^^Belle^^ Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #8281 Skrevet 8. mai 2014 Jeg gleder meg til den oppskriften allerede! Og jeg håper også det er overlevelig... Jeg er ihvertfall SULTEN nå! Og det er 52 minutter igjen til lunch... Wææ, prestasjonsangst! Håper du koste deg max med torsken og grønnsakene dine!
^^Belle^^ Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #8282 Skrevet 8. mai 2014 I går fikk jeg brevet...jeg har endelig fått fingeren ut og meldt meg ut av statskirken. Hadde det vært enklere å gjøre det hadde jeg nok gjort det for lenge siden. Den siste dråpen som fikk begeret til å renne over var da kirkerådet stemte mot at homofile får gifte seg i kirken. Sånne tanker vil ikke jeg være med og sponse. Men stemmer det at jeg må melde meg inn i noe annet, ellers så vil jeg bli automatisk meldt inn i kirken en gang til? Eller hvordan var det igjen? ''Noe annet'' må da i tilfelle bli Human-Etisk Forbund, men jeg merker jeg ikke har en stor trang til å være med noe sted egentlig... Og så fikk jeg meldt meg som blodgiver i går! Det er også noe jeg har tenkt på lenge. Det er godt jeg har rolige jobbedager innimellom da, så jeg får somlet meg til å gjøre sånne ting. Håper sykehuset mitt har mulighet til å ta malariatest på meg, ellers får jeg ikke donere noe før i januar neste år. 1 års karantene er det om man har oppholdt seg i malariaområder, og 4 måneder om man tar test og den viser negativ. Ellers var dagen i går ikke så veldig begivenhetsrik den heller. Mye action i hverdagen min, skjønner dere. Bror kom med pizza til middag, mamma kom rett før leggetid for å kose med jentene, og jeg var på favorittspinningen mens hun satt barnevakt. Deilige timen altså. Kom meg opp på 92% sittende i går. I dag...hva skal vi gjøre i dag? Jeg blir så tiltaksløs når det er stygt vær. Jeg vurderer å enten invitere søster+mann på middag, snylte middag hos dem eller å ta ungene med på ''ekskursjon'' på Obsen.
CathrineMic Skrevet 8. mai 2014 #8283 Skrevet 8. mai 2014 Oh my gad kanelsnurr muffins skulle aldri gått inn på bloggen ser jeg
^^Belle^^ Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #8284 Skrevet 8. mai 2014 Oh my gad kanelsnurr muffins skulle aldri gått inn på bloggen ser jeg Har du sett oppskriften på doughnutmuffins?
Gjest Neferet Skrevet 8. mai 2014 #8285 Skrevet 8. mai 2014 Wææ, prestasjonsangst! Håper du koste deg max med torsken og grønnsakene dine! Det er nok godt der inne til at du ikke trenger å ha prestasjonsangst akkurat!! Og jeg koste meg jeg! Faktisk bedre enn jeg hadde trodd, så det blir nok mer torsk i lunchen fremover, særlig på lavdag! I går fikk jeg brevet...jeg har endelig fått fingeren ut og meldt meg ut av statskirken. Hadde det vært enklere å gjøre det hadde jeg nok gjort det for lenge siden. Den siste dråpen som fikk begeret til å renne over var da kirkerådet stemte mot at homofile får gifte seg i kirken. Sånne tanker vil ikke jeg være med og sponse. Men stemmer det at jeg må melde meg inn i noe annet, ellers så vil jeg bli automatisk meldt inn i kirken en gang til? Eller hvordan var det igjen? ''Noe annet'' må da i tilfelle bli Human-Etisk Forbund, men jeg merker jeg ikke har en stor trang til å være med noe sted egentlig... Du blir ikke meldt inn på nytt, men kirken får fortsatt subsidier for deg om du ikke er medlem noe annet sted
^^Belle^^ Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #8286 Skrevet 8. mai 2014 (endret) Det er nok godt der inne til at du ikke trenger å ha prestasjonsangst akkurat!! Og jeg koste meg jeg! Faktisk bedre enn jeg hadde trodd, så det blir nok mer torsk i lunchen fremover, særlig på lavdag! Du blir ikke meldt inn på nytt, men kirken får fortsatt subsidier for deg om du ikke er medlem noe annet sted Torsk og grønnsaker er jo veldig godt! Det var sånn det var, ja. Da skal jeg melde meg inn i Human-Etisk Forbund. Eller Humanistforbundet kanskje? Endret 8. mai 2014 av ^^Belle^^
CathrineMic Skrevet 8. mai 2014 #8287 Skrevet 8. mai 2014 Jeg måtte stoppe med muffins skillingsbollene, det ble for mye for meg er den god? Mmmm. Jeg blir helt hol! Har ikke godt av å se sånne ting
^^Belle^^ Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #8288 Skrevet 8. mai 2014 (endret) Jeg måtte stoppe med muffins skillingsbollene, det ble for mye for meg er den god? Mmmm. Jeg blir helt hol! Har ikke godt av å se sånne ting Ja, de ble kjempegode! Såklart ikke like gode som ekte, men gode nok. Jeg syntes de smakte litt vel mye mel, men jeg er litt sær der. Liker ikke sjokoladekake blant annet fordi jeg synes bare den smaker mel. Men andre likte dem veldig godt! Om det var doughnutmuffinsen du tenkte på, så var den ekstremt god! Endret 8. mai 2014 av ^^Belle^^
Kokos Skrevet 8. mai 2014 #8289 Skrevet 8. mai 2014 Mmmm, laksewrap er så godt! Men hemmeligheten ligger i ketchapen nemlig. Omnom! Jeg laget med røkelaks og butikkjøpt aioli - det ble ikke godt. Med bare gode ingredienser skulle det ikke vært mulig, men den aiolien var rett og slett ikke god. Din variant med ketchap hadde garantert vært et bedre valg! Heldigvis hadde jeg med meg sjokolademuffins også. Så forresten oppskriften din på matmuffins inne på bloggen også - det må jeg lage en dag! Har aldri laget det selv, bare fått servert, men det er jo så godt! I går fikk jeg brevet...jeg har endelig fått fingeren ut og meldt meg ut av statskirken. Hadde det vært enklere å gjøre det hadde jeg nok gjort det for lenge siden. Den siste dråpen som fikk begeret til å renne over var da kirkerådet stemte mot at homofile får gifte seg i kirken. Sånne tanker vil ikke jeg være med og sponse. Men stemmer det at jeg må melde meg inn i noe annet, ellers så vil jeg bli automatisk meldt inn i kirken en gang til? Eller hvordan var det igjen? ''Noe annet'' må da i tilfelle bli Human-Etisk Forbund, men jeg merker jeg ikke har en stor trang til å være med noe sted egentlig... Jeg meldte meg ut av statskirken for noen år siden, på grunn av biskop Kvarme (eller Kvalme ) og den generelle homofiendtligheten. Men tror det siste dyttet jeg trengte for å gjøre det var da Gelius fikk sparken fra Vålerenga kirke. Har ikke meldt meg inn i noe annet, men synes ikke det gjør noe om kirken får subsidier. Vil gjerne at den skal bestå, men håper inderlig at de utvikler seg i riktig retning snart. Kirken og den kristne tro er jo noe veldig fint for mange, skulle bare ønske at de aksepterte alle mennesker slik de er.
^^Belle^^ Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #8290 Skrevet 9. mai 2014 Jeg laget med røkelaks og butikkjøpt aioli - det ble ikke godt. Med bare gode ingredienser skulle det ikke vært mulig, men den aiolien var rett og slett ikke god. Din variant med ketchap hadde garantert vært et bedre valg! Heldigvis hadde jeg med meg sjokolademuffins også. Så forresten oppskriften din på matmuffins inne på bloggen også - det må jeg lage en dag! Har aldri laget det selv, bare fått servert, men det er jo så godt! Jeg meldte meg ut av statskirken for noen år siden, på grunn av biskop Kvarme (eller Kvalme ) og den generelle homofiendtligheten. Men tror det siste dyttet jeg trengte for å gjøre det var da Gelius fikk sparken fra Vålerenga kirke. Har ikke meldt meg inn i noe annet, men synes ikke det gjør noe om kirken får subsidier. Vil gjerne at den skal bestå, men håper inderlig at de utvikler seg i riktig retning snart. Kirken og den kristne tro er jo noe veldig fint for mange, skulle bare ønske at de aksepterte alle mennesker slik de er. Jeg har visst lenge at jeg ikke er kristen, men det er bare latskap at jeg ikke har meldt meg ut før nå. Jeg ville heller ikke at jentene skulle bli døpt, men siden det var viktigere for mannen å gjøre det enn det var for meg å ikke gjøre det ble det sånn. Jeg ble så usikker i går etter at jeg leste litt om HEF og da jeg oppdaget at de har kontigent. Kjenner jeg blir litt...skeptisk når sånne vil ha pengene mine, spesielt når jeg ikke har noen sterke ønsker om at jeg absolutt vil være medlem. Men Humanistforbundet hørtes fint ut synes jeg. De er visstnok litt åpnere enn HEF mtp. andre religioner og sånn. Jeg fant dessuten også ett eller annet sted at kirken ikke får støtte allikevel, men jeg klarer ikke å finne en sikker kilde på det. Og ja, jeg er veldig enig. Den kristne tro har så mange fine verdier, men så er det disse middelalderverdiene som ødelegger for alt. Håper de snart kommer til nåtiden. Røkelaks er ikke min favoritt. Da vil jeg heller ha stekt. Den kan jeg spise uten noenting. Matmuffins er så godt!
^^Belle^^ Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #8291 Skrevet 9. mai 2014 Mannen kommer hjem i dag! Vi skal hente ham etter jobb. Gleder meg! Ellers er alt bra med ørene til M. Heldigvis! Armen min, not so much. Legen sa at det mest sannsynligvis var senebetennelse. Jeg har hatt så vondt oppå overarmen, men det har vært levelig. Helt til i dag. Har gått med en dump verk siden jeg våknet i dag, smertestillende har ikke klart å ta smerten. Så nå har jeg googlet meg frem til hva det kan være (betennelse i infraspinatus, takk google!) og må gjøre noe med det. Det går tydeligvis ikke over av seg selv dette her. Dagen i går var veldig fin. Etter middag - som var overraskende rolig og harmonisk (takk kyllingpinner!) dro jeg og M opp på rommet til A for å leke (M) og rydde (jeg). Jeg fikk faktisk ryddet halve badet og klesfjellet der inne! A tutlet med sybordet mitt nede i stuen. Jeg tror hun syntes det var godt å få litt alenetid sammen med alle perlene og knappene som hun ikke får leke med mens M er der. To trøtte jenter sovnet henholdsvis klokken 17:30 og 18:10, A inntil meg i sofaen under barne-tv. Da jeg skulle legge meg våknet dessverre M og var lyyys våken. Skikkelig i senga. Hun holdt det gående i halvannen time. Etter det var det A sin tur. Selvsagt. Hun hadde mareritt om at det var en slange i senga hennes. Hun fikk komme inn til meg til slutt (der vi konstaterte at slangen var gått hjem) og sovnet fint der heldigvis. Opp og hopp klokken 5:15. Nei, det skal bli godt å få mannen hjem igjen, om bare for noen dager. Han reiser nemlig på kurs på onsdag og skal være der til fredag.
Pasjonsblomst Skrevet 9. mai 2014 #8292 Skrevet 9. mai 2014 Skal si det er mye nattevåk på deg, og mye "alenemamma" også! Hurra for mannen som kommer idag Best du får god avlastning nå med vond arm... du får legge den i et fatle og bare være heeelt slips i helga
Gjest Neferet Skrevet 9. mai 2014 #8293 Skrevet 9. mai 2014 Senebetennelse er ikke bra, du må passe på nå så den ikke setter seg skikkelig, da kommer den bare igjen og igjen!! Håper du får slappet litt av, eller ihvertfall litt avlastning, når mannen kommer hjem, kos dere med fredagen!
^^Belle^^ Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #8294 Skrevet 9. mai 2014 Skal si det er mye nattevåk på deg, og mye "alenemamma" også! Hurra for mannen som kommer idag Best du får god avlastning nå med vond arm... du får legge den i et fatle og bare være heeelt slips i helga Ja, jeg ser frem til hele netter igjen altså! Men kombinasjonen slik vi har det nå, med våkenetter OG umenneskelig tidlige morgener tar helt knekken på meg. Jeg skal prøve. Jeg har ikke SÅ vondt liksom... Senebetennelse er ikke bra, du må passe på nå så den ikke setter seg skikkelig, da kommer den bare igjen og igjen!! Håper du får slappet litt av, eller ihvertfall litt avlastning, når mannen kommer hjem, kos dere med fredagen! Jeg må prøve på det. Jeg er bare så innmari dårlig på det, særlig siden jeg ikke har så veldig vondt. Men jeg vet jo at det ikke hjelper å ignorere det. Da blir det bare verre. Fredagen blir nok fin. Jeg skal hekle, mannen skal sove.
Gjest Neferet Skrevet 9. mai 2014 #8295 Skrevet 9. mai 2014 Jeg må prøve på det. Jeg er bare så innmari dårlig på det, særlig siden jeg ikke har så veldig vondt. Men jeg vet jo at det ikke hjelper å ignorere det. Da blir det bare verre. Fredagen blir nok fin. Jeg skal hekle, mannen skal sove. Hekle???!? Med senebetennelse??? Det er nok en mulig grunn til senebetennelsen det skal jeg fortelle deg. Ergo, ingen hekling, bare hvile!
^^Belle^^ Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #8296 Skrevet 9. mai 2014 Hekle???!? Med senebetennelse??? Det er nok en mulig grunn til senebetennelsen det skal jeg fortelle deg. Ergo, ingen hekling, bare hvile! Jeg kan jo ikke IKKE hekle! Neida, jeg tror det er musearmen jeg har fått. Æææ, det høres så koffert ut, men datamusen altså. Vondtene begynte etter at jeg begynte å jobbe igjen ( = sitte på pc nesten hele dagen), og jeg nekter å tro at det er heklingens skyld for det er faktisk mange måneder siden jeg har heklet skikkelig nå!
Kokos Skrevet 9. mai 2014 #8297 Skrevet 9. mai 2014 Jeg kan jo ikke IKKE hekle! Neida, jeg tror det er musearmen jeg har fått. Æææ, det høres så koffert ut, men datamusen altså. Vondtene begynte etter at jeg begynte å jobbe igjen ( = sitte på pc nesten hele dagen), og jeg nekter å tro at det er heklingens skyld for det er faktisk mange måneder siden jeg har heklet skikkelig nå! Musearm Aldri tenkt på det som koffert før nå, men når du sier det så Som Neferet sier så er det nok lurt å begrense heklingen hvis det er senebetennelse du har Er så kjedelig hvis den virkelig setter seg, kan bli sykemeldt lenge av sånt. Så deilig å få mannen hjem igjen i dag, selv om det bare er for noen få dager. De korte/lange (alt ettersom hvordan man ser det) nettene dine høres brutale ut i mine ører. Håper dere får en skikkelig fin helg!
