Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Hurra for bestilt ferietur!!

Og hurra for muffins også, jeg bakte dem på lørdag, og på noen toppet jeg med rabarbra fra hagen og noen rosiner (nå ble jeg sulten, er på vei hjem fra trening... )

Så guffent at A ble borte, og så godt å få henne hjem igjen! Skjønner deg godt som holder et ekstra øye med henne nå! Ellers ser det ut som dere har hatt en fin bursdagshelg!

Mmmm, eplemuffins. Lageret vårt er tomt nå, så jeg må snart lage nye kjenner jeg. :sikle:

Huff, så skummelt at A forsvant! Må ha vært fælt for dere begge! Godt hun kom fort til rette, og at dere har blitt enig om nye kjøreregler med naboene. Var nok ikke kjekt for han heller, selv om det alltid er verst for mor Bra at dagen tok seg opp etterhvert i allefall Og hurra for bestilt ferietur! Det blir nok herlig!

Ja, det var skikkelig fælt. *grøss* Men det endte godt til slutt heldigvis. :jepp:

Så grusom følelse å miste en unge for noen minutter! Og ja, klart man tenker det verste! Skjønner godt at naboen fikk seg en støkk, det hadde jeg også gjort. Her forsvant storebror på en flyplass i fjor sommer, og det var i maks to minutter, helt grusomt! Og jeg var med i en leiteaksjon for noen uker siden hvor dattera til ei venninne av meg var borte sammen med ei venninne, i ca 2 1/2 time. De er 6 år, og bare gikk seg en tur og lekte og kosa seg... Uff, sånt vil man absolutt ikke oppleve!
for bestilt ferietur!! Når drar dere?

Jeg vil tippe at hun var borte i minst 20 minutter, men heldigvis var jeg bare klar over det i 5 minutter. :daane: Men 2,5 time høres helt grusomt ut! :(

Hipp hurra! Vi drar 8.august. :jepp: Tror vi har funnet en grei leilighet i Cannes faktisk. Der har ingen av oss vært før, så det skal bli gøy. Har du noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da drar

Mmmm, eplemuffins. Lageret vårt er tomt nå, så jeg må snart lage nye kjenner jeg. :sikle:

Ja, det var skikkelig fælt. *grøss* Men det endte godt til slutt heldigvis. :jepp:

Jeg vil tippe at hun var borte i minst 20 minutter, men heldigvis var jeg bare klar over det i 5 minutter. :daane: Men 2,5 time høres helt grusomt ut! :(

Hipp hurra! Vi drar 8.august. :jepp: Tror vi har funnet en grei leilighet i Cannes faktisk. Der har ingen av oss vært før, så det skal bli gøy. Har du noen tips?

Da drar jeg ned dit når du kommer hjem, jeg skal til Cannes 22.august :nigo:

Tips ja, det var ei utrolig koselig gate der på kveldstid, der bør dere ta en tur hvertfall! Jeg mener at det er den gaten som heter Le Suquet (er ganske sikker på det). Fantastisk stemning der. Det er masse restauranter der, og perfekt for middag og god stemning en kveld. Og så spiste vi veldig god sushi et sted også, men jeg klarer ikke helt å huske hva gatene het hvor den låg, bare at den låg tvers over en leketøysbutikk hvor de solgte masse fine og gammeldagse leker. Var innom den leketøybutikken et par ganger i løpet av ferien, og handla til ungene ;) Koselig å kikke i gamle delen av byen også, og når det gjelder strender så finnes det noen veldig dyre strender hvor man må betale en god del for å ligge på solseng, og alt koster masse der, men det finnes også hvertfall ei strand hvor man kan være gratis uten å betale dyre dommer for å bare være på stranda. Og masse bra butikker der også, om man unngår gata hvor de kun selger Chanel, Dior, Prada, osv osv, så finner du Zara, Mango, og de vanlige butikkene med normale priser også ;) Skal si fra om jeg kommer på flere tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da drar

Da drar jeg ned dit når du kommer hjem, jeg skal til Cannes 22.august :nigo:

Tips ja, det var ei utrolig koselig gate der på kveldstid, der bør dere ta en tur hvertfall! Jeg mener at det er den gaten som heter Le Suquet (er ganske sikker på det). Fantastisk stemning der. Det er masse restauranter der, og perfekt for middag og god stemning en kveld. Og så spiste vi veldig god sushi et sted også, men jeg klarer ikke helt å huske hva gatene het hvor den låg, bare at den låg tvers over en leketøysbutikk hvor de solgte masse fine og gammeldagse leker. Var innom den leketøybutikken et par ganger i løpet av ferien, og handla til ungene ;) Koselig å kikke i gamle delen av byen også, og når det gjelder strender så finnes det noen veldig dyre strender hvor man må betale en god del for å ligge på solseng, og alt koster masse der, men det finnes også hvertfall ei strand hvor man kan være gratis uten å betale dyre dommer for å bare være på stranda. Og masse bra butikker der også, om man unngår gata hvor de kun selger Chanel, Dior, Prada, osv osv, så finner du Zara, Mango, og de vanlige butikkene med normale priser også ;) Skal si fra om jeg kommer på flere tips :)

Takk for tips! Nå ser det ut til at vi har bestilt leilighet et lite stykke utenfor selve Cannes, i Cannes la Bocca, med strand rett utenfor hotellet. :nigo: Men det blir nok å dra inn til Cannes noen ganger også. Skal huske på lekebutikken ihvertfall. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:fnise: Såpass ja! Vi har 19 av 24 i fryseren vi... :sjenert:

Lager du dem små eller store? Jeg laget små, mest av alt fordi jeg har brett for de små :ler: Nå driver jeg og planlegger kaka til kjæres bursdag, skal prøve meg på mye jeg ikke kan denne gangen. Jeg klarer jo ikke å legge planene på et moderat nivå, så her tar det mer av for hver gang :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Såpass ja! Vi har 19 av 24 i fryseren vi... :sjenert:

Lager du dem små eller store? Jeg laget små, mest av alt fordi jeg har brett for de små :ler: Nå driver jeg og planlegger kaka til kjæres bursdag, skal prøve meg på mye jeg ikke kan denne gangen. Jeg klarer jo ikke å legge planene på et moderat nivå, så her tar det mer av for hver gang :skratte:

Vi har hatt bursdag, da. Til vårt forsvar. :fnise: Og så har det vært frokost for begge jentene i helgen, og frokost for M både i går og i dag. :hoho: Det er godt de er sunne, og det er godt de er borte. :ler:

Jeg lagde dem mellomstore. Dvs. jeg bruker vanlige, små papirformer oppi muffinsbrett. Da får jeg fylt dem mer opp enn om man bare bruker papirformer. Jeg fikk akkurat 36 muffins av å doble røren. :)

Oooo, spennende! Hva har du planer om å lage? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Oooo, spennende! Hva har du planer om å lage? :popcorn:

Jeg har tenkt å prøve meg på denne som så mange i og rundt boka til Mafalda bakte til 17 mai. Men jeg tror kanskje jeg skal prøve meg på svart lokk og litt kule dekorasjoner. Det er bare det at jeg aldri har prøvd marsipankake i noe som helst format før, så jeg er litt skeptisk. Heldigvis har jeg Cacas-butikken rett over veien for jobb, så jeg kan kikke innom der og be om noen råd :jepp:

Og vi har forresten også planer om å ta opp eplemuffins til bursdagsfeiringen, så da har vi egentlig tenkt likt. :ler: I tillegg til at dere er litt fler enn oss da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er avhengig av eplemuffinsene! :daane: Men de flyter sånn utover i papirformene, hvor kjøper dere muffinsbrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å prøve meg på denne som så mange i og rundt boka til Mafalda bakte til 17 mai. Men jeg tror kanskje jeg skal prøve meg på svart lokk og litt kule dekorasjoner. Det er bare det at jeg aldri har prøvd marsipankake i noe som helst format før, så jeg er litt skeptisk. Heldigvis har jeg Cacas-butikken rett over veien for jobb, så jeg kan kikke innom der og be om noen råd :jepp:

Og vi har forresten også planer om å ta opp eplemuffins til bursdagsfeiringen, så da har vi egentlig tenkt likt. :ler: I tillegg til at dere er litt fler enn oss da :jepp:

Mmmm, den så god ut! Jeg er skikkelig udreven på marsipankake selv, så ingen hjelp herfra dessverre. :fnise:

Er avhengig av eplemuffinsene! :daane: Men de flyter sånn utover i papirformene, hvor kjøper dere muffinsbrett?

De er sinnsykt gode!

Jeg har to brett. Kjøpte ett på Obs og ett på Christiania Glasmagasin eller noe. Det finnes over alt. :jepp: En nødvendighet ved muffinslaging synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, dagen i går var...puh. :fnise: Koselig da, det er det viktigste. Hos oss finnes det bare to alternativer: bratravel eller stressetravel. :ler: Gårsdagen var definitivt bratravel.

Venninne med en jente som er et halvt år eldre enn M og en gutt på 8isj uker kom for å spise pizza hos oss (og feire A siden de ikke kunne komme på søndag). Baby altså... :rodmer: Da hun satt der og amma kjente jeg at jeg savnet det noe helt ENORMT! Litt sprø, ja. Jeg sa det til damene på barselgruppen senere på kvelden - tid for klubb igjen!- og de bare ''er du gal?'' :hoho:

Klubb var koselig som alltid. Det er ingenting som er feil med god mat og god skravlings. Jeg nevnte det med helsesøster og M, og alle bare :hakeslepp: . Det er godt å få litt støtte derfra også. :jepp: Vi avtalte nytt ''barseltreff'' med alle ungene på mandag allerede, hjemme hos oss. Det gleder jeg meg til! :nigo: Det er utrolig lenge siden vi har sett ungene nå, siste ''offisielle'' barseltreff var jo før jul. Er spent på hvor store de har blitt.

I dag kom endelig lekehuset til A. De hadde prøvd å kjøre det ut på fredag allerede, men de hadde ikke registrert noe telefonnummer på meg. :dry: Jeg har vært litt redd for at det er for lite (mannen mente det bare var 102 cm høyt), og i dag fikk jeg endelig tak i nettbutikken. Heldigvis var det målet for bredden, og ikke høyden. *pjuh*

Vi skal altså ha lekehusmonteringsdate med søster og svoger i dag. De har hentet ungene i barnehagen, handlet inn til middag og jeg kommer hjem til dekket bord. Luksus! Litt senere kommer bror og vi skal ha hjemmetrening sammen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, baby :rodmer: jeg skal hilse på nyfødtbaby i august, kommer til å bli helt mør! Har begynt på barselgaven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming er jo fint da :hjerte: Men noen ny baby? Nei takk. Jeg er sjeleglad for at vi har ettåring i år ;) Og det er koselig å amme henne så da slår jeg ti fluer i en smekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så ekkelt at A ble borte! Må ha vært dkummelt for alle sammen. :klemmer:

Deilig med ferietur. :) Blir det første tur med begge jentene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så ekkelt at A ble borte! Må ha vært dkummelt for alle sammen. :klemmer:

Deilig med ferietur. :) Blir det første tur med begge jentene? :)

Ja, det var det! Men det virker ikke som om A har blitt skremt av det noe særlig heldigvis. Jeg var redd for at hun kom til å slite med mareritt og sånn.

Jaaaa! :hoppe: Neida, i fjor mai var vi i Tyrkia og i fjor sommer var vi på Norgesturné. :jepp: Men det blir første utenlandstur bare oss 4. :hjerte:

Amming er jo fint da :hjerte: Men noen ny baby? Nei takk. Jeg er sjeleglad for at vi har ettåring i år ;) Og det er koselig å amme henne så da slår jeg ti fluer i en smekk!

Amming er helt vidunderlig! Men ingen ny baby for meg heller. Jeg kjenner det ikke LITT engang, at jeg vil ha noen ny baby. :ler:

Åh, baby :rodmer: jeg skal hilse på nyfødtbaby i august, kommer til å bli helt mør! Har begynt på barselgaven :)

De er så små! Og så lukter de helt fantastisk!

Hva lager du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi montert lekehuset. Det var veldig fint, og i skrivende stund står det planta midt på stuegulvet. :ler: A spurte så fint om ''kan me ta d inn, mamma, vær så sniiiiill?'' Da klarte jeg ikke å si nei. :sjenert:

Det har vært så mye som har skjedd i det siste at jeg helt har glemt å oppdatere dere om A og bleieslutt. Men det går altså utrolig bra! Det er 2 måneder siden hun sluttet med bleie på dagen, og 2 uker siden hun sluttet med bleie på natten. Hun har vært tørr så og si hver morgen siden hun fikk kontroll på blæra, men hun har nektet å sove med truse. Nå sover hun stort sett naken. :fnise: Uhellene blir det færre og færre av, og det ser ut til at hun har bæsjingen under kontroll også. Ihvertfall hjemme. I barnehagen har hun noen få uhell innimellom, sikkert fordi de ikke har så god tid/ikke er der akkurat når hun må osv. Hun må nemlig innom doen kanskje 4 ganger før det faktisk kommer noe, og når det først kommer, så kommer det FORT! :ler: I dag morges hadde hun et tisseuhell også, hun var på vei ut av sengen sin og så klarte hun ikke å holde seg lenger. Hun har ihvertfall vett nok til å stå i ro om hun har et uhell nå, og løper ikke rundt som en hodeløs kylling mens tisset spruter over alt. :hoho:

Jeg er blitt syk. :tristbla: Eller, ikke syk-syk, men det begynner å komme. På mandag begynte jeg å få vondt i halsen og i går våknet jeg opp med tidenes whiskystemme. Jeg hadde ikke vondt før utpå kveldingen og i dag stikker det verre enn verst. Stemmen min høres dessuten ut som en pubertal tenåringsgutt midt i verste stemmeskiftet. :lol: Jeg har IKKE tid til å bli syk nå. :bond: Jeg har innmari lyst til å trene i dag, det er jo favorittspinn, men jeg vet ikke om jeg burde. Tommelfingerregelen er visst at man helst ikke skal trene om man har vondt nedenfor nesen. Blæ. Jeg og bror gjorde 15 minutter rolig yoga i går og bare det gjorde at halshullet mitt føltes altfor lite. Men åh, jeg vil trene! Har jo fått barnevakt og alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at bleieslutt går fint! :) Men ikke så bra med syk hals. Tror det smarteste er å droppe trening, selv om det ikke er noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at bleieslutt går fint! :) Men ikke så bra med syk hals. Tror det smarteste er å droppe trening, selv om det ikke er noe gøy.

Ja, det er befriende å bare ha én bleieunge altså. En stund føltes det som om det eneste jeg gjorde hele dagen var å skifte bleier. :ler:

Æsj, jeg VET at det er det smarteste. Jeg vil bare ikke høre på sånt snakk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Isj, så kjedelig med sykdom... :( Masse god bedring! :klemmer:

Og ingen trening når halsen er sånn! :opplyser: Det betyr bare at du blir sykere/bruker lenger tid på å bli frisk, og at det blir leeeeeenge til neste trening når du først bukker under! Sådetså! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg trøtt og lei. Trøtt fordi M tuller på nettene for tiden (1,5 time lys våken både natt til i går og natt til i dag), lei fordi alt er en kamp med A. Kamp for å få på henne klærne, kamp for å få henne til å være snill med M, kamp for alt! Jeg vet jo at jeg synes det er ekstra ille i dag fordi jeg er trøtt og fordi det er en hel uke siden jeg trente. Tålmodigheten min var lik null i dag. Hun så nok sitt snitt til å pøble ekstra mye også. Men årh, jeg blir sprø noen ganger!

Mannen kommer hjem i morgen, men det eneste jeg klarer å tenke på er at jeg må stå opp med ungene på lørdag også. Han kommer rett fra nattskift i 2 uker og har vært oppe i nærmere et døgn når han kommer hjem, så jeg vet jo at han må få sove litt. I tillegg må det ryddes til festen på lørdag, og ikke minst lages mat! :daane: Jeg er faktisk så sliten at jeg spurte vaskedamen om hun kunne komme i morgen også, selv om det bare er en uke siden hun var her. :flau: Huset er møkkaskittent etter helgens selskaper og jeg vet ærlig talt ikke helt hvordan jeg skal få tid til alt dersom jeg må vaske også. Mest sannsynligvis har hun ikke tid til å komme. :sukk: Så i kveld etter leggetid må jeg i det minste rydde hele huset. Brette sikkert 5 maskiner med klær. Blæ. Vaskingen får jeg ta i morgen om vaskedamen ikke kan komme, og matlagingen får vi ta på lørdag.

Dessuten henger manglende trening over meg som en stor, svart skygge. Jeg VET at humøret og trøttheten blir bedre med trening, men jeg er så trøtt når jentene har lagt seg at det siste jeg vil gjøre er å trene. Sukk og atter sukk. Jeg skal prøve å få skvist inn en hjemmetreningsøkt i dag om jeg får tid, om så bare for å lette samvittigheten min litt. :Nikke:

Ellers hadde vi en veldig fin dag i går. Søster kom på middagsbesøk og vi dro en snarvisitt på kjøpesenteret etterpå. Ett positivt lyspunkt for tiden er at det merkes VELDIG godt at jeg har tatt av mye. Nå er det bare klær i S som gjelder. :nigo: Jeg fikk kjøpt meg en kjole på tilbud og et fint, A-linjet kort skjørt som mest sannsynligvis skal brukes på lørdag. :jepp: Må bare finne en fin topp til å ha til.

Planen for ettermiddagen er egentlig å bare ta det med ro. Ingen krumspring. Middag blir søtpotetlasagne, det er første gang jeg prøver denne. Håper det er godt! Ellers skal vi leke og kose oss frem til leggetid, og bare glemme alt som burde blitt gjort for en stakket stund. Jeg trenger litt A- og M-terapi. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Klemmer: til deg!

Slike dager er skikkelig tunge. Håper dagen i dag blir myye bedre! :)

Søtpotetlasagne? Hvordan lager man det? Potet i stedet for pasta? Blir det som en mousakka baee med søtpotet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...