Sequax Skrevet 11. mai 2014 #8301 Skrevet 11. mai 2014 Interessant diskusjon om kirken og kristendom her! Jeg er ikke kristen, men har kristne røtter langt tilbake...så jeg er medlem av kirken, og det gjør meg ikke noe. Setter fortsatt pris på de tradisjonelle seremoniene i kirken, som dåp, konfirmasjon, bryllup og gravferd....Men jeg støtter absolutt ikke synet kirken har på homofile...helt forkastelig! Men...på den andre siden får jeg litt bismak i munnen når jeg er med på kirkelige seremonier...simpelthen fordi jeg føler meg litt hyklersk som bruker kirken når jeg ikke er kristen (hverken jeg eller P er kristne). Da C skulle døpes i juni 2011, kom sognepresten hjem til oss for å snakke om den kristne tro og greier, og det var egentlig litt merkelig....samtidig er det jo koselige tradisjoner....hmm...veldig ambivalent, altså...
^^Belle^^ Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #8302 Skrevet 12. mai 2014 Interessant diskusjon om kirken og kristendom her! Jeg er ikke kristen, men har kristne røtter langt tilbake...så jeg er medlem av kirken, og det gjør meg ikke noe. Setter fortsatt pris på de tradisjonelle seremoniene i kirken, som dåp, konfirmasjon, bryllup og gravferd....Men jeg støtter absolutt ikke synet kirken har på homofile...helt forkastelig! Men...på den andre siden får jeg litt bismak i munnen når jeg er med på kirkelige seremonier...simpelthen fordi jeg føler meg litt hyklersk som bruker kirken når jeg ikke er kristen (hverken jeg eller P er kristne). Da C skulle døpes i juni 2011, kom sognepresten hjem til oss for å snakke om den kristne tro og greier, og det var egentlig litt merkelig....samtidig er det jo koselige tradisjoner....hmm...veldig ambivalent, altså... Jeg forstår veldig godt hva du mener. Det er nok flere i Norge som tenker som deg enn som faktisk er kristne tror jeg. Mannen min er som deg. Liker tradisjonen og forsvarer dåpen med at det er enklere å melde seg ut (om de vil det) enn å døpe seg som 14-åring når det er dags for konfirmasjon. Jeg er ikke enig. Jeg har siden før jeg konfirmerte meg visst at jeg ikke var kristen. Jeg er døpt og for min familie (som egentlig ikke er kristen (bestefar hadde meldt seg ut av kirken hadde ikke oldemor vært megakristen), men som har holdt fast ved visse tradisjoner) var det naturlig at jeg skulle konfirmere meg i kirken også. Jeg fikk vel valget, men som den snille piken jeg var (og forsåvidt fremdeles er i visse situasjoner ) klarte jeg selvsagt ikke som usikker 14-åring å velge bort kirkelig konfirmasjon. Oldemor (og min misjonær-grandtante) hadde vel fått slag om jeg hadde gjort det. Så jeg skal ihvertfall være veldig åpen til mine jenter når de skal konfirmere seg. Om de vil gjøre det i kirken skal de selvsagt få lov til det, og de kan like gjerne gjøre det borgerlig om det er det de vil. Vi giftet oss i kirken fordi mannen ville det. Det var under betingelsene at jeg fikk velge kirke og innholdet. Det ble så lite Gud og Jesus som jeg klarte å få det.
Gjest Neferet Skrevet 12. mai 2014 #8303 Skrevet 12. mai 2014 Jeg var faktisk påmeldt konfirmasjon i kirken (basert på at de hadde sommerleir ), men etter at min mammas samboer spurte meg om hvorfor og jeg ikke klarte å komme opp med noe godt svar, så endte jeg med å melde meg av igjen Så da ble det ingen konfirmasjon i det hele tatt på meg. Jeg kan fortsatt bruke det at jeg ikke er voksen ennå som en god unnskyldning
^^Belle^^ Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #8304 Skrevet 12. mai 2014 Åh, fine, fine helgen. På lørdag sov jeg lenge-isj (8:30 - kroppen min er altfor vant til lite søvn ) før vi dro på en liten minitur til lekeplassen. Der møtte vi kompis og den nye dama hans for første gang. Kjempegrei var hun. Vi dro hjem igjen hele gjengen og bestilte oss pizza. Gutta så på fotballkamp og jeg og nyedama skravla og lekte med ungene. På kvelden så jeg og mannen jentefilm. I går var det mannens tur til å sove lenge. Han sover mye lengre enn jeg gjør for å si det mildt. Vi stod opp klokken 5 (begynner å bli en vane nå ) og før klokken var blitt 8 hadde jeg satt bolledeig (i brødbakemaskinen - genialt!), ryddet hele nede og støvsugd hele nede. Mens M sov lagde jeg og A kanelsnurrer og ellers bare koste oss. Vi merker veldig godt at hun har behov for litt alenetid med oss innimellom. Det er forsåvidt naturlig, men kanskje ekstra viktig akkurat nå. M er nemlig veldig intens for tiden, og fotfølger A hvor enn hun går. Hun skal gjøre akkurat det samme som A, gjerne med akkurat de samme lekene. Sånt blir det gøye krangler utav. Da mannen våknet (ved at jeg hoppet oppå ham i sengen ) dro jeg på trening. Fikk inn en god styrkeøkt som virkelig kjennes på kroppen i dag. Det er rart å komme hjem fra trening og ikke være gjennomsvett - det er jo det jeg er vant med, føler at jeg ikke har trent skikkelig da. Veeeel, jeg kjenner definitivt at jeg har trent skikkelig i dag. Beina er som gelé etter stusselige 8*3 knebøy med 20 kg (jeg føler meg sååå teit når jeg står der uten vekter på stanga ) og 8*3 bulgarske utfall på hver fot. Man skulle trodd jeg var sterkere i beina etter all den syklingen jeg gjør. Jaja, jeg har i det minste stort forbedringspotensiale. Jeg gjør i tillegg noen slyngeøvelser som dagen etterpå føles deiligstøle i nedre mage, rundt ribbeina og sideflesket.
^^Belle^^ Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #8305 Skrevet 12. mai 2014 Jeg var faktisk påmeldt konfirmasjon i kirken (basert på at de hadde sommerleir ), men etter at min mammas samboer spurte meg om hvorfor og jeg ikke klarte å komme opp med noe godt svar, så endte jeg med å melde meg av igjen Så da ble det ingen konfirmasjon i det hele tatt på meg. Jeg kan fortsatt bruke det at jeg ikke er voksen ennå som en god unnskyldning Her var det helt naturlig at jeg skulle konfirmeres. Selv om mamma ikke er kristen selv er hun veldig tilhenger av tradisjonene. Tror ikke hun kom på å spør meg engang. Fin unnskyldning, ja!
Kokos Skrevet 12. mai 2014 #8306 Skrevet 12. mai 2014 Jeg var faktisk påmeldt konfirmasjon i kirken (basert på at de hadde sommerleir ), men etter at min mammas samboer spurte meg om hvorfor og jeg ikke klarte å komme opp med noe godt svar, så endte jeg med å melde meg av igjen Så da ble det ingen konfirmasjon i det hele tatt på meg. Jeg kan fortsatt bruke det at jeg ikke er voksen ennå som en god unnskyldning Jeg konfirmerte meg heller ikke Det var egentlig forventet og alle andre i familien har gjort det, så foreldrene mine fikk noen spørsmål fra øvrig familie. Var på ett borgelig konfirmasjonsmøte (kirken var allerede utelukket) og det føltes så feil. Jeg klarte ikke å forstå hva jeg gjorde der, annet enn at jeg selvfølgelig ville ha konfirmasjonsgaver jeg også, så jeg hadde ikke samvittighet til å gjennomføre. Ikke bare for å få gaver/penger. I ettertid var det litt surt. Tenkte jeg bare skulle ha gjort det og at de fleste andres motivasjon ikke var noe annerledes, men nå er jeg egentlig ganske fornøyd med at jeg var så reflektert som 14-åring. Hørtes ut som en veldig fin helg Håper uka også blir fin og at du nyter dagene du har mannen hjemme!
^^Belle^^ Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #8307 Skrevet 12. mai 2014 Jeg konfirmerte meg heller ikke Det var egentlig forventet og alle andre i familien har gjort det, så foreldrene mine fikk noen spørsmål fra øvrig familie. Var på ett borgelig konfirmasjonsmøte (kirken var allerede utelukket) og det føltes så feil. Jeg klarte ikke å forstå hva jeg gjorde der, annet enn at jeg selvfølgelig ville ha konfirmasjonsgaver jeg også, så jeg hadde ikke samvittighet til å gjennomføre. Ikke bare for å få gaver/penger. I ettertid var det litt surt. Tenkte jeg bare skulle ha gjort det og at de fleste andres motivasjon ikke var noe annerledes, men nå er jeg egentlig ganske fornøyd med at jeg var så reflektert som 14-åring. Hørtes ut som en veldig fin helg Håper uka også blir fin og at du nyter dagene du har mannen hjemme! Da var du en veldig reflektert 14-åring, ja. De fleste 14-åringene ville nok bare hatt den konfirmasjonen uten noe om og men, om så bare for å få penger og gaver. Helgen var superfin altså. ------------------- Amerikansk ostekake
^^Belle^^ Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #8308 Skrevet 12. mai 2014 Forresten...denne musearmen min altså. Vondt, vondt, vondt! Strikking var på ingen måte bedre enn hekling. Var på leit etter ergonomisk datamus i dag og *big shocker* selvsagt har de ikke venstrehendte muser. Jeg vil ha en sånn en, men det tror jeg ikke finnes engang.
^^Belle^^ Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #8309 Skrevet 13. mai 2014 Åh, i skrivende stund ligger bestis på sykehuset for egguthenting.
Gjest Kokkosnøtta Skrevet 13. mai 2014 #8310 Skrevet 13. mai 2014 (endret) hhh Endret 23. august 2014 av Kokkosnøtta
^^Belle^^ Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #8311 Skrevet 13. mai 2014 Hei Belle! Det var vanskelig å finne dagboken din når du ikke har den i signaturen, men jeg fant den til slutt! Også så jeg at jeg faktisk har vært her inne og lest, men jeg visste jo ikke om "mine innlegg" før nå og da kan ting bli borte for meg i alle trådene her inne. Men nå er jeg her for å bli! Håper du og dine får en fin dag Hei og velkommen inn hit! Jammen, jammen...jeg har jo deeet! Linken heter BabyBelle da, så jeg forstår godt at du ikke har funnet den. Skal fikse det asap. ''Mine innlegg'' er gull.
Sequax Skrevet 14. mai 2014 #8312 Skrevet 14. mai 2014 Jeg forstår veldig godt hva du mener. Det er nok flere i Norge som tenker som deg enn som faktisk er kristne tror jeg. Mannen min er som deg. Liker tradisjonen og forsvarer dåpen med at det er enklere å melde seg ut (om de vil det) enn å døpe seg som 14-åring når det er dags for konfirmasjon. Jeg er ikke enig. Jeg har siden før jeg konfirmerte meg visst at jeg ikke var kristen. Jeg er døpt og for min familie (som egentlig ikke er kristen (bestefar hadde meldt seg ut av kirken hadde ikke oldemor vært megakristen), men som har holdt fast ved visse tradisjoner) var det naturlig at jeg skulle konfirmere meg i kirken også. Jeg fikk vel valget, men som den snille piken jeg var (og forsåvidt fremdeles er i visse situasjoner ) klarte jeg selvsagt ikke som usikker 14-åring å velge bort kirkelig konfirmasjon. Oldemor (og min misjonær-grandtante) hadde vel fått slag om jeg hadde gjort det. Så jeg skal ihvertfall være veldig åpen til mine jenter når de skal konfirmere seg. Om de vil gjøre det i kirken skal de selvsagt få lov til det, og de kan like gjerne gjøre det borgerlig om det er det de vil. Vi giftet oss i kirken fordi mannen ville det. Det var under betingelsene at jeg fikk velge kirke og innholdet. Det ble så lite Gud og Jesus som jeg klarte å få det. Jeg er vel egentlig mer som deg, men lik mannen din når det gjelder å unngå "konfrontasjoner" på det planet... Det er jo fine tradisjoner i kirken, da...selv om presten preiker for døve ører...
^^Belle^^ Skrevet 14. mai 2014 Forfatter #8313 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er vel egentlig mer som deg, men lik mannen din når det gjelder å unngå "konfrontasjoner" på det planet... Det er jo fine tradisjoner i kirken, da...selv om presten preiker for døve ører... Joda, kirken har mange fine verdier, det er det liten tvil om. Men de negative synene de har overskygger i mine øyne alle de gode tingene. 1
^^Belle^^ Skrevet 14. mai 2014 Forfatter #8314 Skrevet 14. mai 2014 Trening i går! Jeg var på en spinningtime litt utenom det vanlige. Vi satt H-E-L-E timen. Det er riktignok ikke det jeg synes er gøyest, men det er definitivt det som gir best trening. Vi hadde en styrkedel, en terskeldel og en spurtdel. På styrkedelen kom jeg opp i 90% og på spurtdelen kom jeg opp i 92%. Sittende, dere! Terskeldelen gikk ut på å holde seg på rundt 85%, rett under melkesyrenivå. Det var dette som var vanskeligst, siden jeg er vant til å gi bånn gass. Men dette skulle visstnok hjelpe med å øke styrken i beina noe voldsomt og det liker vi. Jeg er dritstolt over at jeg forbrant like mye kalorier på denne sittetimen som på en beinhard intervalltime! I dag må jeg få skryte litt av A. I helga hadde vi nemlig et skikkelig tilbakeslag mtp. bleieavvenningen. Den ene dagen hadde hun 3 tisseuhell og 2 bæsjeuhell. Men de siste to dagene nå har hun kommet hjem fra barnehagen med de samme klærne som hun ble levert i. Det kaller jeg et WIN altså! Hun hadde riktignok et uhell i går ettermiddag, men det var så nært å ikke bli et uhell at jeg ble stolt allikevel. Hun var nemlig på lekeplassen med nabojentene, den ligger kanskje 100-200 meter unna eller noe. Både jeg og mannen var inne og gjorde M klar for å gå ut. I det jeg åpner døra (fordi jeg hører at A er utforbi) begynner hun å tisse. Så hun har altså klart å holde seg helt fra lekeplassen og hjem før hun ikke klarte mer. Flinke, flinke jenta mi! Og det at hun faktisk løp hjem da hun kjente at hun måtte tisse er også et stort steg fremover. I kveld reiser mannen på kurs. Jeg skal i klubb (og på trening tror jeg) så bror kommer for å passe jentene.
^^Belle^^ Skrevet 15. mai 2014 Forfatter #8315 Skrevet 15. mai 2014 Ingen trening i går dessverre. Bror måtte prøve bunad akkurat i det lille tidsrommet jeg hadde tilgjengelig til trening så da ble det bare klubb. Men det er ikke ''bare-bare'' altså, det er superkoselig. Vi skravlet og spiste og lo. Det ble litt sent da. Jeg som pleier å legge meg klokken 21 (har blitt litt flinkere i det siste så nå legger jeg meg kanskje kl 22 ) merket det veldig godt i dag morges at jeg ikke la meg før midnatt. Følte meg litt i bakrus. Men heldigvis ble det en bra natt allikevel for begge ungene sov H-E-L-E natten! Det har aldri skjedd før! Og det eneste jeg klarer å tenke på nå er hvor uthvilt jeg hadde vært om jeg hadde lagt meg til sjeplig (hva er den beste ''oversettelsen'' av det ordet mon tro?) tid. Men dere, litt over 5 timer sammenhengende søvn er ikke hverdagskost for meg altså, sinnsykt deilig! Jeg kan jo risikere å bli uthvilt av dette her. Ellers lite å meddele herfra. Bleieslutten går tålig bra. Tissingen er så og si ikke noe problem lenger, mens hun sliter litt med bæsjingen fremdeles. ''Mamma, eg må tissa!'' *jeg går bort til henne* ''Oi, eg har bæsja...'' Jeg tørker henne, vi går opp på badet for å vaske henne og finne ny truse, diller litt og hun setter seg på do og tisser. I dag får vi middag av bror. Skal bli godt!
Gjest Neferet Skrevet 15. mai 2014 #8316 Skrevet 15. mai 2014 Hurra for barn som sover hele natten! Tenk at det etterhvert kommer til å være normalen!
^^Belle^^ Skrevet 15. mai 2014 Forfatter #8317 Skrevet 15. mai 2014 Hurra for barn som sover hele natten! Tenk at det etterhvert kommer til å være normalen! Det er rart å tenke på, det!
kisskissbangbang Skrevet 15. mai 2014 #8318 Skrevet 15. mai 2014 Hjælp .. Jeg er imponert over at du i det hele tatt er på beina. Jeg hadde krepert av disse nettene dine!
^^Belle^^ Skrevet 15. mai 2014 Forfatter #8319 Skrevet 15. mai 2014 Hjælp .. Jeg er imponert over at du i det hele tatt er på beina. Jeg hadde krepert av disse nettene dine! Jeg har ikke så mye valg, da. Og så legger jeg meg før nabojenta på 6 omtrent. Kroppen blir jo vant til det til slutt. Men jeg må si jeg gleder meg til å få skikkelige kvalitetsnetter igjen altså, det savner jeg! ---------------------- Tilbake fra naprapaten. Ikke bare var han flink, han var skikkelig snacksen også. Det er visst ikke musearm per definisjon, mer overbelastning på skuldermusklene pga bruk av datamus. Skuldrene mine er for langt fremme i forhold til hvordan de skal være, så her trengs litt massasje og trening. Skal tilbake på tirsdag. Dette kommer til å blakke meg helt. Men, men...noe må gjøres for det er mye som er vondt nå!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå