Mazilla Skrevet 6. august 2014 #8921 Del Skrevet 6. august 2014 Åh, bare velstand her jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 6. august 2014 Forfatter #8922 Del Skrevet 6. august 2014 Oh jess, her er det velstand og mer til. Nå, dere...NÅ tar jeg ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 6. august 2014 #8923 Del Skrevet 6. august 2014 God ferie, den er så velfortjent!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. august 2014 #8924 Del Skrevet 6. august 2014 Kooooos dere masse! Det er velfortjent med ferie for deg nå Og imponert over treninga di altså. Du har gjort kjempebra framgang!! 10 kg på bulgarske!! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 6. august 2014 #8925 Del Skrevet 6. august 2014 FERIE!! Kos dere masse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 6. august 2014 #8926 Del Skrevet 6. august 2014 Kos deg masse med ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. august 2014 #8927 Del Skrevet 6. august 2014 Kos deg masse masse med ferie! Følger etter deg om en uke og to dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 7. august 2014 #8928 Del Skrevet 7. august 2014 Hei Belle! Ville bare titte innom og legge igjen et spor, jeg har fulgt deg under et annet nick tidligere, men ville starte litt på skratsj. Ha en fiin ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. august 2014 Forfatter #8929 Del Skrevet 8. august 2014 Hei Belle! Ville bare titte innom og legge igjen et spor, jeg har fulgt deg under et annet nick tidligere, men ville starte litt på skratsj. Ha en fiin ferie! Velkommen skal du være! Men åh, send meg gjerne en pm om du vil. Jeg er nysgjeeeeerrig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. august 2014 Forfatter #8930 Del Skrevet 8. august 2014 Første feriedag er forbi, og Den Store Avreisedagen er godt i gang. I går gjordw vi unna en hel haug med ærender før vi spiste lunsj på kafe alle 4. Kjempekoselig, og noe vi definitivt gjør for lite av. Vi var på Skeidar foe å se etter sofa til loftsstuen, men pga teite mål har vi omtrent ikke muligheten til å shoppe på tilbud. Da blir det en dyr sofa jammen meg! Den vi likte best kom på 13000 eller deromkring, men vi vil se oss litt rundt først. Gleder meg til å få loftsstuen og rommene til ungene ferdige. Ellers var det full pakkebonaza her i gården. Med én stk skvetter-i-trusa-jente og én stk spiser-med-hele-seg-jente går det mye klær! Nå har jeg pakket omtrent halve klesskapene deres, men vi er bare oppe i 16 kg i kofferten deres! Vi skal kjøpe ekstra koffert i Frankrike, for vi flyr hjem med SAS og da slipper man å betale i dyre dommer for koffertene slik vi gjør med Norwegian nedover. Nå gjenstår "bare" resten av pakkingen, før vi drar nedover til Stavanger kl 13:30. Vi fikk forresten plasa til begge bilsetene i prampacken. Mannen min, ass...klarer ikke å begrense seg når det gjelder ungene. I går dro gan for å kjøpe ny slange til Bumbleriden på Biltema, og kom hjem med 2 slanger + lappesaker (helt greit) + elektrisk motorsykkel til A. Hun kommer til å bli helt ekstatisk, og vi tenker at det får bli premien for tutteslutt etter ferien. I tillegg skulle han kjøpe en dvd tiø ungene og kom hjem med 4 stk. Og halloooo, Rapunzel, Masha og Barbie (som er den nye helten til A - vi har sett alle 6 episodene på netflix minst 10,ganger ) kan bare gå og legge seg. I skrivende stund ser hun på Karsten og Petra, og jeg får såvidt kontakt med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 8. august 2014 #8931 Del Skrevet 8. august 2014 God tur! Kos dere masse! Og åh, Frankrike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 8. august 2014 #8932 Del Skrevet 8. august 2014 Så gøy med elektrisk motorsykkel! Da jeg var liten hadde nabogutten elektrisk bil. Jeg DØDE av misunnelse God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. august 2014 Forfatter #8933 Del Skrevet 13. august 2014 Innom en liten tur! Litt for å skryte av det fine været vi har, de snille ungene og blablabla, men mest for å niskryte av at jeg har jogget i dag. OG i går! Jeg bare MÅTTE gjøre noe, for hjernen (og mensen ) gjorde kroppen min om til en elefant i speilet. Men altså, det var gøy! Jeg kjørte kort-korte intervaller og det er jammen noe å prøve for maxpulsjunkier altså (hint-hint Diddles ), funker like bra på jogging som på spinning. Aaaaah, det er ingentimg som slår det å være høy på trening! Megareferat får dere når jeg kommer hjem. Nå skal det dusjes og så skal vi drikke vin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. august 2014 #8934 Del Skrevet 14. august 2014 Jeg også! Men heller pakking enn utpakking. Vi er eksepsjonelt dårlige på å pakke ut når vi kommer hjem fra turer. Jeg skal ikke si HVOR dårlige, det er altfor flaut! Det skal jeg! Gleder meg til å gomle meg full på komle. Så misunnelig på Frankrike-ferien deres! Håper dere storkoser dere! Måtte bare kommentere den pakke-ut-greia...Du slår nok ikke søskenbarnet mitt. Ho lånte koffert av meg, som jeg fikk igjen 5 mnd senere!!! kofferten lå åpen på gulvet på rommet, ble nesten klesskapet tilslutt! (skal sies at hun var i tenårene da men...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 14. august 2014 #8935 Del Skrevet 14. august 2014 Wow, så flink du er som trener på ferie! Tommel opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 20. august 2014 #8936 Del Skrevet 20. august 2014 Har sniktittet på bildene fra ferien, og det ser ut som dere har hatt det helt herøig Ang bilseter som du var inne på før avreise... Vi leide, og det kommer jeg nok aldri til å gjøre igjen.. Prisen leiebilfirmaene tar for leie en ukes tid er dyrere enn å kjøpe (ett bedre og tryggere sete) på butikken i Frankrike Vi som har tilgang på familiens hus der nede kommer nok til å kjøpe sete neste gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. august 2014 Forfatter #8937 Del Skrevet 23. august 2014 Klar for en megaoppdatering? Les videre om du orker. Endelig hjemme igjen. Jeg sier det hver gang vi drar på- og kommer tilbake fra tur: borte bra, men hjemme best. Ungene var i ekstase over å komme hjem til lekene sine, og har bare lekt og lekt og lekt i hele dag. Huset ser dertil ut - leker. Over. Alt. Jeg har faktisk - kryss i taket! - fått pakket ut av alle 3 koffertene i dag! En koffert til jentene, én til meg og mannen og én til alt vi har shoppet. For damn, vi har shoppet! Der jeg bodde har de nemlig fabrikkutsalg, type gigantisk. Alle fjorårets varer kommer der, fra hele Frankrike, fra alle merker mellom himmel og jord, fra Adidas og Nike til Hugo Boss og La Perla. Og det er dødsbillig. 2 Levi's-bukser til 800 kroner? Mannen kjøpte 5. 4 par skinnsko fra diverse merker til 80 euro? La oss bare si: jeg var i kilehæl-himmelen. Jeg ELSKER kilehæl, men finner lite av det her i Norge. Der hadde jeg en halv butikk med dem, og billige attpåtil! Vi kjøpte faktisk lite til ungene, bare litt på Petit Bateau (som også selvsagt er billig - type 1 body til 40 kroner!), og mest til oss. Mannen shoppet for de neste 3 årene nå, og flesket til med både Hugo Boss og Ralph Lauren. Jeg fikk meg nye joggesko, Nike Free til 500 kroner!, men ellers lite treningstøy. Treningstightser var overraskende dyrt der nede, og fornuftige meg klarer seg enda fint med utvaskede t-skjorter som overdel til trening. Reisen ned gikk veldig fint, til tross for at den var på omtrent det verste tidspunktet på døgnet som var mulig å reise - midt i leggetiden til M. Hun skrek litt på flyet ned, men ikke noe som ble etset fast i minnene til de medreisende tror jeg. Vi rakk å bumpe borti et problem allerede ved innsjekkingsskranken da; vi som trodde vi var så lure som pakket bilsetene i prampacken...veeeel, maxgrensen er visst 20 kg der også. Og vi som hadde satset på å ta med vognen til gaten: nope, ikke i Stavanger, nei. Så vi sendte bilstolene i plastikk og vognen i prampacken. Da vi kom tilbake til Stavanger (i går) oppdaget vi at stolen til M hadde fått seg en smell under overfarten: det ene isofix-festet var skeivt. Sååå...vi har mest sannsynligvis kjørt nesten hele Frankrike på langs med bare det ene isofix-festet festet. Jeg pleier alltid å sjekke om begge ''knappene'' har blitt grønne etter at jeg har satt setet på plass, men det var mannen som installerte det i leiebilen, superstressa og tenkte garantert ikke på å sjekke. Vi var jo også nødt til å kjøre hjem fra Stavanger i den tilstanden. Huff, godt alt gikk fint! Mannen var handy og fikset det i dag heldigvis! Cannes var helt fantastisk. Eller, rettelse, hotellet vårt var helt fantastisk. Leiligheten var grei nok (etter at vi fikk has på maurene ), bassenget var überbarnevennlig og stranden var bare et steinkast unna. Selve stedet hotellet lå på var ikke like fantastisk, det var liksom ingenting der, bortsett fra noen matbutikker og en konditor. Heldigvis var det enkelt å komme seg inn til Cannes. Første dagen gikk vi inn, det tok vel en times tid. De andre dagene tok vi bussen. Veldig koselig by som jeg gjerne skulle ha utforsket litt mer. Med to utålmodige jenter på slep var det helst den lille, gammeldagse karusellen som var mest interessant. Jeg trente jo to ganger mens vi var der nede - jogget langs strandpromenaden i solnedgang. Nydelig og dødsdeilig! Men hellemin for noen badenymfer vi har! Blir like sjokka hver gang jeg altså. A svømte avgårde med bare armringene på. Den av oss som var så heldig å være med henne mens M sov (i vognen på hotellrommet) fikk faktisk solt seg litt! Vi kunne bare sitte på bassengkanten og følge med, ellers klarte hun seg veldig fint selv. M var et helt annet kapittel, galnere enn noen jeg noen gang har sett. Hun er i tillegg så liten, at hun stort sett ser ut som en gående - og i dette tilfellet - svømmende liten baby. Utrustet med armringer og badering la hun ut på svøm, både i bassenget og de store bølgene (som A ikke likte så godt), og''wiiiiiii''-et seg mens smilet nesten gikk rundt. Uken nede i sør gikk veldig fort, selv for meg som ikke er superfan av slike typiske ''sydenferier''. Jentene hadde det så gøy, og var noen engler av noen barn, og vi hadde det veldig koselig alle 4. Vi lagde stort sett mat i leiligheten - restaurant er ikke et sjakktrekk med disse utålmodighetene, nei - og ellers slappet vi av mellom badeslagene, jentene med film (Rapunzel, flere ganger om dagen ) og jeg med min kjære Kindle. Bilturen opp til hjembyen tok vi i to etapper, og vi overnattet på et motorveihotell på halvveien, veldig greit! Uken ''hjemme'' var også veldig fin. Jeg traff alle bortsett fra én søster, hun bor på La Réunion, en øy utenfor Madagaskar. Vi slappet av, jentene lekte, vi spiste altfor mye god mat (jeg la bare på meg en halv kilo der nede - en stor, stor bragd for meg som pleier å velte meg i gode oster når jeg er i Frankrike) og møtte fine mennesker. Vi shoppet 4 dager på rad og ja, gjorde egentlig ikke noe veldig spennende. Jeg fikk skryt for fransken min, som visstnok ikke har blitt så veldig mye verre siden sist. Det synes jeg er betryggende å høre, for jeg er veldig redd for å miste fransken min. Jeg praktiserer jo ingenting utenom de gangene jeg treffer dem, og nå er det faktisk 3 år siden sist. Jeg ble selv overrasket over hvor raskt det kom tilbake. Jeg kan si, med fare for å virke skrytete og blærete, uten at jeg mener det på den måten, at jeg vet at jeg er flink til å snakke fransk, og det er derfor jeg er så redd for å bli dårlig. Om det er forståelig. Til tross for at det nå faktisk er 12 (!!!) år siden året mitt der nede var omme, har jeg lite ''aksent'' som de sier der nede, jeg høres ikke veldig utenlandsk ut når jeg snakker. Jeg har også mange ord - selv om jeg har mistet ekstremt mange synes jeg selv! - og jeg snakker fremdeles på deres dialekt. Alltid gøy å få skryt! Og apropos skryt; sånn tatt helt ut av sammenhengen: mammaskills er ikke å forakte altså! Vi hadde jo pakket for kreti og pleti og hadde ørten kofferter og poser og sekker med oss. Jeg og mannen har bare 4 armer til sammen, noe som ikke alltid er like enkelt. Da vi ankom Stavanger dro mannen litt i forveien med kofferter og slikt, mens jeg skulle ta meg av jentene. A valgte selvsagt akkurat det tidspunktet å bli vrang (noe hun perfeksjonerte under uken vi hadde ''hjemme'' forresten! ) og skulle absolutt bli båret. JEg prøvde å bære henne mens jeg leide M, men det gikk jo ikke. 16 kg på armen er tross alt litt for mye. Så da måtte mammaskillsene settes på prøve. Rett foran to forundrede mennesker slipper jeg alt på gulvet, kommanderer M til å stå i ro (noe hun faktisk gjorde!), hiver A på ryggen og i bæreselen, spenner henne fast, og bærer M og alt pikk pakket avgårde. I det jeg skal til å gå får jeg en ''vel, det var imponerende!'' fra mannen som satt der. Så nå er vi hjemme da, litt sånn type ''deilig'', men samtidig litt type *luften ut av ballongen* Kroppen er vant til å være i høygir og jeg er rastløs som fy - derav utpakking fra kofferter allerede i dag. Hadde jeg ikke dusjet med A før hennes leggetid, hadde jeg glatt tatt meg en joggetur. Det ble restearmeriddere med cottage cheese, syltetøy og banan i stedet. Hverdagen, med sunnere mat og alt det det innebærer, får komme i morgen. Da skal jeg trene. Og apropos trening: favorittspinn er tatt av kalenderen! Favorittinstruktøren har ingen andre spinningtimer heller. Dårlig gjort synes jeg! Jaja, vi får prøve oss på noe annet i stedet. Step, Diddles? Kettlebells? Innimellom alle skriveriene har jeg nå sett den nyeste episoden av ANTM og skal nå legge meg i sengen med Kindle'n. Vi har faktisk - kryss i taket, igjen! - klart å forskyve sovingen til jentene i ferien! M legger seg 7isj og A 8isj, og de sover til nesten 8 også! Det gjenstår jo å se hvor lenge de gjør det her hjemme (uten skikkelig lysskjerming - som vi btw skal få fikset sånn skikkelig og dyrt med én gang), særlig etter at mannen har reist ut (på fredag) og jeg må vekke jentene for å gå i barnehagen. Enn så lenge er vi storfornøyde med å få sove så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 23. august 2014 #8938 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Deilige eviglange oppdateringen - høres ut som det har vært en herlig ferie!! velkommen hjem!!!! ...vi må vri hjernene våre litt ifht dette favorittspin-greiene, jeg t.r.e.n.g.e.r en sånn opplevelse minst en gang i uka!!! I mellomtida; styrke imorgen?!? Ny timeplan fra mandag av, vi må finne på noe lurt! Åh, jeg ELSKER at dere endelig er hjemme PS: quickspin/ funksjonell styrke med Kaia mandager, den nye styrketimen - combi - på onsdagen, evt svimlende 75 min intervallspin (herregud det er galskap ) og yoga...det er det jeg finner av interesse på den nye planen Men jeg er up for gode forslag!! Endret 23. august 2014 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. august 2014 Forfatter #8939 Del Skrevet 24. august 2014 Jeg er med på styrke i dag! Men det må bli i 8-tiden i tilfelle, mannen skal på kamp. Evt i ettermiddag en gang, så lenge jeg er ferdig før 5 er det greit. Eeehh...jeg må definitivt trene opp kondisen min igjen før jeg kan prøve meg på 75 minutt intervall! Men de andre timene høres bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 24. august 2014 #8940 Del Skrevet 24. august 2014 8 tiden funker fint for meg!! Herregud, vi har sovet i en evighet - jeg vekket Liten kl 11.15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå