeg fikk helt seriøst verdens skjønneste videosnutt av henne. Den er så smeltverdig og herlig at jeg dåner litt hver gang jeg ser den. For dere som ikke har meg på insta eller face; det er snakk om M som hermer etter meg og sier ''glad i deg''. Hun har jo omtrent ingen ord, og snakker som om hun har en potet i munnen, men hun er veldig flink til å herme og hun prøver veldig hardt. Fine, fine jenta mi. Jeg har sett filmsnutten minst 50 ganger, mannen like mange ganger, og så har vi sett den sammen sånn ca 10 ganger med kvalmt mamma- og pappablikk i øynene. :fnise:

Ellers hadde vi en ''travel'' ettermiddag i går, med besøk både av mamma og av reisebestis. Og newsflash: hun skal flytte hjem! :bolledeig: Ikke helt hjem dessverre, til Oslo, men det er bedre enn en yacht nede i Middelhavet et sted. :ler: Hun skal også på jobbintervju på mandag med en reisejobb som kanskje gjør det mulig å komme hjemom ofte. Krysser fingre og tær! :nigo: Hun reiser til Oslo på mandag, så på lørdag er hun min og bare min. Vi skal se film, lage middag og bare nikose oss! :rodmer:

Og apropos jobb...mannen mener han mest sannsynligvis kommer til å miste sin. :tristbla: Det kom visst ut i natt en gang, at de skal kutte 24 stk fra hans avdeling. De har tidligere kuttet 48 stk fra andre avdelinger, og vi som i positivitetens ånd håpte til den bitre slutt at hans avdeling - som ellers alltid har holdt seg unna både permitteringer og avskjeder pga. de er spesielle i det de gjør - kom til å slippe unna. :sukk: Nå ser jeg bare for meg månedsvis med NAVing, før han må ta strøjobber som rigger på båt og må være borte i 4 uker. Blæ. Han har ingen utdanning i det han jobber som, og det er det som skremmer meg mest. Da kommer tankene om at vi kommer til å miste huset, som liksom er min store skrekk for tiden. :grine: Mannen klarte å berolige meg litt i dag morges heldigvis, om at vi kommer til å klare oss selv om han er uten jobb for en stund. Forbruket må jo trappes kraftig ned, men jeg ser jo at det ikke er umulig. Jeg vet ikke når han får endelig beskjed om han er på listen over de 24, men jeg håper det er snart. Jeg kommer til å bli sprø av denne usikkerheten. :bond: Greit at jeg i det minste har lønnsøkning i sikte. :lol:

Mannen reiste ut i dag forresten, så nå er det to uker alene med ungene. Nå som jeg har bestilt Adams Matkasse er jeg litt mindre stressa ihvertfall. :hoho: Neida, det skal gå så fint. Mamma ville ha jentene på overnatting allerede i dag. :fnise:

I helgen har vi ikke store planer. Bror kommer hjem fra Filippinene i morgen, og ville ha selskap slik at han ikke sovner før det er kveld. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, da blir det i alle fall ikke noe sabeltannkino her! Greit at dere er forsøkskaniner da. :ler:

Så synd med jobben til mannen :( Krysser fingrene for at han ikke er en av dem som må kuttes. Men hvis han må, er det ikke noen jobber han kan ta som gjør at han kan bo hjemme hele tida? Så blir i alle fall DET en positiv ting... Huff, usikkerhet er der verste, altså. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, da blir det i alle fall ikke noe sabeltannkino her! Greit at dere er forsøkskaniner da. :ler:

Så synd med jobben til mannen :( Krysser fingrene for at han ikke er en av dem som må kuttes. Men hvis han må, er det ikke noen jobber han kan ta som gjør at han kan bo hjemme hele tida? Så blir i alle fall DET en positiv ting... Huff, usikkerhet er der verste, altså. :klem:

:fnise: Greit for dere, ja. For oss var det 180 kroner nesten rett i vasken. :daane: Det var fint for mannen og A å gjøre noe alene, da. :rodmer:

Ja, det er dritkjipt. Takk for fingerkryssing! :klem:

Han har ingen utdannelse utenom vgs og et kurs som er tilsvarende ett år på teknisk fagskole, så noen landjobb tror jeg ikke det er mulighet for. Ikke innenfor offshore ihvertfall. Vi har jo snakket om at han skulle sette seg tilbake på skolebenken å endelig få den utdanningen han vet han trenger om han skal få en relevant jobb i fremtiden. Han får muligens det sparket bak som han trenger nå da. :)

Vi får se hva som skjer. Både jeg og han er jo fornøyd med den ordningen han har nå. 4 uker hjemme er verdt 2 uker borte, liksom. Men jeg vet ikke helt om 4 uker hjemme er verdt 4 uker borte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vi også en usikker fremtid imøte. Firmaet til sambo sa nettopp opp 70 stk. Å kommer til og si opp en god del folk neste år, om det ikke skjer et under. Såå ja. Jeg vet hvordan du har det. Ikke er det mangen firma som har den jobben sambo gjør heller. For et par uker siden, var han inne på alle firmaene for å se om de har sånn stilling ledig. NADA :O for da blir jeg hvertfall ikke stresset. Så får han ikke vite noe før neste år! Hate it..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går vi også en usikker fremtid imøte. Firmaet til sambo sa nettopp opp 70 stk. Å kommer til og si opp en god del folk neste år, om det ikke skjer et under. Såå ja. Jeg vet hvordan du har det. Ikke er det mangen firma som har den jobben sambo gjør heller. For et par uker siden, var han inne på alle firmaene for å se om de har sånn stilling ledig. NADA :O for da blir jeg hvertfall ikke stresset. Så får han ikke vite noe før neste år! Hate it..

Ja, det er ikke bare min manns firma som sliter for tiden, nei. Et firma her i byen sa nettopp opp 700 stillinger eller noe! :hakeslepp:

Hva er det mannen din jobber med? Hvor?

Ånei, så kjipt med jobben til mannen!! :kose: Håper det ordner seg på mirakuløst vis! :klemmer:

Sukk. Takk for :klem: . Mirakel, ja, kan vi håpe på noe sånt, da? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lettere sagt enn gjort... :roll::ler:

:fnise: Dessverre!

Jeg prøver å være nøktern til det. Passe optimist, passe pessimist. Jeg orker ikke å være veldig pessimistisk allerede nå, det blir slitsomt. Jeg orker heller ikke å være veldig optimist, for realisten i meg sier at jeg da bare blir skuffet.

Det skal ikke være lett! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleh. Er litt sånn i humøret i dag. Rart å gå fra megatravel jobbdag i går, til null futt i dag. Det hjelper heller ikke så mye at natten har vært laaaang. A kom inn til oss da det tordnet sånn, det samme gjorde M. Mens A sovnet fint, lå M og makket seg rundt og fant aldri posisjonen. Til slutt våknet jeg fra en 2-minuttersdøs (som er det eneste jeg får når M ikke sover) av at hun var på full fart inn på rommet sitt igjen. :ler: Der sovnet hun heldigvis. Men jeg har ligget og vridd meg, hørt på lynet, bekymret meg for mannens jobb (han ga meg nyhetene klokken 3 i natt eller noe :lol: ) osv, osv.

I tillegg føler jeg meg som en dass, kroppsmessig. Nå har jeg googlet ''bukplastikk'', og føler meg litt bedre. Magen min er ikke SÅ stygg som de som får det dekket. Det er ingenting som henger (takk og pris!), men det er allikevel løs hud der som aldri kommer til å gå bort. Når jeg bøyer meg fremover og ser på magen får jeg lyst til å spy, synes det er ekkelt. Magen er så og si flat, og jeg vet jeg har gode magemuskler, men når jeg spenner musklene kan allikevel magen kjennes ut som den myke bolledeigmagen man har rett etter fødsel. Sukk og huff og stønn og klag. Dagens overfladiske tanker. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, sutredag er over. Smilende jenter møtte meg i barnehagen, og smilende mamma møtte meg da vi kom hjem. Hun ville gjerne ha ungene i kveld. Siden A hadde veldig lyst til det, sa jeg selvsagt ikke nei. Dustemeg har allikevel dårlig samvittighet. :sjenert:

Jeg skal ikke gjøre noenting i dag, men allikevel få tid til ting jeg ikke har fått tid til de siste dagene; lakke negler, se Firefly og The Mindy Project, strikke, hente pakke på posten, spise kebab. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Kos deg masse med alenetid og gjør ting som sender de kjipe tankene unna. :jepp: Det er kjedelig når sånt får prege dagen, men lettere sagt enn gjort å ignorere... :sjenert:

(selv har jeg begynt å føle meg truffet av å være en sånn som er syk og borte fra jobb rett som det er, i lys av all mediadekningen for tida vedrørende flinke piker, kvinnelige arbeidstakere og sykefravær :erter: )

Men nå er det helg, og den skal nytes! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roughneck hos transocean. Hater at det er så uviss fremtid. En tør jo nesten ikke å planlegge noe, for plutselig sitter han uten jobb. Å det er ikke akkoratt så mangen firma som driver med borring, å ingen søker folk. Så ja :sjenert: kan si det sånn at jeg forstår deg kjempegodt. Min frykt er jo også at plutselig kan vi bare glømme å selge leiligheten vi har for å kjøpe større om noen år for han må så kraftig ned i lønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roughneck hos transocean. Hater at det er så uviss fremtid. En tør jo nesten ikke å planlegge noe, for plutselig sitter han uten jobb. Å det er ikke akkoratt så mangen firma som driver med borring, å ingen søker folk. Så ja :sjenert: kan si det sånn at jeg forstår deg kjempegodt. Min frykt er jo også at plutselig kan vi bare glømme å selge leiligheten vi har for å kjøpe større om noen år for han må så kraftig ned i lønn..

Min mann er sementer hos Halliburton. Borring der også, ja. :P Ikke akkurat flust med jobber. Han jobbet ræva av seg som rigger i 2 år uten fast rotasjon før han fikk denne jobben. Ugh, håperhåperhåper han klarer seg gjennom denne runden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Ikke sant. Så masse arbeid for kanskje ingenting :/ vi får krusse fingrer å tær for at de klarer seg gjennom beste runde, begge to :mhm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, krysser fingre for at det ikke skjer noe med jobben til mannen! Det er en bekymring man helst vil slippe. Der jeg jobber er det også mange som har måttet slutte de siste månedene og det er generelt lite ledige stillinger. Frykter ikke for jobben min for øyeblikket, heldigvis, men det er jo litt spennende (på en guffen måte) å se hva som skjer de neste månedene. Og uansett om man slipper å miste jobben selv, så er det leit å se de andre gå. Det blir ingen god stemning av sånt.

I helt andre enden av skalaen, kult med lønnsøkning! :hoppe:

Håper du får en kjempefin helg, og ikke gidd å ha dårlig samvittighet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin helg så langt. Mistenker at den blir like fin totalt sett også. I dag skal vi nemlig bare kose oss inne med lek og film og kos. :rodmer:

Det var egentlig det som skjedde i går også. Mamma kom med ungene i halv 1-tiden, og frem til leggetid var det lel og kos og film. Merker at ungene har godt av sånne dager innimellom lange barnehagedager og småtravle ettermiddager. I dag har A spurt meg 4 ganger om vi virkelig ikke skal i barnehagen, og om vi virkelig skal være her hjemme og om jeg virkelig ikke skal på jobb. :fnise:

I går badet jentene for første gang i det nye badekaret vårt! :strix: Kjempegøy for jentene, praktisk for meg. :fnise: Men ååå, det er så fint! Skal få lagt inn bilde i morgen. :nigo:

I går kveld hadde jeg, bror, søster og reisebestis filmkveld. Vi så Zombieland og Top Gears Afrika-spesial. :hoho:

Nå har jeg nettopp vasket gulv både i gang, stue og kjøkken. Ungene leker fint, og jeg gleder meg litt til M skal sove. Da pleier jeg som regel å få meg en liten dupp mens A ser film. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

badestund er så fint, og da må det jo være supert med badekar! Vi har heller ikke badekar, så FP bader i badebalje i dusjen. funker jo bra foreløpig, men så kjekt å kunne ha litt mer plass/bade begge to på engang da (når E blir større). Vi ser på nytt hus da, forhåpentligvis med badekar/plass til det.

Nyt den rolige søndagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Åh, misunnelig på badekar!! :jepp: Det er luksus å kunne ligge der og slappe av, og sikkert veldig stas for jentene også! :nigo:

Nyt den rolige søndagen, vi har også en sånn. Strikking, film og godt å spise! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse med alenetid og gjør ting som sender de kjipe tankene unna. :jepp: Det er kjedelig når sånt får prege dagen, men lettere sagt enn gjort å ignorere... :sjenert:

(selv har jeg begynt å føle meg truffet av å være en sånn som er syk og borte fra jobb rett som det er, i lys av all mediadekningen for tida vedrørende flinke piker, kvinnelige arbeidstakere og sykefravær :erter: )

Men nå er det helg, og den skal nytes! :nigo:

Nei huff, du må ikke føle deg truffet! Flinke piker, shcmlinke piker altså. Jeg har vært en av dem, og kunne ha ødelagt bekkenet mitt for evig og alltid. Det var ingen som kom og takket meg der jeg gikk som en gammel dame lenge etter fødselen, fordi jeg tvang meg på jobb. *streng*

Håper du hadde en fin helg! :klem:

badestund er så fint, og da må det jo være supert med badekar! Vi har heller ikke badekar, så FP bader i badebalje i dusjen. funker jo bra foreløpig, men så kjekt å kunne ha litt mer plass/bade begge to på engang da (når E blir større). Vi ser på nytt hus da, forhåpentligvis med badekar/plass til det.

Nyt den rolige søndagen!

Ja, det er kjempekoselig! :hjerte:

Mine jenter har badet sammen i babybaljen frem til nå, de. :fnise: Det begynte å bli litt trangt, men det gikk. Nå mente jo A at det ikke var plass til M i det svære badekaret også (170 langt er det!), fordi hun ville svømme. :ler: Mye vil ha mer, eller noe sånt!

Åh, misunnelig på badekar!! :jepp: Det er luksus å kunne ligge der og slappe av, og sikkert veldig stas for jentene også! :nigo:

Nyt den rolige søndagen, vi har også en sånn. Strikking, film og godt å spise! :nigo:

Jeg må innrømme at jeg ikke er så innmari glad i badekar til meg selv. Men jeg finner nok en bruk for det tenker jeg. Shoppestoppen er over i november, da skal jeg kjøpe badegreier fra Lush. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...