Diddles Skrevet 9. mai 2014 #8298 Skrevet 9. mai 2014 musearm Sitter ikke det lenger nede i armen da? Type albue? Eller er det tennisalbue kanskje Jeg slenger med med i koret over de som sier du bør legge fra deg heklepinnen i en periode, til du har blitt litt bedre Jeg har jo senebetennelse selv, i skuldera..og bare jeg tenker på å hekle får jeg vondt Noen hvisket meg i øret at strikking var "snillere" mot sånne vondter, så du kan jo strikke litt istedet? Så deilig at mannen kommer hjem Du er helt utrolig tøff som står i de harde nettene og i tillegg sykler til og fra jobb, trener, baker, hekler, vasker m.m. Supermamma Jeg vet jeg har sagt det mangemange ganger, men det kan ikke sies ofte nok at du er en inspirasjon!! Hyl ut om du har arm nok til å være med på trening, nå når jeg er hjemme igjen er jeg helt d-å-r-l-i-g etter å spinne litt
Pasadena Skrevet 9. mai 2014 #8299 Skrevet 9. mai 2014 Det er jo ikke sikkert at det er de samme musklene/senene som brukes ved musing som ved hekling
^^Belle^^ Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #8300 Skrevet 11. mai 2014 Musearm Aldri tenkt på det som koffert før nå, men når du sier det så Som Neferet sier så er det nok lurt å begrense heklingen hvis det er senebetennelse du har Er så kjedelig hvis den virkelig setter seg, kan bli sykemeldt lenge av sånt. Så deilig å få mannen hjem igjen i dag, selv om det bare er for noen få dager. De korte/lange (alt ettersom hvordan man ser det) nettene dine høres brutale ut i mine ører. Håper dere får en skikkelig fin helg! Mulig jeg er litt vel kofferttenkende. Det var deilig å få ham hjem igjen! Nettene er ikke så gøyale, nei. Men jeg klarer meg så lenge jeg legger meg tiiiidlig. musearm Sitter ikke det lenger nede i armen da? Type albue? Eller er det tennisalbue kanskje Jeg slenger med med i koret over de som sier du bør legge fra deg heklepinnen i en periode, til du har blitt litt bedre Jeg har jo senebetennelse selv, i skuldera..og bare jeg tenker på å hekle får jeg vondt Noen hvisket meg i øret at strikking var "snillere" mot sånne vondter, så du kan jo strikke litt istedet? Så deilig at mannen kommer hjem Du er helt utrolig tøff som står i de harde nettene og i tillegg sykler til og fra jobb, trener, baker, hekler, vasker m.m. Supermamma Jeg vet jeg har sagt det mangemange ganger, men det kan ikke sies ofte nok at du er en inspirasjon!! Hyl ut om du har arm nok til å være med på trening, nå når jeg er hjemme igjen er jeg helt d-å-r-l-i-g etter å spinne litt Legen sa at det kunne sitte både i skulderen og i albuen. Hos meg er det skulderen, og så stråler det ned på oversiden av overarmen. Supermamma vet jeg ikke. Jeg gjør bare alt det for å holde meg våken. Setter jeg meg ned er slaget tapt liksom. Jeg er med på spinning! Mandag? Jeg kan dessverre ikke på onsdag. Skal i klubb, så sånn sett er det jo bra, men åh som jeg elsker den timen! Tenkte jeg skulle ta styrketrening før klubben på onsdag, om du vil være med på det? Det er jo ikke sikkert at det er de samme musklene/senene som brukes ved musing som ved hekling Nå har jeg heklet hele helgen ( klarte ikke å legge det fra meg..) og armen er ikke verre enn den var. Så jeg holder fast ved at det er musingen som er årsaken. Jeg er også veldig påpasselig med å slappe av i skuldrene mens jeg hekler siden jeg har en tendens til å havne med skuldrene under ørene etterhvert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå