Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Bare en liten minioppdatering fra mobilen - megaoppdatering kommer i morgen. Fin dag med både oppturer og nedturer. Ble avsluttet på fantastisk vis med A alene på minibesøk hos Diddles og Liten mens jeg og M fikk ryddet hele huset og dusjet. :)

Nå sitter jeg i sofaen, med nylakkerte negler, og ser på Episodes. Verdens største kvelds er inntatt og den svære matboksen med vannmelon roper på meg fra kjøleskapet. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet jo dette, hvordan dusjer man med en ettåring? Det har jeg lurt litt på nemlig. Hadde vært veldig praktisk om jeg kunne ta mini med i dusjen, men det er kanskje ikke sånn man gjør det :fnise::klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo dette, hvordan dusjer man med en ettåring? Det har jeg lurt litt på nemlig. Hadde vært veldig praktisk om jeg kunne ta mini med i dusjen, men det er kanskje ikke sånn man gjør det :fnise::klo:

Jeg har bare pleid å la O leke naken på gulvet om morgenen når jeg har dusjet. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: Sokker! Da glir de ikke når de vil opp og stå. Jeg dusjer med M og bader med A. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten minioppdatering fra mobilen - megaoppdatering kommer i morgen. Fin dag med både oppturer og nedturer. Ble avsluttet på fantastisk vis med A alene på minibesøk hos Diddles og Liten mens jeg og M fikk ryddet hele huset og dusjet. :)

Nå sitter jeg i sofaen, med nylakkerte negler, og ser på Episodes. Verdens største kvelds er inntatt og den svære matboksen med vannmelon roper på meg fra kjøleskapet. :nigo:

tipp topp :tommelopp: - A er hjertelig velkommen anytime! Akkurat som du er :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: Sokker! Da glir de ikke når de vil opp og stå. Jeg dusjer med M og bader med A. :fnise:

Ah, smart! Men blir de ikke frustrerte når det kommer litervis med vann og shampo sprutende ned i hodet på dem? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tipp topp :tommelopp: - A er hjertelig velkommen anytime! Akkurat som du er :hjerte:

:rodmer: A sovnet i bilen på vei hjem. :fnise:

Ah, smart! Men blir de ikke frustrerte når det kommer litervis med vann og shampo sprutende ned i hodet på dem? :blink:

M blir ikke det. :fnise: Jeg holder dusjhodet i hånden da, når jeg dusjer med henne (og mellom beina når jeg skal ha i sjampo og slikt). Da får hun ikke så mye over seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det denne megaoppdateringen, da. Hvor skal jeg begynne? Dagen i går var mildt sagt en berg- og dalbane. Evt. en dal-, dal- og bergbane. :lol:

Det verste først: A forsvant! :grine: Dere får den lange historien. Vi var borte en tur hos naboen, og siden jeg var ganske stressa pga. selskap lurte jeg på om A kunne være hos dem mens jeg og M kjørte en rask tur til butikken. A ville jo naturligvis være hos nabojenta, så da ble det sånt. Vi var borte et kvarters tid, og siden jeg trodde A var inne hos naboen brukte jeg muligheten til å lage fruktspyd, sminke meg og skifte klær på M. Plutselig kommer naboen bort og sier ''A er her, sant?'' Og jeg bare :bond: ''Nei!'' Jeg løp rundt i nabolaget med M på armen og ringte på alle dørene for å høre om A var der. Alle naboene var med og lette og ingen hadde sett snurten av henne. På dette tidspunket fikk jeg totalt sammenbrudd og hulket og snufset om hverandre. Så for meg at hun lå i elven eller noe. :grine: Jeg dumpet M i vognen og raste bortover veien. Og der var hun! Nabodamen hadde henne i armene sine og da jeg så henne gråt jeg bare enda mer. Det er seriøst noe av det verste som har skjedd i hele mitt liv. Det varte ikke lenge, kanskje 5 minutter, men i løpet av de 5 minuttene så jeg for meg 1000 ulike scenarioer med veldig likt resultat. :grine: Blir skjelven bare av å tenke på det.

Det som hadde skjedd var da at jentene hadde gått ut for å leke, slik de alltid gjør. Naboen var foran huset, mens de var bak huset. Han dillet med sitt og holdt sporadisk øye med dem, slik både han og vi alltid gjør. Så hadde A sagt at hun skulle gå til mamma (sikkert fordi hun måtte bæsje - hun hadde nemlig bæsj i trusa da hun ble funnet) og etter det var det ingen som hadde sett henne. Hun ble funnet, hold dere fast!, utenfor butikken! :hakeslepp: A bruker kanskje 5 minutter på å gå dit! Hun gråt og hamret på de låste dørene og ropte på meg. Etterpå fortalte hun meg at hun bare skulle finne meg, fordi jeg sa jeg skulle på butikken. Det eneste hun hadde klart å få frem til damen som fant henne var at hun bodde i et hvitt hus. Så de hadde gått og ringt på alle husene i nabolaget for å høre om A hørte til der.

Jeg hadde en god prat med naboen i går. Snakk om å ha dårlig samvittighet - det hadde jeg også hatt! Men dette er noe som kunne skjedd hvem som helst av oss. A har jo lekt ute ''alene'' med jentene på 6 og 7 siden vi flyttet hit. Men vi ble enige om at vi ikke kan gjøre det lenger. Alltid en voksen som passer på 100%. Greit å være enige om det også synes jeg. Jeg forsikret uansett naboen om at dette ikke var noe å bli uvenner for (han var redd for det).

Så var det den andre dalturen da, som egentlig viste seg å være ingenting, men som allikevel satte en megademper på starten av dagen. Jeg orker ikke å gå i detalj (ting blir liksom ikke så viktige etter det som skjedde i går), men jeg kan jo si at det var svigers og surskap og noe jeg følte som svikt i mann- og koneplikten. Dvs. at han tok deres side og nesten baksnakket meg til dem. Sånn virket det ihvertfall, forklart av en pottesur og trøtt mann som nettopp var ferdig med nattskiftet sitt. Jeg ble så lei meg og var så skuffa at jeg ikke klarte å riste det av meg før hele systemet mitt fikk sjokk da A forsvant. Han ringte i går kveld og da viste det seg at det ikke var sånn det var allikevel. Han hadde forklart til svigers at ''vi'' hadde gjort en feil, støttet meg, forklart situasjonen fra min side og rett og slett stått på min side (dvs. vår side) i saken. Og jeg bare :panneklask: . ''Hvorfor sa du ikke dette i dag morges da? Tosk!'' :fnise: Han kunne spart meg for så mye dritthumør hadde han bare gjort det. :P

Ellers hadde vi en fin dag i går. :jepp: Tidlig på'n klokken 5:30 som vanlig. Muffins til frokost i går igjen. :ler: Jeg og A så Totoro mens M sov (hun satt faktisk i ro nesten hele filmen. Takk Ghibli! :hjerte: ), vi spiste pølser, kake og lekte ute med de besøkende. Da Diddles og Liten skulle dra så A nesten sånn ut :snurt: . ''Eg vil værra me Liten him!'' :sur: Aaaa, 3-åringer altså. :fnise: Snill som Diddles var tok hun A med seg og jeg og M fikk ryddet hele underetasjen i tillegg til å ta en dusj. Det ER så stress å bade begge to på én gang, så jeg tar én-og-én-dusjene så ofte jeg kan. :hoho:

Jeg var trøtt som en dupp i går kveld og la meg klokken 20:30 tror jeg. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameien! Stakkars deg, A og naboen, det må ha vært traumatisk for hele gjengen. :( Godt dere ikke klandrer hverandre, som du sier så er det sånt som kan skje den beste og vanskelig å forutse når det alltid har gått greit tidligere.

Nei uff, enda godt det tross alt gikk fint og ikke varte lenger enn det gjorde! :kose:

Og så kjedelig med sånne misforståelser, det kan fort skje når man kommuniserer over telefon og er litt i hver sin verden. :Nikke: Godt å høre at det også løste seg til slutt!

Totoro hjelper på det meste, finnes det en søtere film? :rodmer: Og de muffinsene må jeg se nærmere på, kjenner bakelysten kommer snikende av å lese her inne! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh guri nå fikk jeg vondt i magen! Så utrolig ekkelt at A forsvant! :( og så hjerteskjærende at hun hadde gått til butikken for å finne deg :grine: veldig bra at det endte godt! Ikke greit å være 3 år og full av ideer, og i hvertfall ikke greit å være mamma i en sånn situasjon. :klem:

Stakkars naboen, han hadde nok ikke mye høy i hatten :fnise:

Mannfolk :roll: min er skikkelig sur på meg for tiden. Hvorfor? Fordi han har pappaperm og jeg tvinger ham til å stå opp med lille hver eneste ukedag selv om jeg også er hjemme. Åååå så synd det er i ham :lur:

Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så utrolig ekkelt! :( Jeg har kjent på den skrekken der i 10-15 sekunder, og å ha den iskalde frykten der man rekker å tenke på alt som kan skje i 5 minutter føles for meg som en evighet!! Fy søren, det må ha vært helt grusomt :trist: Stakkars, stakkars deg (og litt naboen..) Er så glad for at det endte bra, man (jeg ihvertfall) tenker alltid det værste. Og så var det utrolig søtt at hun hadde gått til butikken for å finne deg da, lille søte A :hjerte:

Og mannfolk er bare utrolig dårlige på kommunikasjon (og andre ting) avogtil :murvegg:

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameien! Stakkars deg, A og naboen, det må ha vært traumatisk for hele gjengen. Godt dere ikke klandrer hverandre, som du sier så er det sånt som kan skje den beste og vanskelig å forutse når det alltid har gått greit tidligere.

Nei uff, enda godt det tross alt gikk fint og ikke varte lenger enn det gjorde!

Og så kjedelig med sånne misforståelser, det kan fort skje når man kommuniserer over telefon og er litt i hver sin verden. Godt å høre at det også løste seg til slutt!

Totoro hjelper på det meste, finnes det en søtere film? Og de muffinsene må jeg se nærmere på, kjenner bakelysten kommer snikende av å lese her inne!

Ja, det var virkelig fælt! Men det gikk bra, så får vi bare prøve å glemme det alle sammen. Altså, vi må jo ta lærdom av dette, men i det minste prøve å ikke tenke på alt som KUNNE gått galt. *grøss* Naboskapet vårt er så fint, så det var godt han kom bort og vi ble enige om hvordan det var og hvordan vi skal gå frem videre. Jeg kommer ihvertfall ikke til å slippe henne av syne på en lang, lang stund. :sjenert:

Telefonforhold er ikke noe å anbefale. :P Det var nok noe med at han var sur + at jeg satte på alle bremser fordi jeg følte meg urettferdig behandla som gjorde at alt ble så misforstått.

Totoro er helt fantastisk! Og faktisk god på norsk også. :jepp: A fikk nemlig 3 Ghiblifilmer av bror (som er like animenerd som meg) til bursdagen sin; Totoro, Ponyo og Arietty. :jepp: Jeg har ikke sett noen av de andre før, så det gleder jeg meg til.

Muffinsene er knallgode. Jeg sier ''er'', fordi jeg hadde en til frokost i dag. :fnise: Dette er fra batchen som ble frosset og tint opp i går. Nesten like saftig. :jepp:

Åååh guri nå fikk jeg vondt i magen! Så utrolig ekkelt at A forsvant! og så hjerteskjærende at hun hadde gått til butikken for å finne deg veldig bra at det endte godt! Ikke greit å være 3 år og full av ideer, og i hvertfall ikke greit å være mamma i en sånn situasjon.

Stakkars naboen, han hadde nok ikke mye høy i hatten

Mannfolk min er skikkelig sur på meg for tiden. Hvorfor? Fordi han har pappaperm og jeg tvinger ham til å stå opp med lille hver eneste ukedag selv om jeg også er hjemme. Åååå så synd det er i ham

Ikke sant? Jeg lurte litt på hvorfor hun hadde gått bort akkurat der, sånn bortsett fra at det er den eneste veien hun kan, men da hun forklarte det til meg var det så innlysende. Ser henne for meg stående gråtende mens hun hamrer på dørene. :grine:

:hoho: Stakkar ham, ja.

Kjenner det i hele kroppen når jeg leser om at A forsvant. Så. Jævlig. Skummelt.

Mhm! *grøss og gru*

Huff, så utrolig ekkelt! Jeg har kjent på den skrekken der i 10-15 sekunder, og å ha den iskalde frykten der man rekker å tenke på alt som kan skje i 5 minutter føles for meg som en evighet!! Fy søren, det må ha vært helt grusomt Stakkars, stakkars deg (og litt naboen..) Er så glad for at det endte bra, man (jeg ihvertfall) tenker alltid det værste. Og så var det utrolig søtt at hun hadde gått til butikken for å finne deg da, lille søte A

Og mannfolk er bare utrolig dårlige på kommunikasjon (og andre ting) avogtil

Vi har hatt en sånn skrekk en gang før også, i Tyrkia av alle plasser. Men det var inne i avgangshallen hvor forholdene var litt mer kontrollerte. Huff, det må være de lengste 5 minuttene i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg kommer til å tviholde på lille hele ferieturen vår! Heldigvis er hun litt sjenert når vi er borte hos folk, og vil holde meg i hånda når hun skal løpe avgårde. Håper det gjelder på flyplasser også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg kommer til å tviholde på lille hele ferieturen vår! Heldigvis er hun litt sjenert når vi er borte hos folk, og vil holde meg i hånda når hun skal løpe avgårde. Håper det gjelder på flyplasser også :fnise:

A er helt i andre enden av skalaen. Har ikke en bekymring i verden og labber avgårde uten å tenke seg om. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Nå har vi bestilt ferietur! :bolledeig: Eller, flybillettene er i boks ihvertfall. 2 uker i Frankrike, hvorav 1 uke i sør (vi flyr til Nice og bor i området rundt der et sted, mulig Juan-les-Pins) og 1 uke i ''hjembyen'', før vi flyr hjem fra Paris. O'lykke på jord! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: Nå har vi bestilt ferietur! :bolledeig: Eller, flybillettene er i boks ihvertfall. 2 uker i Frankrike, hvorav 1 uke i sør (vi flyr til Nice og bor i området rundt der et sted, mulig Juan-les-Pins) og 1 uke i ''hjembyen'', før vi flyr hjem fra Paris. O'lykke på jord! :hoppendeglad:

Ååh, heldige! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hurra for bestilt ferietur!! :hoppendeglad:

Og hurra for muffins også, jeg bakte dem på lørdag, og på noen toppet jeg med rabarbra fra hagen og noen rosiner :sikle: (nå ble jeg sulten, er på vei hjem fra trening... :sjenert: )

Så guffent at A ble borte, og så godt å få henne hjem igjen! Skjønner deg godt som holder et ekstra øye med henne nå! Ellers ser det ut som dere har hatt en fin bursdagshelg! :jepp::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så skummelt at A forsvant! :( Må ha vært fælt for dere begge! Godt hun kom fort til rette, og at dere har blitt enig om nye kjøreregler med naboene. Var nok ikke kjekt for han heller, selv om det alltid er verst for mor ;) Bra at dagen tok seg opp etterhvert i allefall :) Og hurra for bestilt ferietur! :hoppe: Det blir nok herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grusom følelse å miste en unge for noen minutter! Og ja, klart man tenker det verste! Skjønner godt at naboen fikk seg en støkk, det hadde jeg også gjort. Her forsvant storebror på en flyplass i fjor sommer, og det var i maks to minutter, helt grusomt! Og jeg var med i en leiteaksjon for noen uker siden hvor dattera til ei venninne av meg var borte sammen med ei venninne, i ca 2 1/2 time. De er 6 år, og bare gikk seg en tur og lekte og kosa seg... Uff, sånt vil man absolutt ikke oppleve! :(
:strix: for bestilt ferietur!! Når drar dere? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...