Pasadena Skrevet 12. juni 2014 #8521 Skrevet 12. juni 2014 Er det sånn seigt, fuktig brunsukker? Eller vanlig konsistens?
Teriyaki Skrevet 12. juni 2014 #8522 Skrevet 12. juni 2014 Mmm, muffinsene var veldig gode! Ikke minst lettvindt å lage. Jeg lagde med brunsukker da, men synes kanskje de var hakket for søt? Neste gang skal jeg kun ha tre ss brunsukker, eventuelt bare to.
^^Belle^^ Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #8523 Skrevet 13. juni 2014 Er det sånn seigt, fuktig brunsukker? Eller vanlig konsistens? Brunt sukker er vel litt seigt og fuktig. Mmm, muffinsene var veldig gode! Ikke minst lettvindt å lage. Jeg lagde med brunsukker da, men synes kanskje de var hakket for søt? Neste gang skal jeg kun ha tre ss brunsukker, eventuelt bare to. Så gøy at du lagde dem i går. Nå kan jeg lage dobbel røre uten å tenke at jeg gambler for mye.
Teriyaki Skrevet 13. juni 2014 #8524 Skrevet 13. juni 2014 Brunt sukker er vel litt seigt og fuktig. Så gøy at du lagde dem i går. Nå kan jeg lage dobbel røre uten å tenke at jeg gambler for mye. Hehe, ja Det eneste jeg savnet var litt større eplebiter sånn som i eplekake Når eplene raspes så kjenner du ikke eplene på samme måte. Så tror jeg skal kutte opp terninger med eple og ha på toppen av muffinsene neste gang
^^Belle^^ Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #8525 Skrevet 13. juni 2014 Hehe, ja Det eneste jeg savnet var litt større eplebiter sånn som i eplekake Når eplene raspes så kjenner du ikke eplene på samme måte. Så tror jeg skal kutte opp terninger med eple og ha på toppen av muffinsene neste gang Oooh, takk for tips. Da skal jeg gjøre det i dag. Veldig greit at noen er prøvekaniner altså.
^^Belle^^ Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #8526 Skrevet 13. juni 2014 Puh. Det er alt jeg har å si om dagen som var. Eller, egentlig bare ''puh'' frem til ungene var i seng. Vi fikk kjøpt inn tallerkener og servietter (med rosa prinsesser på tallerkenene og blå ridder på serviettene - bursdagsbarnet fikk velge helt selv ) og vi spiste på den italienske sjappa på kjøpesenteret. Maten der pleier å være såååå god, men i går var den rett og slett ikke spisende. Han må ha mistet saltbøssen oppi maten eller noe, jeg klarte ikke å spise halvparten av cannelonien min engang. Til og med A sin margarita var for salt! Da vi kom hjem var det ryddings, krangling, mekling og bading. Søster og svoger kom innom en liten tur, og ungene sovnet som noen steiner begge to. Jeg var så trøtt at det hverken ble baking eller trening på meg. Jeg ble sittende i godstolen og hekle og se på netflix til jeg la meg 20:45. M våknet 21:30, men ellers har hun sovet i heeele natt! Opp og hopp klokken 5...jeg fikk i det minste tid til å rydde rommet til A og vårt soverom før vi dro. Egentlig er det veldig fint å ha så god tid på morgenen. Vi begynner å bli skikkelig rutinerte nå, både med påkledning før vi går (det har nok noe med at vi slipper dresser og luer og alt det der) og levering i barnehagen. A skal jo feire bursdagen sin i barnehagen i dag, så hun svevde da jeg dro. Hun var så morsom på vei til barnehagen i dag. Av og til pleier jeg å pakke med en brødskive i matboks til henne, selv om de har frokost der. Hun pleier nemlig å ville ha ''skjeva i bilen''. I dag lurte jeg i tillegg oppi en liten klase med druer, det er noe av det beste hun vet, og da hun åpnet matboksen hørte jeg fra baksetet ''Duår!!!! Åh, tusen takk mamma!'' I dag har jeg ikke tid til å slappe av etter leggetid. Min plan for dagen, etter henting i barnehagen: - kjøpe sand til sandkassen - lage middag - lage eplemuffins med ungene - leggetid - lage sjokoladekake - gjøre klar sandkassen (bøtter og spade for anledningen lånt fra nabojenta som har vært på ferie i 2 uker Det er ikke uten grunn at jeg har ønsket meg sandkasseleker til bursdagen hennes ) - dersom jeg får tid: trene
honning Skrevet 13. juni 2014 #8527 Skrevet 13. juni 2014 Det høres ut som en bra plan for ettermiddagen! Jeg har faktisk også planer om å prøve de muffinsene i kveld (eller i morgen), jeg ble så inspirert, og det såg så godt ut Må bare handle et par ingredienser på vei hjem fra jobb, så har jeg hvertfall ting hjemme Og sunne scones vil jeg også teste ut, var et par oppskrifter i bloggen din som frista Den sjokoladekaka såg forresten farlig god ut!!
Kakaoen Skrevet 13. juni 2014 #8528 Skrevet 13. juni 2014 Å nam.. Den sjokoladekaka havna i bokmerkelista mi!! Og den må jo være liltt sunn siden den ikke inneholder hvetemel
^^Belle^^ Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #8529 Skrevet 13. juni 2014 Det høres ut som en bra plan for ettermiddagen! Jeg har faktisk også planer om å prøve de muffinsene i kveld (eller i morgen), jeg ble så inspirert, og det såg så godt ut Må bare handle et par ingredienser på vei hjem fra jobb, så har jeg hvertfall ting hjemme Og sunne scones vil jeg også teste ut, var et par oppskrifter i bloggen din som frista Den sjokoladekaka såg forresten farlig god ut!! Sunne scones er veldig godt! Har fått skryt for dem av alle som har smakt. Men jeg ville ha minst doblet røren, for den er veldig liten synes jeg, særlig om du vil lage klassiske scones og ikke ''pannekaker'' slik jeg pleier å gjøre. Å nam.. Den sjokoladekaka havna i bokmerkelista mi!! Og den må jo være liltt sunn siden den ikke inneholder hvetemel Mørk sjokolade er jo også sunt? Den er rett og slett himmelsk god!
honning Skrevet 13. juni 2014 #8530 Skrevet 13. juni 2014 Takk for tips om å doble røren Jeg er enig, når man først baker, så kan man like gjerne lage ekstra mye og fryse ned en del heller. Har lyst til å prøve å ha med ungene på baking i ettermiddag om jeg orker. Mannen skal vel ut og trene, men jeg er usikker på hvor enkelt det er å bake med begge ungene, det har jeg ikke prøvd før Mørk sjokolade er veldig sunt!!
^^Belle^^ Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #8531 Skrevet 13. juni 2014 Takk for tips om å doble røren Jeg er enig, når man først baker, så kan man like gjerne lage ekstra mye og fryse ned en del heller. Har lyst til å prøve å ha med ungene på baking i ettermiddag om jeg orker. Mannen skal vel ut og trene, men jeg er usikker på hvor enkelt det er å bake med begge ungene, det har jeg ikke prøvd før Mørk sjokolade er veldig sunt!! Enig. Jeg glemte å doble røren andre gangen vi lagde dem og ble litt irritert fordi det ble så lite. Jeg skal prøve å bake med begge selv for første gang i dag. Plasserer bare M i stolen sin da, men noe å knaske på!
honning Skrevet 13. juni 2014 #8532 Skrevet 13. juni 2014 Lurt å gi noe å knaske på samtidig, da bør det fungere. Har noe kjeks liggende, og da bør det jo gå å ha de der begge to Måtte akkurat legge til mer vaniljekesam på handlelista mi også, så jeg ikke mangler ting til å lage dobbel oppskrift Jeg har aldri skjønt meg på folk som baker kun 8-10 muffinser
^^Belle^^ Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #8533 Skrevet 13. juni 2014 Lurt å gi noe å knaske på samtidig, da bør det fungere. Har noe kjeks liggende, og da bør det jo gå å ha de der begge to Måtte akkurat legge til mer vaniljekesam på handlelista mi også, så jeg ikke mangler ting til å lage dobbel oppskrift Jeg har aldri skjønt meg på folk som baker kun 8-10 muffinser Jeg måtte også handle inn kesam. Jeg skal bruke vanlig kesam, og så heller bruke det nyinnkjøpte vaniljeekstraktet mitt. Må få prøvd det også. Galninger!
Sushi Skrevet 13. juni 2014 #8534 Skrevet 13. juni 2014 Nå har jeg også bakt muffins! Bytta ut halvparten av melet med fiberfin, brukte smør i stedet for olje, og siden vi ikke hadde kesam så ble det yoghurt naturell + vaniljepulver. Og ekstra kanel (elsker kanel). Hadde eplebiter på toppen slik Teriyaki foreslo. De ble veldig gode og saftige! Særlig nå som de kommer rett fra ovnen.
^^Belle^^ Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #8535 Skrevet 13. juni 2014 Er 14000 kroner dyrt for en ferie for en familie på 4? De har satt opp ny (?) rute fra Stavanger til Paris som er DØDSBILLIG! 2900 kroner for oss 4! Mannen vil nok til sør, så dersom vi tar én vei til Nice og én vei fra Paris blir det ca 4100 med fly, 2800 med bil og 6000 med leilighet nede i sør. Satser på at vi bor og spiser gratis i ''hjembyen''. Synes ikke det var så ille?
^^Belle^^ Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #8536 Skrevet 13. juni 2014 Nå har jeg også bakt muffins! Bytta ut halvparten av melet med fiberfin, brukte smør i stedet for olje, og siden vi ikke hadde kesam så ble det yoghurt naturell + vaniljepulver. Og ekstra kanel (elsker kanel). Hadde eplebiter på toppen slik Teriyaki foreslo. De ble veldig gode og saftige! Særlig nå som de kommer rett fra ovnen. Mmmmm! Hvorfor smør i stedet for olje? Kan jeg bruke lettmargarin? Fiberfin...er det det samme som fiberhusk?
Sushi Skrevet 13. juni 2014 #8537 Skrevet 13. juni 2014 Mmmmm! Hvorfor smør i stedet for olje? Kan jeg bruke lettmargarin? Fiberfin...er det det samme som fiberhusk? Smør smaker bedre? Særlig sammen med kanel, namnam... Tror ikke lettmargarin blir noe godt Men jeg er anti lettprodukter, så ikke spør meg. Men jeg sier bare: kokkene bruker skikkelig smør. Fiberfin er fiberrikt mel, ikke det samme som fiberhusk. Måtte sjekke pakken nå - det er "maisstivelse med høyt innhold av resistent stivelse". Prøver egentlig bare å få brukt opp en del av det vi har i skapet, jeg.
^^Belle^^ Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #8538 Skrevet 13. juni 2014 Smør smaker bedre? Særlig sammen med kanel, namnam... Tror ikke lettmargarin blir noe godt Men jeg er anti lettprodukter, så ikke spør meg. Men jeg sier bare: kokkene bruker skikkelig smør. Fiberfin er fiberrikt mel, ikke det samme som fiberhusk. Måtte sjekke pakken nå - det er "maisstivelse med høyt innhold av resistent stivelse". Prøver egentlig bare å få brukt opp en del av det vi har i skapet, jeg. Aha, derfor ja. Jeg bruker også alltid meierismør når jeg baker kaker og sånt. Mamma bare rister på hodet, for hun bruker alltid margarin. Rart hvordan vanene blir til. Jeg lettprodukter. Trur jeg skal gå for olje jeg da.
honning Skrevet 13. juni 2014 #8539 Skrevet 13. juni 2014 Nå står mitt første brett med muffins i ovnen Du inspirerer mange med maten din
LilleBallerina Skrevet 13. juni 2014 #8540 Skrevet 13. juni 2014 Er 14000 kroner dyrt for en ferie for en familie på 4? De har satt opp ny (?) rute fra Stavanger til Paris som er DØDSBILLIG! 2900 kroner for oss 4! Mannen vil nok til sør, så dersom vi tar én vei til Nice og én vei fra Paris blir det ca 4100 med fly, 2800 med bil og 6000 med leilighet nede i sør. Satser på at vi bor og spiser gratis i ''hjembyen''. Synes ikke det var så ille? Absolutt overkommelig *dritmisunnelig*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå