Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bleh, føler meg bakfull i dag også. :daane: Jeg er ikke det altså, det er nok mer fordi jeg har vært våken siden kvart over 4. Jepp, fire! :natti: M altså, hun tuller så sinnsykt mye for tiden. Mannen fikk streng beskjed om å gi streng beskjed i barnehagen ang. soving, for nå må noe gjøres. Jeg orker bare ikke de ekstremt tidlige morgenene lenger! Det er jo helt sykt at vi har en ''win'' når hun sover ''helt til'' 5! :dry: Det går også ut over A, for hun kommer alltid inn i løpet av natten og våkner når jeg står opp med M. Hun nekter å sove når vi først er våkne (det er jo veldig forståelig!), men det tar veldig på ser jeg. I går var hun klar for sengen klokken 17 liksom. :P

I går gjorde jeg ikke på noe som helst. Dvs. bare vanlige hverdagsting, som å døse på sofaen mens svigermor lekte med ungene, dusje med M (hun er så kul i dusjen! :fnise: ) og hekle mens jeg hørte på lydbok. Jeg begynte på første bok i The Malazan Book of the Fallen og bare én time inn er jeg en million ganger mer fenget enn gørrkjedelige Farseer-toern.

I dag har vi like mange planer som i går, dvs. ingenting. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres helt grusomt ut med så tidlige morgener! Håper det løser seg ved å endre på dagsøvnen.

Funker det ikke at mannen tar M når hun våkner slik at A ikke våkner av at du står opp? Når han er hjemme, selvsagt (og eventuelt at han sover på rom med M slik at A ikke våkner av at han står opp? Her deler vi oss i alle fall opp for at alle skal få sove mest mulig. :P)

Skjønner ikke at du klarer å være alene med ungene så mye, jeg! :daane:

Endret av Sushi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres helt grusomt ut med så tidlige morgener! Håper det løser seg ved å endre på dagsøvnen.

Funker det ikke at mannen tar M når hun våkner slik at A ikke våkner av at du står opp? Når han er hjemme, selvsagt (og eventuelt at han sover på rom med M slik at A ikke våkner av at han står opp? Her deler vi oss i alle fall opp for at alle skal få sove mest mulig. :P)

Skjønner ikke at du klarer å være alene med ungene så mye, jeg! :daane:

Ja, det har blitt ganske ille når jeg håper at jeg får sove til 5. :fnise:

Mjooo, det hadde kanskje funket hadde jeg hatt en mann som klarte å snu døgnet tilbake igjen. :dry: Han har notorisk søvnproblemer og har store problemer med å sovne. Da unner jeg ham (det som pleier å være) den ekstra timen han får om morgenen før jeg drar. Jeg hadde uansett ikke klart å sove etter at M våkner, for som regel våkner hun bare max en halvtime før jeg må stå opp allikevel. Men vi må jo gjøre noe mtp. A dersom dette ikke blir bedre selvsagt.

Det forstår ikke jeg heller alltid! :ler:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra, jeg har kjøpt meg Kindle! :skya:

KS-slate-01-lg._V401030526_.jpg

Jeg har alltid vært motstander av Kindle, for jeg er supernørd når det gjelder bøker. Jeg fortalte om min ekstase ved å åpne en ny bok, lukten av den og bare den spenningen av å begynne på noe helt nytt, og til og med min boknørdete kompis bare :roll: . :ler: Men, da jeg i all seriøshet vurderte å pakke med meg 3 bøker for en liten helg i Oslo måtte jeg innse galskapen og bite i det sure eplet. Ikke for det altså, jeg gleder meg til å prøve - eplet er ikke SÅ surt liksom, og håper at jeg blir like glad i den som alle andre er! Alle sier jo at de leser mye mer også, etter at de fikk Kindle, og det er jo en fin ting. :jepp:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har hatt det, den var helt super! Nå har han gått over til ipad, men det er absolutt ikke like bra å lese på. Kindle er jo like behagelig for øynene som ei bok. :Nikke: Håper du blir fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Jeg har alltid vært motstander av Kindle, for jeg er supernørd når det gjelder bøker. Jeg fortalte om min ekstase ved å åpne en ny bok, lukten av den og bare den spenningen av å begynne på noe helt nytt, og til og med min boknørdete kompis bare :roll: . :ler: Men, da jeg i all seriøshet vurderte å pakke med meg 3 bøker for en liten helg i Oslo måtte jeg innse galskapen og bite i det sure eplet. Ikke for det altså, jeg gleder meg til å prøve - eplet er ikke SÅ surt liksom, og håper at jeg blir like glad i den som alle andre er! Alle sier jo at de leser mye mer også, etter at de fikk Kindle, og det er jo en fin ting. :jepp:

:ler: Det er akkurat som å lese om meg selv! Jeg har vært e-bokmotstander i alle formater siden de kom, men jeg har begynt å bruke Kindle-appen på Paden jeg også... :ler: Det hjelper når man kan se sidene bla om faktisk :rolleyes: Men jeg gir ikke helt slipp på papirbøkene også, det blir foreløpig "Ja, takk begge deler" for min del! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har hatt det, den var helt super! Nå har han gått over til ipad, men det er absolutt ikke like bra å lese på. Kindle er jo like behagelig for øynene som ei bok. :Nikke: Håper du blir fornøyd!

Det var derfor jeg valgte den ''simpleste'' utgaven også. De har jo en ny nå, den som heter paperwhite, hvor bakgrunnslyset kan justeres. Men da kan jeg like greit lese på pad eller data, ja.

:ler: Det er akkurat som å lese om meg selv! Jeg har vært e-bokmotstander i alle formater siden de kom, men jeg har begynt å bruke Kindle-appen på Paden jeg også... :ler: Det hjelper når man kan se sidene bla om faktisk :rolleyes: Men jeg gir ikke helt slipp på papirbøkene også, det blir foreløpig "Ja, takk begge deler" for min del! :jepp:

:fnise: Godt jeg ikke er alene!

Neida, jeg kommer aldri til å gi helt slipp på vanlige bøker. :hjerte: Jeg tenker jeg kan prøve nye bøker på Kindle'n, og dersom jeg liker den veldig, veldig godt type Harry Potter eller Stormlight Archives, da vil jeg kjøpe dem å ha dem i samlingen min. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla med Kindle! Både jeg og sambo har hatt Kindle i flere år, vi er superfornøyde! Sambo er på sin versjon 2. til og med.

Tror nok absolutt du vil bli fornøyd! Den største fordelen er faktisk at man slipper overfylte bokhyller! (pluss litt billigere bøker, mange gratis/svært rimeligere bøker- og i tillegg slipper du å holde sidene "oppe" mens du leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla med Kindle! Både jeg og sambo har hatt Kindle i flere år, vi er superfornøyde! Sambo er på sin versjon 2. til og med.

Tror nok absolutt du vil bli fornøyd! Den største fordelen er faktisk at man slipper overfylte bokhyller! (pluss litt billigere bøker, mange gratis/svært rimeligere bøker- og i tillegg slipper du å holde sidene "oppe" mens du leser.

Så fint å høre gode erfaringer med den! Når jeg tenker meg om har jeg aldri hørt et eneste negativt ord om Kindle. :fnise:

Overfylte bokhyller, hva er det? :plystre::ler: Nei, dette var faktisk et kjøp som mannen var helt enig i, og en pakke i posten han ikke kommer til å klage over. Mange pakker i posten, hva er det? :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Overfylte bokhyller, hva er det? :plystre::ler: Nei, dette var faktisk et kjøp som mannen var helt enig i, og en pakke i posten han ikke kommer til å klage over. Mange pakker i posten, hva er det? :plystre:

:ler: Jeg vet ikke hva overfylte bokhyller er ihvertfall... :sjenert: Har egentlig hatt innkjøpsstopp på bøker i mange år, men så er det bare den, og bare den... og ihvertfall den... og sånn fortsetter det... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg vet ikke hva overfylte bokhyller er ihvertfall... :sjenert: Har egentlig hatt innkjøpsstopp på bøker i mange år, men så er det bare den, og bare den... og ihvertfall den... og sånn fortsetter det... :fnise:

:ler: Det høres veldig kjent ut, ja! Jeg har alltid bøker over alt. Absolutt over alt. Akkurat nå kan jeg tenke meg til 3 halvleste bøker på nattbordet (Joe Abercrombie 3'ern - den serien MÅ du lese!, Dune og en eller annen lettlest fantasyromanse.) Jeg har også noen bøker nede på kjøkkenet, en i jobbsekken og 5 uleste på kommoden i gangen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Gode nyheter på jobb i dag. Jeg skal inn til Kårstø. Det sier vel ikke dere så veldig mye, men det var der jeg begynte min karriere i 2007 (7 år siden! :overrasket: ), og jeg trivdes utrolig godt der. Jeg skal jobbe med han som var anleggsleder da jeg var der og jeg vet at han har etterspurt akkurat meg til å jobbe med. Kjempegøy! :jepp: Han er prikk lik slik pappa var (både på oppførsel og utseende) og selv om det sikkert er sært, så føler jeg meg så trygg sammen med ham. Han er morsom og utrolig flink til det han gjør. Tror jeg ser litt opp til ham. :sjenert: Det er 4 år siden jeg har jobbet med ham nå, så det skal bli gøy. :nigo: Vi begynner etter ferien, men før det er det stress-stress-stress med prosjektplanen (som jeg har blitt ressursperson på :nigo: ) til dette prosjektet, samt å skulle sette seg inn i et helt nytt prosjekt som jeg skal være leder for de neste to ukene i tillegg til å være leder her jeg sitter nå de neste 3 ukene. :bond: I dag har jeg spist både frokost og lunsj i bilen, noe som er en helt annen hverdag enn den kaffedrøsende, KG-surfende arbeidsdagen jeg har hatt de siste månedene. :fnise: Men det er gøy! Det er jo dette jeg vil ha og som jeg trives med.

M ville ta morgen klokken 3:45 i dag (natt)! :sjokk: Da fikk jeg nok og satt med henne på fanget på rommet hennes i en halvtime til hun ble sløv og god. Jeg la henne ned i sengen og så sovnet hun faktisk igjen! :5: Hun sov i tillegg helt til 5:45! Da var begge jentene våkne og klokken min ringte. Helt perfekt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!!! :nigo: Så utrolig morro! Det er helt tydelig at du er dyktig i jobben din hvertfall, og det høres bare helt perfekt ut jobbmessig for deg nå da :hoppe: Dette fortjente du :Nikke:

Godt å høre at M sovna igjen i natt, det er jo helt umenneskelig med klokka 3:45!! Kl 5:45 kan man leve med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:ler: Det høres veldig kjent ut, ja! Jeg har alltid bøker over alt. Absolutt over alt. Akkurat nå kan jeg tenke meg til 3 halvleste bøker på nattbordet (Joe Abercrombie 3'ern - den serien MÅ du lese!, Dune og en eller annen lettlest fantasyromanse.) Jeg har også noen bøker nede på kjøkkenet, en i jobbsekken og 5 uleste på kommoden i gangen. :fnise:

Forskjellen på oss er tydeligvis multilesing, jeg holder meg til en bok om gangen... :ler: Hvis ikke kan jeg fort blir forvirra har jeg lært... :klo:

Abercrombie, tenker du på triologien (The blade itself, Before they are hanged og Last argument of kings)? I så fall leste jeg den i fjor, etter hardt press fra prosjektlederen min. Jeg likte dem, hadde lest Best Served Cold før, men det ble litt mye i strekk, ble jo aldri ferdig.... :ler: Så nå har jeg nok en lang pause fra ham... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKKE vet jeg!! :plystre::plystre: hihi

---

gratla med Kårstø! (JEG kjenner iallfall til det... har hatt noen konge juletrefester der oppi gjennom). Høres jo helt supert ut! Håper det blir mye positivt stress- det er jo kjekt! :) Så kjekt for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på oss er tydeligvis multilesing, jeg holder meg til en bok om gangen... :ler: Hvis ikke kan jeg fort blir forvirra har jeg lært... :klo:

Abercrombie, tenker du på triologien (The blade itself, Before they are hanged og Last argument of kings)? I så fall leste jeg den i fjor, etter hardt press fra prosjektlederen min. Jeg likte dem, hadde lest Best Served Cold før, men det ble litt mye i strekk, ble jo aldri ferdig.... :ler: Så nå har jeg nok en lang pause fra ham... :fnise:

Jeg må ha mange bøker å velge mellom. :jepp: Er ikke alltid i humør til å lese Abercrombie liksom. :fnise: Men ja, det er den trilogien, ja. Er kommet halvveis i den siste nå og har de tre enkeltstående som ligger ulest på kommoden. :Nikke: Men jeg kommer nok til å ta meg en god pause derfra en stund. Det blir litt mørkt og ''gritty'' (røft? :klo: ) til tider.

Og :hoppe: for kjempegode jobbnyheter!!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE vet jeg!! :plystre::plystre: hihi

---

gratla med Kårstø! (JEG kjenner iallfall til det... har hatt noen konge juletrefester der oppi gjennom). Høres jo helt supert ut! Håper det blir mye positivt stress- det er jo kjekt! :) Så kjekt for deg!!

:fnise: Godt jeg ikke er alene!

Taaaakk! :nigo: Det er ikke alle som liker å jobbe der siden det er så strengt. Men jeg startet der og syntes i ettertid det var rart å kunne gå ut på byggeplassen uten vernebriller og heldekkende neonfarger. :ler:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Kårstø er gøy!! Jeg hadde læretiden min på kjøkkenet der, i den tiden Statoil selv dreiv kjøkkenet :nigo: Det var tider!!! Herlig altså - dette er så fortjent min skjønne :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...