Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klesfjell ja, hørtes kjent ut :ler:

Vaskerommet er klart for fjelltur her også... :roll:

Så godt at jeg ikke er alene! :fnise: Tror aldri jeg har gått så lenge uten å brette klær altså. Hellemin, det bygger seg fort opp! :overrasket: (Særlig når man har 8kg vaskemaskin som som regel er stapp full... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagsmenyen vår neste uke:

* Bakt laks med syrlig fennikel- og agurksalat, hollandaise og amandinepoteter
* Pot-au-feu med potetkrem
* Pizza Alcachofa med chorizo, artisjokk og ruccola
* Karrigryte med torsk, friske epler, stangselleri og gulrot
* Bakt Bayonneskinke med hjemmelaget brun saus, surkål og amandinepoteter

Jeg klarer ikke helt å se at alt dette skal ta 30 minutter. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo, det hørtes godt ut! Jeg er veldig fristet til å teste en sånn matkasse selv så gi gjerne full rapport! Jeg er glad i å lage mat, men det er et ork å planlegge, skrive handleliste og handle. Og de jeg vet om (som bruker Godt levert) virker storfornøyd. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Imponerende meny! De leverer desverre ikke her i "gokk" hvor jeg bor, ellers tror jeg at jeg hadde prøvd. Menyen i går var pølser med brød, så vi trenger litt oppgradering :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Hørtes godt ut, da!

Det samme tenkte jeg da jeg så menyen. Gleder meg! :nigo:

Du ska`kke lage alt på en gang vettuuuu :hoho:

Adam`s matkasse? Jeg vet ikke hva halvparten her er :ler:

Ooooi, jeg vet jo det da! Men altså...jeg nekter å tro at bakt bayonneskinke med hjemmelaget brun saus osv. bare tar en halvtime. Ikke når jeg gjør det ihvertfall. Jeg har prøvd å lage hjemmelaget brun saus én gang i mitt liv, og det gikk mildt sagt åt skogen. :hoho:

Ooo, det hørtes godt ut! Jeg er veldig fristet til å teste en sånn matkasse selv så gi gjerne full rapport! Jeg er glad i å lage mat, men det er et ork å planlegge, skrive handleliste og handle. Og de jeg vet om (som bruker Godt levert) virker storfornøyd. :jepp:

Det skal jeg gjøre! Jeg tester det foreløpig bare de ukene mannen er borte, for det er da det er litt problematisk å få handlet skikkelig ukeshandel. Men Adams Matkasse har altså fått god skryt av to barselgruppevenninner. :jepp:

Wow! Imponerende meny! De leverer desverre ikke her i "gokk" hvor jeg bor, ellers tror jeg at jeg hadde prøvd. Menyen i går var pølser med brød, så vi trenger litt oppgradering :fnise:

:ler: Pølse i brød er jo godt det da! Men jeg forstår hva du mener. Det er så lett å bli stuck med den samme maten, uke etter uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag i går også! Ikke så spennende egentlig, som vanlig. :fnise: Vi dro rett fra jobb til søster og svoger. Svoger hadde bursdag i går. Der fikk vi middag og kake, og ungene koste seg. Så var det hjem og vi bar begge jentene rett til sengs. A sovnet faktisk på skulderen min, da jeg tok en ekstra kos og gynget litt før jeg la henne ned i sengen. :overrasket:

Så var det takling av klesberget som stod for tur. Med lydbok på ørene (Patrick Rothfuss :hjerter: ) gikk det lett som en plett, om ikke raskt. Tror jeg brukte halvannen time. :hoho:

Det ble kvelds, etterfulgt av en halv episode av Firefly før jeg segnet om i sengen. Natten har vært helt super, om man ser bort fra en våken og snushungrig mann som begynte å småjukke på meg klokken 3 ( :hoho: ) og M som ble hentet inn klokken 6. Jeg har ikke snakket så mye om det, i frykt for å jinxe det, men M har altså begynt å sove rundt 2 av 3 netter de siste ukene! :hoppe: Jeg er overbevist om at hun lader opp til ekstra mye tulling når mannen reiser på fredag. :fnise: Time will tell. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så bra med kommende lønnsøkning!! :hoppe: Høres ut som du har fine dager, klesfjell til tross :ler: Det meste må jo gå bedre med Kvothe som underholdning! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønnsøkning ja, håper det blir det da! Sånn i tilegg til det løftet du fikk nå når du begynte i ny stilling?

Guri så heldig du er som blir sett og verdsatt... (Du fortjener sikkert hvert et øre, jeg kjenner bare et lite stikk inne i meg at jeg skulle ønske noen av mine sjefer/kolleager hadde gjort sånt mot meg- men jeg må vel bite det i meg og faktisk stå opp for meg selv om det skal skje noe..(jeg unngår det for jeg kjenner det føles sååå kleint og vanskelig).

Klesfjell her også... lydbok høres jo som bra underholdning da. Har dere tørketrommel som tar unna? Her må jeg vente på at klærne tørker (har varmt vaskerom da).

Ikke spennende dag i går, med bursdag og alt? ;) litt spennende må det vel ha vært.. Kake jo ;))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for lønnsøkning! :hoppe: Her blir det omvendt hvis statsbudsjettet blir godkjent, for de vil REDUSERE (dritt)lønna til sykepleiere!!! :hakeslepp::P

Håper M fortsetter å sove natten rundt. Virkelig på tide!! :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Firefly.

Mhm! Jeg liker det skikkelig, skikkelig godt! :rodmer:

Så bra med kommende lønnsøkning!! Høres ut som du har fine dager, klesfjell til tross Det meste må jo gå bedre med Kvothe som underholdning!

Kvothe er bra underholdning, ja! Nå er han i Ademrae (ikke spør meg hvordan det skrives - jeg hører bare :fnise: ) og har seg med læreren sin. :hoho:

Lønnsøkning ja, håper det blir det da! Sånn i tilegg til det løftet du fikk nå når du begynte i ny stilling?

Guri så heldig du er som blir sett og verdsatt... (Du fortjener sikkert hvert et øre, jeg kjenner bare et lite stikk inne i meg at jeg skulle ønske noen av mine sjefer/kolleager hadde gjort sånt mot meg- men jeg må vel bite det i meg og faktisk stå opp for meg selv om det skal skje noe..(jeg unngår det for jeg kjenner det føles sååå kleint og vanskelig).

Klesfjell her også... lydbok høres jo som bra underholdning da. Har dere tørketrommel som tar unna? Her må jeg vente på at klærne tørker (har varmt vaskerom da).

Ikke spennende dag i går, med bursdag og alt? ;) litt spennende må det vel ha vært.. Kake jo ;))))

Jeg har ikke fått noe løft i år, utenom den vanlige økningen pga. lønnsforhandlinger og årlig verdiøkning på kronen og sånn. Så jeg håper den kommer snart. :nigo:

Jeg var forberedt på å måtte gjøre det selv jeg også altså. Fikk snakket med en på Københavnturen som hadde gjort det samme, og fikk det sparket bak jeg trengte. Men jeg er veldig takknemlig for at jeg blir satt pris på, og at jeg slipper å gjøre det selv. For ja, det er superkleint! :fnise:

Vi har tørketrommel, ja. :hjerte: Jeg tromler alt bortsett fra treningsklær (selv om vi faktisk har en treningsklær-innstilling på trommelen) og fargesterke og/eller dyre barneklær. Ikke ull heller selvsagt.

:ler: Kake var bra! Sjokoladekake med limekesam som tilbehør. :sikle:

Hurra for lønnsøkning! :hoppe: Her blir det omvendt hvis statsbudsjettet blir godkjent, for de vil REDUSERE (dritt)lønna til sykepleiere!!! :hakeslepp::P

Håper M fortsetter å sove natten rundt. Virkelig på tide!! :)

:riste: Det er så trist at det skal være sånn!

Det håper jeg også! Hun gjorde det i natt også! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, i dag er det den store møtedagen her på jobb. Jeg har vært mer eller mindre konstant i ulike møter siden klokken 8 i dag morges. :daane: Nå har jeg nettopp fått kommet opp for å trekke litt luft, før siste møte for dagen klokken 15. Note to self: husk å puste, husk å drikke (noe annet enn kruttsterk kaffe), husk å spise. :ler:

I går gjorde jeg alle mammaers kardinalsynd: jeg glemte å sjekke om dansen hadde høstferie. :grine: Så A kom ned trappen et kvarter før vi egentlig trengte å gå, kledd i ny dansekjole, og med ny drikkeflaske under armen. ''E me klare te å gå nå, mamma?'' :fnise: Vi kjørte avgårde, og hun snakket i ett kjør om hvor mye hun gledet seg. Hun går helt seriøst og gleder seg en hel uke til neste gang det er dans. ''Nå e d leeeenge leeeeenge si'' sa hun i går. Ja, en hel uke. :lol: Så kom vi til idrettshallen hvor dansestudio holder til, og hva møter meg vel ikke der, annet enn en helt tom parkeringsplass. :daane: A gråt sine tapre tårer en skvett, og for å bøte på at jeg er glemsk mamma dro vi på butikken for å kjøpe boller i stedet for. :plystre:

Resten av kvelden forløp heldigvis veldig fint. Vi spurte om hun hadde lyst til å gå på kino i dag, og da så hun sånn ut: :strix: .Så da blir det Kaptein Sabeltann på henne og mannen. Jeg og M skal være hjemme og kose oss. :rodmer: Kanskje kommer reisebestis på besøk også. Har vel ikke sett henne siden våren nå, nettopp pga. reising. Gleder meg! :bolledeig:

Nå er høstdepresjonen over meg på skikkelig. Jeg er så trøtt for tiden at jeg er helt satt ut. Derfor skulle jeg trene i går, det hjelper jo alltid! Men huttemegtu, det må være den minst inspirerte halvtimen jeg har hatt på årevis. :daane: Kroppen var tung, hodet var tungt og det hjalp ikke det gram. Jeg avbrøt rett og slett etter 30 minutter fordi jeg merket at det ikke hadde ønsket effekt. Så ja...det var gårsdagen. :lol:

Men jo! Vi har kjøpt oss badekar! :hoppe: Raringene som bodde i huset vårt før oss kastet ut hjørneboblebadet til fordel for sauna. Hallo, hvor er logikken i det liksom! :fnise: Så vi har hatt én dusj oppe og én dusj nede. Dusjen nede har blitt brukt én gang av mannen og 3 ganger av kompis på det året vi har bodd der. Så da ble det badekar i stedet. Gleder meg til å bade ungene oppi der, i stedet for oppi babybaljen slik vi har gjort til nå! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sabeltann? Er dere gale? :fnise: Tøffing hun eller? Trodde den var altfor skummel for de små! :sjenert:

Kjedelig at det ikke var dans, bra de begynner å bli så store at de kan forstå at voksne kan gjøre feil, og at boller kan være en grei erstatning :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå badekar! :hoppe: mamma og pappa driver og pusser opp et bad nå, og da blir det badekar! Gleder meg vilt til å bade med mini :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sabeltann? Er dere gale? :fnise: Tøffing hun eller? Trodde den var altfor skummel for de små! :sjenert:

Kjedelig at det ikke var dans, bra de begynner å bli så store at de kan forstå at voksne kan gjøre feil, og at boller kan være en grei erstatning :jepp:

Hun er en tøffing, ja. :fnise: Hun elsker Sabeltann, og ser gjerne "skumle" ting som Scooby Doo helt alene. Vi har forberedt henne på at det første kvarteret er skummelt, håper det går greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han min liker også Scooby Doo og sånn, synes ingenting er skummelt. Men vi så traileren for Kaptein Sabeltann da vi var på kino sist, og den virka ganske skummel og avansert? Gleder meg til rapport når A har vært der, hun får være prøvekaninnen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også ha rapport, jenta mi elsker kaptein sabeltann. :) Men jeg er sånn som synes det er litt på kanten at hun får se Snøhvit og de syv dvergene alene (selv om hun ikke virker å synes det er skummelt), så da er det kanskje litt uaktuelt? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...