LilleBallerina Skrevet 16. september 2014 #9101 Skrevet 16. september 2014 Skal hun melde opp pga maten? Eller pga en helhet? PPT skal du ikke være redd for! De er der for å hjelpe. Jeg har selv bedt bhg om å melde opp min eldste. De er der kun for å hjelpe
LilleBallerina Skrevet 16. september 2014 #9102 Skrevet 16. september 2014 Tror forresten vi går på samme helsestasjon. Jeg har gang på gang bedt om hjelp for min som spiser mindre variert enn din. De sier bare at det er normalt.
Diddles Skrevet 16. september 2014 #9103 Skrevet 16. september 2014 Du, dette høres nå helt rart ut Det er vel ingen som melder opp til PPT på det grunnlaget?? Det høres iallefall litt kånstigt ut....jeg hadde tatt meg en prat med hs jeg, og hørt om det var noenslags misforståelse ute og gikk! Men om så skulle være, at hun blir meldt opp - så er det som de andre sier her - ingen grunn til bekymring, og iallefall ikke for barnevernet Dere har fantastisk flotte, velfungerende barn og er oppegående og bevisste foreldre selv Barnevernet kommer ikke og henter barn fra sånne hjem som det dere har...ta til deg det som helsesøster sier om at dere har gjort alt rett til nå, og så hadde jeg ringt og snakket med henne om du ikke klarer å slå deg helt til ro med saken! til deg!!
Pasjonsblomst Skrevet 16. september 2014 #9104 Skrevet 16. september 2014 Uffda! Tror heller ikke det er noen grunn til bekymring, selv om jeg skjønner at du gjør det nå..Bare fordi en person sier A- betyr ikke at det stemmer/er noe i det.
^^Belle^^ Skrevet 17. september 2014 Forfatter #9105 Skrevet 17. september 2014 Hæ?!?!?! PPT på grunn av at hun spiser for lite variert?! Herregud. Da skulle min lille sprett vært inndratt for lenge siden i tillegg til å ikke like alt mulig, spiser hun veldig lite og er tynn som ei sild. M er jo rund og god, og så mye ulikt og sunt som du lager så hørtes det der veldig rart ut fra helsesøsteren. Et slags tredjegradsforhør om hvilke matvarer barna spiser? Skal hun melde opp pga maten? Eller pga en helhet? PPT skal du ikke være redd for! De er der for å hjelpe. Jeg har selv bedt bhg om å melde opp min eldste. De er der kun for å hjelpe Tror forresten vi går på samme helsestasjon. Jeg har gang på gang bedt om hjelp for min som spiser mindre variert enn din. De sier bare at det er normalt. til dere begge. Det er pga. helheten. Vi tok jo selv kontakt med helsestasjonen da M var rundt året fordi hun ikke spiste noe annet enn ostesmørbrød (helt seriøst! ). Og så kan jeg tenke meg at nettopp fordi hun er god og rund at HS kanskje bekymrer seg for at hun får i seg for mye karbohydrater og sånt? Mannen fikk ihvertfall beskjed om å prøve å kutte ned på nettopp det. LilleBallerina: kan jeg spør hvorfor du har meldt opp eldstemann? PM meg om du vil svare. Det er uansett godt å vite at det ikke er noe å være redd for, om det skulle skje. Og vi går nok til samme helsestasjon ja, om du går til den som vi hører til. Du, dette høres nå helt rart ut Det er vel ingen som melder opp til PPT på det grunnlaget?? Det høres iallefall litt kånstigt ut....jeg hadde tatt meg en prat med hs jeg, og hørt om det var noenslags misforståelse ute og gikk! Men om så skulle være, at hun blir meldt opp - så er det som de andre sier her - ingen grunn til bekymring, og iallefall ikke for barnevernet Dere har fantastisk flotte, velfungerende barn og er oppegående og bevisste foreldre selv Barnevernet kommer ikke og henter barn fra sånne hjem som det dere har...ta til deg det som helsesøster sier om at dere har gjort alt rett til nå, og så hadde jeg ringt og snakket med henne om du ikke klarer å slå deg helt til ro med saken! til deg!! Som jeg skrev så er det nok en helhet. HS nevnte en som jobbet i PPT som visstnok var veldig flink med dette her, som hun skulle forhøre seg med. Og takk for gode ord! Jeg har jo gått litt inn i meg selv siden i går, og prøvd å se ¨familien vår fra utsiden, og det er ingenting jeg frykter skal komme frem i lyset, så jeg VET jo at vi har det veldig bra alle sammen. Jeg skal tygge litt på dette, og dersom vi ikke får høre noe snart skal jeg ringe. Uffda! Tror heller ikke det er noen grunn til bekymring, selv om jeg skjønner at du gjør det nå..Bare fordi en person sier A- betyr ikke at det stemmer/er noe i det. Det er sant! Vi får se hva som skjer. Jeg skal ihvertfall prøve å ikke være redd for PPT om det nå skulle komme til det steget.
^^Belle^^ Skrevet 17. september 2014 Forfatter #9106 Skrevet 17. september 2014 Til tross for mange tanker og grublinger var gårsdagen nok en fin dag. Vi fikk luftet tankene våre både til mamma (som kom hjem fra Spania og nyeleiligheten etter to uker ) og til søster, og ingen av dem kunne forstå det helt heller. Så vi får se! Jeg tar en telefon til HS om jeg grubler like mye om noen dager. Ellers var ikke dagen i går sånn veldig spennende, bortsett fra at jeg fikk trent. Hadde bare planer om én kondisvideo og én yogavideo på rumpeprogrammet, men så tok jeg like greit én kondis- og én pilatesvideo på mageprogrammet også når jeg var så godt i gang. Jeg er fremdeles tett i nese og hode, men halsvondten er nesten borte og da sier det store internettet at jeg kan trene. Fin regel det der egentlig; når man har vondt nedenfor nesen bør man ta det rolig og helst ikke trene. Men OMG, både yoga- og pilatesvideoen var supre! De gøyeste øktene jeg har hatt til nå. M sovnet ikke før i 9-tiden, slik hun har gjort de par siste kveldene nå. Tror det er på tide å kutte ned på dagsovingen, ja.
Teriyaki Skrevet 17. september 2014 #9107 Skrevet 17. september 2014 (endret) til deg! Har ikke så mye å tilføye, for de andre har fått sagt det, men mitt inntrykk er i alle fall at det ikke er mangel på næring og god mat i huset deres, så det er nok bare M som er ganske sær i matveien. Hvis det blit til at PPT kommer på banen, så kanskje har de noen supertips til hvordan få et noe kresent barn til å utvide horisonten sin? Kommer neppe noe negativt ut av det. Og ikke glem at både barnevern, PPT, BUP osv. har nok forbedret seg betraktelig siden mannen din var innenfor PPT. Så flink du er til å trene!! Jeg tenkte å prøve meg på elipsemaskin i dag, tenker det må være skånsomt for bekkenet.. Ellers blir det bare gåturer her i gården gitt.. Edit: Jeg er forresten skikkelig ensformet når det kommer til pålegg på brød, og det har jeg egentlig alltid vært. Spiser så og si bare ost, skinke, eggerøre og agurk/paprika. I tillegg til at jeg liker usunne ting som prim, syltetøy og nugatti da, men det er sjeldent. Lider absolutt ingen nød, for jeg spiser mye variert middagsmat nå..Som voksen vel og merke. Da jeg var lita spiste jeg ikke noen grønnsaker, likte ikke noe fisk bortsett fra fiskepinner og fiskeboller, likte ikke kjøttkaker og listen goes on. Det har gått HELT bra med meg, og jeg har blitt mindre og mindre kresen med årene. Endret 17. september 2014 av Teriyaki
Pasjonsblomst Skrevet 17. september 2014 #9108 Skrevet 17. september 2014 Jeg trenger også rumpe- og magetrening!! Jeg hadde skikkelig bra rumpe før, men den har liksom blitt mye flatere og mer segen etter disse to graviditene... trenger skikkelig heftig trening for å stramme seg noen hakk opp, ja! Og selv om magen raskt ble relativt flat, så er det nå relativt også! Satser på youtube videoer jeg også, liker veldig godt å trene slik for meg selv. Godt du føler deg bedre i nese osv
^^Belle^^ Skrevet 17. september 2014 Forfatter #9109 Skrevet 17. september 2014 til deg! Har ikke så mye å tilføye, for de andre har fått sagt det, men mitt inntrykk er i alle fall at det ikke er mangel på næring og god mat i huset deres, så det er nok bare M som er ganske sær i matveien. Hvis det blit til at PPT kommer på banen, så kanskje har de noen supertips til hvordan få et noe kresent barn til å utvide horisonten sin? Kommer neppe noe negativt ut av det. Og ikke glem at både barnevern, PPT, BUP osv. har nok forbedret seg betraktelig siden mannen din var innenfor PPT. Så flink du er til å trene!! Jeg tenkte å prøve meg på elipsemaskin i dag, tenker det må være skånsomt for bekkenet.. Ellers blir det bare gåturer her i gården gitt.. Edit: Jeg er forresten skikkelig ensformet når det kommer til pålegg på brød, og det har jeg egentlig alltid vært. Spiser så og si bare ost, skinke, eggerøre og agurk/paprika. I tillegg til at jeg liker usunne ting som prim, syltetøy og nugatti da, men det er sjeldent. Lider absolutt ingen nød, for jeg spiser mye variert middagsmat nå..Som voksen vel og merke. Da jeg var lita spiste jeg ikke noen grønnsaker, likte ikke noe fisk bortsett fra fiskepinner og fiskeboller, likte ikke kjøttkaker og listen goes on. Det har gått HELT bra med meg, og jeg har blitt mindre og mindre kresen med årene. Det var visst derfor HS ville snakke med PPT, siden hun kjente en som var rågod på disse greiene. Jeg kan ikke helt se hva vi kan gjøre, men da er det vel kanskje greit med supertips! Ellipsemaskin er bra! Sykling er også skånsomt for bekkenet. Jeg trenger også rumpe- og magetrening!! Jeg hadde skikkelig bra rumpe før, men den har liksom blitt mye flatere og mer segen etter disse to graviditene... trenger skikkelig heftig trening for å stramme seg noen hakk opp, ja! Og selv om magen raskt ble relativt flat, så er det nå relativt også! Satser på youtube videoer jeg også, liker veldig godt å trene slik for meg selv. Godt du føler deg bedre i nese osv De programmene jeg følger er helt supre! Det er kjempegøy, og variert trening - nye ting hver dag. Jeg merker allerede stor forskjell på både lår, rumpe og mage! Jeg er som deg. Hadde sprettrumpe/donalrumpe/j.lo-rumpe (alt ettersom ) før jeg ble gravid med A, men med to raske graviditeter og mye opp og ned i vekt er den nå helt paddeflat og segen som du sier. Magen min er nå helt flat! Jeg har litt ekstra hud som alltid kommer til å være der, men det ser man ikke før jeg bøyer meg fremover (og det er ikke noe vakkert syn! ) så jeg overlever. Og sideflesket som jeg har slitt med siden vgs er nå også på god vei bort. Er det rart jeg blir motivert av å trene når jeg ser så mye resultater?
Pasjonsblomst Skrevet 17. september 2014 #9110 Skrevet 17. september 2014 hehe.. Donaldrumpe!! Kvakk kvakk.. da skal det trenes igjen. Kjempegøy når man ser resultater ja... Men vær flink å skryt av deg selv, og ikke si ting som : jeg eser ut og blir 5 kg tyngre hvis jeg ikke trener på en uke. hehe. Man kan bli FOR opphengt i utseende/forandring også, det er ikke bra. (snakker av egen erfaring - vet jo ikke hvordan du ser på det). Men trening er vel så digg for helse/humør også. Gleder meg til å kjenne at formen stiger etterhvert! (og bli litt strammere også)
^^Belle^^ Skrevet 17. september 2014 Forfatter #9111 Skrevet 17. september 2014 hehe.. Donaldrumpe!! Kvakk kvakk.. da skal det trenes igjen. Kjempegøy når man ser resultater ja... Men vær flink å skryt av deg selv, og ikke si ting som : jeg eser ut og blir 5 kg tyngre hvis jeg ikke trener på en uke. hehe. Man kan bli FOR opphengt i utseende/forandring også, det er ikke bra. (snakker av egen erfaring - vet jo ikke hvordan du ser på det). Men trening er vel så digg for helse/humør også. Gleder meg til å kjenne at formen stiger etterhvert! (og bli litt strammere også) Jeg prøver. Merker at det er litt for lett å havne i den der ''jeg har ikke trent på en uke og ser ut som en FLODHEST!'' - fella. Men jeg er bevisst på det, og stort sett er jeg fornøyd med hvordan jeg ser ut.
^^Belle^^ Skrevet 17. september 2014 Forfatter #9112 Skrevet 17. september 2014 Nå har jeg nok strikkeprosjekter utover høsten. Har bestilt garn til genser til M cardigan til A (med lange ermer) kjole til søsters jente og tights til A
Sushi Skrevet 17. september 2014 #9113 Skrevet 17. september 2014 Ooo, den tightsen var fin. Må muligens bestille den fra en av bestemødrene. Har du link til oppskrifta? Den dagen jeg klarer å strikke sånn så... ja den dagen kommer nok aldri!
^^Belle^^ Skrevet 17. september 2014 Forfatter #9114 Skrevet 17. september 2014 Ooo, den tightsen var fin. Må muligens bestille den fra en av bestemødrene. Har du link til oppskrifta? Den dagen jeg klarer å strikke sånn så... ja den dagen kommer nok aldri! Link. Eh, dette blir nok noe av det vanskeligste jeg har gjort altså. Men en gang må være den første tenker jeg.
captiva Skrevet 17. september 2014 #9115 Skrevet 17. september 2014 Fin tights spørs om min 4 åring ikke må ønske seg sånn. Supersøt genser og. Skulle ønske jeg kunne strikke!
Pasadena Skrevet 17. september 2014 #9116 Skrevet 17. september 2014 Anbefaler deg å lære deg magic loop før du setter i gang med tightsen, ingenting er så kjipt som å måtte gå i gang med bein nr 2 når det første endelig er ferdig Fine oppskrifter!
LilleBallerina Skrevet 17. september 2014 #9117 Skrevet 17. september 2014 Leser skikkelig nå... Har de en i PPT som er god på spiseproblematikk? Da vil jeg prate med vedkommende Ellers så har jeg sendt PM til deg
^^Belle^^ Skrevet 18. september 2014 Forfatter #9118 Skrevet 18. september 2014 Fin tights spørs om min 4 åring ikke må ønske seg sånn. Supersøt genser og. Skulle ønske jeg kunne strikke! Håper jeg klarer å få den like fin! Genseren falt jeg skikkelig for. M skal få den i en dus lavendelfarge. Anbefaler deg å lære deg magic loop før du setter i gang med tightsen, ingenting er så kjipt som å måtte gå i gang med bein nr 2 når det første endelig er ferdig Fine oppskrifter! Isj, det er derfor jeg unngår sånne ting, sånn egentlig. Men jeg har sett en del på den metoden og det ser ikke så veldig avskrekkende ut ihvertfall. Leser skikkelig nå... Har de en i PPT som er god på spiseproblematikk? Da vil jeg prate med vedkommende Ellers så har jeg sendt PM til deg Ja, de hadde visst det ifølge HS. Takk for PM!
^^Belle^^ Skrevet 18. september 2014 Forfatter #9119 Skrevet 18. september 2014 Åh, dagen i går var superduperduper! Jeg kom hjem til ferdig middag og smilende unger. Etter middag dro vi ut for å leke i finværet. Alle ungene i nabolaget var ute, og vi voksne fikk skravlet med naboene vi også. Så var det tid for den spennende dansetimen. A har snakket om ''danseskule'' i en uke nå, og gledet seg fillete. ''E me på skulen nå?'' spurte hun hvert andre minutt mens vi kjørte. ''E me i klassen nå?'' Det er tydelig at hun har venninner som går på skolen, ja. Det begynte på klassisk A-vis, hvor hun klamret seg fast i meg og ikke ville gjøre noenting, så jeg var skeptisk. Men etter 3-4 sanger tøyde hun opp og ble skikkelig gira. Jeg så det jo på henne i starten også, at hun syntes det var veldig gøy, men så skulle hun være vanskelig kun for å være det liksom. Men OMG, hun hadde det så utrolig gøy! Jeg trakk meg bort etterhvert, og hun fortsatte å danse og synge, og hadde hun ikke hatt ører hadde hun smilt helt rundt. Så dette skal vi fortsette på. Jeg spurte A om hun ville gjøre dette neste uke også, og før jeg var ferdig med setningen sa hun klart og tydelig ''ja''. ''Du kan venta ute du, mamma (halvparten av foreldrene gjorde det), å kjøra vekk i bilen din.'' Hun sovnet i bilen, lykkelig og utmattet. Opplegget var skikkelig bra, og instruktøren var helt fantastisk med ungene! Ikke bare en fornøyd jente, men også én stk fornøyd mamma. Da vi kom hjem, var kompis kommet på besøk. Han virker å endelig ha kommet over eksen. Stakkar, har aldri sett ham så nedfor. Men uansett, koselig med skravling i sofaen om løst og fast. Jeg fikk startet på hekletøfler til nabogutten (djevelluen jeg har strikket var aaaaltfor stor, den passet til M liksom. Søren også at jeg strikker så innmari løst!), og etter at kompis dro fikk jeg sett en episode og to av Vampire Diaries.
Gjest Neferet Skrevet 18. september 2014 #9120 Skrevet 18. september 2014 Belle! Belle! Belle!!!! SE!!!!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå