Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bra helgen ble fin til tross for at du må jobbe tre dager til! :) Det gjør seg nok! Og vips er det ferie på ordentlig! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Neferet
Skrevet

Det hørtes ut som en deilig helg! :hoppe: Så stas både for deg og jentene å få mannen tilbake, det må være veldig godt for hjertet med slike gjenforeningsscener! :hjerte: Men så ble jeg veldig nysgjerrig på denne lyktestolpen (selv om jeg ikke har lest Narnia-bøkene, vet ikke helt om jeg tør å innrømme det her inne... :ninja: ), finnes det bilde av den kanskje...? :sjenert:

Hurra for øking i mark, og enda mer hurra for at du venter til teknikken sitter før du øker! :nigo: Jeg hadde jo en teknisk katastrofe i januar som endte med en ryggskade/muskelstrekk, så jeg har blitt ekstra obs på dette med mark og teknikk. Det frister ikke til gjentakelse!

Skrevet

Det hørtes ut som en deilig helg! :hoppe: Så stas både for deg og jentene å få mannen tilbake, det må være veldig godt for hjertet med slike gjenforeningsscener! :hjerte: Men så ble jeg veldig nysgjerrig på denne lyktestolpen (selv om jeg ikke har lest Narnia-bøkene, vet ikke helt om jeg tør å innrømme det her inne... :ninja: ), finnes det bilde av den kanskje...? :sjenert:

Hurra for øking i mark, og enda mer hurra for at du venter til teknikken sitter før du øker! :nigo: Jeg hadde jo en teknisk katastrofe i januar som endte med en ryggskade/muskelstrekk, så jeg har blitt ekstra obs på dette med mark og teknikk. Det frister ikke til gjentakelse!

Ja, det var rolig og fredelig og bare helt herlig. :jepp:

Jeg har heller ikke lest bøkene ( :sjenert: ), men elsker både filmer og tv-serien. Her er bilde fra filmen:

One+lamppost+in+the+entire+fucking+kingd

Men dette er vel mer beskrivende for hvordan jeg ser det for meg:

tumblr_m66z3vlimi1qld1nho1_r1_1280.jpg

Vi har tre hoder på vår da, men ellers er den ganske lik.

Isj, jeg ser den! Jeg prøvde meg på 45 kg med Diddles i forrige uke, men da klarte jeg ikke å holde skuldrene mine bakover slik de skal. Det er jo derfor jeg har fått problemer med armen min også, fordi musklene mellom skulderbladene omtrent har vært ikke-eksisterende, og så har det forplantet seg nedover armen. Jeg regner med at jeg trener én gang til med 40 kg, og så prøver jeg meg på 45. :nigo:

Bra helgen ble fin til tross for at du må jobbe tre dager til! :) Det gjør seg nok! Og vips er det ferie på ordentlig! :)

Det skal bli så godt! :hoppe:

Skrevet (endret)

Dilemma:

Skal vi ta med oss bilseter til ungene når vi reiser til Frankrike?

Hodet og hjertet mitt sier selvsagt ja, og det lar seg gjøre, men det blir himla vanskelig. Her er alle fakta, og jeg trenger innspill.

1) Vi har 2 unger (selvsagt :fnise: ), 2,5 kofferter (A får ha med seg trillekofferten sin), 1 paraplytrille, 1 gigantisk og ekstremt uhamslig prampack, 2 ryggsekker og i tilfelle 2 gigantiske og ekstremt uhamslige bilstoler. Dette skal fordeles på 2 voksne, altså 4 armer. Blir stressa bare ved tanken! :bond:

2) Vi skal ikke leie bil før etter en uke. Det vil si at vi må ta tog/taxi fra flyplassen i Nice med alt dette hurlumheiet på slep. Klokken 21, noe som garantert vil si megatrøtte unger. :dry:

3) Det finnes leieseter, men a) de er fremovervendte og b) de er fremovervendte

4) Et alternativ kan være å ta med sete til M og leie til A, men for beltestol (som jo er det sikreste), er det ifølge finn sine leiebilsider en minimums vektgrense på 18 kg. A er ikke så tung enda, noe som betyr at hun må bruke fremovervendt sete med 5-punktssele, noe jeg overhodet ikke er begeistret for.

5) Et annet alternativ kan være å kjøpe beltestol til A her hjemme (hun kommer jo til å trenge det i nærmeste fremtid). Hun er over 15 kg, og jeg regner med at en beltestol får plass i prampacken siden vi bare skal ha med trehjulingen.

6) Jeg er så redd for at A skal bli ''for godt vant'' med å sitte fremovervendt om vi går for den løsningen at hun ikke vil sitte bakovervendt når vi kommer hjem igjen. Vi er inne i en veldig god bilperiode nå, med begge jentene, og det er en fryd å kjøre med dem.

:bond: :bond: :bond:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet (endret)

du vet....jeg hadde tatt med :sjenert: Iallefall til M...Men jeg ser absolutt dilemmaet med antall armer :daane: Kan du putte M i ergoen istedet for å ta med paraplytrille? For jeg regner med trilla er til å ha på flyplassen siden du ikke putter den i prampacken?!

Liten sitter fremovervendt i kjære sin bil og bakovervendt i min - det går helt fint! Hvis du forklarer det for A så er jeg sikker på hun skjønner at det bare er nå mens dere er på tur hun skal sitte den veien :Nikke: Vi hadde med det fremovervendte til Italia, Liten satt i det i 17 dager - og kimset ikke i det hele tatt når vi kom hjem og satte henne i det bakovervendte :nigo: Så det kan gå mye bedre enn du frykter!

...og en annen ting - hvorfor har du med to ryggsekker i tillegg til alt det andre? Kan du ha overpakket?!? :ler:

Endret av Diddles
Skrevet

du vet....jeg hadde tatt med :sjenert: Iallefall til M...Men jeg ser absolutt dilemmaet med antall armer :daane: Kan du putte M i ergoen istedet for å ta med paraplytrille? For jeg regner med trilla er til å ha på flyplassen siden du ikke putter den i prampacken?!

Liten sitter fremovervendt i kjære sin bil og bakovervendt i min - det går helt fint! Hvis du forklarer det for A så er jeg sikker på hun skjønner at det bare er nå mens dere er på tur hun skal sitte den veien :Nikke: Vi hadde med det fremovervendte til Italia, Liten satt i det i 17 dager - og kimset ikke i det hele tatt når vi kom hjem og satte henne i det bakovervendte :nigo: Så det kan gå mye bedre enn du frykter!

...og en annen ting - hvorfor har du med to ryggsekker i tillegg til alt det andre? Kan du ha overpakket?!? :ler:

Ja, jeg føler på meg at vi må ta med, det har jeg jo alltid gjort egentlig.

Paraplytrillen er faktisk til A. :dry: Når hun ser at M sitter i en vogn, skal hun også nemlig. Så vi kommer henne i forkjøpet og har med trillen til henne, og har M i ergoen.

:ler: To ryggsekker er håndbagasjen det! Mulig vi klarer oss med én da, men det er bare snakk om en vanlig ryggsekk, ikke sånn svær sak altså. Og nei, jeg har ikke pakket enda engang. :daane:

Hmmm. Kanskje vi bare skal kjøpe beltestol til henne og ta den med? For den tar mye mindre plass, sant?

Skrevet

Går jo evt. an å kjøpe beltestol og ta med, også tar dere med M sin stol. Da blir det litt lettere enn å ta md begge de store stolene.

Skrevet

Vi har bare leid bilstoler til begge ungene, selv om en av de har vært for liten til å sitte framovervendt egentlig. Vi orka ikke engang å tenke tanken på å ta med, selv om jeg heller ikke liker at de sitter framovervendt for tidlig. Hos oss har det heller ikke vært noe problem å sette storebror i bakovervendt etterpå igjen, han har ikke reagert på det, fordi det er det han er vant til i vår bil. Men usj, det er et dilemma ja... :bond:

Skrevet

Mannen kom med et annet alternativ. Hvorfor jeg ikke har tenkt på det er et mysterium. :sjenert: Vi kan jo sende bilstolene i prampacken og heller ta trehjulingen til gaten. :jepp:

Skrevet

Da vi hadde leiebil på Kypros i fjor, hadde vi bakovervendt sete til S. Hos noen av leiebilfirmaene (AVIS og Sixt ihvertfall) var det nemlig en valgmulighet ved bestilling :)

Gjest Neferet
Skrevet

Så fin lyktestolpe! :jepp: Har dere den i hagen?

Jeg har ikke så mye å komme med på bilstolfronten, så det overlater jeg til de andre som kan det :ler:

Håper du får en fin tirsdag! :klemmer:

Skrevet

Da vi hadde leiebil på Kypros i fjor, hadde vi bakovervendt sete til S. Hos noen av leiebilfirmaene (AVIS og Sixt ihvertfall) var det nemlig en valgmulighet ved bestilling :)

Det ser ikke ut til at det er det i Frankrike ihvertfall. :( Skulle så gjerne hatt den tryggheten! Men nå har vi nok funnet en løsning som er den beste tror jeg. :jepp:

Så fin lyktestolpe! :jepp: Har dere den i hagen?

Jeg har ikke så mye å komme med på bilstolfronten, så det overlater jeg til de andre som kan det :ler:

Håper du får en fin tirsdag! :klemmer:

Ja, vi har den i inngangen til gården vår, ved siden av postkassen. Vi bor i en liten endetarm av en gate, uten gatebelysning what so ever, og det blir mildt sagt mørkt på vinterstid. Det skal bli veldig godt å kunne se litt. :fnise:

Skrevet

Dagen i går, ass...fin, men altfor kort! Dvs, jeg var ikke hjemme før 16:10, og det merket jeg godt på tiden jeg fikk med jentene mine. *sukk* Jeg har vært altfor godt vant mens jeg jobbet på det forrige prosjektet, som bokstavelig talt var naboen til barnehagen. Nå har jeg litt over 20 minutters kjørevei. Det er jo helt vanlig, jeg vet det, men jeg er ikke vant med det enda! :P Vi hadde ikke middag før 17:30 heller, og vips så var ungene i seng.

Vi hadde middagsbesøk av søster, svoger og stesøster, og stesøster sov over til i dag. Hun skal nemlig reise på utveksling til Kina om noen uker (mens vi er i Frankrike) og vil ha mest mulig kvalitetstid med jentene før hun reiser, forståelig nok. Vi fikk litt kvalitetstid hun og jeg også. Jeg pushet skamløst på med ''gamle'' jentefilmer. :hjerte: For meg er de ikke så veldig gamle (Never Been Kissed og Legally Blonde), men for stesøster som er født i -97 er de nesten like gamle som henne. :fnise: Jeg føler meg gaaaaammel... :ler:

Natten har vært veldig fin! :5: A kom inn en eller annen gang i natt, men da var jeg så i tåka at jeg såvidt fikk det med meg. Det betyr at jeg har sovet dypt ihvertfall, noe jeg sjelden gjør. Hun kom til og med inn uten tutten sin, og sovnet allikevel. :nigo: Morgen klokken 5, men det trenger vi ikke å snakke så høyt om. :lol:

A er så fin for tiden. Hun er inne i en ''pakkeperiode''. Hun elsker å pakke, og styrer og steller uansett hvor vi skal. På søndag drev hun og pakket hele formiddagen for å dra i selskap. :fnise: Det er hovedsakelig leker hun pakker. Det er blitt leken hennes for tiden, og hun pakker og pakker og pakker om. I dag morges fortalte jeg henne at hun og pappa kunne begynne å pakke til vi reiser til Frankrike og hun holdt på å gå av hengslene av lykke. :hoho: Og i går fikk hun en liten lommebok/pung av søster, med noen kronestykker oppi, og den har hun helt seriøst sovet med i natt. Rare, herlige jenta mi. :rodmer:

I dag skal vi til svigermormor på komlebesøk. :strix: Gleder meg allerede. :sikle:

Skrevet

Så herlig! Skulle ønske at jeg var like glad i å pakke som A :nigo:

Kos dere masse på komlebesøk! Det hørtes godt ut :)

Skrevet

Så herlig! Skulle ønske at jeg var like glad i å pakke som A :nigo:

Kos dere masse på komlebesøk! Det hørtes godt ut :)

:fnise: Jeg også! Men heller pakking enn utpakking. :spy: Vi er eksepsjonelt dårlige på å pakke ut når vi kommer hjem fra turer. Jeg skal ikke si HVOR dårlige, det er altfor flaut! :hoho:

Det skal jeg! Gleder meg til å gomle meg full på komle. :sikle:

Skrevet (endret)

Vi kom hjem for to uker siden. I morra reiser vi igjen. I dag satte jeg på den siste maskina med (riktignok ikke skitne, men heller ikke helt rene, typisk brukt en halv dag...) klær - direkte fra kofferten min. :sjenert:

Jeg HATER å pakke ut!

Endret av kisskissbangbang
Skrevet

Vi kom hjem for to uker siden. I morra reiser vi igjen. I dag satte jeg på den siste maskina med (riktignok ikke skitne, men heller ikke helt rene, typisk brukt en halv dag...) klær - direkte fra kofferten min. :sjenert:

Jeg HATER å pakke ut!

Åh, det var jammen godt å høre at vi ikke er alene! :hoho: Mannen min er verst da. Han pakker aldri ut av offshore-bagen sin, han. Og han er hjemme i 4 uker før han reiser igjen... :fnise:

Skrevet

Fine, fine, fine, fine dagen i går! :nigo: Selv om jeg var tynnslitt av søvnmangel - og hadde måttet stoppe på vei hjem fra jobb hadde ikke mannen ringt til meg og holdt meg våken - klarte jeg meg allikevel gjennom dagen. Jeg dro tidlig fra jobb til naprapattime (au! - ting gjør mye vondere når man er trøtt :fnise: ), før jeg hentet jentene og vi dro til svigermormor på den berømte komlemiddagen. :sikle: Mannen var helt utslått av hodepine (migrene?) som han hadde hatt siden mandags kveld, så han ble hjemme. Begge jentene sovnet på vei hjem, så de var begge i seng før 18:30. :fnise:

Jeg dro på trening! :trene: Det var enten å sige helt sammen og sovne klokken 19, eller komme seg ut av huset og få litt endorfinpåfyll. Sistnevnte fristet mest, så da ble det sånn. :nigo: Har litt trøbbel med knebøyen min, for jeg føler at teknikken min er så...rar/feil når jeg har på 35 kg. Det er ikke for tungt, men...jeg vet ikke. :klo: Hadde 30 kg på siste settet og da kan jeg omtrent sette meg ned på rumpa uten problemer, så 35 kg burde ikke vært noe problem. (Tenk at jeg hadde problemer med 20 kg da jeg startet! :fnise: )

Markløftteknikken kommer seg, så neste gang vil jeg prøve meg på 45 kg (må huske hansker! :opplyser: ). Jeg DOBLET (!!!) til 10 kg på bulgarsk utfall og kunne nok ha tatt litt mer i også. Dette går rette veien dere! :hoppe: Jeg har også endelig funnet noe som jeg virkelig kjenner i rumpa og bakre lår, nemlig rumpemaskinen. :ler: En sånn som du fører foten bakover og oppover (med vekter på) og så skal du holde igjen hele veien ned. :hjerte:

Men isj, jeg er så ujevn på beinstyrken! :daane: Jeg mistenker at det er derfor jeg har litt trøbbel med knebøy også, for det er skikkelig ille. Jeg er venstrehendt, og da er det vel vanlig å være sterkere i den foten. I tillegg er det det høyre kneet mitt som er dårlig, så jeg har jo favorisert den venstre foten min siden jeg skadet meg way back i...2002. Begynner å bli en stund siden, det! :lol:

I dag sov jentene helt til 6:15. :strix: Jeg har sovet godt i natt også (jeg husker ikke at A kom inn til oss), så dette lover bra. Og dere, om bare noen usle små timer har jeg feeeeriiiieeee! :bolledeig: Jeg og mannen skal feire med sprudlevin i kveld. :skaal::rodmer:

Gjest Neferet
Skrevet

Hurra for trening, søvn, snart ferie og feiring med sprudlevin! :hoppendeglad:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...