Kokos Skrevet 12. september 2014 #9081 Skrevet 12. september 2014 Hun er kul! På mandag hadde hun avkuttet joggebukseskjorts med strømpebukse under. Selvsagt feil vei, fordi det var Hello Kitty på baklommen og den måtte være foran. Duh, liksom. ------ Jeg skal bli tante til en perfekt jente i februar! :strix: Haha, selvfølgelig må Kitty være foran! Så koselig med ei lita niese! Tilsammen får dere en nydelig bukett jenter Hvordan går det med søster og svoger? Har de rukket å venne seg til tanken og ordnet det seg med opphold? 1
Pasadena Skrevet 12. september 2014 #9082 Skrevet 12. september 2014 Ååå, jente!! Vi er omgitt av fine jenter her på forumet
Teriyaki Skrevet 12. september 2014 #9083 Skrevet 12. september 2014 Gratulerer som kommende tante til ei lita frøken! Da får du noen å lempe alle klærne til Forresten, jeg blir helt fra meg på dine vegne med tanke på ungene dine på natten. Nå mååå de jo begynne å sove hele natten snart!!
Pasjonsblomst Skrevet 13. september 2014 #9084 Skrevet 13. september 2014 så kjekt å bli tante! Det vil jeg også... ungene mine har ingen søskenbarn, buhu,,,!! Gøy med en liten jente da.. blir nok stas for jentene dine etterhvert. (eller omvendt kanskje?)
^^Belle^^ Skrevet 14. september 2014 Forfatter #9085 Skrevet 14. september 2014 Hnnnng! Dagen i dag har vært sånn: og . Siste smiley var meg for sånn ca en time siden. Da omtrent flyktet jeg ut av huset og fikk meg en deilig sykkeltur. Nå er jeg sånn: fordi sykkeltur og fordi jeg og bror skal se Sin City 2 på kino straks. Helgeoppdatering kommer i morgen fra pc. Nå skal jeg
^^Belle^^ Skrevet 15. september 2014 Forfatter #9086 Skrevet 15. september 2014 Haha, selvfølgelig må Kitty være foran! Så koselig med ei lita niese! Tilsammen får dere en nydelig bukett jenter Hvordan går det med søster og svoger? Har de rukket å venne seg til tanken og ordnet det seg med opphold? Off kårs! Jaaaa, gleder meg veldig mye! Hadde jo selvsagt syntes det hadde vært like stas med en gutt også, men nå som vi vet at det er jente blir det jo ekstra stas siden jeg har to jenter fra før av. Det går veldig fint! Han fikk ''helt plutselig'' (som i flere måneder før forventet - etter første utsettelse ) oppholdstillatelse da vi var på ferie! Så nå er han godt i gang med norskkurs og blir bedre for hver dag som går. Nå er det blitt virkelig for dem, og de gleder seg begge to. Ååå, jente!! Vi er omgitt av fine jenter her på forumet Ja, det er vi! Gratulerer som kommende tante til ei lita frøken! Da får du noen å lempe alle klærne til Forresten, jeg blir helt fra meg på dine vegne med tanke på ungene dine på natten. Nå mååå de jo begynne å sove hele natten snart!! Takk! Gleder meg! Det har vi allerede gjort! På lørdag var de innom og gikk gjennom alt jeg har tatt vare på, og dro med 3 bæreposer og en svær europris-kasse med klær. Deilig å bli kvitt det! Helt enig med deg! Jeg håper jo at M begynner nå snart, det er veldig på tide! A sover stort sett hele natten, og jeg mener å huske at ting begynte å bli bedre med henne da hun var på M sin alder. så kjekt å bli tante! Det vil jeg også... ungene mine har ingen søskenbarn, buhu,,,!! Gøy med en liten jente da.. blir nok stas for jentene dine etterhvert. (eller omvendt kanskje?) Dette blir faktisk andre søskenbarn til ungene. Men hun er 14 og bor i Stavanger, så det er grenser for hvor mye de kommer til å ha noe med hverandre å gjøre liksom.
^^Belle^^ Skrevet 15. september 2014 Forfatter #9087 Skrevet 15. september 2014 (endret) Isj, jeg ser at setningene mine ikke henger så veldig mye sammen i dag. Med andre ord: jeg er trøtt! Det er mest selvforskyldt, så jeg skal ikke klage for mye. Kino i går var episk bra, nesten like kul som 1ern som jeg forguder! Men jeg fikk jo ikke lagt meg før 23:30, jeg måtte lese litt (obligatorisk, selv på fylla ) og opp og hopp i dag morges klokken 6:15. Helgen har vært veldig fint. På fredagskvelden hentet vi mannen på bussen og ellers bare koste oss den lille tiden vi hadde før ungene la seg. Jeg fikk trent hjemmetrening og jeg og mannen fikk skravlet litt i sofaen før han kollapset i sengen. På lørdagen fikk jeg sove leeeeenge. Etter det gjorde vi egentlig ikke noe spesielt. Søster og svoger kom for å gå gjennom alle barneklærne, og ellers lekte vi både inne og ute mens mannen begynte å vaske huset utvendig. Holy moly så skittent det er! På kvelden dro mannen på kompisfest mens jeg lagde speltlompechips, avokadodip og nikoste meg med Vampire Diaries på tv. Grunnen til at jeg var ganske muggen på slutten av dagen i går var på grunn av mannen. Heldigvis er ikke dette noe som skjer ofte.. Han snublet inn dørene bare et par timer før vi andre stod opp, noe jeg egentlig ikke har noe imot - hadde han bare klart å manne seg opp til å være litt smådårlig og trøtt dagen derpå. Men neida, han stod helt seriøst ikke opp før klokken var 18! Så selv om jeg og jentene hadde en superfin dag, med mye leking (A og nabojenta på 5 lekte helt seriøst samme leken i flere timer!) og gøy (egentlig bare leking og gøy - huset ser helt bomba ut! ), så satte min sovende mann en demper på hele humøret mitt. Jeg er vant til å være alene med jentene og det gjør meg ingenting - når han er borte. Men her hadde vi altså en helt perfekt, solfylt og varm dag hvor vi virkelig kunne fått gjort noe fint og gøy, og så ligger han der og sover og synes synd på seg selv hele jævla dagen. Sorry, blir sur bare av å skrive om det her nå. Jeg flyktet ut av huset da han stod opp, for da hadde jeg rukket å bli så sur at jentene merket det på meg også. Jeg var trøtt som en dupp etter en fæl natt og syntes egentlig ganske synd på meg selv. En sykkeltur gjorde susen! Jeg tråkket oppover (og nedover) to fjell og merket ekstremt godt på formen at rumpeprogrammet har gjort både det ene og det andre med formen min! Da jeg kom hjem var det bare å hoppe rett i dusjen før jeg ble hentet av bror. I dag er det liksom trening på plakaten, men jeg tror ikke jeg kan. Er uggen i formen og har vondt både i hodet, halsen og øynene. Jaja, skulle jeg bli syk er det ihvertfall greit at jeg ikke er alene med ungene. NOE er mannen grei å ha til. Nei, huff, det var ikke snilt. Han er en super pappa og en super mann, som av og til ikke tenker så langt frem når han drikker. Så lenge han får ryddet kaoset i stuen til jeg kommer hjem er han tilgitt. Endret 15. september 2014 av ^^Belle^^
Kokos Skrevet 15. september 2014 #9088 Skrevet 15. september 2014 Til og med jeg ble irritert av å lese det du skrev der, sånt ER jo dødsirriterende! Det må være lov å synes selv om mannen er en fin fyr. Kanskje litt ekstra provoserende i og med at du nettopp har vært alene med jentene 24/7 en lengre periode. Deilig at du kom deg ut av huset på slutten av dagen! Megakoselig å høre at ting er på stell for søster og svoger! Da er det lettere å bare glede seg framover
Gjest Neferet Skrevet 15. september 2014 #9089 Skrevet 15. september 2014 Gratulerer med niese på vei! Så deilig at dere kunne bli kvitt litt klær, og så blir det sikkert veldig koselig å se dem igjen på et nytt lite nurk!! Ikke fullt så morsomt å være deg i går skjønner jeg, og jeg må innrømme at jeg lurte på hvorfor han sto opp i det hele tatt når klokka ble så mye Godt du fikk sluppet ut litt damp på sykkelen, og håper mannen din har gjort pliktene sine i heimen i dag!! God bedring med hals og hode!
^^Belle^^ Skrevet 16. september 2014 Forfatter #9090 Skrevet 16. september 2014 Til og med jeg ble irritert av å lese det du skrev der, sånt ER jo dødsirriterende! Det må være lov å synes selv om mannen er en fin fyr. Kanskje litt ekstra provoserende i og med at du nettopp har vært alene med jentene 24/7 en lengre periode. Deilig at du kom deg ut av huset på slutten av dagen! Megakoselig å høre at ting er på stell for søster og svoger! Da er det lettere å bare glede seg framover Mhm. Har vel ikke så mye mer å si enn det. Ja, det var en utrolig lettelse for alle sammen at han endelig fikk oppholdstillatelse. Gratulerer med niese på vei! Så deilig at dere kunne bli kvitt litt klær, og så blir det sikkert veldig koselig å se dem igjen på et nytt lite nurk!! Ikke fullt så morsomt å være deg i går skjønner jeg, og jeg må innrømme at jeg lurte på hvorfor han sto opp i det hele tatt når klokka ble så mye Godt du fikk sluppet ut litt damp på sykkelen, og håper mannen din har gjort pliktene sine i heimen i dag!! God bedring med hals og hode! Takk! Det var veldig deilig! Jeg har tatt vare på det som vi har ekstra gode minner til, men jeg har vært brutal i utsorteringen så hun fikk med seg mye som var litt ''åååå, husker du da A brukte denne?'' eller ''åååå, tenk at M har vært så liten!'' Blæsj. Jeg var skikkelig, skikkelig sur! Men da jeg kom hjem til et strigla hus, med en smilende mann som holdt på å vaske huset utvendig var alt helt okei igjen.
^^Belle^^ Skrevet 16. september 2014 Forfatter #9091 Skrevet 16. september 2014 Dagen i går var særdeles uspennende. Jeg var hos naprapaten etter jobb - det var VELDIG på tide! Jeg var stiv som en stokk i skuldrene etter 6 uker uten ham. Han løsnet og knakk og styrte på, og gud bedre så deilig! I dag har jeg blåveiser, men det er såååå verdt det! Jeg fikk også lånt med meg en sånn tempurpute for å teste, siden jeg har blitt så stiv i nakken om morgenen de siste par ukene. I dag morges våknet jeg opp uten et fnugg av stiv nakke! Han sa jeg måtte gi puten minst 2 ukers prøving før jeg bestemte meg, men jeg tror jeg allerede har bestemt meg! Etter naprapattimen kom jeg som sagt hjem til en smilende mann som hang i stigen høyt oppover husveggen. Søster hadde vært og hentet ungene for å ta dem med i 2-årsdag til sønnen til venninnen hennes, så huset var ellers helt tomt. Jeg hadde for anledningen handlet kinamat, og etter middag dro vi rett og slett opp i sengen og sov litt begge to. Resten av kvelden forløp sånn også (etter at A endelig hadde sovnet klokken 20:20 ): i sengen, med strikketøy og Vampire Diaries. Deilig å bare la alle gjøremål ligge en gang i blant.
LilleBallerina Skrevet 16. september 2014 #9092 Skrevet 16. september 2014 og etter middag dro vi rett og slett opp i sengen og sov litt begge to. Sov faktisk Det kunne vi også funnet på
Disco Biscuit Skrevet 16. september 2014 #9094 Skrevet 16. september 2014 Titter innom for oppdatering. Kan forstå at du ble litt grinete på mannen som ikke maktet å stå opp en fyllesyk søndag, kjenner jeg meg selv rett hadde jeg reagert likedan ser det er flere som lurer på om dere "sov" etter middag Ellers ønsker jeg deg en fin dag
^^Belle^^ Skrevet 16. september 2014 Forfatter #9095 Skrevet 16. september 2014 Er det nå jeg skal være mystisk og unnvikende og la dere tro det dere vil? Vi sov. M var på helsestasjonen i dag. Angrer på at jeg ikke var med, for mannen fikk ihvertfall et lite slag i trynet. Muligens PPT. Jeg vet jo at det ikke trenger å være noe galt, og at de kan hjelpe enormt mye, men akkurat nå føler vi oss som verdens verste foreldre. Mannen var innom PPT da han var på barneskolen og har alt annet enn gode minner derfra så han er vel enda mer nedfor enn hva jeg er. Jeg vet jo at hun ene i barselgruppen til M har fått ekstremt god hjelp derfra med sønnen sin som bokstavelig talt bare sov 5 timer i døgnet hele sitt første leveår, men allikevel. PPT...tenker barnevern med en gang jeg, og blir så redd! Men ja, grunnen til at hun ville vurdere å ringe dem (etter å ha snakket med de andre på helsestasjonen) er fordi M ikke spiser så mye. Dvs. hun kan spise MYE av en ting, men hun spiser lite variert. Ingen grønnsaker, kun banan av frukt, ingen melk og kun skinkeost som pålegg. Hun mente (og nå snakker vi om helsesøsteren vi hadde før hun nye som liksom skulle slanke M kom inn i bildet - vi liker originalen ) at M var så stor nå at hun burde i det minste drikke melk. Mannen snakket med ped.lederen i barnehagen etterpå og hun var helt uenig med helsesøsteren. I barnehagen spiser hun variert nok, og jeg tror til og med de får i henne litt grønnsaker. Hun sa at hun kom til å si det til PPT om de ringer. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro nå. Vi har liksom prøvd alt, gått den riktige veien og sånn, og det sa helsesøsteren til mannen også. Hva mer kan vi gjøre? Dette ble usammenhengende, dere. Beklager det. Men M ligger greit innenfor normalen ihvertfall, både på lengde og tyngde. 80 cm og litt over 12 kg. Ikke akkurat en ideell kombinasjon høyde/tyngde, men greit nok ifølge helsesøster.
Sushi Skrevet 16. september 2014 #9096 Skrevet 16. september 2014 Skjønner at det føles som et nederlag, selv om det absolutt ikke er det. Man vil jo liksom klare seg selv, men dere har jo gjort alt riktig, som HS også sier! Tviler sterkt på at barnevernet blir involvert. Nå har jeg ikke fått med meg hele historien til M (må kanskje bla meg litt tilbake i boka di ), men har dere sjekka om hun har intoleranser eller noe sånt? Ang. melk så er jeg uenig, det er jo ikke det viktigste i verden. Det er ingenting av næringsstoffer som BARE finnes i melk, og det er jo mange folkeslag som knapt bruker melk. Vet ikke om hun spiser andre melkeprodukter? Ost? Husker du nevnte at hun likte de grove eplemuffinsene, og der er det jo kesam, f.eks. Du er jo så flink på baking og matlaging at det i alle fall ikke kan være mangel på matglede i huset.
captiva Skrevet 16. september 2014 #9097 Skrevet 16. september 2014 Snikleser melder seg Jeg måtte bare kommentere det siste innlegget ditt. Jeg er ped leder og har jobbet i bhg i mange år. Synes det hørtes utrolig rart ut at hs skal melde opp til ppt pga matlyst. Det har jeg aldri hørt om før. Og du, ikke bli redd, ppt og bv har ingenting med hverandre å gjøre sånn sett. 1
Gjest Neferet Skrevet 16. september 2014 #9098 Skrevet 16. september 2014 Må også kommentere på det med melk, merkelig argument! Jeg har aldri drukket melk/likt yoghurt og lignende produkter, og det har da ikke vært noe problem! Skjønner dere blir bekymret og lei dere, men det går nok helt fint!!
^^Belle^^ Skrevet 16. september 2014 Forfatter #9099 Skrevet 16. september 2014 Skjønner at det føles som et nederlag, selv om det absolutt ikke er det. Man vil jo liksom klare seg selv, men dere har jo gjort alt riktig, som HS også sier! Tviler sterkt på at barnevernet blir involvert. Nå har jeg ikke fått med meg hele historien til M (må kanskje bla meg litt tilbake i boka di ), men har dere sjekka om hun har intoleranser eller noe sånt? Ang. melk så er jeg uenig, det er jo ikke det viktigste i verden. Det er ingenting av næringsstoffer som BARE finnes i melk, og det er jo mange folkeslag som knapt bruker melk. Vet ikke om hun spiser andre melkeprodukter? Ost? Husker du nevnte at hun likte de grove eplemuffinsene, og der er det jo kesam, f.eks. Du er jo så flink på baking og matlaging at det i alle fall ikke kan være mangel på matglede i huset. Takk for gode ord! Vi har sjekka ja, tatt blodprøver opp og ned og i mente, og det feiler henne absolutt ingenting. Heldigvis sånn sett, men en intoleranse hadde jo vært ''grei'' for å få forklaring på hvorfor hun er så rar. Melkeargumentet var rart, ja! Ped.lederen sa det til mannen også, at ''hva om hun rett og slett ikke liker melk?'' Hun spiser ost, elsker å maule det. Og nå nylig har hun faktisk begynt å spise litt babygrøt også. A elsker nemlig det , og hun får det avogtil. Vi prøver å være flinke, spise sunt, tilby grønnsaker hele tiden osv, men avogtil blir jeg så lei, og da er det enkelt å bare gi henne den brødskiven med skinkeost som jeg VET hun spiser. I Frankrike var hun på kokt skinke og pommes frites-dietten og det var ikke noe gøy. Snikleser melder seg Jeg måtte bare kommentere det siste innlegget ditt. Jeg er ped leder og har jobbet i bhg i mange år. Synes det hørtes utrolig rart ut at hs skal melde opp til ppt pga matlyst. Det har jeg aldri hørt om før. Og du, ikke bli redd, ppt og bv har ingenting med hverandre å gjøre sånn sett. Så koselig at noen gidder å lese skravleriene mine. Det var veldig godt å høre! Takk for fin oppklaring. Ped.lederen til M syntes også det var litt rart. Nå er det ikke sikkert altså, HS skulle forhøre seg først før hun evt. gjorde noe. Vi fikk ikke ny time heller, så jeg håper jo at de bare lar det ligge. Må også kommentere på det med melk, merkelig argument! Jeg har aldri drukket melk/likt yoghurt og lignende produkter, og det har da ikke vært noe problem! Skjønner dere blir bekymret og lei dere, men det går nok helt fint!! Jepp, merkelig! Hverken mamma eller søster liker melk, så det kan jo ikke være SÅ rart liksom. Takk for gode
Pasadena Skrevet 16. september 2014 #9100 Skrevet 16. september 2014 Hæ?!?!?! PPT på grunn av at hun spiser for lite variert?! Herregud. Da skulle min lille sprett vært inndratt for lenge siden i tillegg til å ikke like alt mulig, spiser hun veldig lite og er tynn som ei sild. M er jo rund og god, og så mye ulikt og sunt som du lager så hørtes det der veldig rart ut fra helsesøsteren. Et slags tredjegradsforhør om hvilke matvarer barna spiser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå